Jump to content

Bederní opěrka do sedaček RAPID


miklisek

Recommended Posts

Další z mých úprav RAPIDa v oblasti interiéru. Sezení v sedačkách standardního provedení není úplně nelepší. Trochu se zlepšilo inovací někdy v roce 2015, kdy Škodovka dala jiné potahy a o něco tužší molitany. Ale úplně ergonomické sezení to není a záda trpí zvláště při dlouhých jízdách. Na špatný tvar opěradla nadává hlavně moje polovička, která je malá a nemůže se nikdy dostatečně pohodlně usadit.

Možným řešením jsou sedačky Dynamic/Monte Carlo. Druhým řešením pak jsou bederní opěrky z koncernových aut.

 

Na ruském fóru drive.ru je už několik takových předělávek, kde jsem čerpal poznatky a inspiraci.:

Установка поясничных упоров — Skoda Rapid, 1.6 л., 2017 года на DRIVE2

Разбираем сиденье Рапида и ставим поясничный подпор. Часть 1/2 — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2

Разбираем сиденье Рапида и ставим поясничный подпор. Часть 2/2 — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2

1. Установка поясничного упора от VW Tiguan в Skoda Rapid 2G (Часть I) — Skoda Rapid, 1.4 л., 2021 года на DRIVE2

2. Установка поясничного упора от VW Tiguan в Skoda Rapid 2G (Часть II) — Skoda Rapid, 1.4 л., 2021 года на DRIVE2

Установка поясничного подпора в Шкоду Рапид — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2

Поясничный упор — Skoda Rapid, 1.4 л., 2020 года на DRIVE2

[UPD – 25.09.16] Исчерпывающая инструкция по установке поясничного подпора (упора) от VW Tiguan — Skoda Rapid, 1.6 л., 2014 года на DRIVE2

Упорный перфекционизм – зачем я снова разобрал кресло — Skoda Rapid, 1.6 л., 2014 года на DRIVE2

 

Základem je sehnat levně komponenty. Mě se to vcelku dobře podařilo zde: https://www.lllparts.co.uk/  . Zajímavé je, že zásilka přišla z Litvy..... Bohužel řidičovu opěrku z nějakého důvodu neměli (byla o hodně levnější než spolujezdcova, asi za 36€ oproti skoro 114€). Podařilo se mi sehnat zánovní za 15€ z tohoto e-shopu z Lotyšska. Chce to prostě hledat a nebát se objednat mimo CZ. Originál cena 3.359Kč/ks totiž stojí za úvahu, jestli se do toho vůbec pouštět....

 

Soupis dílů:

Mechanismus opěrky vlevo 5N0 881 880 - 1ks

Mechanismus opěrky vpravo 5N0 881 880E -1ks

Opravárenská sada 8T0 898 943 -1ks  (škoda, že nejde objednat jen ty plasty vedení lanek, pružiny se nepoužijí, celá sada stojí ve VW 1.145Kč...)

Páčka 5N0 881 236 D 82V - 2ks, třeba zde https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5n0881236d9b9-rukojet-39919.html

Šroub M6x12 s límcem - 4ks

Matice M6 samojistná s límcem - 4ks

IMG_20220618_101117.thumb.jpg.53a474e3b21690d1a55af09e015b05e5.jpg

IMG_20220618_101128.thumb.jpg.3a29805d3b57b623838b933d0caaa872.jpgIMG_20220618_101123.thumb.jpg.bdb6a41baf45fb3b3ad4165dfcd8f5d7.jpgIMG_20220618_101224.thumb.jpg.0b7593310604193d7497946317799051.jpgIMG_20220618_101150.thumb.jpg.2fff2d5b1bbb531ffc7241fce641b6ba.jpg

 

1. Demontovat sedačku z auta - torx M10, 4 šrouby.

2. Demontovat dolní kryt pojezdu sedačky. 

3. Rozpojit kabeláž dole pod sedačkou.

4. Vyháknout plastové příchytky potahu sedačky. Opojit svorkovnici vyhřívání opěradla, pokud je vyhřívání nainstalováno.

306239748_Spodeksedacky.thumb.jpg.8508c63bdd053f0ada7894b098caf5d1.jpg

5. Demontovat opěradlo od sedáku - torx M8. Musí se povolit i držák zámku pásu, abyste se dostali k jednomu ze šroubů. Pozor na kabeláž k airbagu a vyhřívání.

