Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Teď o víkendu Praha - Jihlava a zpět. Z Jihlavy na křižovatku D1 s R1 jsem měl průměrnou spotřebu 5,8 l/100km a rychlost 126 km/h (tempomat byl lehce nad 140 km/h celou cestu), po R1 jsem jel 100 km/h a dole na Zbraslavi na sjezdu už tam bylo 5,2 l/100km...;-))

Minulý týden jsem byl zkusit Fabii RS - moc pěkné svezení, super naladěný podvozek, DSG moc fajn, ale jel jsem vcelku normálně a hned 8,5 l/100km. Asi u mě vyhraje RS v dieslu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, co pořád řešíte? Jednou ta dnešní auta váží přes tunu, některá jen lehce, jiná dost podstatně, tak prostě vemte jako fakt, že nebudou jezdit pod 3 litry - pokud teda nebudete mít místo pneumatik galusky z bicyklu, nafuněný na 10barů a pokud nepojedete pořád jen do 40km/h - a pak nebudete vypínat motor a čekat, až se autí zpomalí na 25km/h - a pokud v případě příznivého větru nevytáhnete na stožár plachty. Takhle se jezdí "Economy rallye" a ne v normálním provozu. Spočítejte si kolik energie auto spotřebuje na prosté urychlení své celkové váhy na nějakou cestovní rychlost a kolik energie spotřebuje na překonání jízdních odporů při nějaké rychlosti - a taky si uvědomte, že každým přibrzděním tu těžce nabytou energii vyhazujete Pánubohu do oken - protože ji měníte na odpadní teplo v brzdách... A je úplně jedno, jestli máte motor s Hádkou Trojice Pístů nebo šestivál 3,6 turbo - ty megajoule energie se z něčeho vzít musí a jinde než z paliva, které má jednou daný energetický obsah je nenahoníte. Účinnost motorů s vnitřním spalováním je zatím daná a dokud se někomu nepodaří nějaký zásadní zlom a nevymyslí motor s účinností rapidně překračující zhruba 30% u benzínu a 40% u nafty, menší spotřeby na 100km se nedočkáme. Jinou volbou jsou náhradní materiály na konstrukci - plasty, karbon a keramika, kombinované tak, aby byly lehčí a přitom minimálně stejně pevné a odolné jako dnes používané konstrukce z kovů. Pak se možná dočkáme toho, že auto velikosti Octy bude vážit půl tuny samo o sobě a další 3/4 tuny uveze - a jeho spotřeba odpovídajícím způsobem klesne... Dokud s sebou ale budeme na každém metru tahat víc jak tunu materiálu nutného hlavně pro naši vlastní bezpečnost, v menší míře pak pro pohodlí, na jiné hodnoty spotřeby se těžko podíváme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, co pořád řešíte? Jednou ta dnešní auta váží přes tunu, některá jen lehce, jiná dost podstatně, tak prostě vemte jako fakt, že nebudou jezdit pod 3 litry - pokud teda nebudete mít místo pneumatik galusky z bicyklu, nafuněný na 10barů a pokud nepojedete pořád jen do 40km/h - a pak nebudete vypínat motor a čekat, až se autí zpomalí na 25km/h - a pokud v případě příznivého větru nevytáhnete na stožár plachty. Takhle se jezdí "Economy rallye" a ne v normálním provozu. Spočítejte si kolik energie auto spotřebuje na prosté urychlení své celkové váhy na nějakou cestovní rychlost a kolik energie spotřebuje na překonání jízdních odporů při nějaké rychlosti - a taky si uvědomte, že každým přibrzděním tu těžce nabytou energii vyhazujete Pánubohu do oken - protože ji měníte na odpadní teplo v brzdách... A je úplně jedno, jestli máte motor s Hádkou Trojice Pístů nebo šestivál 3,6 turbo - ty megajoule energie se z něčeho vzít musí a jinde než z paliva, které má jednou daný energetický obsah je nenahoníte. Účinnost motorů s vnitřním spalováním je zatím daná a dokud se někomu nepodaří nějaký zásadní zlom a nevymyslí motor s účinností rapidně překračující zhruba 30% u benzínu a 40% u nafty, menší spotřeby na 100km se nedočkáme. Jinou volbou jsou náhradní materiály na konstrukci - plasty, karbon a keramika, kombinované tak, aby byly lehčí a přitom minimálně stejně pevné a odolné jako dnes používané konstrukce z kovů. Pak se možná dočkáme toho, že auto velikosti Octy bude vážit půl tuny samo o sobě a další 3/4 tuny uveze - a jeho spotřeba odpovídajícím způsobem klesne... Dokud s sebou ale budeme na každém metru tahat víc jak tunu materiálu nutného hlavně pro naši vlastní bezpečnost, v menší míře pak pro pohodlí, na jiné hodnoty spotřeby se těžko podíváme...

