Přejít na obsah

Výměna obyčejného ZADNÍHO nárazníku za RS


xstastnyr

Doporučené příspěvky

Zdravím, chystám se na výměnu předního nárazníku RS (bez loga RS, logo vytrhnuto). Mám jej už doma.. S tím by neměl být problém, ale u zadního nárazníku, který ještě nemám, předpokládám, že bude problém. 

RS nárazník má výfuky 2 a koncovka výfuku je v rovině. U Normal nárazníku je výfuk směrován dolů, protože oproti RS nárazníku nemá koncovky v nárazníku. A normal auto má jen 1 výfuk oproti RS autu. Ale to by neměl být problém. 

Nemáte prosím někdo zkušenost s touto montáží? Co všechno se musí provést, aby to pasovalo?

Děkuji

Výstřižek.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logo si můžeš do předního nárazníku dokoupit, když tam není. RS mají v nárazníku dvě ozdobné koncovky, ale ty nejsou přímo připojené k výfuku. Pak už je rozdíl, jestli benzín a nebo nafta, která má pravou část v nárazníku zaslepenou, protože má fyzicky pouze jeden výfuk. Za mě půjde nárazník vyměnit kus za kus a pak už jen doladit koncovku. Záleží, kolik do toho chceš vrazit. Můžeš koupit z benzínového RS zadní tlumiče a nebo uříznout část ohnuté stávající koncovky. Přes tu pak nechat navařit kousek rovné trubky. Pokud by jsi chtěl, můžu ti změřit, jak moc je výfuk v koncovce utopený.

 

@Pawouk Tu hoří jen kryty motorů. 😁

Editováno: , autor: Ort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 7. 10. 2023 na 13:48, xstastnyr napsal:

Zdravím, chystám se na výměnu předního nárazníku RS (bez loga RS, logo vytrhnuto). Mám jej už doma.. S tím by neměl být problém, ale u zadního nárazníku, který ještě nemám, předpokládám, že bude problém. 

RS nárazník má výfuky 2 a koncovka výfuku je v rovině. U Normal nárazníku je výfuk směrován dolů, protože oproti RS nárazníku nemá koncovky v nárazníku. A normal auto má jen 1 výfuk oproti RS autu. Ale to by neměl být problém. 

Nemáte prosím někdo zkušenost s touto montáží? Co všechno se musí provést, aby to pasovalo?

Děkuji

Výstřižek.PNG

Zdravim,mozem sa spytat ako isla vymena naraznika za RS a ake boli problemi ,dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 10. 2023 na 17:51, Ort napsal:

Logo si můžeš do předního nárazníku dokoupit, když tam není. RS mají v nárazníku dvě ozdobné koncovky, ale ty nejsou přímo připojené k výfuku. Pak už je rozdíl, jestli benzín a nebo nafta, která má pravou část v nárazníku zaslepenou, protože má fyzicky pouze jeden výfuk. Za mě půjde nárazník vyměnit kus za kus a pak už jen doladit koncovku. Záleží, kolik do toho chceš vrazit. Můžeš koupit z benzínového RS zadní tlumiče a nebo uříznout část ohnuté stávající koncovky. Přes tu pak nechat navařit kousek rovné trubky. Pokud by jsi chtěl, můžu ti změřit, jak moc je výfuk v koncovce utopený.

 

@Pawouk Tu hoří jen kryty motorů. 😁

Ahoj mohol by si mi to zmerat ,chystam sa tiez s vymenou naraznika za RS dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přední nárazník mám vyměněn. Problémy? No, je potřeba vyměnit i oba přední podběhy za RS, jinak to nebude sedět. Jeden stojí ve ŠA okolo 1500Kč.

Další problém byl v kabeláži sensorů a radaru. Na normal nárazníku jsou jiná místa uchycení na kabeláže v nárazníku, což znamená, že kabeláž pro RS je jiná.  To ale není problém, stačí páska a v určitých místech na kabeláži posunout ty držáky/zácvaky o kousek vedle (posun na kabelu) a sedět to bude. To bylo vše.   