IMG_20220618_120428.thumb.jpg.936d4ccd220a9c4b9b3fa249b30fcb30.jpgIMG_20220618_120439.thumb.jpg.cc6f17ce9bfce2a609771f404eaa6faf.jpg

6. Na demontovaném opěradlu rozpojit spodní plastový profil potahu.

IMG_20220618_103644.thumb.jpg.b9e9935b9a90d86cf35e28d65cd8fbd9.jpg

7. Přeštípat 4 sponky uchycení zadní stěny potahu dole u kapsy.

IMG_20220618_103713.thumb.jpg.ef8422f48d7617cd491fb873f5c88962.jpg

8. Přeštípat 4 sponky na horním uchycení zadní stěny potahu. Foto je s odkrytým celým potahem, když jsem dělal výměnu rámu opěradla a potah jsem oddělával od molitanu - zde není nutné toto provádět; ve skutečnosti se musíte zanořit rukama dovnitř sedadla a svítit si baterkou, abyste viděli, kde sponky štípat.

IMG_20210523_105159.thumb.jpg.2821ae0ff625567286704c0f05a835fa.jpg

9. Zanořit se dovnitř sedačky a malým šroubováčkem vždy směrem zevnitř odblokovat zarážky vodítek hlavové opěrky a vysunout je ven. Chce to nejdřív zarážky nahmatat, jsou docela ostré, protože jsou plechové a pak do místa zarážky navést šroubováček a zatlačit směrem ven  ve směru šipek na fotce.    

IMG_20220618_104659.thumb.jpg.0b7ea57903a2242af78e369d557c8d1a.jpg250892703_Vedenihlavoveoperky.thumb.jpg.9e58098cf38a4645777c993a521bf4bc.jpg

10. Vyháknout boční háčky potahu.

IMG_20220618_105434.thumb.jpg.c4b550a0dc158575b1f6c5c979e5d766.jpgIMG_20220618_105445.thumb.jpg.a5aabb9605bce734b52e5d43a8b0ea06.jpg

11. Označit fixem místo na molitanu zevnitř opěradle, kde je otvor pro ovládací mechanismus.

IMG_20220721_164338.thumb.jpg.5170b4cde3ef7226363ae9e7944542dc.jpg

12. Postupně opatrně vytáhnout potah s molitanem nahoru z rámu.

IMG_20220618_105224.thumb.jpg.e066fd86b867166b9c4d514abf094dbe.jpgIMG_20220618_105232.thumb.jpg.54750ef504b6afd35ee6d8bb59867326.jpgIMG_20220618_105243.thumb.jpg.5bacaaebcf13480e55e21b9bbc3d3a43.jpg

13. Zůstane holý rám opěradla s airbagem a roštem.

IMG_20220618_105638.thumb.jpg.83e401d54909445d8121bd86ca79a092.jpg

14. Je nutné přemístit svazek k airbagu z otvoru kde bude ovládací mechanismus do spodnějšího výřezu v rámu opěradla.

IMG_20220618_105644.thumb.jpg.a3b5a6df9504967557a8138f5a3f0a92.jpg

Je nutné vyvrtat nový otvor pr.6mm pro páskovou úchytku svazku, protože otvor, který tam je, se využije pro drát uchycení spodní lišty kapsy. Příchytku dát novou nebo posunout tu původní.

IMG_20220724_151352.thumb.jpg.972a57492fa9add65b70e0dcb0a71de8.jpgIMG_20220724_151600.thumb.jpg.e7f5307e1ba8db53448c46466c494ec0.jpgIMG_20220724_151622.thumb.jpg.2d45293e8df2c6cc7eaace43242b9a1f.jpg

15. Do připravených otvorů zacvaknout plastové příchytky háčku a vedení lanka.

IMG_20220618_110647.thumb.jpg.b7bfccde65611dd326d5e130ecea3ca9.jpgIMG_20220618_110710.thumb.jpg.f91165693327350bd7848d6a10443609.jpgIMG_20220618_110629.thumb.jpg.c8b92c71ee87d08310e7d330c000ecc5.jpgIMG_20220618_110634.thumb.jpg.2a176242572a28f4e3be7e7d860d0571.jpg

