Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Díky za článok. Trochu váham, ako myslí redaktor niektoré poznámky o výbave jednotlivých variant - napríklad Matrix LED je štandard u Style od 2021 keď som objednával svoju O4, alebo "smeták" a "parazól" - v mojej je rovnako ako u O3 len parazol v ľavých dverách. Vpravo nie je ani otvor aby som si mohol metličku dokúpiť.

 

Čo sa týka plusov a mínusov je to vystihnuté veľmi dobre, len zásadne by som nesúhlasil s plusom "vynikající sedačky".

Pred kúpou som prešiel viacero áut so všetkými druhmi sedačiek, ktoré ponúka O4 aj Golf8. Ani jedny sedačky nie sú vynikajúce, líšia sa viac menej len tým, či je možné ich nastavovať vo viacerých smeroch a ony AGR majú naviac len výsuvnú podporu pod stehná - ktorá je síce super (mal som ju od roku 2009 na všetkých predchádzajúcich autách) ale to je jediná zmena oproti základným sedačkám.

Bedrovú opierku cítiť len keď ju človek úplne zasunie, ale úplne vysunutá bedrá v skutočnosti nepodopiera len v operadle nie je diera.

Bočné vedenie sedačky je síce o niečo lepšie než u S3 ale stále veľmi slabé.

 

 

Vloženo
před 5 hodinami, OpelInsi napsal:

Díky za článok. Trochu váham, ako myslí redaktor niektoré poznámky o výbave jednotlivých variant - napríklad Matrix LED je štandard u Style od 2021 keď som objednával svoju O4, alebo "smeták" a "parazól" - v mojej je rovnako ako u O3 len parazol v ľavých dverách. Vpravo nie je ani otvor aby som si mohol metličku dokúpiť.

 

Čo sa týka plusov a mínusov je to vystihnuté veľmi dobre, len zásadne by som nesúhlasil s plusom "vynikající sedačky".

Pred kúpou som prešiel viacero áut so všetkými druhmi sedačiek, ktoré ponúka O4 aj Golf8. Ani jedny sedačky nie sú vynikajúce, líšia sa viac menej len tým, či je možné ich nastavovať vo viacerých smeroch a ony AGR majú naviac len výsuvnú podporu pod stehná - ktorá je síce super (mal som ju od roku 2009 na všetkých predchádzajúcich autách) ale to je jediná zmena oproti základným sedačkám.

Bedrovú opierku cítiť len keď ju človek úplne zasunie, ale úplne vysunutá bedrá v skutočnosti nepodopiera len v operadle nie je diera.

Bočné vedenie sedačky je síce o niečo lepšie než u S3 ale stále veľmi slabé.

 

 

Matrix LED není u Style standardem, je až s paketem Plus. Aspoň tedy ne v ČR.

Vloženo (editace)

V SR bol Matrix u Style v štandarde. Zase na druhú stranu máme len 1 rok predplatené dáta pre navigáciu a connect.

ešte jedna zmena oproti článku - zadný stierač (mám ho na liftbacku hlavne kvôli ostreku kamery, pretože som nechcel riskovať že to tam nebude) sa zapína zvlášť a nie s prednými stieračmi ako píše pán v SM. Takže nič nikde nerašpluje na sucho.

 

vzhľadom k mnohým zmenám medzi MR2020 a novšími variantami, by som onen článok vyššie bral len ako slabé vodítko a určite si pred výberom seccond handu dobre prešiel veci na ktorých mi záleží.

Editováno: , autor: OpelInsi
  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo

ano. Pre masochistov určite.

Mám ponuku na budúci odkup mojej Sportline r.v.22 za 15kEUR + zimné pneu. Má vo výbave kúsky, ktoré sa tam teraz ani nedajú dať. Nový kus by stál 36kEUR. Povedal som si na konci leta, že klíma (hlavne stredné výduchy) je total katastrofa, takže určite nie. K tomu sa teraz pripojili problémy SW, ktoré som rok nemal.