A zadní nárazník? Ten ještě nemám. Hledám (kdyby někdo měl Kombi komplet, prosím napsat). Potřebujete Kombi nebo Liftback nárazník, pak správnou barvu, pak koncovky výfuku. ty jsou různé, ale na benzín (2 výfuky vedle sebe, 1,5TSi) je ideální z RS Benzínu 1,4, kdy je levá koncovka výfuku rozšířena pro dva výfuky a druhá je zaslepena. Nebo RS Diesel koncovky, kdy je levá taky rozšířena a pravá je menší. Určitě ne RS Benzin, to jsou obě koncovky úzké. Pak stačí výfuk jen lehce sříznout. Pak by neměl být problém vyměnit kus za kus. 🙂

Pokud máte VIP nebo tažné, tak pokud není v nárazníku díra, tak lze vyřezat, řezací čáry jsou na nárazníku vyznačené. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím pánové, tak mám hotovo. Zadní nárazník vyměněn.

Cena byla přibližně 21.000,- Kč. Montáž jsem prováděl sám.

Byl zde problém s výfukem, který je u NeRS verze (mám 1,5TSi) zahnut dolů a jsou 2. Byla možnost, že uříznu výfuk a zastrčím jej do koncovky, ale dle mého měření, by to nebylo ideální a nechtěl jsem řezat výfuk, i kvůli záruce na výfukové potrubí. Raději jsem sříznul koncovku a vypadá to v pohodě. 

Zde soupis cen - 

 

Nárazník z vrakoviště - nenalakovaný - 3000,- (byl lehce poškrábaný, takže se použilo více plniče, prý, kdybych přivezl už nalakovaný, tak prý udělám lépe)
Lakování nárazníku a 2x držáku na sensor (krajní) - 5500,-
5E7 807 231 F9R - vkládací díl levý - 476,- (černá lišta na straně nárazníku)
5E7 807 232 F9R - vkládací díl pravý - 476,-(černá lišta na straně nárazníku)
WHT 003 737 - matice rozpínací - 3,- = 4x = 12,-
N 909 747 01 - šroub - 20,- = 4x = 80,-
5E6 945 105 - odrazka levá - 510,-
5E6 945 104 B - odrazka uprostřed - 507,-
5E6 945 106 - odrazka pravá - 510,-
5E7 807 363 - Držák levá - 628,- (držák koncovky výfuku)
5E7 807 364 - Držák pravá - 628,- (držák koncovky výfuku)
4K0 807 180 - Svorka - 17,- = 4x = 68,- (nevím, k čemu to bylo, ale podle ETKY to tam má někam jít, ale nenašel jsem, kde a nikde to nechybí)
5E3 825 506 A - Výplň podlahy - 320,- ( musí se vyměnit za původní, jedná se o plast ve spod na pravé straně ze spodu) - COMBI

5E3 825 521 A - Výplň podlahy - 320,- ( musí se vyměnit za původní, jedná se o plast ve spod na pravé straně ze spodu) - LIFTBACK
5E3 233 681 C - Koncovka výfuku O4 RS - 1,4Tsi - 1500,- ( starší koncovka z O4RS 1,4TSi elektrické, pravá strana je zaslepená)
5E3 253 682 C - Koncovka výfuku O4 RS - 1,4Tsi - 1500,-( starší koncovka z O4RS 1,4TSi elektrické, pravá strana je zaslepená)
5E7 807 521 F F9R - Spojler - pro tažné (ne VIP) - 3942,-
10x – N 909 747 01 – šroub do plechu s vnitř.sestrih – 20Kč x 15 = 300Kč
10x – N 909 591 01 – matice plechová 20Kč x 15 = 300Kč

5E7 919 487 - Držák sensorů - 210,-
5E7 919 488 - Držák sensorů - 210,-
5E7 919 485 A - Držák sensorů - 210,-
5E7 919 485 - Držák sensorů - 210,-
5E7 919 486 - Držák sensorů - 210,-
5E7 919 486 A - Držák sensorů - 210,-

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpeg

6.jpeg

7.jpeg

8.jpeg

Editováno: , autor: xstastnyr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto je hotový výsledok?

 

Nechcem ti kaziť radosť, alebo byť za zlého, ber to len ako názor, za mňa to vyzerá fakt zle.

Ten, koho ten dvojitý výfuk zaujme, si hneď všimne, že cez dieru vo výfuku vidno zahnuté koncovky výfuku smerom dole a teda ten výfuk nemá žiadnu funkciu.

Zaslepený by podľa mňa vyzeral lepšie.

Za chladného počasia to bude vidno ešte viac, že vodná para nejde von z koncovky výfuku, ale spod auta.

Otázka na teba: čo si týmto cielil a si sám s výsledkom spokojný?