16. Já jsem volil variantu bez úpravy roštu, tu jsem taky našel v jednom z příspěvků na drive.ru. Originální řešení u Tiguana 1.generace je např. dle ETKY s rošty pouze s 6 dráty.

image.thumb.png.09189cf54f413d984f686fbea4a8c500.png

Toto pro změnu argentinské VW Vento 2016.

image.thumb.png.5a2e5e8e070911862cfa00525bb8eee0.png

Já nakonec mechanismus po pokusech s funkcí zavěsil zezadu na 6 drát zespodu a plastovou desku připáskoval k drátům roštu elektrikářskými páskami, aby se plast stranově zafixoval vůči roštu. Funkční to je.

IMG_20220721_174454.thumb.jpg.31f4072f748b92efbe3968a8e4917c23.jpgIMG_20220721_174512.thumb.jpg.017f6f9317e2656aa2deb49ed8b7e389.jpg

17. Po testech jsem zjistil, že je potřeba mírně ohnout spodní zakončení svislých drátů roštu směrem ven ke kapse, jinak při maximálním zdvihu rošt tlačí hodně do molitanu a moc se namáhá lanko ovládání.

IMG_20220724_143847.thumb.jpg.4bc15fbbbc2ccddf4c48a8d20726a676.jpgIMG_20220724_144043.thumb.jpg.4ae3cbef6c2180ebad51cf172da2f97b.jpgIMG_20220721_183609.thumb.jpg.3f45d72e8fe50a7d2973024fddc1888c.jpg

18. Šrouby z opravné sady namontujte ovládací mechanismus na bočnici. Usazení do správné polohy řídí zarážka na tělese mechanismu. Pozor taky na provedení řidič a spolujezdec. Ovládací páka by pak byla ve špatné poloze.

IMG_20220618_115748.thumb.jpg.c20658872cd22e49aa9e3be325d2d000.jpg

19. Protože lanka jsou delší z důvodu, že rám opěradla Tiguanu je mohutnější, musí se délka lanka zkrátit namotáním lanka na šroub s límcem a samojistnnou maticí s límcem M6. Stačí jeden závit, aby lanko bylo lehce povolené, když je ovládací mechanismus ve výchozí poloze. Je to z toho důvodu, že se lanko napne, když se cestující opře o opěradlo a "proboří" se tím rošt. Nechal jsem i spodní pružiny roštu. Síla s pružinami a bez není o moc rozdílná. Samozřejmě obalit šroub s maticí izolační páskou, aby nedřel do molitanu výplně - nemám nafoceno.

IMG_20220721_174504.thumb.jpg.b539fb2720f31623d965e5b34041884f.jpgIMG_20220721_174507.thumb.jpg.9315dacf996c08de1f67f48c403fe07b.jpg

20. Protože se rošt pohybuje s mechanismem opěrky, musel jsem při pokusech vyřešit uchycení spodní lišty kapsy potahu, která je původně uchycena na druhém drátu roštu.

Použil jsem měděný plný vodič pr. 2mm s izolací. Drát je potřeba co nejvíce vyrovnat a natáhnout a uchytit do otvorů na bočnicích. 

2082183554_IMG_20220724_1455002.thumb.jpg.0a6d9b79aa084be346977a3a87c48cbc.jpg386507640_IMG_20220724_1454523.thumb.jpg.9da4db22782e3c15f24eb55674f49c53.jpg1025189047_IMG_20220724_1455212.thumb.jpg.85af3677fc288fe1cf155c266d4d3096.jpg

21. Následuje vyříznutí otvoru v bočnici molitanu. Vnitřek je docela pevná látka, takže řezat opravdu opatrně, abyste neprořízli až do vnějšího potahu. Doporučuju proměřit správnou vzdálenost od nějakého bodu na konstrukci opěradla (třeba vedení vodítka opěrky hlavy), mě i přes označení fixem vyšel otvor asi o 5 cm výš a musel jsem řezat nový otvor.... U sedačky spolujezdce už to bylo OK.

Rozměr otvoru by měl být větší, než je průměr trubky na ovládací páce. Já musel ve finále dost kutat dovnitř molitanu po nasazení potahu na opěradlo, páka mi na hřídeli nechtěla držet. Musí tam být pro ni v molitanu dostatečná vůle.