Svým způsobem máš pravdu. Já však nechápu, proč modernější auto, které jsem nedávno koupil "žere" víc, než to, co jsem měl předtím a to při srovnatelných parametrech. Není to sice o moc, ale s předchozím autem jsem se na jednu nádrž dostal v létě i pod 3.7 litru, u nového se nemohu dostat pod 4.2 (spíše ne pod 4.3) litru. Způsob ježdědní jsem nezměnil. Trochu vyšší spotřebu přikládám pneumatikám Bridgestone (195ky, 15"), které jsou na spotřebu (dle testů na internetu) horší než Barum Brilantis (185ky, 14"), které jsem měl na předchozím autě a navíc na 15kách kolech to auto měří asi o cca 3% méně najetou vzdálenost, takže i z ní vychází vyšší spotřeba. Ale i přes to všechno bych nečekal takový velký rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Druhá generace je vyšší. Máš o něco širší pneumatiky, který sou navíc dost měkký. Na suchu absolutní špička, ale nejdou s ekologistickejma trendama u spotřeby/výdrže.

Na zimu budu dávat Polarisy, které mám z předchozí Fabie, tak to srovnání bude asi pak přesnější. Uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svým způsobem máš pravdu. Já však nechápu, proč modernější auto, které jsem nedávno koupil "žere" víc, než to, co jsem měl předtím a to při srovnatelných parametrech. Není to sice o moc, ale s předchozím autem jsem se na jednu nádrž dostal v létě i pod 3.7 litru, u nového se nemohu dostat pod 4.2 (spíše ne pod 4.3) litru. Způsob ježdědní jsem nezměnil. Trochu vyšší spotřebu přikládám pneumatikám Bridgestone (195ky, 15"), které jsou na spotřebu (dle testů na internetu) horší než Barum Brilantis (185ky, 14"), které jsem měl na předchozím autě a navíc na 15kách kolech to auto měří asi o cca 3% méně najetou vzdálenost, takže i z ní vychází vyšší spotřeba. Ale i přes to všechno bych nečekal takový velký rozdíl.

Tak tohle už vůbec nechápu. 3,7 litru a 4,3 litru. Není to snad už jedno ??? Když na to nemáte, jezděte MHD a vlakem. :p

Jen se ještě optám, kolik musíte najezdit km/rok, aby s vám zaplatila "úspora" naftového motoru, než skončí 4 letý leasing ???

Editováno: , autor: Celerjehnusnej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle už vůbec nechápu. 3,7 litru a 4,3 litru. Není to snad už jedno ??? Když na to nemáte, jezděte MHD a vlakem. :p

Jen se ještě optám, kolik musíte najezdit km/rok, aby s vám zaplatila "úspora" naftového motoru, než skončí 4 letý leasing ???

1. Kde jste přišel na to, že mám to auto na leasing?

2. Nejde o to, jestli na to mám nebo nemám (mám na to). Jezdím dost na to, aby mi auto začalo šetřit asi po třech letech. Teda šetřilo mi to předchozí. Teď už to tak jisté není, určitě to bude déle. Auto si nechávám vždy 5 let a platím ho hotově. Proč bych měl cpát peníze nějaké leasingovce?

3. Já vím, že se budete smát, ale dělá to rozdíl cca dvacetník na kilomteru. Při proběhu kolem 35 tisíc kilometrů ročně to za dobu vlastnění auta dělá bratru 35 tisíc korun. Ano, mám na to. Ale mohl bych mít o 35 tisíc víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Kde jste přišel na to, že mám to auto na leasing?

