Přejít na obsah

1.5 TSI 110kw: automat s mHEV nebo manuál?


asdf7890

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl bych se zeptat na Váš názor, zda byste u 1.5TSI 110kW zvolili automat (DQ200, suché spojky) s mHEV nebo manuál. Zajímal by mě Váš názor ohledně výhod a nevýhod. Pokud někdo nějakou variantu máte tak by byly zajímavé i praktické zkušenosti. Děkuji.

Editováno: , autor: asdf7890
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám manuál, najazdené 20 000km.

6-ka je tu zvolená "do rychla", takže pri 130kmh točí motor okolo 2200. Na predbiehanie ani rýchlu akceláraciu na diaľnici to nie je, ale výborné z hľadiska hlučnosti a spotreby.

osobne som absolútny odporca DSG ani klasický automat u iných značiek nie je moja šálka kávy - jazdím dosť mimo diaľnice a často treba predbiehať kamiony. S manuálom mám auto plne pod kontrolou a viem presne ako sa zachová v nasledujúcej sekunde. S DSG som najazdil pred troma rokmi asi 10000km takže viem o čom hovorím. Pokiaľ jazdíš pár kilometrov ročne a totálne defenzívne tak je to potom jedno pokiaľ nerozhoduje cena.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám třeba přesně opačný názor 🙂. Jestli peníze nehrají roli, tak jedině dsg. Manuál je dneska už přežitek. Pokud vyloženě nemilujes řazení, ale to předpokládám že ne, jinak by ses neptal co vybrat. 

Uvedeny případ s kamiony a předjížděním, není nic jednoduššího, než převodovku hodit do Ska, kdy auto reaguje okamžitě, nebo si podradit pádlem. S mhev budeš mít i nějaký výkon lehce navíc oproti klasické 1,5.

Suchých spojek bych se nebál - ano v olejové lázní jsou lepší, ale není to žádný horor jak se všude dočtes. Máme jeden v rodině a slouží bez problémů už cca 180kkm. Ve 140cca se měnily spojky. Automat je v 98% případů pro normálního člověka (podle mě) mnohem lepší a pohodlnější než manuál. Ano, někdy bych ocenil manuál, ale to jsou ty 2% případů a kvůli nim nechci "trpět" dalších 98% času v autě 🙂🙂

 

Možná zkus napsat svoje preference, jak jezdíš, co očekávás, abychom mohli lépe poradit. Ale tady ti stejně každý napíše jen svoje osobní pocity. Nakonec s tím autem budeš jezdit ty, takže ti nikdo neporadí na 100% dobře. 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem O3 s 1.5 tsi a manuálem vč filtru pev. částic...nyní jezdím s O4 1.5 TSI E-tec DSG...za mě je automat jednoznačně lepší - pohodlí je jasná věc, a i když jsem automilec který si jízdu rád užívá tak ten manuál je pro mě přežitek. Jeden z důvodů proč ten Etec je fajn je že elektromotor překryje hluchou díru po přidání plynu - to mi O3 1.5 ka dělala vždycky, člověk šlápne, auto se zamyslí a pak to teda zrychlí, tady to vystřelí skoro vždy okamžitě vyjma situace kdy DSG zmatu (stačí zastřídat brzdu plyn při vjezdu na kruháč za autem předem mnou) a nemá zařazeno správně dopředu. Jinak to řadí dobře a máš pádla pod volantem plus rychlí přepínaš D/S. NA esko to je někdy až zbytečně moc. U DSG je navíc super to že to plachtí z kopce s vypnutým motorem a tahle funkce je opravdu přínos - jízda je fajn, člověk dojíždí k baráku potichu a fakt to něco uspoří - často přijedu do práce stylem svižná pohoda a spotřeba 4,9l. Stopstart tu je dělán přes ten motor-generátor a je to rychlé, tiché a neznatelné....takže ho už ani nevypínám. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak správně už někdo podotkl, tak každý napíše jen své dojmy. Já před tím OIII 1.8 TSI, manuál. Super auto. Hlavně ve fázi zařazování na dálnici a bezpečné předjíždění. Podřadit dvojku, mít to v tahu a pak jen plyn na podlahu a vystřelí jak raketa. Opojný pocit. Nějaké kecy o vytahování z rizikových situací nechávám stranou. Dobrý řidič se do takové situace nedostane. A předvídá i chyby ostatních. 

