Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Asi vím kde je zakopaný pes… podle nejmenovaného fóra se to má řešit lineárním  regulátorem napěti:

Píší  tohle:a dva regulátory napětí 12v až 5v, protože b7 LED indikátory v zrcátkách jsou napájeny 5v a 5Q0 radary posílá 12v do led indikátorů.
 Číslo stabilizátoru: LM7805 5V 1,5A x 2 ks.

 

přidávám foto

E2CE5D91-A58F-4D34-9194-FFD325146748.jpeg

Editováno: , autor: Leonekkk
Vloženo

S tím sériově vřazeným odporem mě to napadlo taky, ale řešení se stabilizátorem napětí na 5V bych mohl vyzkoušet. Škoda, že neexistuje nějaké SW kodování/adaptace.

Vloženo

pokial dobre vidim, chybu pise iba pravy ukazovatel, teda lavy by mal byt OK. mozes ich skusit medzi sebou prehodit a ked sa chyba presunie na lavu stranu, chyba je v LED-ke

Vloženo (editace)

Tak mi to nedalo a proměřil jsem parametry LED ve sklíčku a LED v novém indikátoru  3V0949145.

Při aktivaci asistenta mrtvého úhlu s jednotkou 5Q0 proběhne jakýsi test, kdy se LED ve sklíčku rozsvítí na plný jas při napětí až 12 V, tomu odpovídá odběr proudu 30 mA. 

Nový modul LED odebírá při tomto napětí až 150-200mA, což původní jednotka 5Q0 vyhodnotí jako zkrat na kostru s chybovým hlášením a deaktivaci mrtvého úhlu. Pokud jsou mé závěry správné, nový modul by měl být napájen takovým napětím, při kterém proudový odběr nepřesáhne těch 30 mA. Tomu odpovídá napětí 6 až 7V. Při napětí 5V totiž indikátory vůbec nesvítí, proudový odběr je 0 mA.

Vím, že je to řešení, kdy se pravou rukou škrábu za levým uchem, ale tímto postupem by se snad dala ošálit původní jednotka 5Q0, aby nehlásila poruchu "zkrat na kostru".

Jednotky 2Q0 umí regulovat jas změnou napětí,  prozatím nechci jít do výměny jednotek. 

Není to tedy až tak jednoduché, jak uváděl Krosta ("je to jen LEDka"). Zajímalo by mě, jestli se s tou závadou "zkrat na kostru" (short to ground) již setkal, když ji ve svém příspěvku zmiňoval.

 

Editováno: , autor: KarelM
Vloženo (editace)

Já jsem předělal radary na 2Q0 a diodu ve skle jsem nechával původní a vše funguje normálně i s tím jak psal Krosta, že jde regulovat jas diody.

Je divné že to obráceně nefunguje. 

Kodoval mi to Ferda tak se zkus zeptat jeho jestli tam opravdu není nějaké softwarové řešení. 

 

Editováno: , autor: japok
Vloženo

Zpřesnil jsem svůj poslední příspěvek, pokud máš kontakt na Ferdu, přeptej se. Možná existuje elegantnější řešení se starými jednotkami 5Q0 a novým modulem LED. 

Vloženo
před 5 hodinami, KarelM napsal:

Tak mi to nedalo a proměřil jsem parametry LED ve sklíčku a LED v novém indikátoru  3V0949145.

Při aktivaci asistenta mrtvého úhlu s jednotkou 5Q0 proběhne jakýsi test, kdy se LED ve sklíčku rozsvítí na plný jas při napětí až 12 V, tomu odpovídá odběr proudu 30 mA. 

Nový modul LED odebírá při tomto napětí až 150-200mA, což původní jednotka 5Q0 vyhodnotí jako zkrat na kostru s chybovým hlášením a deaktivaci mrtvého úhlu. Pokud jsou mé závěry správné, nový modul by měl být napájen takovým napětím, při kterém proudový odběr nepřesáhne těch 30 mA. Tomu odpovídá napětí 6 až 7V. Při napětí 5V totiž indikátory vůbec nesvítí, proudový odběr je 0 mA.

Vím, že je to řešení, kdy se pravou rukou škrábu za levým uchem, ale tímto postupem by se snad dala ošálit původní jednotka 5Q0, aby nehlásila poruchu "zkrat na kostru".

Jednotky 2Q0 umí regulovat jas změnou napětí,  prozatím nechci jít do výměny jednotek. 

Není to tedy až tak jednoduché, jak uváděl Krosta ("je to jen LEDka"). Zajímalo by mě, jestli se s tou závadou "zkrat na kostru" (short to ground) již setkal, když ji ve svém příspěvku zmiňoval.

 

Tak tam dej odpor, aby to při těch 12V bralo 30mA.

Vloženo

Japok tvrdí, že ano, pokud jsi myslel původní LED ve skle a nové jednotky 2Q0.

Stará jednotka 5Q0 s novým LED zásuvným modulem na boční straně krytu zrcátka nikoliv - viz můj předchozí příspěvek.

Nicméně jsem to nakonec vyřešil sériově vřazeným odporem tak, abych omezil max. proud na 30 mA (dle rady Petra L.) Chyby to nehlásí, testovat za jízdy budu zítra a v pondělí na dálnici.

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)
On 05/11/2022 at 16:15, KarelM wrote:

Japok claims that yes, if you meant the original LEDs in the glass and the new 2Q0 units.

The old 5Q0 unit with the new LED plug-in module on the side of the mirror cover does not - see my previous post.

However, I finally solved it by serially inserted resistor so as to limit the max. current to 30 mA (according to the advice of Peter L.) Errors do not report, I will test while driving tomorrow and Monday on the highway.

 

Ahoj, používám google překladač, tak omluvte můj pravopis. Jaký odpor jsi přesně zkoušel a jaký byl výsledek? Pozdravy

Editováno: , autor: naskox
Vloženo

Simple answer: Left mirror 330 Ohm, right 150 Ohm. I wanted a higher brightness for the right mirror, because it is a little outside the driver's main field of vision. Everything works perfectly, without any error messages.

Vloženo
před 2 hodinami, KarelM napsal:

Simple answer: Left mirror 330 Ohm, right 150 Ohm. I wanted a higher brightness for the right mirror, because it is a little outside the driver's main field of vision. Everything works perfectly, without any error messages.

Děkuji, How many Watts? 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tieto kryty niekto skusal? 

€ 149,10  5%OFF | Mirror Case Covers & Blind Spot LANE CHANGE Side Assist Light FOR MQB Skoda  Superb MK3
https://a.aliexpress.com/_mPLhxVo

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...