Přejít na obsah

Kodovanie baterie po vymene.


slavo

Doporučené příspěvky

Já bych řekl že většího výsledku se dosáhne zvolením jiného typu baterie

 

 

BMS auta si reálnou kapacitu během několika cyklu spočítá a tu nastavenou bude ignorovat (zná minimální a maximální napětí zvoleného typu baterie a nabíjecí proud z těhle hodnot je to schopna dopočítat)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 22. 9. 2022 na 8:39, DušanV napsal:

Tomu Autostylu Trutnov a Danielu Říhovi  a jeho řeči v článku se nedivím, je to jeho kšeft, tedy  mimo jiné kódovat výměnu baterie, takže nic jiného se od něj asi čekat nedá, přeci si nebude odhánět zákazníky a přiznávat, že to jde většinově i bez kódování, ačkoliv výrobci aut, baterií, časopis SM a jiní tvrdí většinou opak.  Ono těch cca 350,- Kč za kódování není moc, ale baterie v dnešních vozech vám většinově klekne bez předchozího varování a s dílem okamžiku, takže potřebujete měnit ihned  a pokud to tedy někdo chce tak  i kódovat ihned. Zkuste si dnes zavolat do servisu, že vám klekla baterie a tak chcete výměnu baterie i s kódováním, popř. jste si baterii vyměnil sám, ale chcete od servisu jen nakódování. Jak dlouho na volný termín budete čekat?  Možná se to dá řešit nějakou zaplacenou a rozšířenou asistenční službou, která ten dovoz nové baterie, výměnu a i nakódování udělá na zavolání v nejkratším možném čase. No a možná se mýlím a servisy tohle dělají přednostně popř. ihned, ale moc tomu nevěřím.

Zkuste si tu baterii sami vyměnit a než vás servis vezme v pořadí na nakódování tak si tu novou baterii proměřte (pokud máte tu možnost) nějakým levným (cca 1.500,- Kč) bezzátěžákem . Stačí když vám ukáže hodnoty napětí, % kapacity, hodnoty startovacího proudu a vnitřního odporu, z toho se dá poznat dosti. V 95% případů poznáte, že nová baterie a nabíjecí systém vozidla se navzájem tzv. očuchaly a nakonfigurovaly  a nikam na kódování nemusíte. 

A ano dávat do auta,  co má S/S sytém zapnutý a neodstavené tzv. inteligentní nabíjení,  místo baterie EFB nebo AGM  tu baterii klasickou je nesmysl, v tom má časopis SM a jeho test pravdu. Na druhou stranu, pokud trvale vypnete systém S/S a i to tzv. inteligentní nabíjení tak tam klasická baterie neklekne  po 1/2 roce jako redaktorům SM a vydrží normálně, spíše jde o to aby dnešní moderní auta s velkým energetickým požadavkem vůbec utáhla, resp. aby se výkonově odpovídající  normální baterie vůbec vlezla do kastlíku. 

Dobrý den, zůstala mi doma zaplavená Varta 74AH. Podle toho co tu píšete nic nezkazím když ji dám bez kódování do S3? Inteligentní mám odpojeno tím konektorem u baterie. Děkuji  Lukáš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Aduš Ano, @Petr L. má pravdu, při odpojeném inteligentním napájení  (odpojený konektor u mínus pólu) klasickou baterii  neodvaříš. Stačí monitorovat třeba přes 12V zásuvku velikost napětí  a jeho kolísání  za jízdy a uvidíš, že takové skoky jako při zapnutém inteligentním napájení to nedělá. Samozřejmě  ta EFB a AGM baterie by měla být vždy vhodnější ( i při vypnutém káblíku) než klasická baterie, ale tu tvoji baterii Varta 74 Ah  bych s klidem použil, samozřejmě pokud máš i tak možnost kódování při její výměně, tak máš větší jistotu, že v tom S3 to nebude dělat nějaké chyby (pravděpodobně ale i tak nebude) 

Tohle řešení s klasickou, zaplavenou  baterií  a s odpojeným konektorem mám odzkoušené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DušanV napsal:

@Aduš Ano, @Petr L. má pravdu, při odpojeném inteligentním napájení  (odpojený konektor u mínus pólu) klasickou baterii  neodvaříš. Stačí monitorovat třeba přes 12V zásuvku velikost napětí  a jeho kolísání  za jízdy a uvidíš, že takové skoky jako při zapnutém inteligentním napájení to nedělá. Samozřejmě  ta EFB a AGM baterie by měla být vždy vhodnější ( i při vypnutém káblíku) než klasická baterie, ale tu tvoji baterii Varta 74 Ah  bych s klidem použil, samozřejmě pokud máš i tak možnost kódování při její výměně, tak máš větší jistotu, že v tom S3 to nebude dělat nějaké chyby (pravděpodobně ale i tak nebude) 

Tohle řešení s klasickou, zaplavenou  baterií  a s odpojeným konektorem mám odzkoušené.

Díky za odpověď. Jde mi o to než tu baterii někomu dát za pár Kč tak radši ať poslouží mi i kdyby jen rok .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Práve toto nastavenie nie je iba pre dobrý pocit. Podľa toho nastavenia RJ vie, že aký silný nabíjací prúd môže do batérie pustiť, a kým AGM-ko sa bežne dobíja 14,6-14,8 V napätím, bežnú zaplavená olovená baterku normálne zvláda iba 13,6-14,4 V. Rozdielne sú aj napätia pre maximálnu kapacitu batérie a nie je jedno či máš napr. 12,7 V na bežnej olovenej, a baterka je už plná, alebo či máš toľko u AGM, a môžeš smelo ďalej dobíjať, lebo tá je plne nabitá až pri 13 V napätí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
V 21. 9. 2022 na 10:57, Lancelot napísal:

V Cariste to je, môžeš si to tak nakódovať sám.

Dobrý deň, prosím o radu ako si to viem nakodovať sám, nakoľko som práve vymenil baterku Varta za Exide..a vyskočilo mi plno upozornenia čo všetko nemám k dispozícii, čo nefunguje.. senzory, rozjazd do kopca, tlak v pneu atď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...