Jump to content

Travel assist


faithless78

Recommended Posts

Mne sa snad este nestalo pri zapnutom Travel assiste, aby mi auto vyhubovalo, ze mam drzat volant. (volant mam kapacitny, TA z vyroby)

 

Emergency assist sa aktivuje az po dosiahnuti intervalu. Ak je 10 minut, tak tento asistent snad postrada zmysel.

 

TA je stale len asistent, nie autonomna jazda.

Link to comment
Share on other sites

ja mam na mysli starsi system. hlidani v pruzich. vim, ze to neni uplne ok tema. ale lepsi jsem nenasel a prislo mi zbytecne zakládat další.

kapacitni volant nemam. Kdyz jedu stopu uprostřed pruhu a normlane drzim volant, kazdou chvili chce, at udelam pohyb volantem (s hlaskou prevezmete rizeni nebo tak něco), aby si overil, ze drzim volant.

tim padem toho asistenta nepouzivam, protoze nebudu klickovat jak had na rovne ceste, aby si byl system jist, ze ridim.

tim padem predpokladam, ze kdyz to nezapinam, tak ani nepouzivam funkci emergency brake, o ktere pisete. takze prodlouzenim intervalu o nic neprichazim.

 

nechci, opakuji nechci jezdit bez drzeni volantu. ani minutu, ani 10 minut ... a verim, ze bych se s hlidanim v pruzích szil, pokud pojedu normlani jizdu a nebude na me porad blikat výstrahy a pipat ... 

Edited by hamoun
Link to comment
Share on other sites

@hamoun  je pravda ze ta hlaska nebyla vzdy uplne ideal a taky me otravovala kdyz si to prehrajes tak ta hlaska se da rict ze zmizne protoze pomalu nejde jet minutu bez rizeni at s rukama na volantu nebo i bez takze pokud ti to vadi smele do toho a mel by si bejt spokojenej a treba pak stim budes kamarad :) 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja ted nechaval menit kapacitni volant po zaruce (ale nastesti to slo z pojistovny). Kdyz odectu vetrak v sedacce, co mi menili, tak to vyjde mozna i na neco kolem 20 tisic. Chovalo se to presne, jak se zde pise, porad to chtelo casteji a casteji drzet volant i kdyz jsem ho drzel. A zhorsovalo se to. Nejdriv prehrali software, ujel jsem 10 km a zacalo to delat znovu, tak sel cely volant. Skoro bych rekl, ze kdyby tam uz nebyl novejsi software, tak ze bude piskat a hlasit tu TA chybu. 

image.thumb.png.ccae5ec6a4c2cfde943d6852ab0b3b1e.png

Edited by frogale
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Čau, mám ve výbavě Travel Assist, ale mám starý volant bez tlačítka a adaptivní vedení v pruhu musím zapínat ručně v asistentech. Dá se někde v kódování nastavit, abych po máčknutí páčky ACC měl zapnutý rovnou i adaptivní LA stejně jako po stisknutí tlačítka TA na nových volantech? Díky. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ahoj,

Superb 3 MR22, kapacitní volant od výroby.

 

Většinou mi kapacitní volant funguje, tak jak si myslím, že by fungovat měl. Po aktivaci Travel Assist se stačí dotýkat volantu a nevyskočí žádná hláška o převzetí řízení. 

 

Někdy se mi ale stává, že po aktivaci Travel Assist jakoby nefunguje kapacitní volant a při držení volantu mi i přesto vyskočí upozornění "převezměte řízení" (nestačí volant pouze držet / dotýkat se, ale musím s ním lehce pohnout / otočit tak, jak to bylo u aut bez kapacitního volantu). Po otočení volantu hláška zmizí a vše se při jízdě stále opakuje. Samozřejmě, že při aktivaci Travel Assist nejezdím bez držení volantu, ale vadí mi ta povinnost trochu pohnout volantem (zapínám jen na dálnici).

 

Po ujetí nějaké vzdálenosti zkusím Travel Assist vypnout a znovu zapnout a někdy se to chová opět stejně jak je popsáno výše,a nebo někdy vše funguje na dotyk / držení a nemusím s volantem točit. 

 

Nějak jsem zatím nevypozoroval, jestli auto má při aktivaci Travel Assist třeba nějakou podmínku kdy stačí volant pouze držet a kdy vyžaduje aktivní pohyb otočením (hustota provozu, nejasné čáry pruhů, atd.). 

