Jump to content

Kodovanie baterie po vymene.


slavo
 Share

Recommended Posts

Ahoj, potrebujem vymenit akumulator ktory dosluzil (VARTA AGM 12V 68Ah), chcem tam dat EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, niekde som cital ze v pripade ak su neni velke rozdiely v parametroch novej baterky oproti povodnej, ze netreba kodovat, auto by sa ju malo "naucit pouzivat" samo po urcitom case. Co si o tom myslite/co doporucujete. Mate niekdo skusenosti s vymenou bez kodovania?

 

Vdaka

Link to comment
Share on other sites

Ide o to ze to zaberie cas, treba sa objednat do servisu, ist tam a cakat..., pomaly cely den zabity pre sprostu baterku. Este pozriem ci nie je nahodou taka moznost v Cariste, ze by som to urobil sam doma.

Ale hlavne som chcel vediet ci sa tym ze ju tam neadaptujem moze nieco stat.

 

Dik

Link to comment
Share on other sites

před 34 minutami, slavo napsal:

Ide o to ze to zaberie cas, treba sa objednat do servisu, ist tam a cakat..., pomaly cely den zabity pre sprostu baterku. Este pozriem ci nie je nahodou taka moznost v Cariste, ze by som to urobil sam doma.

Ale hlavne som chcel vediet ci sa tym ze ju tam neadaptujem moze nieco stat.

 

Dik

V Caristě to je, můžeš si to tak nakódovat sám.

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, slavo napsal:

Ahoj, potrebujem vymenit akumulator ktory dosluzil (VARTA AGM 12V 68Ah), chcem tam dat EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, niekde som cital ze v pripade ak su neni velke rozdiely v parametroch novej baterky oproti povodnej, ze netreba kodovat, auto by sa ju malo "naucit pouzivat" samo po urcitom case. Co si o tom myslite/co doporucujete. Mate niekdo skusenosti s vymenou bez kodovania?

 

Vdaka

Dáváš tam baterii, která je vlastně v parametrech stejná, tedy  AGM za AGM a těch 68Ah a 70Ah nedělá žádný podstatný rozdíl a ohledně té nižší možné kapacity u nové baterie, jak tvrdí @Leonekkk, tak to s vysokou pravděpodobností není pravda. Systém nabíjení baterie se v cca 90-95% dokáže přizpůsobit nové baterii i pokud tam dáváš jinou baterii a jiný druh baterie, tedy klasická zaplavená, oproti EFB i AGM a i u změny kapacity si to dokáže načíst a přizpůsobit se tomu. Akorát to může trvat několik hodin a až cca 7 dní, časování je pro ten systém přizpůsobení prioritní, najeté kilometry tam nemají až tak zásadní vliv. Potom ale existují vozy prémiovějších značek, jako je např. BMW, které vyžadují kódování nové baterie skoro vždycky, jinak to stále vyhazuje chybu.  S přibývajícím časem ale tohle  má být  stále častější a pravděpodobně se to bude dotýkat i běžných značek. Nyní nás sice straší, že bez kódování se již neobejdeme, ale skutečnost je v mnoha případech jiná. 

Po výměně baterie u Superbu III bych klidně počkal až těch 7 dní a pokud i po této době ti stále vyskakuje nějaká chyba, tak až potom bych byl nucen to nakódovat. Baterii se nic podstatného za těch až 7 dní nestane.  Tyhle rady jsem si nevycucal z prstu, ale vše prakticky odzkoušeno a před tím nastudováno na webech výrobců baterií, kteří sice ne moc ochotně a nepřímo, ale přesto tohle zmiňují a vysvětlují na svých webových stránkách (např. Banner).  

Link to comment
Share on other sites

@DušanV
Že auto pozná rozdíl mezi AGM a jinými typy baterií bych si nebyl tak jistý. AGM je dost odlišná baterka co se týče vnitřních odporů, proudové zatižitelnosti, vybíjecí charakteristiky, nabíjecí napětí atd. Zkrátka skoro všechny parametry se celkem dost liší.

 

Jinak souhlasím, že výměna AGM za AGM co se řeší v tomto tématu by měla být ok. V nejhorším případě se auto k baterce bude chovat jako by měla nižší kapacitu (jako ta stará). Nicméně já bych to tak neudělal a tu hodinu, že mi jí někdo nakoduje bych obětoval.

Edited by midlan
Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, stanmar napsal:

Tomu Autostylu Trutnov a Danielu Říhovi  a jeho řeči v článku se nedivím, je to jeho kšeft, tedy  mimo jiné kódovat výměnu baterie, takže nic jiného se od něj asi čekat nedá, přeci si nebude odhánět zákazníky a přiznávat, že to jde většinově i bez kódování, ačkoliv výrobci aut, baterií, časopis SM a jiní tvrdí většinou opak.  Ono těch cca 350,- Kč za kódování není moc, ale baterie v dnešních vozech vám většinově klekne bez předchozího varování a s dílem okamžiku, takže potřebujete měnit ihned  a pokud to tedy někdo chce tak  i kódovat ihned. Zkuste si dnes zavolat do servisu, že vám klekla baterie a tak chcete výměnu baterie i s kódováním, popř. jste si baterii vyměnil sám, ale chcete od servisu jen nakódování. Jak dlouho na volný termín budete čekat?  Možná se to dá řešit nějakou zaplacenou a rozšířenou asistenční službou, která ten dovoz nové baterie, výměnu a i nakódování udělá na zavolání v nejkratším možném čase. No a možná se mýlím a servisy tohle dělají přednostně popř. ihned, ale moc tomu nevěřím.

Zkuste si tu baterii sami vyměnit a než vás servis vezme v pořadí na nakódování tak si tu novou baterii proměřte (pokud máte tu možnost) nějakým levným (cca 1.500,- Kč) bezzátěžákem . Stačí když vám ukáže hodnoty napětí, % kapacity, hodnoty startovacího proudu a vnitřního odporu, z toho se dá poznat dosti. V 95% případů poznáte, že nová baterie a nabíjecí systém vozidla se navzájem tzv. očuchaly a nakonfigurovaly  a nikam na kódování nemusíte. 

A ano dávat do auta,  co má S/S sytém zapnutý a neodstavené tzv. inteligentní nabíjení,  místo baterie EFB nebo AGM  tu baterii klasickou je nesmysl, v tom má časopis SM a jeho test pravdu. Na druhou stranu, pokud trvale vypnete systém S/S a i to tzv. inteligentní nabíjení tak tam klasická baterie neklekne  po 1/2 roce jako redaktorům SM a vydrží normálně, spíše jde o to aby dnešní moderní auta s velkým energetickým požadavkem vůbec utáhla, resp. aby se výkonově odpovídající  normální baterie vůbec vlezla do kastlíku. 

Edited by DušanV
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...