tom01 Vloženo 31. Srpen 2023 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2023 Držím palce tvému vývoji a nezapomeň se pak podělit s výsledným řešením jako inspiraci ostatním 👍 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 7. Září 2023 Sdílet Vloženo 7. Září 2023 Tak konečně jsem měl chvilku na úpravy. Zatím testuji pouze na služebním. Aktuální "konfigurace" je: - dva pruhy Mirelon tloušťka 3cm a šíře 2x 7cm zarovnané na střed. Střed beru tu bílou tyčku. Výška desky 28cm - vnější strany jsou opět mirelon tloušťka 2cm a šíře opět cca 7cm. Výška desky 28cm - nahoře jsem směrem k zádům seříznul všechny desky do dlouhé postupné spičky, aby na opěradle nebyl znát ostrý přechod hrany mirelonu. - aby se drátěný rošt nebořil do mirelonu, tak jsem mezi desky a rošt dal slabý konerec - tvrdou stranou k roštu. - do oček kde jsou pružiny jsem připevnil drát 1,4mm a tím jsem rošt stáhnul proti příliš hlubokému pohybu vzad. Nakoupil jsem i podsedákový molitan, ale ten bude příliš měkký. Opěradlo teď tvoří: potah - vyhřívací dečka - originální molitan - mirelon - koberec - rošt - zpevňovací drát Výhoda je rychlá instalace (do dalšího vozu to bude po vyladění pár minut), cena (mirelon mám zadarmo, 60cm drátu, koberec zadarmo). Sedadlo je v bederní části více vystouplé (ne viditelně, ale při posedu), příjemně tužší (mirelon) a tolik se neprohybá (hlavně díky drátu). Zatím jsem s tím jel dnes do práce 30km a vypadá to dobře. Včera jsem po vyndání všeho zkusil do sedadla sednout jen tak a je to zásadní rozdíl. Obyčejná sedadla MR2019 najeto na služebním 72tisíc km. Mám 190cm a cca 105kg. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MIgráček Vloženo 7. Září 2023 Sdílet Vloženo 7. Září 2023 Dobrá práce. Škoda, že jsi tu seskládanou a seřezanou vložku nevyfotil před vložením pod potah, jak hodně je to masivní. Docela mě bude zajímat i životnost potahu s touto vložkou, protože víme, jak umí švy zlobit i bez ní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 8. Září 2023 Sdílet Vloženo 8. Září 2023 Super práce. Až budeš dělat finální verzi do svého Rapida, nasdílej víc fotek 👍. Ten dodatečný drát bych volil alespoň s bužírkou, nebo jej obal textilní páskou nebo samolepicím kobercem, ať nevznikají nějaké pazvuky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 11. Září 2023 Sdílet Vloženo 11. Září 2023 Tak poslední úprava byla vyndání toho zpevňovacího drátu. Zpevnil bederní část až moc. Výsledek je zatím velmi dobrý. Proto jsem se odhodlal dodělat tuto "finální" verzi do svého Rapida. Stačí tedy desky Mirelonu. - dvě desky o tloušťce 3cm, šířce 7cm a výšce 28cm jsem od 20cm "zkrojil", kdy na konci délky ve 28cm mají tloušťku 1cm. Tyto desky jsem nacpal pod rošt na střed - dvě desky o tloušťce 2cm, šířce 7cm a výšce 28cm jsem od 20cm "zkrojil", kdy na konci délky ve 28cm mají tloušťku cca 0,75cm. Tyto desky jsem nacpal pod rošt na kraje vedle vnitřních desek. - přez všechny desky jsem dal slabší koberec (skelnou stranou k roštu), aby se rošt časem nezařezával do Mirelonu. - čtyři ocelové kroužky, kde jsem odřezal uchycení potahu jsem olepil páskou co jsem lepil plastové části interiéru, aby nevrzaly třením. Cena materiálu nula. Pokud víte, co tam máte dát a jaké rozměry, tak instalace pár minut a na sedačce to na pohled nepoznáte. Nic nepoškodíte. Vyhřívacích deček se vůbec nedotknete a vyhřívání je beze změny, protože materiál přidáváte až mezi molitan a rošt. Nebýt vyhřívání i v opěradle, tak jsem uvažoval nechat si na míru u čalouníka udělat molitan simulující bederní opěrku, ale to padlo, když bych mohl poškodit vyhřívání. Výsledek je zpevnění bederní části sedačky. Víc bych tam už nedával. Možná si tam někdo přidá víc, ale to už je na vkusu každého soudruha. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 26. Května Sdílet Vloženo 26. Května @miklisek Když tak přemýšlím nad dlouhodobějšími dojmy z upravených opěradel a nad fotkami z mojí realizace, tak se asi nevyhnu ještě jedné rozborce/ sborce. Co mi vrtá hlavou, je asi docela patrné z fotek. V původním stavu je rošt hezky v linii s oky pro závěsné pružiny v rámu. Po té mojí úpravě tomu tak není. Rošt je nahoře vykloněný směrem k zádům a dole naopak od nich, a to je při sezení trochu cítit. Ono to vyloženě nevadí, ale je to prostě při sezení cítit a není to úplně příjemné. Budu muset patrně dole na svislých drátech naohybat háky a doplnit 3. šikmou pružinu. Zároveň nahoře hned pod rámem naohybat mírný odskok a prohnutí, jako to má Tiguan / Vento na foto z návodu v úvodu vlákna 🤔 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 26. Května Autor Sdílet Vloženo 26. Května Já takto tu třetí pružinu instalovanou mám. Bez ní bych řekl, že má bederní opěrka poloviční funkci. Její zvednutí se částečně maří v prohnutí roštu vlivem odporu molitanu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 27. Května Sdílet Vloženo 27. Května Přesně tak, při včerejších popojížďkách jsem se podrobněji soustředil na posez v opěradle a jen si potvrzují domněnky z fotek. Nad bederní opěrkou cítím jakoby mezeru v opoře zad. Naopak v oblasti lopatek, kde má být opěradlo volnější cítím tlak toho vyklenutého roštu. Sice nejde o nic hrozného, ale až na to najdu čas, zkusím toto upravit a udělat lépe ten rošt v dolní i horní části. @miklisek Jak jde prosímtě ohýbat ten svislý drát roštu? Mám v paměti, že ty dráty byly pěkně tvrdý, kalený. Skoro bych se bál při tom ohýbání o cca 135°, že mohou prasknout. Nebyl u tebe nějaký problém při ohybání? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 27. Května Autor Sdílet Vloženo 27. Května (editace) Strach jsem měl spíš při ohýbání těch horních krátkých háků, já právě to dělal asi opačně, že jsem nechal ty spodní velké a řezal a ohýbal jsem nahoře. S velkým rádiusem, co dole může být, nebudeš mít problém. Vzal bych to třeba přes nějaký šroubovák, ne ve svěráku ostrý ohyb. Editováno: 27. Května, autor: miklisek 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) Tak jsem konečně dokončil realizaci zamýšlených úprav roštu opěradel u obou předních sedaček. Podrobnější návod a postup jsem rozepsal ZDE ve svém vláknu. Ono to původní řešení vůbec nebylo špatné. Dlouho jsem se chlácholil, že pro doladění nemá cenu vše zas kompletně rozebírat, ale po této úpravě je znát prostě pohodlnější posez 😊. Pro srovnání 3 fotky - řešení z výroby, prvotní řešení bederní opěrky z června 2022 a poslední je doladěné řešení z nynějška. Editováno: 24. Června, autor: tom01 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.