Leonekkk Vloženo 30. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2022 Já si myslím z logického hlediska že ano má vliv hlavně na fungovaní celého vozidla… Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oneb1t Vloženo 30. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2022 Já bych řekl že většího výsledku se dosáhne zvolením jiného typu baterie BMS auta si reálnou kapacitu během několika cyklu spočítá a tu nastavenou bude ignorovat (zná minimální a maximální napětí zvoleného typu baterie a nabíjecí proud z těhle hodnot je to schopna dopočítat) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 31. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2022 Jakeho jineho tipu baterie? AGM je nejvhodnejsi ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aduš Vloženo 11. Únor 2023 Sdílet Vloženo 11. Únor 2023 V 22. 9. 2022 na 8:39, DušanV napsal: Tomu Autostylu Trutnov a Danielu Říhovi a jeho řeči v článku se nedivím, je to jeho kšeft, tedy mimo jiné kódovat výměnu baterie, takže nic jiného se od něj asi čekat nedá, přeci si nebude odhánět zákazníky a přiznávat, že to jde většinově i bez kódování, ačkoliv výrobci aut, baterií, časopis SM a jiní tvrdí většinou opak. Ono těch cca 350,- Kč za kódování není moc, ale baterie v dnešních vozech vám většinově klekne bez předchozího varování a s dílem okamžiku, takže potřebujete měnit ihned a pokud to tedy někdo chce tak i kódovat ihned. Zkuste si dnes zavolat do servisu, že vám klekla baterie a tak chcete výměnu baterie i s kódováním, popř. jste si baterii vyměnil sám, ale chcete od servisu jen nakódování. Jak dlouho na volný termín budete čekat? Možná se to dá řešit nějakou zaplacenou a rozšířenou asistenční službou, která ten dovoz nové baterie, výměnu a i nakódování udělá na zavolání v nejkratším možném čase. No a možná se mýlím a servisy tohle dělají přednostně popř. ihned, ale moc tomu nevěřím. Zkuste si tu baterii sami vyměnit a než vás servis vezme v pořadí na nakódování tak si tu novou baterii proměřte (pokud máte tu možnost) nějakým levným (cca 1.500,- Kč) bezzátěžákem . Stačí když vám ukáže hodnoty napětí, % kapacity, hodnoty startovacího proudu a vnitřního odporu, z toho se dá poznat dosti. V 95% případů poznáte, že nová baterie a nabíjecí systém vozidla se navzájem tzv. očuchaly a nakonfigurovaly a nikam na kódování nemusíte. A ano dávat do auta, co má S/S sytém zapnutý a neodstavené tzv. inteligentní nabíjení, místo baterie EFB nebo AGM tu baterii klasickou je nesmysl, v tom má časopis SM a jeho test pravdu. Na druhou stranu, pokud trvale vypnete systém S/S a i to tzv. inteligentní nabíjení tak tam klasická baterie neklekne po 1/2 roce jako redaktorům SM a vydrží normálně, spíše jde o to aby dnešní moderní auta s velkým energetickým požadavkem vůbec utáhla, resp. aby se výkonově odpovídající normální baterie vůbec vlezla do kastlíku. Dobrý den, zůstala mi doma zaplavená Varta 74AH. Podle toho co tu píšete nic nezkazím když ji dám bez kódování do S3? Inteligentní mám odpojeno tím konektorem u baterie. Děkuji Lukáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 11. Únor 2023 Sdílet Vloženo 11. Únor 2023 Tu baterku odvaris za chvili ta to neda... Nezvladne dlouhodobe silne nabijeni. Mozna v adaptaci baterie nastavit tip baterie na tu jakou mas... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 11. Únor 2023 Sdílet Vloženo 11. Únor 2023 Pokud je odpojený konektor, tak by inteligentní nabíjení mělo být vypnuté, takže to klasické baterce neublíží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. Únor 2023 Sdílet Vloženo 12. Únor 2023 @Aduš Ano, @Petr L. má pravdu, při odpojeném inteligentním napájení (odpojený konektor u mínus pólu) klasickou baterii neodvaříš. Stačí monitorovat třeba přes 12V zásuvku velikost napětí a jeho kolísání za jízdy a uvidíš, že takové skoky jako při zapnutém inteligentním napájení to nedělá. Samozřejmě ta EFB a AGM baterie by měla být vždy vhodnější ( i při vypnutém káblíku) než klasická baterie, ale tu tvoji baterii Varta 74 Ah bych s klidem použil, samozřejmě pokud máš i tak možnost kódování při její výměně, tak máš větší jistotu, že v tom S3 to nebude dělat nějaké chyby (pravděpodobně ale i tak nebude) Tohle řešení s klasickou, zaplavenou baterií a s odpojeným konektorem mám odzkoušené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aduš Vloženo 12. Únor 2023 Sdílet Vloženo 12. Únor 2023 před 2 hodinami, DušanV napsal: @Aduš Ano, @Petr L. má pravdu, při odpojeném inteligentním napájení (odpojený konektor u mínus pólu) klasickou baterii neodvaříš. Stačí monitorovat třeba přes 12V zásuvku velikost napětí a jeho kolísání za jízdy a uvidíš, že takové skoky jako při zapnutém inteligentním napájení to nedělá. Samozřejmě ta EFB a AGM baterie by měla být vždy vhodnější ( i při vypnutém káblíku) než klasická baterie, ale tu tvoji baterii Varta 74 Ah bych s klidem použil, samozřejmě pokud máš i tak možnost kódování při její výměně, tak máš větší jistotu, že v tom S3 to nebude dělat nějaké chyby (pravděpodobně ale i tak nebude) Tohle řešení s klasickou, zaplavenou baterií a s odpojeným konektorem mám odzkoušené. Díky za odpověď. Jde mi o to než tu baterii někomu dát za pár Kč tak radši ať poslouží mi i kdyby jen rok . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 14. Březen 2023 Sdílet Vloženo 14. Březen 2023 Jeste dodam ze v kodovani je moznost nastavit tip baterie na AGM,EFB i ostatni druhy, gelove a zaplavene tak mozna tam to prenastavit jeste pro dobry pocit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 26. Březen 2023 Sdílet Vloženo 26. Březen 2023 Práve toto nastavenie nie je iba pre dobrý pocit. Podľa toho nastavenia RJ vie, že aký silný nabíjací prúd môže do batérie pustiť, a kým AGM-ko sa bežne dobíja 14,6-14,8 V napätím, bežnú zaplavená olovená baterku normálne zvláda iba 13,6-14,4 V. Rozdielne sú aj napätia pre maximálnu kapacitu batérie a nie je jedno či máš napr. 12,7 V na bežnej olovenej, a baterka je už plná, alebo či máš toľko u AGM, a môžeš smelo ďalej dobíjať, lebo tá je plne nabitá až pri 13 V napätí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 26. Březen 2023 Sdílet Vloženo 26. Březen 2023 To ano a pisu tam cloveku co nechce nebo nemuze kodovat novou baterku vubec... Tak jsem napsal ze by to bylo pro dobry pocit dobry zmenit taky... Protoze v kodovani bude mit urcite nastaveno EFB ci AGM a kdyz tam da olovenku tak je urcite lepsi to nechat nakodovat na spravnou baterku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavol23 Vloženo 16. Září 2023 Sdílet Vloženo 16. Září 2023 Zdravim pocujem o tomto prvy krat tak by sa chcel blizsie informovat ako a co mam nastavit cez vcds original kabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davides Vloženo 5. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2023 V 21. 9. 2022 na 10:57, Lancelot napísal: V Cariste to je, môžeš si to tak nakódovať sám. Dobrý deň, prosím o radu ako si to viem nakodovať sám, nakoľko som práve vymenil baterku Varta za Exide..a vyskočilo mi plno upozornenia čo všetko nemám k dispozícii, čo nefunguje.. senzory, rozjazd do kopca, tlak v pneu atď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slavo Vloženo 5. Prosinec 2023 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2023 Prejdi par metrov, malo by to zmiznut, nakodujes dodatocne, napr. pomocou Carista 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.