 

Proto se chci zeptat, jak Vám funguje kapacitní volant a jestli je toto chování normální nebo Vám vždy dotyk funguje nehledě na situaci kdy Travel Assist aktivujete.

 

Podotýkám, že se nejedná o vadu která se tu řešila dříve a to pípání nedostupnosti systému. Toto mi neudělalo ani jednou co auto mám, cca 15 000 km.

 

Auto mám necelý rok, ale dle servisní knížky vím, že bylo na svolávací akci s kodem SDA 48S5 + 55N3.

 

Budu rád za jakoukoli informaci / zkušenost

Děkuji

Link to comment
Share on other sites

Ja mel take problem s volantem. Postupne se to zhorsovalo a dotyk pak uz nebyl rozpoznan nikdy. Meli to v servise na prehrati softwaru, vydrzelo to tak 10km a zase. Nakonec se na pojistovnu menil cely volat a od te doby ok. Jinak to ma fungovat tak, jak clovek predpoklada. Proste zapnes a vzdy jen lehce drzis. Bohuzel jsou ty kapacitni prvky po strane volantu a ne zrovna tam, kde jsem zvykly volant drzet, takze i tak se obcas ozve a musim ruku posunout. Ted mam doma na stole latku s kovovymi vlakny, tak mozna nekdy vyzkousim, co by s tim slo udelat.

 

Dokonce mam ted cerstvou zkusenost, ze kdyz clovek drzi volant i po zastaveni v zacpe, samo se na adaptivni tempomat rozjede treba i po par minutach. Nikdy jsem si toho nevsiml, vzdy to udrzelo pripravenost k rozjezdu nahodne jen 3 nebo 12 vterin. Asi jsem vzdy volant pustil 🙂

Edited by frogale
Link to comment
Share on other sites

Dosť dôležitá otázka je, že kde držíš ten volant. On totiž nie je kapacitný po celom obvode. Inak mám rovnaký MR a kapacitný volant funguje zatiaľ bez problémov, nájazd necelých 40 tisíc km.

Edited by e1.
Link to comment
Share on other sites

Já mam najeto cca 73 tisic (auto je ještě v záruce 100Kkm / 5let). Pokud aktivuji Travel Assist a dotyk funguje hned po aktivaci, tak pak funguje celou dobu kdy je využíván. Není to tak, že najednou přestane dotyk fungovat. A pokud aktivuji a nefunguje, také pak nefunguje stále, než jej třeba nevypnu a neaktivuji znovu, kdy třeba zase začne fungovat a pak zase funguje už pořád. 

Jak jsem psal, jak kdyby tam byla nějaká podmínka.

Myslím, že kdyby volant odcházel, tak že by to prostě i při funkčním dotyku najednou přestalo reagovat atd. Toto mi teda zatím nedělá.

 

Jinak pokud dotyk funguje, tak se stačí dotknout lehce úplně kdekoli po celém obvodu volantu (vně i zevnitř) . Stačí i jednou rukou držet vespod volant lehce dvěma prsty a palcem proti sobě. 

Hláška kdy dotyk nefunguje a musím pohnout volantem se objevuje cca po 10 sekundách. To je pořád stejné.

Link to comment
Share on other sites

Ak držím dole v strede z vnútornej strany hneď vedľa loga L&K, tak môj nereaguje a o 10 sekúnd píše hlášku. Musím mať prst o nejaké 2-3 cm vpravo.

Mimochodom, skúšal si niekedy funkciu úplného samočinného núdzového zastavenia ak nedržíš volant? Funguje to, ale niekde som čítal, že by to malo odstaviť auto na krajnici, ale mne auto ostane stáť v jazdnom pruhu diaľnice. Ak by si náhodou mal čas a možnosť to na diaľnici bezpečne otestovať, môžeš napísať, že ako sa to správa na tvojom aute? Vďaka.

Edited by e1.
Link to comment
Share on other sites

Jeje, to ani nevím že to má takovou funkci úplného samočinného nouzového zastavení. Nevím jak bych to odzkoušel.