2. Nejde o to, jestli na to mám nebo nemám (mám na to). Jezdím dost na to, aby mi auto začalo šetřit asi po třech letech. Teda šetřilo mi to předchozí. Teď už to tak jisté není, určitě to bude déle. Auto si nechávám vždy 5 let a platím ho hotově. Proč bych měl cpát peníze nějaké leasingovce?

3. Já vím, že se budete smát, ale dělá to rozdíl cca dvacetník na kilomteru. Při proběhu kolem 35 tisíc kilometrů ročně to za dobu vlastnění auta dělá bratru 35 tisíc korun. Ano, mám na to. Ale mohl bych mít o 35 tisíc víc.

Ok, s tím leasingem jsem to střelil od boku. Přeji ti za volantem mnoho zábavy. :palec2:

Nevím, jak počítáš návratnost, ale při nájezdu 35 tisíc kilometru při tabulkových průměrných spotřebách 1,6 tdi 66 kW, 1,2 TSI 63 kW, jen v palivu se ti to bude vracet minimálně 6 let. A taková úspora se vyplatí, když se auta zbavuješ po 5 letech.

Prostě, ušetříš na palivu 900 Kč měsíčně. Jak prosím počítáš tu návratnost ??? Prosím o vysvětlení. Díky

Editováno: , autor: Celerjehnusnej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, s tím leasingem jsem to střelil od boku. Přeji ti za volantem mnoho zábavy. :palec2:

Nevím, jak počítáš návratnost, ale při nájezdu 35 tisíc kilometru při tabulkových průměrných spotřebách 1,6 tdi 66 kW, 1,2 TSI 63 kW, jen v palivu se ti to bude vracet minimálně 6 let. A taková úspora se vyplatí, když se auta zbavuješ po 5 letech.

Prostě, ušetříš na palivu 900 Kč měsíčně. Jak prosím počítáš tu návratnost ??? Prosím o vysvětlení. Díky

Přeješ mi hodně zábavy za volantem? Jestli to myslíš tak, že se jako snažím šetřit tím, že jezdím 70, pořád vyřazuji kvalt a podobně, tak se hluboce mýlíš. Cestou do práce (jezdím přes Klatovy a Přeštice do Plzně - cca 60 km) běžně dosahuji průměrné rychlosti k 70 km/h. A jestli někoho brzdím svým stylem jízdy, tak jsou to jen ti, co povolenou rychlost nedodržují.

A to porovnání. Především mám motor 55 kW a ne 66kW (viz můj podpis pod příspěvkem). Mě auto o tomto výkonu dostačuje na to moje dojíždění. Takže zde návratnost počítaná ze současných cen nafty a benzínu je kolem 4 roků (plus nějaký malý rozdíl z důvodu kvalitnějšího oleje, výměny palivového filtru a výměny rozvodového řemene a kladky - nevím jestli je to i u benzínové verze). U tohoto auta. U předchozích aut jsem měl průměrnou spotřebu dost pod "předepsanými" hodnotami, tady se mi to nedaří, takže ta návratnost asi tak "rychlá" nebude.

Nicméně jsem příznivcem dieselových aut (je na tom něco špatného?). To je ten hlavní důvod, proč ho vlastním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeješ mi hodně zábavy za volantem? Jestli to myslíš tak, že se jako snažím šetřit tím, že jezdím 70, pořád vyřazuji kvalt a podobně, tak se hluboce mýlíš. Cestou do práce (jezdím přes Klatovy a Přeštice do Plzně - cca 60 km) běžně dosahuji průměrné rychlosti k 70 km/h. A jestli někoho brzdím svým stylem jízdy, tak jsou to jen ti, co povolenou rychlost nedodržují.

A to porovnání. Především mám motor 55 kW a ne 66kW (viz můj podpis pod příspěvkem). Mě auto o tomto výkonu dostačuje na to moje dojíždění. Takže zde návratnost počítaná ze současných cen nafty a benzínu je kolem 4 roků (plus nějaký malý rozdíl z důvodu kvalitnějšího oleje, výměny palivového filtru a výměny rozvodového řemene a kladky - nevím jestli je to i u benzínové verze). U tohoto auta. U předchozích aut jsem měl průměrnou spotřebu dost pod "předepsanými" hodnotami, tady se mi to nedaří, takže ta návratnost asi tak "rychlá" nebude.

