Přejít na obsah

motor 1,2htp - vynechavanie 2. valca


DominikZ

Doporučené příspěvky

Zdravim viete niekto poradit?

Fabia 2012 1,2htp CGPB 44kw

Za tepla vynechava 2 valec, padne do nudzaku a strati tah. Nove vsetky filtre, sviecky, cievky, premerane konektory na kluke, na vacke, na cievkach. Vymienal som cievky aj medzi sebou, ale stale Vag vypisuje 2. valec. Bol som na kontrolnej EK, vyfukove plyny to ma exkluzivne natolko ze by stym mohli kalibrovat stroje na emisie. Elektrika?

IMG_9336.jpeg

IMG_9335.jpeg

IMG_9334.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 7. 2023 na 16:06, DominikZ napsal:

tlaky 8,5 8,5 9,5

Dle kompresních tlaků je pravděpodobný typický, pomalý  KO motoru HTP. Tlaky u nového motoru jsou 15, mez opotřebení je 11. Tedy s tlaky 8,5 8,5 a 9,5 je to zralé na větší opravu, máš pravděpodobně z výfukových ventilů udělanou  kopretinu (popraskané talířky ventilu do tvaru kvítka), to by ti spolehlivě ukázala kamerka endoskopu  strčená do válce. Zrovna nedávno jsem to řešil u HTP svojí sestry, která měla tlaky 7, 9 a 15. U nás na Moravě se to vyřešilo u mechanika , který se na HTP specializuje a to výměnou motoru tzv. kus za kus, kde se přímo v autě měnil starý motor a dodal se repasovaný, kde se měnily pístní kroužky, hydraulická zdvíhátka, nové ventily, měnily se  šály motoru, měnily rozvody, dělaly nová sedla ventilů z vhodnějšího materiálu, aj. věci. Celá ta výměna stála 27.000,- Kč za repasovaný motor a 3.500,- Kč za práci za  výměnu přímo na vozidle.  Podotýkám, že sestra měla najeto pouhých cca 60.000 km, ale bohužel je to obvyklá závada (konstrukční zmetek tvůrců)  motorů HTP.  Skoro bych si chtěl vsadit, že ten tvůj problém s motorem HTP bude stejný. 

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Evidentní je to, pokud tedy @DominikZ měl dobře naměřené kompresní tlaky (i to někteří umělci mechanici umí zprasit), že se dostal se svým motorem HTP do stavu předklinické smrti. Pokud se nemýlím tak motor HTP, 44 kW rok výroby 2012 je stále 6-ti ventil (později byli i 44 kW motory HTP 12-ti ventily, které tak neumíraly) a špatné kompresní tlaky, tady dokonce  na všech 3 válcích, jsou u něj  skoro na 100% závadou, kterou jsem popsal v předešlém příspěvku. Dobré emise nemusí vylučovat tuto závadu, pokud takový  motor nenajezdil v tomto stavu tisíce kilometrů. Závady typu, že mi to vyhazuje na diagnostice chybu zapalování, chybu zapalovací cívky apod. jsou u tohoto stavu  běžné, i u sestřina motoru HTP s touto závadou tomu tak bylo. 

Opravdu nevím, jestli je vůbec třeba  hledat závady jinde, kompresní tlaky jasně ukazují, co s tím motorem je. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, rizzo napsal:

6 ventil je bmm toto čo riešime je 12v určite je to už po face a tlaky vo valcoch tak keď dobre pamätám tak v dp je že nesmie byť veľký rozdiel medzi valcami 7,9,15 je veľký rozdiel ale 8.5 8.5 9.5 nie je veľký rozdiel takže podľa dp je to ok . 

Podle DP motoru HTP to není OK. Ano rozdíly mezi válci nesmí být více jak 0.3, MPa (3 bary), což  u něj ty rozdíly tak velké nejsou, ale mezní, tedy nejnižší kompresní tlaky jsou dle DP 1,1 MPa (11 barů), což nemá ani u jednoho válce. Pokud tedy nejsou v kytkách ventily, tak klidně mohou být zapečené pístní kroužky, opotřebené stěny válce, nefungující hydraulická zdvihátka ventilů aj. věci, které nedrží aspoň tu minimální kompresi. Tam je ten zakopaný pes, tedy není předepsaná komprese a tam hledejme problém, každopádně to vypadá, že aby se zjistila příčina, tak je to pravděpodobně na rozložení  motoru, bohužel..... Ale jak jsem dříve řekl, opakovaně bych si změřil tu kompresi, vícekrát jsem byl svědkem, že to mechanik měřil blbě.

 

image.thumb.png.40480c8be21778be484018db1e3db1ca.png

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím proč tady pořád něco řešíte. Prohodil vstřiky- neprohodil, to zas není tolik práce.Proměřil  kabeláž a konektory? Dal motor na přípravky ohledně skočení? To jsou jednoduché věci bez nákladů. Potom už repasovanou hlavu, nový motor, kovošrot. Záleží jak je na tom zbytek auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Tak  snad každý soudný člověk a aspoň minimálně technicky zdatný (což dle tvých příspěvků asi jsi, pokud ti někdo do textů nenapovídá),  pozná, jestli baterie je schopná dodat startéru takovou energii, aby těch potřebných cca  3-5 vteřin byla schopna otáčet motorem a dal se naměřit odpovídající kompresní tlak. @DominikZChceš snad říci, že si měřil kompresi a přitom  startér s tou údajně špatnou  baterií ti nebyl schopen řádně točit motorem?   No a pokud se ti motor nechtěl ochotně točit, tak snad kontrola baterie je na prvním  místě ne!  Celé mě to přijde, jako kdyby si tady někdo z nás dělal srandu. Ach jo.....

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal detail který tu nezazněl, třeba ho berete jako samozřejmost (v přiloženém manuálu od Dušana jsem toto nezaznamenal) a tak upozorňuji zbytečně. Kromě baterie ve výborné kondici je potřeba startovat s naplno sešlápnutým plynovým pedálem. Škrtící klapka nesmí omezovat průtok vzduchu, max měřící hodnoty jsou dosažitelné jen takto. Nebo jinak, hodnoty s přivřenou klapkou budou prostě o něco nižší. Ale to asi víte.

Dominik:

Problém padání do nouzáku se ale nabitím baterie nevyřešil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...