Přejít na obsah

ACC - manual, travel assist, TJA, grafika VC?


Nesh

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám objednanú O4 a rozmýšlam či má zmysel ešte doobjednať ACC/pACC+navi, keď mám manuálnu prevodovku (výbava style+). Zaujíma ma ako to funguje v O4 s manuálom a prípadne ďalšími asistentmi (chápem že v automate to dáva väčší zmysel).

 

Moje otázky:

  1. Podľa návodu by mal ACC vedieť aj v manuále zastaviť do nuly a rozbehnúť sa, skúšal to niekto? Dá sa vôbec v praxi používať ACC pri nízkych rýchlostiach do zastavenia? Staršie modely pod 30km/h vypínali ACC.

image.thumb.png.112a8af79170cee36c5bf635218edfc4.png

 

  1. Traffic jam assist (súčasť adaptive lane assist) - čo vôbec TJA robí pre manuálnu prevodovku? nie je to náhodou práve to zastavenie + rozbiehanie od nuly? Návod ale nepíše že treba doplnkový balík… Ďalšia zaujímavá vec, že podľa webu adaptívne vedenie v pruhu (označené ako +) dokáže nielen udržať auto v strede pruhu, ale aj číta "žlté čiary, kužele atď"

image.thumb.png.14ff376df3d867ed63b279f1a73ea840.png

 

  1. Travel assist - ponúkané ako doplnková výbava a je k tomu samostatné tlačidlo na volante, ale čo to vlastne robí navyše oproti ACC? Ak som to správne pochopil, funguje to len pri vyšších rýchlostiach, vždy to treba počas jazdy aktivovať a v podstate to len udržuje v pruhu (=adaptive lane assist) alebo to dokáže aj zmeniť jazdný pruh ak má auto v sebe park assist (bočné senzory). A aký to má súvis s pACC, prediktívny by mal fungovať aj bez zapnutého travel assistu?

 

  1. Vizualizácia vo VC - pozrel som zopár videí ako demonštrujú pohľad asistentov vo virtual cockpite, ale z nejakého dôvodu sa zobrazovali 2 rôzne pohľady? V jednom pohľade je vidno len aktuálny pruh a prípadne vozidlo predo mnou (horný obrázok, chýba tam ten nákladiak), zase v inom pohľade už bolo vidno 2 alebo 3 pruhy na dialnici a vykresľovalo to celú premávku na štýl tesly (okrem protismeru, spodný obrázok). Za akých okolností sa teda zapína pohľad viacerých pruhov? Treba mať zase k nemu dokúpenú špecifickú výbavu? Napr. travel assist alebo dokonca aj park assist?

image.thumb.png.41c19cd9e765e8b32267f4ce1cccd88d.png

 

image.thumb.png.b4e2faab539df18785709c6a24d8d2b2.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Travel assist je určitě lepší s automatem, nicméně i s manuálem si ho na dálnici uměl představit. Zařadím 6, zapnu TA a "nechám se unášet". Když se vychyta pozice rukou na volantu, tak auto řídí samo. 

Ohledně VC, více pruhu se většinou ukazuje když je více aut, ale tohle zobrazení mi přijde jako nejméně použitelné ze všech. Jen třeba někdy pro zajímavost kouknout, co vidí kamera. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHL Máš tlačidlo TA na volante? Vieš mi potvrdiť či "adaptivne vedenie v pruhu" funguje práve len v tom móde TA a potom pri ACC funguje len klasický lane assist, čiže pohadzuje zo strany na stranu a nedrží auto v strede pruhu? Pýtam sa preto, lebo som v návode nikde nenašiel samostatné zapnutie/vypnutie adaptive lane assist, staršie ročníky to mali.  Ešte to môže fungovať tak, že autá vybavené TA majú vždy tú lepšiu verziu adaptívneho vedenia a nedá sa to zmeniť, len vypnúť celý lane assist. Som zvedavý či adaptive lane assist vôbec pôjde dokódovať do O4 ak od výroby nemám to tlačidlo TA (zase pri predošlej generácii škody/VW sa to dá dokódovať).

Editováno: , autor: Nesh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Nesh Je to jak píšeš. Pokud páčkou pod volantem zapnu ACC, tak funguje obyčejný LA a pinká mě ze strany na stranu. Jakmile stisknu tlačítku TA na volantu, zapne se AAC s právě aktuální rychlostí a adaptivní vedení v pruhu, kde auto samo zatáčí - rychlost se dál upravuje páčkou ACC. Pokud už je zapnutý ACC,  a stisknu tlačítko TA, tak se jen aktivují pruhy, rychlost zůstává.

Myslím že MR2023 má u TA tlačítka trochu jinou funkčnost. Viz příspěvek od @Dixik2 zde: 

Jen třeba nemám představu, co si pod Přepínání tlačítka Travell Assist-TA a ACC představit... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHL Sakra tak to sa mi rozhodovanie skomplikovalo, chcel som objednať len ACC 😄

 

MR2022: "Zapnite / vypnite asistenčný systém Travel Assist"

MR2023: "Prepínanie medzi Travel Assist a adaptívnym tempomatom (ACC)"

 

Asi nejaká drobnosť, možno to predtým vypnutím TA vyplo aj ACC.

Editováno: , autor: Nesh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 hours ago, JirikHL said:

Jen třeba nemám představu, co si pod Přepínání tlačítka Travell Assist-TA a ACC představit... 

Pokud je zapnutý Travell Assist tak auto (jak píšeš) dělá pokročilý line assist a prediktivní řízení rychlosti podle cesty, značek, navigace. 

Pokud je Travell Assist vypnutý a je zapnutý jen adaptivní tempomat, tak potom auto dělá jen jednoduchý line assist, drží rychlost a pokud je něco pomalejšího před ním, tak reguluje odstup.

 

V MR2022 jsi mezi těmahle stavy mohl přepínat tak, že jsi při zapnutém Travel Assist udělal něco co zruší tempomat (brzda, páčka pod volantem, zásah stabilizace) a potom zapnul tempomat páčkou pod volantem (ne Travel assist tlačítkem). 

 

No a v MR2023 prostě přeskakuješ mezi těmahle stavy tím tlačítkem na volantu. Zmáčkneš a jedeš plnej Travel Assist. Zmáčkneš znova a máš jen adaptivní tempomat. Zmáčkneš potřetí a máš zase plnej Travel Assist. Atd. Aspoň doufám, že to takhle funguje, protože mi to přijde docela fajn.

 

Aspoň takhle to chápu já. Bohužel nemám žádnej MR2023 po ruce a můj je v nedohlednu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...