Nicméně jsem příznivcem dieselových aut (je na tom něco špatného?). To je ten hlavní důvod, proč ho vlastním.

Nikdo tě tu nenapadá, nemusíš se bránit. Jezdi si třeba na čokoládu, tvůj problém, jen jsem chtěl vědět, jak počítáš návratnost. Nic víc, nic míň. Pokud si ale hodláš hrát na ukřivděného, tak sorry a už mi raději neodpovídej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo tě tu nenapadá, nemusíš se bránit. Jezdi si třeba na čokoládu, tvůj problém, jen jsem chtěl vědět, jak počítáš návratnost. Nic víc, nic míň. Pokud si ale hodláš hrát na ukřivděného, tak sorry a už mi raději neodpovídej.

Já si na žádného ukřivděného nehraji, jen prostě mám zkušenosti s některými diskutujícími (na jiných forech), že když se píše o nízké spotřebě, tak mají tendenci napadat dotyčného kvůli šetření "za každou cenu" (zdržování provozu, ježdění 70, dojíždění ke značce Obec na 50ku, a pod.). Vidím, že ty jsi v tomto ohledu OK.

A ještě k tomu co jsi psal dříve "3.7 nebo 4.3 litru, není to jedno?". Takhle se to zdá jednoduché, ale vem si příklad. Dojíždíš denně do práce autobusem a stojí tě to kolem 3000,- Kč měsíčně. A najadnou dopravce oznámí, že zdražuje jízdné, a ty zjistíš, že budeš platit asi o pětistovku víc. I když "na to máš", tak se ti to v prvopočátcích líbit nebude. Ale nic s tím nenaděláš a nakonec se s tím musíš smířit.

Editováno: , autor: Joscer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle už vůbec nechápu. 3,7 litru a 4,3 litru. Není to snad už jedno ??? Když na to nemáte, jezděte MHD a vlakem. :p

Jen se ještě optám, kolik musíte najezdit km/rok, aby s vám zaplatila "úspora" naftového motoru, než skončí 4 letý leasing ???

Už jednou se výrobci dostali s ropákama u rotaček pod hranici 5 litrů při svižné jízdě, ale u novějších technologíí PD a Commonrail ji nelze ani náhodou bez rozumné jízdy dosáhnout. Jako laikovi mi tedy vrtá hlavou jak může motor plnit normu EU4-5 se spotřebou třeba 7 litrů a motor se spotřebou 4-5 plní EU2. Je pro mě neuvěřitelné že by moderní technologie dokázaly eliminovat škodliviny z těch navíc spálených třeba 2 lirů a ještě něco navíc zlepšit plnění emisních norem :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emisní normy nestanovují množství CO2 a vodní páry ve výfuku - ty stanovují  kysličník uhelnatý CO (= nedokonale spálený uhlík z paliva), kysličníky dusíku NOx (známka spalování chudé směsi při vysoké teplotě s nadbytkem vzduchu) a nespálené uhlovodíky CHx (opět nedokonale spálené palivo). U motorů na benzín vše řeší katalyzátor, který s pomocí atomů vzácného kovu (platina, rhodium, paladium) štěpí kysličníky dusíku na kyslík a dusík a vzniklým kyslíkem spolu se zbytkovým kyslíkem ve výfukových plynech oxidují CO a CHx na vodní páru a CO2. Vše se řídí lambda sondami, které svým signálem informují ŘJ o obsahu volného kyslíku ve výstupních plynech - proto jsou u nejmodernějších agregátů lambdy dvě, jedna před a druhá za "katem". Naftové motory uvolňují navíc ještě pevné částice (saze), které se spolupodílejí na "exhalacích" - proto se k ropákům přidávají filtry pevných částic a neřízené oxidační katalyzátory.

