Přejít na obsah

1.9 TDI - zahřívání motoru


Doporučené příspěvky

Předpokládám, že to bude asi pěkná lahůdka se na ně dostat. Moc místa kolem motoru není. Příjde mi, že si mi to strašně dlouho zahřívá. Při jízdě do kopce s otáčkama kolem 2000 to úplně ohřeju tak za 10-12km a to ještě pořádně nemrzlo. Termostat jsem vyměnil a pořád stejný. Mám strach o turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale těch 10-12km musím jet do kopce. Při jízdě po rovině to trvá déle. To vím, že nafťák se zahřívá dlouho, ale myslel jsem si, že tam tento fakt z části řeší příhřev, aby se prohřál dřív. Pro turbo to asi taky nebude nic dobrýho.

Jak dlouho to trvá Vám ostatním, než je naplno ohřátý???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda si myslím,že fábia TDi žádnej rychlej předehřev vody nemá. Myslím že má pouze v topení elektrickou dečku, která se automaticky zapíná pokud je venkovní teplota menší než 10°C a slouží pouze k rychlejšímu ohřátí interieru.

Ale určitě bude něco existovat, možná to dávali na přání a za příplatek. Třeba kámoš má u BMW má příhřev, tuším, že to je Webasto a ohřívá mu to vodu. A Fabie 1.4TDI mají myslím taky něco podobnýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele fábie ani 1.9 tdi ani 1.4 TDI nic takovýho nemá!!! Mají pouze odporové přídavné topení na vyhřívání interiéru - nikoliv vody. Za příplatek můžeš koupit webasto,ale není to jako origo příslušenství od škodovky. To je jen do 1.9 SDI a do benzínů.

Dá se ale dodělat přímo u prodejce webasta,ale je to pěknej ranec. cca 30 000kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

To krupinok. Dal jsem par foto na větev interier - výhřev kabiny. S doděláním by určitě nebyl problém. Místa habakuk. Chtělo by to odborný dotaz na borce z dieselpoweru a nějakého dráteníka ohledně spotřeby el. , dobíjení ap... Je to obyčejný hliníkový bazmek s hžavičkama a dráty co vedou někam lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To krupinok. Dal jsem par foto na větev interier - výhřev kabiny. S doděláním by určitě nebyl problém. Místa habakuk. Chtělo by to odborný dotaz na borce z dieselpoweru a nějakého dráteníka ohledně spotřeby el. , dobíjení ap... Je to obyčejný hliníkový bazmek s hžavičkama a dráty co vedou někam lol

Už sem s kámošem vymyslel, jak to udělat, ale ještě musíme vymyslet, kam a na kterou hadici to připojit. Každopádně ten ohřev musí být v malém okruhu. Elektrické zapojení nebude složité, musí to být přes relátko a relátko bude spínané buď nezávislým vypínačem, nebo v mém případě to zapojíme přes automatické spínání světel. Kam by se dalo to těleso dát?? Na jakou hadici ho připojit??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

kolik km se ma zahrivat fabia 1,9 pri teplote okolo nuly toceni motoru kolem 2 tis otacek  stridave kopecky a rovinka? byvaly majitl me rekl,ze termostat menil a ze to nepomohlo. ja si myslim,ze  2é km na provozni teplotu je moc. a kdyz jedu z kopce a zapnu topeni klesne to aj o pul budiku. muze byt i vadne teplotni cidlo? sledoval sme na diagnostice chvilku teplotu vody asi od 10 do 20 stupnu a na volnobeh to tech 10 stupnu udelalo asi za 10 minut.

jo a mam upne zaizlovany chladic. mam tam karton a jeste molitan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po cca 8 mi km mi budíky ukazujou 90°C (reál = 75°C a vejš)

 

osobně bych vyměnil čidlo teploty i termostat, obojí stojí pár korun a po letech provozu hlavně termostat dost proměřuje - unavená pružinky (u tebe to bude dle mne na 99% právě termostatem)

 

čidlo teploty = 06A 919 501 B

 

termostat = 068 121 113 H

 

oboj je práce na pár minut, přístup je dobrý...kapalinu si jednoduše vypustíš, pokud je stará, dej novou, pokud máš zánovní, vrať původní ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

byvalej majitel rikal,ze ho menil z rozvodama. dneska sem jel z prace 24 km teplota sla na 90 az po 20 v prudkem kopci. z kopce klesala. no a sahl sme na hadici co vede z termostatu a byla vlazna. nechapu fakt.

soused mi mozna ze skodovky donese nejaky pouzity termostat a zkusime to prehodit cidlo mi snad sezene taky. par korun to stoji,ale kdyz chci dat origo,tak dohromady i s kapalinou to bude tak 1200

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napíšu ti to asi takhle, ani novej neznamená funkční......zkus si ho prohodit a uvidíš, každopádně já mám egr off, do práce to mám 12 km, studený to nevytáčím a cca po těch 8 km mám ručičku na 90 stupních ( 90°C to ukazuje od 75°C vejš)...chladič ničím nezakrejvám, naopak mám velký otvor v nárazníku....

 

čidlo: http://www.cc-autodily.cz/cidlo-teploty-dvojite-7_7

 

107,-Kč

 

termostat: http://www.cc-autodily.cz/termostat-1-9d

 

187,-Kč

 

obojí origo, G12 můžeš nechat původní, nebo litr stojí kolem 100,-kč...vážně to zase taková investice není ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...