IMG_20220618_121214.thumb.jpg.3b63c2c0a7a6570f55b519d061b0b45f.jpgIMG_20220618_122426.thumb.jpg.c177369410abbfc1468170122746072e.jpg

22. Pro lepší manipulaci při nasazování potahu s molitanem doporučuju namontovat zpět opěradlo na sedák - torx M8.

IMG_20220618_120428.thumb.jpg.936d4ccd220a9c4b9b3fa249b30fcb30.jpgIMG_20220618_120439.thumb.jpg.cc6f17ce9bfce2a609771f404eaa6faf.jpg

23. Následuje nasazení potahu s molitanem zpět. Jde to poměrně ztěžka, zvlášť přes boční airbag. Musí se zabírat střídavě na jedné a druhé straně a rovnat molitan a potah.

IMG_20220721_175645.thumb.jpg.0082473cab5767459b19d5bc656e3c82.jpg

24. Pokračujte uchycením zad potahu sponkami k roštu nahoře na druhý drát. Tentokrát jsem pro rychlost montáže použil elektrikářské stahovací pásky a ne čalounické svorky. Zde to nevadí, protože v těchto místech to jen fixuje potah v oblasti odkládací kapsy a není tam nutné žádné přitažení k molitanu.

IMG_20220724_153006.thumb.jpg.80cd506fc52aecd888c6bd4c4bbd5a61.jpg

25. Spodní látkovou lištu kapsy potahu uchytit opět elektrikářskými páskami na připravený drát. Protože je vzdálenost menší, než byla vzdálenost roštu, je potřeba pásky látkové lišty kapsy omotat okolo drátu, aby kapsa nebyla volná.

IMG_20220724_154012.thumb.jpg.eaab2650305359200c000914af9f2236.jpg

26. Uchyťte zpět kabeláž vyhřívání opěradla a airbagu.

27. Pořádně urovnat potah, aby se nikde nekrabatil. Zacvaknout zpět spodní profil. Chce na to použít trochu síly pro dopnutí potahu.

28. Teprve teď opatrně začít řezat do potahu. Jsou tam dvě vrstvy. Jedna tenká vnější a pak poměrně silná a odolná vnitřní. Říznul jsem dva řezy křížem a pak nůžkami na manikůru jsem udělal kolečko okolo hřídele páky nastavovacího mechanismu. Okraje začištěny zatavením plamenem zapalovač. Opatrně, aby se neudělala větší díra, než je potřeba, látka hoří docela rychle :-D (což je vidět na fotce, jak je okraj hrbatý....) 

IMG_20220618_131327.thumb.jpg.55b4ee533f0b39bf77f49df404ff5bef.jpgIMG_20220724_150652.thumb.jpg.a71bce8f9d4633b29ca6c7781ff48885.jpgIMG_20220618_131112.thumb.jpg.50b444120b53251db49883f2da00ff39.jpgIMG_20220618_135405.thumb.jpg.07f0968537b26c8e46b1e2de915471f7.jpg

29. Nasadit páku a zacvaknout ji.

IMG_20220618_135030.thumb.jpg.9495444e972d8582c2fd54e0d2d89046.jpg

30. Namontovat kryty pojezdů

31. Namontovat sedačku do auta.

Pozor na usazení pojezdů. Pokud se vám nedopatřením pohne jeden pojezd jen o jeden zub, když třeba přenášíte sedačku za ovládací madlo, po namontování pak zjistíte, že otvory v pojezdech sice souhlasí s otvory v podlaze, vodící čepy pojezdů jdou zasunout do podlahy, sedačka jde přišroubovat, posun sedačky funguje. Ale přesto nezacvaknou oba pojezdy úplně současně. Musí to být odjistitelné/zajistitelné bez pnutí, naprosto volně.   

IMG_20220618_151820.thumb.jpg.e9379709ff72b6637a380513d55f6975.jpgIMG_20220618_151903.thumb.jpg.88b1fce83259b4558ff5e8266cfb497b.jpgIMG_20220618_151919.thumb.jpg.9c8c1db93a0aafaffcda9e91725ef5ec.jpg

 

2.úprava návodu - 24.7.2022 

Edited by miklisek
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 6
Link to comment
Share on other sites

Pěkný návod a hodně zajímavá úprava. Do něčeho takového bych se sám nepouštěl. Máš můj obdiv. 🙂

Měl jsem v Rapidu sedačky Dynamic a i když byly o něco pohodlnější, nebylo to o tolik, abych si je kvůli tomu pořizoval.

