Přejít na obsah

Nejde startovat, chyba asistenčních systému a brzdy


Lokyh

Doporučené příspěvky

Ahoj, nevíme si rady co dál. 

Na vozidle s motorem 2.0tdi rok výroby 2016 jsem nechal dodělat tažné s elektroinstalací. 

Když mi vozidlo vrátili několikrát jsem nastartoval a z ničeho nic potom už ne. Několikrát jsem ti zkoušel až pak za 4 hodiny se to povedlo. Potom opět zase nešlo. Když vozidlo nejde nastartovat zobrazí se tyto závady:

Autohold je nedostupný 

Závada lane assist 

Front assist nedostupný 

Závada elektrické parkovací brzdy

Závada natáčení světla (afs) 

 

Kdsz nejde nastartovat zkoušel jsem brzdu a světla a normálně fungují, když se povedlo nastartovat fungovalo úplně všechno jak mělo. 

 

Absolutně nevíme čím to může být, poraďte někdo prosím 

IMG-20231002-WA0003.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říci, tipoval bych: špatně zapojená elektroinstalace, tím pádem závady na komunikačních drátech. Nebo špatně nakódovaný tažák. Nebo taky úplně něco jiného. Co tam máš za typ tažáku? Trochu mi není jasný proč by auto kůli tomu nestartovalo, nicméně jeden nikdy neví, co si jednotky udělaly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, lucky.jack napsal:

Těžko říci, tipoval bych: špatně zapojená elektroinstalace, tím pádem závady na komunikačních drátech. Nebo špatně nakódovaný tažák. Nebo taky úplně něco jiného. Co tam máš za typ tažáku? Trochu mi není jasný proč by auto kůli tomu nestartovalo, nicméně jeden nikdy neví, co si jednotky udělaly...

Já jsem z toho úplně hotový, proč to někdy nastartuje a všechno funguje jak má, a když už to nestartuje a píše to závady, tak proc El brzda funguje jak má. 

Elektronika k taznemu na fotce, je od svc. 

Kódování do jednotky prej udělané správně, ale ještě to ověří. 

Screenshot_20231003_151618_Chrome.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No bod 6 je všeříkající. 

Po namontování je potřeba tažák zanést do systému PR čísel, což může provést pouze autorizák. V jiném případě se bude všude v autorizákách hlásit jako auto bez tažáku. Zároveň je kodování prováděno podle specifického kódu a typu tažáku (pevné, odnímatelné, klopné). Tohle všechno auto musí podstoupit. Proto to i píše závady jednotek, je to prostě blbě nakódovaný. Auto jednotku tažáku vidí, ale nemluví s ní.

PS: dneska jsme měli na dílně auto s úplně stejným problémem, tak snad to nejsi ty 😄 

 

EDIT: jen pro info, na Karoqa je od výrobce dodávaný sklopný tažák, takže pevná a odnímatelná varianta nejde nakódovat. Dnešní pacient u nás měl pevný tažák od SVC. Taktéž jsme mu nedokázali pomoci...

Nevím jak to má SVC vymyšlený, ale snad by ti měli umět pomoci případně oni.

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, lucky.jack napsal:

No bod 6 je všeříkající. 

Po namontování je potřeba tažák zanést do systému PR čísel, což může provést pouze autorizák. V jiném případě se bude všude v autorizákách hlásit jako auto bez tažáku. Zároveň je kodování prováděno podle specifického kódu a typu tažáku (pevné, odnímatelné, klopné). Tohle všechno auto musí podstoupit. Proto to i píše závady jednotek, je to prostě blbě nakódovaný. Auto jednotku tažáku vidí, ale nemluví s ní.

PS: dneska jsme měli na dílně auto s úplně stejným problémem, tak snad to nejsi ty 😄 

 

EDIT: jen pro info, na Karoqa je od výrobce dodávaný sklopný tažák, takže pevná a odnímatelná varianta nejde nakódovat. Dnešní pacient u nás měl pevný tažák od SVC. Taktéž jsme mu nedokázali pomoci...

Nevím jak to má SVC vymyšlený, ale snad by ti měli umět pomoci případně oni.

U mě se jedno přesně o seat ateca, předpokládám že je to stejné jako karoq, do mého nainstaloval pevné tažné. 

Pokud se jedná o Karoq tak tam jsou od výrobce dodávané i pevné tažné, to vím zcela jistě, kolega z práce jej má. 

 

Teoreticky když odpojí elektroniku z tažného a vrátí nakódovani do továrního nastavení, jestli tam je tahle možnost, tak by to mělo fungovat jako dříve? 

 

Zítra na tom bude dělat tak projde kódování atd, ale když jsi psal že je nutné to udělat v autorizaku tak zřejmě nebude mít úspěch. 

 

Je to divný, že třeba u tiguana 2013rv dělal tažné tátovi a vše mu chodí. Ale chápu že je to úplně jiné auto a není tam tolik vymožeností, ale autohold a El brzdu má. Nechápu proč to u mě haze chybu a už vůbec ne proč to auto nedovolí nastartovat s těma chybama

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem na to, že ti to začalo zlobit po montáži TZ tak bych primárně odstranil tažný a pak řešil startování. Tzn. vrátit do původního stavu, namontovat co tam má být. 

Jak jsem psal přesně tohle jsme řešili dneska takže to mám v živé paměti. V autě jednotka, auto ji vidělo, protože ji někdo nějakým způsobem nakodoval, ale auto s ní nemluvilo. Psalo to ty samý závady, akorát elektrickou ručku asi ne, to už nevím. Nejhorší je, že kodovat jednotku kodem na sklopný TZ nevíme co to provede s autem, resp jednotkou, aby se neblokla úplně. 

 

Ani etka ani eshop nenabízí jinou možnost, než sklopné TZ https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/tazne-zarizeni-karoq/p/57A092160N . Takže držím palce.

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...