 

Teď mám OIV 2.0 TSI, DSG. Mohu dát režim S a ještě podřadit. Ale i tak motor po sešlápnutí plynu na podlahu zlomek vteřiny "zapřemýšlí" než to spustí. Není to ten lineární tah jako s manuálem. To je jediné mínus. A správně již bylo řečeno, to je situace tak jednou za 100km. Ty výhody DSG jsou tak famózní, že ztrátu této okamžité akcelerace nelituji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@boban1108 Ale i tak motor po sešlápnutí plynu na podlahu zlomek vteřiny "zapřemýšlí" 

Tady si asi dovolím trochu nesouhlasit 🙂, pokud mám motor v optimálních otáčkách a roztočené turbo (okolo 3500) , tak mi přijde, že reaguje taky okamžitě, a zarazí do sedačky hned... bez většího přemýšlení. Ale je pravda, manuál s nějakým silnějším benzínem jsem neměl, jen svou hondičku s atmosférou :D 

Navíc s e-TEC by měl tady toto přemýšlení právě minimalizovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši, no musím sa pousmiať nad vašimi komentármi. Manuál je prežitok, ale píšete všetci presne o tom čo som kritizoval na DSG len to nazývate "motor popřemýšlí", "pokud mám motor v optimálních otáčkách" atd.

Ano to je presne prečo u mňa DSG palec dolu.

Situácia - idem za kamionom, DSG zaradená povedzme 5. Vidím, že je dostatočná medzera medzi oprotidúcimi autami keď budem normálne ale rýchlo akcelerovať (nehovorím o kritických situáciách ale bežnej bezpečnej jazde keď mám auto pod kontrolou). Takže všetko pripravené, smerovka zapnutá, lenže kamion ktorý chcem predbiehať trochu spomalí. Takže musím tiež na sekundu ubrať plyn - v tom momente DSG dá na 6, povedzme 1300ot/m tak ako to len DSG vie. Ale takmer v rovnakom momente je už v protismere tá voľná medzera na ktorú som čakal - teraz plný plyn - DSG zakašle, porozmýšľa čo s tým a vrazí tam 4 alebo 3. Lenže turbo nemá nadýchnuté a z motora je v tomto momente mrtvola. Na predbehnutie rýchlo zabudnite.

Ok, tak inak - chcem dostať motor do otáčok ako píše Jirik - tzn. čo? No len radiť ručne. Pokiaľ mám pádla pod volantom zrejme celkom ok, neviem si to predstaviť s páčkou v O4, ktorá mi pripomína elektrický istič. Ale na čo je mi teda celý DSG mechanizmus keď potom radím 80% predbiehaní (skúste si chlapi trasu Litomyšl - Hlinsko - Humpolec - Tábor) ručne.

Jasne správna odpoveď je v druhej reakcii - povedz nám ako jazdíš a dostaneš správnu odpoveď. Písal som, pokiaľ jazdíš vyložene defenzívne tak DSG je pre teba ideálny. Tvorí tie kolóny na vyššie uvedených trasách - cisterna vpredu a za ňou 8÷10 áut naskladaných za sebou - po rovine idú síce 80kmh, ale do malého stúpania so zatáčkou 40kmh pretože z tých 10 áut má 7 DSG. Podobné trasy jazdím niekoľkokrát týždenne - ano spotreba skoro 7. Ale zase mám istotu, že v mojom motore karbon nemá šancu :)

 

Osobne byť tebou by som namiesto čítania môjho a ostatných príspevkov radšej požičal na týždeň (nie víkend) auto s DSG a skúsil si ho po cestách ktoré potrebuješ jazdiť. Moje skúsenosti sú určite veľmi subjektívne - ale nakoniec potvrdili ste ich :)

DSG ktoré som jazdil bol Superb3 2.0TDI 140kW. Navyše som s ním v meste nevedel zaparkovať do malej medzery medzi autami (u manuálu mi stačí ca40cm dlhšia medzera než je auto) pretože DSG poskočilo pri každom pohybe po preradení D/R/D takým spôsobom že by to bola rana do auta pred alebo za mnou - jemný dotyk na nárazník neprichádzal do úvahy. Možno toto skákanie je u nových modelov odstránené.

Tak želám správnu voľbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to je přece uplně stejné u obou dvou převodovek tento popsány příklad s předjížděním. Pokud je volná cesta, tak je jedno co tam dsg má a ta sekunda přemýšlení nehraje tolik roli. Stejně tak v manuálu nebudu dávat z pětky trojku ale v klidu se rozjezdu a předjedu na vyšší kvalt. 