Pokud sportovní provedení, tak jen kvůli vzhledu. Tohle vylepšení, myslím, bude mít mnohem větší efekt.

Nepohodlné sedačky a tvrdý uskákaný podvozek byly pro mě dva hlavní důvody, kvůli kterým jsem dal Rapida pryč. 😟

Link to comment
Share on other sites

před 17 hodinami, miklisek napsal:

Opravárenská sada 8T0 898 943 -1ks

@miklisek Pro jistotu se zeptám - ta opravárenská sada stačí jen 1x pro obě sedačky?

 

EDIT: Koukám na fotky z návodu - asi bude potřeba pro obě sedačky 2 tyto sady, viď?

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

Také na to čumím jak puk - je to věc, která mi v Rapidu taky hodně chybí. Už mám na e-bay koupený oba ty mechanismy opěrek (cca 1.900Kč vč. dopravy). Páčky jsou na Auto kelly po 120Kč, což je pohoda. Největší oříšek je ta opravárenská sada s vedením lanek - ta je na Auto kelly také, ale za 1.005Kč a to je za ty kousky plastů opravdu raketa!!! Zkusím sehnat po nějakých vrakovištích - obdobný mechanismus by měly mít O3 atd. Práci s čalouněním možná raději svěřím čalouníkovi. Zkusím se domluvit, že by mi to svlekl, já udělal mechanismus a pak by mi to zas oblékl s potřebnými úpravami.

 

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

To je dobrá cena, pokud je to ta obě. Je pravda, že já sehnal tu řidičovu za 15€ z toho Lotyšska, na e-bay jsem levně v době shánění nic nesehnal nebo to bylo stejně drahé jako v AS.

 

Ano jedna opravná sada je pro jednu sedačku. Stojí to fakt nesmysl.... Bohužel ETKA nezná samostatně číslo toho plastu. A na něm myslím taky nic není. 

 

Ještě budu asi u druhé sedačky asi ladit ten zkrácený rošt podle fotky sedadla z toho argentinského Venta a podle Rusů.

 

Ovládací páčky na https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5n0881236d9b9-rukojet-39919.html za 74Kč.

Edited by miklisek
Link to comment
Share on other sites

Ano cena je za obě bederní opěrky i s dopravou. Nezkoušels sehnat ty plastíky vedení lanek u nějakých vrakárníků? Díval jsem se na škoda-díly, že ten ty mechanismy opěrek 5N0 881 880 a 5N0 881 880 E pasují i do O3, S2, S3, Yeti - tak je zkusím někde sehnat použitý.  Takhle by mě ty plastíky vyšly ještě dráž než ty bederní opěrky :-)

Link to comment
Share on other sites

Návod byl upraven s ohledem na změny při montáži opěrky do sedačky spolujezdce

- zavěšení na 6 drát odspodu kvůli vyšší poloze opěrky

- použití větších šroubů a matic M6 kvůli většímu opásání lanka a tím jeho zkrácení a vymezení velké vůle lanka v nulové poloze opěrky.  

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Druhá úprava návodu s ohledem na vyřešení uchycení spodní části zad potahu a kapsy. Původně jsem ho měl uchycený na rošt, jako originál řešení, ale při zvednutí opěrky se potah dost šponoval a namáhaly se tím dost i lanka.

Došlo i k přesunu svazku airbagu do nově vyvrtaného otvoru.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Tak první delší zkušenost s opěrkou. Zdá se mi, že se tlakem zad opěrka posouvá dozadu a páčka se tím pádem trochu otáčí zpět. Zatím byla delší trasa jen cca 60km s 4-mi nasednutími, kdy se člověk do opěradla asi trochu více opře. Uvidíme až pojedu na dovču do Jižních Čech jak se to bude chovat. Možná bude nutno vyndat spodní pružiny, aby tam nebyl protitah na lanko. Sice se zas tolik nenatahují, ale originál opěrka v tomto místě pružiny nemá.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Před hodinou, miklisek napsal:

Jo, jenže je do RAPIDa asi nedáš.... A riziko při bouračce, že airbagy nezafungují správně. Do tohoto tuzingu bych nikdy nešel. A navíc budou mít jiné potahy, než zadek.