Mne osobne by to vadilo, tie koncovky nie sú zvedené do výfuku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je toho trošku více. Prostě RS výfuk je jiný. Je rovný a míří přímo do koncovky. Bohužel, neRS výfuky jsou odlišné. Jdou z boku, neboli jdou směrem ke koncovce RS z boční strany. Dále ohyb výfuku začíná dříve než koncovka. Pokud bych provedl řez výfuku, tak by se neRS výfuk dotýkal kovové koncovky a mohlo by dojít ke zničení plastových dílů na zadním nárazníku. Nemluvě o vibracích za jízdy výfuku vůči koncovce v nárazníku. Dále, pokud bych neRS výfuk zaříznul dále od koncovky, tak by zase mezi neRS výfukem a koncovkou vznikla mezera, což je opětovně riziko par z výfuku a mohl by dojít k poškození zadní části vozidla.  Takže z logiky věci, kvůli bezpečnosti a záruce na vozidlo, byl proveden tento úkon, aby nedošlo ke zničení majetku a přinejhorším i životů. Určitě má Škoda-Auto důvod, proč je koncovka namířena dolů namísto do nárazníku.

Pokud bych chtěl mít vizuálně stejný výfuk, tak jedině koupit nový výfuk z RS, ale to je logicky ekonomický nesmysl.

 

Na druhou stranu, pravá koncovka je zaslepená, což má i originál O4 RS 1,4TSi. 

Pokud jde o dým z výfuku, tak v zadní části je trochu kouře v zimním období, ale nejde poznat odkud to jde. Stejně se autem jezdí a nestojí se. Pak ti zafunguje přeci Start-Stop 🙂

Pokud by někdo chtěl, tak stejně pozná, že to není RS.

 

Tahle úprava neměla za cíl, aby to vypadalo jako RS varianta. Těm znakům RS jsem se vyhnul. Šlo jen o design, který je líbivější a dravější.

 

Ale, jako vždy, což je klasika, se může objevit hnidopich, který má RS a štve ho to, čekal jsem to a čekám to 🙂 a neřeším. 

 

Chtěl jsem tímto článkem jen pomoci členům fóra, k tomu, kdyby chtěli provést stejný upgrade jako já. 

 

Na druhou stranu, když se zamyslíte, tak jaké značky dávají ještě výfuk do koncovky? 🙂https://www.topspeed.sk/novinky/falosne-vyfuky-neobisli-ani-autosalon-v-parizi/15152

IMG_4174.JPG

1E909720-3701-4F1D-8F61-8F48FDFBD641.jpeg

054251B1-D7D3-4081-9C47-3CCE44807616.jpeg

2C97D642-A3C6-406D-86A7-1936793BBD99.jpeg

A6000017-24DB-47AD-B079-EFA40AF850AA.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 hours ago, xstastnyr said:

Na druhou stranu, když se zamyslíte, tak jaké značky dávají ještě výfuk do koncovky?

 

Je to hanba, oveľa drahšie a športovejšie autá majú falošné koncovky výfuku, pričom cenovo to je oproti cene auta zanedbateľné.

Výrobcovia sa tvária, ako by to bolo super prémiové také niečo spraviť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Za mě to vypadá super, RS nárazníky jsou prostě úplně jinde, než klasika. 

V 28. 11. 2023 na 6:49, xstastnyr napsal:

Ale, jako vždy, což je klasika, se může objevit hnidopich, který má RS a štve ho to, čekal jsem to a čekám to 🙂 a neřeším. 

Já třeba RS mám, a nijak mě to nepohoršuje, spíš klobouk dolů, že sis to byl schopný vyměnit sám. Daleko více mi vadí Zelená Mamba na Sportline :D Tam to vypadá strašně... Tady už chybí jen červené třmeny a na první pohled nikdo nepozná, že to není RS :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci sorry za OT. Jak se po výměně následně řeší např. pojistná událost? Příklad: někdo tě navštíví zezadu a platí ti z POV opravu. Auto dáš do autorizáku na opravu. Co tedy dostaneš následně za díly? Já bych řekl, že dostaneš ty díly, které tam byly od začátku. Nebo se pletu? Dikes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem O2 s RS nárazníkem...a měl jsem jej poškozen. Najeli do mě s tažným...přední nárazník KO.  Výměna za to, co tam bylo.

Jedná se o originální díl, který byl poškozen. Má vlastní číslo dílu a dle tohoto dílu to taky vymění. 

To jen zkušenost. Pojišťovák asi řekne více.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...