Přejít na obsah

zahrievanie motora


Návštěvník

Doporučené příspěvky

Ahoj, viem že sa nedoporučuje stáť na mieste v zime po naštartovaní motora, ale je to koli tomu že motor nemá potrebnú zátaž.

Napadlo ma ako je na tom phev - ten predsa môžem hned prinútiť dobíjať batériu a to už dostatočnú zátaž generuje...odhliadnuc od dôvodu - čo si o tom myslíte? 

 

ako to správne urobit ked bude -15 a batéria bude úplne prázdna. Hneď ísť alebo stáť a dobiť batériu trochu?  Ist s úplne prázdnou baterkou hneď sa mi zdá hardcore - auto musí generovat elektrinu na kúrenie + energiu do baterky a ešte sa musí aj hýbať...? nie je to prive%la na tu 1.4ku?

Editováno: , autor: iV_Superb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím tým presne tu plnu zátaž. (kurenie+dobijanie prazdnej baterie+este aj hybat autom)... tych 15 sec je jasne ale skor ma zaujma ci pockat kym sa zohreje kurenie a da aspon minimum tej baterke alebo je OK hned ist  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při hovadinách, které VAG dokáže vyplodit, bych se okamžitému chcípnutí motoru, jakmile to trochu půjde, např. s 10% kapacity baterky, vůbec nedivil - vůbec nehledě na nedohřátí motoru, potřebu topit atd. V popisovaném případě jedině nějak "vynutit" běh motoru, když ne jinak, výhřev sedaček by měl fungovat, případně nějakým režimem "sport". Určitě motor netrápit "bat" nebo "eco" režimem, zahřátý motor se bude hodit i při první akceleraci za vsí, když nebude startovat ze zatuhlého stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka u PHEV nikdy nie je úplne vybytá aj keď píše 0 %. Vždy tam nejaká šťava je ktorá pri akcelerácii trochu pomôže. 

Čo sa týka štartovania v silných mrazoch, tak počkať tých 15-30 sekúnd a normálne jazdiť / používať auto. Jediná vec na ktorú by som si dal pozor je to, aby sa motor nevypol, takže mať spustené nejaké vyhrievanie sedačiek alebo niečo čo núti ísť motor stále, alebo vypnúť stop-štart systém ak táto možnosť existuje. Motoru tiež pomôže využitie nezávislého kúrenie ak je vo výbave vozidla. Ten zohreje vodu ktorá potom rýchlejšie zohreje aj blok motora. 

Druhá možnosť je to, že ak to kapacita baterky a dĺžka trasy umožňuje vzhľadom na nízke teploty, tak auto pred jazdou nabiť, interiér zohriať a ísť celú cestu čisto na baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 11. 2022 na 23:30, iV_Superb napsal:

myslím tým presne tu plnu zátaž. (kurenie+dobijanie prazdnej baterie+este aj hybat autom)... tych 15 sec je jasne ale skor ma zaujma ci pockat kym sa zohreje kurenie a da aspon minimum tej baterke alebo je OK hned ist  

Tou plnou zatezi myslel abys tomu hned za studena nedal petelici a nerval to do velkejch otacek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám asi takhle:

Pokud chci udržet motor v chodu, tak si nastavím udržování nabití baterie v % a tím vypnu automatický režim hybridu. U íVéčka, pokud se motor nastartuje, tak určitou dobu běží než se trochu ohřeje bez ohledu na okolnosti. A pokud jedu někam, kde nemám možnost dobít ze sítě, tak před příjezdem si nastavím úroveň nabití např. na 20 %, je to za cenu vyšší spotřeby, ale dá se to přežít. Dělám to aby akumulátor nemusel nocovat vybitý (i když rezerva 3 kW tam stejně je). A v zimě (při stání venku) "nastartuju", pokud se rozběhne spalovák, tak pár sekund počkám a jedu, pokud je odjezd elektrický tak to pořeším cestou, dokud se nezahřeje olej, tak se snažím o lehkou nohu na plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

takže suma sumárum - baterka sa o seba postará tou rezervou 3kw a inak sa chováme sa k iVíčku ako k bežnému autu - počkáme kým sa prehreje olej a potom predvedieme čo tých 220 koní dokáže....ak nie nie je ľad/sneh samozrejme...  🙃

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 11. 2022 na 23:30, iV_Superb napsal:

myslím tým presne tu plnu zátaž. (kurenie+dobijanie prazdnej baterie+este aj hybat autom)... tych 15 sec je jasne ale skor ma zaujma ci pockat kym sa zohreje kurenie a da aspon minimum tej baterke alebo je OK hned ist  

Pokud tomu nebudeš šlapat na krk, tak tohle rozhodně plná zátěž není. Netřeba se ničeho bát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo je to dobrý pocit, když zelený pásek E-Boost vyletí až k 6-ti tisícům :-) Když jezdím dále, tak tomu vždycky trochu šlápnu, abych vymetl pavučiny z válců. Ze začátku jsem to vždycky přepínal tlačítkem na SPORT, ale stačí šlápnout plyn až na podlahu aby se sepnul spínač.

 

PS: Možná je to zbytečné, ale krmím to buď ÖMV Max Motion 100 a nebo Shell V-Power taky 100 oktanů (pro ten pocit) 

Editováno: , autor: Mira96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...