 

Dáš, dokonce tam můžeš dát i cokoli jiného z koncernu v danném ročníku, třeba z audi nebo z VW. Koupíš i s funkční airbagem a je to bezpečné.

Taková A3 má mnohem kvalitnější sedačky než i O3.

Přední určitě půjdou jestli zadní to nevim:

 

A3:

https://www.mihocar.cz/interier-kuze-latka-stredovy-tunel-loketni-operka-audi-a3-8v0-sportback-5dv/d-135384

O3:

https://www.mihocar.cz/interier-predni-sedadla-vyhrivana-skoda-octavia-iii-5e0-combi-bez-tunelu-a-loket-op/d-121720

 

I to Polo má lepší sedačky než rapid:

https://www.mihocar.cz/interier-latka-alkantara-predni-sedadla-vyhrivana-panely-sloupku-vw-polo-6r0-wrc/d-109501

 

Obecně přední sedadla jsou záměnná mezi A3/A4/Golf/Polo/O3/Rapid/Fabie/Toledo/Leon. V daném ročníků se obvykle shodují i moduly konektorů.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Pomalu už dávám do kupy materiál na bederní opěrky obou předních sedadel. Je to trochu dobrodružství, sehnat to za rozumný peníz. Ale ještě větší dobrodružství bude vše správně udělat a sestavit vše správně zpět 😃. Jsem sám zvědav, jak to dopadne...

Link to comment
Share on other sites

Není to tak hrozný, jak se to zdá. Zvlášť, když se nemusí přecvakávat všechny sponky potahu, jako při instalaci vyhřívaných deček..... 

Člověk se nesmí bát zabrat, když potah nebo molitan nejde sundat. Důležité je hlavně odpojit ty dvě pružiny, držící potah v místě zadní kapsy! A aby se při sundavání někde nezadrhly o rám opěradla. 

Trošku blbě jde sundat boční plast sedáku, je to tam na konstrukci narváný jakoby přes, že to vypadá, že to nejde sundat. Ale plast je houževnatý a nějaké to ohnutí snese bez úhony. 

Pak je potřeba pečlivost a rozvaha při vyřezávání toho otvoru pro hřídelku páčky. To se mě trochu klepaly ruce. Tam je to trochu o ústa. Je potřeba mít opravdu ostrý zalamovák a řezat s citem a po malých kouscích. Zvětšení otvoru jsem dělal manikůrovými nůžkami.  A samozřejmě polohu toho otvoru řádně označit ještě před uvolněním potahu a molitan s rámu opěradla. Já si svítil dovnitř čelovkou, abych na to viděl, kde otvor v rámu je.

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Tak materiál by byl po kupě, stálo me to cca 3.000Kč. Teď nastudovat dostupné návody, najít čas a hlavně odvahu se do toho pustit.

 

Moje zkušenosti ze shánění dílů. Když kupujete někde použité ty bederní opěrky, tak si dejte bacha ať mají na konci bowdenu ten mechanizmus s tisícihranem pro páčku. Já to koupil na ebay sice za levno, ale bez těch mechanizmů 🤣 (viz ty dvě samost. foto) a musel je pak shánět zvlášť po inzerátech a známých. Možná vzhledem k tomu, že komplet tyto shodné bederní opěrky jsou mj. v Octaviích 3, Golfech 7 atd. tak nejsnazší a nejlevnější cestu vidím opravdu po inzerátech, ideálně sedačkách třeba s vystřelenými bagy, co jsou na díly,  kde zdemontují vše potřebné vč. těch predrazených plastíků pro vedení lanek.

20220830_154853.jpg

20220628_105338.jpg

20220628_105343.jpg

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Popravdě mám za sebou jen jednu delší, 350km dlouhou jízdu v polovině prázdnin. A to ještě s přestávkami - oběd, hřbitov a kafe na chatě. Ale rozdíl tam je, lepší polovička si rozhodně nestěžovala, naopak jsem byl pochválen. Posez je takový pevnější, asi díky jinak prohnutým zadům. Když si dám opěrku dolů do původní polohy, je opěradlo měkčí a ne tak stabilní do boku. Dát si tu práci a finance se vyplatí.

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...