Pro oba druhy paliv exhalační normy Euro předepisují obsah nespálených složek paliva (CO a CHx), jedovatých produktů spalování (NOx) a pevných částic (saze a popílek) - ne vodní páry a kysličníku uhličitého CO2. Na CO2 míří až další požadavky ekoteroristů - to jsou ty "normy" vypouštění  určitých mg CO2 na ujetý km, které ve skutečnosti nesměřují ke zvýšení "čistoty" výfukových plynů, ale k omezení celkové spotřeby paliva, protože teprve spotřeba v g/km je určující pro množství vypuštěného CO2... Takže auto se spotřebou 3-4l/100km a tím i minimálním množstvím vypuštěného CO2/km vůbec nemusí plnit Euro, protože například vůbec nemusí mít fungující řízený katalyzátor a "díky" této skutečnosti vypouští z výfuku nadlimitní % kysličníků dusíku (projev spalování nadměrně ochuzené směsi) - a naproti němu bude stát pažravka se spotřebou 10l/100km, která normu v pohodě splní, protože co nespálí ve válcích, dožene katem a z výfuku jde jen CO2 a voda... 

Všechno je to jen o způsobu přípravy směsi, přesnosti odměřování vzduchu a paliva na každý válec a každý pracovní cyklus, o technologii rozprášení paliva do vzduchu = o dosažení co nejmenší velikosti palivových kapek, o využití pokročilých metod kontroly spalování (aby se dala spalovat ochuzená směs a přitom nedocházelo k detonačnímu spalování) při řízení vstřiku/zážehu a taky o funkčnosti lambda sond a katalyzátorů. Největší problém je v adaptabilitě takového řízení s ohledem na otáčky - motor lze poměrně snadno nastavit na minimální spotřebu za určitých stabilních otáček a podávaného výkonu, jenže to se dá realizovat tak leda u námořní lodi nebo u lokomotivy, ne u auta, které musí reagovat na požadavek řidiče a řešení dopravní situace poměrně prudkými a razantními změnami režimu funkce. Na vývoj systémů přípravy směsi jdou miliardy, dosahované výsledky jsou údajně takové, že v laboratorních podmínkách "běhají" motory se spotřebou odpovídající JEDNOMU AŽ DVĚMA LITRŮM na 100km při zachování solidního výkonu i dynamiky - jenže to jsou zvěsti typu JPP (jedna paní povídala). Ovšem na každém šprochu... atd a nepopiratelná existence vlivných ropných lobby napovídají tomu, že kdyby se opravdu chtělo, už jsme dávno mohli místo nádrží v autech provozovat "kapesní láhve = placatky"... Myslím že my tohle nevyřešíme, jediným způsobem by asi bylo totálně odmítnout státní monopol na paliva a jezdit na samohonku z destilátoru někde ve stodole - pak bychom opravdu nemuseli řešit, jestli naše  auto sežere 5 nebo 10 litrů "na sto"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam taky problem, ze pred nejakymi 2 tyzdnami som si vsimol ze auto ma vacsiu spotrebu z nicoho nic. Pritom som pneu zatial nemenil na zimne. Palubny pocitac nemam takze vam presnu spotrebu povedat neviem, ale odhadom viem ze ma vacsiu spotrebu. Jazdim kratsie vzdialenosti denne 50km. Neviete cim by to moholo byt?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez prispejem k teme a aj k tomu co sa riesilo o vlakno vyssie. Mam Fabiu TSI 77kW Active a ano, da sa s tym jazdit aj za 5.2l. Ale to si vyzaduje cestu bez kopcov a rychlost do 100km/h, predvidat a snazit sa.

Jazdim kazdy den cca 150km, vacsina dialnica, takze to mam riadne odskusane, nabehane cca 8 tis. km. Dlhodobu spotrebu mam 6.6 ale realne podla vypoctov to je tak 6-6.3. Jazdim cca do 120km/h. Pokial sa clovek snazi/SNAZI/ a fakt ide do tej stovky tak neni problem ist kombinovane za 5.5l. Pri 130 km/h si to pyta 7-7,5, pri 140 km/h okolo 8l. pri 160km/h to je za 9l a pri 180 10l. Maximalne som s tym isiel cca 200+ podla tachometra a aj Audina za mnou nechapavo pozerala =)

Celkovo si myslim, ze ta spotreba ujde, nakolko som jazdil aj na Mercedese A 180CDI a tam som mal na dialnici pri 120km/h 7 litrov, pritom vahou aj vykonovo to je to iste ako TSI a to ma este mensiu spotrebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...