Pokud je ale situace opačná a je velký provoz, tak s manuálem si připravíš trojku a držíš auto v otáčkách. S dsg si pádlem (standart u dsg v O4) podřadíš tak, abys měl nad 3000 ot a taky čekáš. Případně jednou cvakneš voličem dozadu a máš S(v O4 nejde voličem radit manuálně) a v tu chvíli už převodovka sama čeká s vyšším stupněm jen trošku sešlápneš plyn a neřadí zuřivě na vyšší stupně. 

Takže rozdíl mezi předjížděním já nevidím žádný. U obou aut se to dá udělat stejně. 

Rozdíl je v tom, že předjedu kamion, hodím tam déčko a další cestu už zase jedu v pohodlí s automatem, kdežto u manuálu musím kvedlat dal. Tak jak jsem psal výše 98% vs 2% času.

 

 

To poskakovaní při parkování jsem nezažil musím říct. A to máme už 3 dsg přímo v rodině a v širší rodině další 4. Nemohla to byt vada konkrétního kusů? 

 

Ale já myslím, že tady se s @OpelInsi neshodneme 😁. Možná je to dobře. Aspoň tu jsou různé názory a tazatel má širší zpětnou vazbu. 

Osobní zkušenost je ale vždy nejlepší. 

 

U DSG je důležité naučit se jak s ním pracovat a tam kde má nějaké mezery a s tím počítat. Hlavně v tom popisovaném předjíždění. 

Editováno: , autor: JirikHL
Upravene překlepy z psaní na mobilu
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

určite je to len a len osobná preferencia.

A pre toho kto sa nevie rozhodnúť je najlepšia voľba požičať si auto a skúsiť. Skúsil som si DSG pred dvomi dňami s TDI.

1-2-3-4-5 je u automatu - a dokonca aj u DSG :) - určite rýchlejšie a hladšie než u manuálu

agresívnejšia jazda u DSG je v oblasti, kde by ma môj otec pred 30 rokmi vyhodil spoza volantu.

"hybridná" jazda - manuálne DSG u predbiehania a v automate na zvyšku je určite možná ale mne príde tak trochu zvláštna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelInsi Môžem sa opýtať, to čo si skúšal bola tá slabšia verzia 2.0 TDI 85kw? Pocítil si tam väčšiu dieru pri zošlapnutí? Táto konfigurácia práve nemá ten mild-hybrid ako pri benzíne. Zase diesel má maximálny krut.moment už od 1500 oproti 2000 v benzíne. A pod 1500 by sa jazdiť nemalo vôbec. Chcel by som si ísť tento týždeň vyskúšať manuál aj automat, ale prakticky žiadny škoda dealer ho nemá ako predvádzačku. Jediná možnosť mi napadá nájsť ho v nejakej požičovni...

 

@JirikHL "Suchých spojek bych se nebál - ano v olejové lázní jsou lepší, ale není to žádný horor jak se všude dočtes. Máme jeden v rodině a slouží bez problémů už cca 180kkm. Ve 140cca se měnily spojky."

Posledné dni si o tom DQ200 zháňam informácie a naozaj všade na nete k tomu nájdeš práve ten horor a to človeka docela desí :) Akurát je pravda že skôr sa jedná o staršie ročníky a o nových nie je moc zmienka, možno tam niečo vylepšili. A vždy sa na nete skôr ozvú ľudia ktorí s ním majú problémy. Na druhej strane ani o nejakom konkrétnom vylepšení sa nikde nepíše, myslím že už X rokov dozadu prišlo k výraznejšej úprave kde sa menilo aj kódové značenie.

Píšeš že v 140t km sa menili spojky, som zvedavý ako by sa k tomuto postavil servis pri garančke/prehliadke ak by som mal záruku 5r/150k km.  Práve som sa často dočítal že do tohto nájazdu sa tie spojky v suchom DSG zvykli meniť, preplatí to škoda v záruke, budú ochotní to vôbec urobiť alebo sa budú tváriť že to ešte netreba?

Editováno: , autor: Nesh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Nesh Podle mě to je jak píšeš, vždy se ozvou jen ti co mají problém. Budou to promile (můj odhad-bez zdroje) z celkových vyrobených kusů napříč Škoda/VW/Seat... Těch DQ200 je hodně i tady na ŠkodaHome. Navíc DQ200 je už na trhu velmi dlouho a VW určitě dělal dílčí úpravy pro zvýšení životnosti, které třeba ani neventiloval ven...  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...