Jinak máš pravdu, úplně dotyk ve středu volantu dotyk nefunguje. Mě se to chová pořád stejně, někdy jede, někdy ne...Nechám to ještě čas a pak zajedu do servisu asi, protože mě to vadí. Jinak taky jsem zkoušel při popojíždění v koloně pokud dotyk jede a lehce někde držím volant, tak se to opravdu rozjíždí pořád i po větších intervalech. Dnes sem stál i kolem minuty a auto se samo rozjelo. Pokud volant nedržím, tak to chce cca po 5 - 10 sekundach stání rozjet pomocí sešlápnutí plynu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
V 25. 3. 2025 na 0:50, e1. napsal:

Ak držím dole v strede z vnútornej strany hneď vedľa loga L&K, tak môj nereaguje a o 10 sekúnd píše hlášku. Musím mať prst o nejaké 2-3 cm vpravo.

Mimochodom, skúšal si niekedy funkciu úplného samočinného núdzového zastavenia ak nedržíš volant? Funguje to, ale niekde som čítal, že by to malo odstaviť auto na krajnici, ale mne auto ostane stáť v jazdnom pruhu diaľnice. Ak by si náhodou mal čas a možnosť to na diaľnici bezpečne otestovať, môžeš napísať, že ako sa to správa na tvojom aute? Vďaka.

Do praveho, respektivne zachranneho pruhu ak je to mozne (za krajnicu) odstavia len auta z novsich platforiem ako MQB.

Napriklad modely OIV, Kodiaq 2, Golf 8, Passat B9.  Maju novsie radary zo sirsim zaberom a rovnako rozpoznaju predmety na vacsiu vzdialelost. Samozrejmostou je nevyhnutny Side Assist aby vedel, ze zozadu nic nejde a moze sa preradit. Tie auta uz maju v Travel Assist novu funkciu Assisted (Automatic) Lane Change - dokazu sami zmenit pruh, staci hodit smerovku, ked sa na AID zobrazi sipka vlavo/vpravo.

 

BTW, je pri MQB, S3, Kodiaq, G7,5, O3 nevyhnutne mat pre spravnu funkcnost Emergency Assist mat vo vybave aj Side Assist?

Logicky by som predokladal, ze by to asi malo aj v starsej platforme kontroloavat priblizujuce sa auta za sebou, ci reaguju na brzdenie vozidla pocas EA. Pytam sa preto, lebo nemam Side Assist a po kodovani EA mi auto nebrzdi, len raz upozorni prudkym zabrzdenim a dalej EA nepokracuje, dokonca vypne TA a auto pokracuje do priekopy :)

Edited by janda82
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

To stop the car and not move again, you need to code unit 03 brakes/adaptation/stop magment. Be careful after stopping for about 1 minute if you don't move the steering wheel, the IZS line will be called.

 

Abyste auto zastavili a už se nepohnuli, musíte zakódovat jednotku 03 brzdy/přizpůsobení/zastavovací magnet. Pozor po zastavení na cca 1 minutu, pokud nehnete volantem, bude přivolána linka IZS.

Capture+_2025-04-14-09-34-41.png

Capture+_2025-04-14-09-34-34.png

Capture+_2025-04-14-09-34-24.png

Link to comment
Share on other sites

I don't have a capacitive steering wheel, the KLR unit is not under the airbag, but I have a TA button. I managed to code LA and EA together with ACC, perfect help in the city and on the highway. Everything works, I just have to move the steering wheel slightly (without changing directions) about every 12 seconds, I hold it down with my thumb and fingers and always move it slightly. No tragedy, on the contrary, I take it as a plus that they are dedicated to driving. Whether I drink while driving or do some activity is enough for that.

Link to comment
Share on other sites

To give you an idea of how it goes without a KLR. I wanted to buy a steering wheel with a KLR, but when I read about the constant problems, I don't have any without a KLR. I recommend that those who have a KLR and are stupid turn off the coding in both units and they will have peace of mind even if the LA will work but sometimes you need to move the steering wheel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdravíme Vás, dneska jsem ve Škodovce přebíral předváděčku, Octavia Exclusive Selection, nalítáno jen 4900km. U testovací jízdy nebyla možnost vyzkoušet všechny asistenty, při cestě domů 200km už ano. Travel Assistant mi nejde aktivovat, vždy vyhodí chybu a vypne i ACC, v nastavení když se snažím Travel Assistant otevřít, mi to taky hodí chybu o nedostupnosti. Nevím jestli dělám něco špatně, nebo je prostě “rozbitý” a hned můžu reklamovat :) 

Edited by SamotCZ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...