Ale tá cena ma zviklala trochu, Hm. za 35kEUR máme inak veľmi dobrý výber napríklad aj u BMW, za 42kEUR teraz predával VW TT nového nejazdeného Aertona v špičkovej výbave z výkladu takže r.v.21.

Zrejme ale viac masochistov je vo vlákne "termín dodání nové O4" než tu 🤔

Vloženo

Hmm, takže škodovka vyriešila úniky oleja cez plastový diel rozvodových ventilov tak, že v ňom nechala servisy odpojiť výhrevnú špirálu na rýchlejší ohrev chladiacej kvapaliny.

Akurát dnes som sa pri 30km ceste divil, ako dlho trvá ohriatie motoru a rozmýšľal, či to tak bolo aj pred rokom.

Hlavne že na aute za 30 000+ EUR ušetrili na výrobe dielu, lebo je z plastu.

 

Veľmi slušný článok od Vaculíka.

Žiadna zmienka o vypadávajúcich asistentoch v zime, či tých idiotských stredových výduchoch klimatizácie, ale to je už stará pesnička.

V zime pekne hrejú, v lete ma zas serú :D

Vloženo

presne ako píšeš - ani slovo o nefunkčných asistentoch. Dnes také normálne sneženie - celá cesta do Bystrice a nazad bez front asistentu, bez parkovacích asistentov. Toto je auto do slnečného (ale zase nie moc) počasia. V momente keď by sa hodili asistenty tak nefungujú.

Za 25k bolo možno akceptovateľné že človek musí reštartovať auto, resetovať infotainment ale za 35k to môže kúpiť naozaj len masochista.

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Dobrý den,

 

 

obracím se zde o radu k výběru motoru u Škody Octavia IV. Roční nájezd by byl 30.000km (povětšinou dálnice). V současné době mám OIII 1.6 TDI 77kw 253.000km. Automaticky bych vzhledem k nájezdu opět zvolil diesel, ale rád bych nové auto měl na delší použití a trochu se obavám u nafty neustálých problémů v servisu ve vyšším nájezdu. Chápu, že co kus auta, to jiné problémy apod. ale zatím co jsem tak četl, působí na mě diesel u OIV víc problémový než benzín jako ojetina. Jinak mám v plánu kupovat ojetinu s nižším nájezdem ca. do 50.000tis. 

 

Proto bych rád slyšel různé názory a rady. 

 

Děkuji za odpovědi. 

Vloženo

Ahoj, podľa mňa je to dosť o individuálnych preferenciách. Ak riešiš prioritne náklady na palivo, dnešné benzíny vedia tiež jazdiť krásne spotreby. Na diaľnici vie moj 2L benzín dať v pohode priemer 6-6,5L, a to sa rozhodne nekrotím. 1,5tky motory dajú asi aj o liter menej (potrvdia iní). Samozrejme, v meste sa to u benzínu dvihne, každopádne moje trasy dávajú kombinovane 7,3L/100km, za mňa ok. Ja osobne by som do nafty nešiel. Minule som sedel v kolegovom 147kw naftovom Arteone a cítil som sa v ňom oproti môjmu ako v traktore :)

U mňa bol jasný benzín od začiatku kvôli komfortu, nižšej cene benzínového motora, jeho jednoduchšej konštrukcii ergo asi aj nákladom na servis. 

A pri výbere medzi 1,5 alebo 2,0 v prospech silnejšieho benzínu zavážil:

- lepší výkon, 

- odolnejšia prevodovka (DQ381 s mokrými spojkami u 2,0 vs suché spojky u 1,5). Ak si ho chces ponechať dlhšie, možno stojí za zváženie,

- nezávislé zavesenie vzadu,

- 4x4

Ako som písal na začiatku, veľmi záleží na tvojich preferenciách :)

Vloženo

Ahoj, 

mám O4 z 6-2021 ale asi s pro tebe malým nájezdem.  Zatím 93000 bez jediného trablíku. Olej měněn co 15000 a tak v tomto intervalu nai nevím, co je to dolévat ručně v mezičase olej.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...