Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den prosím o radu :)

Vlastním Octavii Scout 4x4 TDI 110KW R.V 2017.manuální 6st.najeto 130 tis km.

Cca každých 1000 km se stane následující..

Při rozjezdu a po zařazení 2stupně přidám plyn motor jde do otáček, ale skoro netáhne, musím přeřadit na 1 stupeň a pak je vše zase v pořádku auto se chytne i na 2 stupeň a jede zase normálně. Může to být prokluz spojky, když se to stane jen jednou za cca 1000 km? Nebo mám hledat závadu i jinde. Diagnostika neukazuje žádnou závadu.

Najezdím cca 25 tis km za rok.

Děkuji všem předem za vaše odpovědi.

Petr Král.
 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Jestli chápu to co píšeš. Jde o prokluz. Otázka co ho způsobuje? Když se to stává jen občas.... to je divné. Může i selhávat přítlak spojky a proto proklouzne.

 

Chce to do servisu. Určitě bych to řešil. 

Vloženo

Pokud by šlo o prokluz, tak proč se rozjede v pohodě na jedničku, ale dvojka už klouže ? Jestli teda klouže. Kolega píše : " motor jde do otáček, ale skoro netáhne" Co si pod tím představit ? Že motor nemá sílu ? Nebo že točí, otáčky jdou nahoru, ale auto nezrychluje ?

Vloženo
před 47 minutami, SROTTY napsal:

Pokud by šlo o prokluz, tak proč se rozjede v pohodě na jedničku, ale dvojka už klouže ? Jestli teda klouže. Kolega píše : " motor jde do otáček, ale skoro netáhne" Co si pod tím představit ? Že motor nemá sílu ? Nebo že točí, otáčky jdou nahoru, ale auto nezrychluje ?

Dobrý den, upřesním, možná jsem to napsal zmatečně.

Rozjezd na 1 auto se normálně rozjede, zmáčknu spojku dám 2 pustím spojku přidávám plyn otáčky jdou nahoru skoro jako na neutrál auto skoro nezrychluje max 20 km za hodinu( ("našeptávač" jaký rychlostní stupeň mít ideálně zařazen na přístrojové desce píše, přeřaď na 1 rychlostní stupeň.) 

Dám  zpět 1 rychlostní stupeň ,pak hned 2 rychlostní stupeň a vše funguje jak má 3,,4 5,6 bez problémů, dělá to prostě pouze rychlostní stupeň 2 za 1000 km pouzec1x cca.

Vloženo

Chce to pořádně prozkoumat.

 

Co se stane, když po problémovém "zažazení 2." 

 

- šlápneš na spojku a pustíš spojku, bez řazení??

- zažadíš 3. stupeň??

- pedál při / po problémovém chování má stejný odpor, ovládací sílu???

Vloženo
Před hodinou, McMatej napsal:

Chce to pořádně prozkoumat.

 

Co se stane, když po problémovém "zažazení 2." 

 

- šlápneš na spojku a pustíš spojku, bez řazení??

- zažadíš 3. stupeň??

- pedál při / po problémovém chování má stejný odpor, ovládací sílu???

Všechny rychlosti jdou řadit normálně před i po problému s jízdou na 2 stupeň.

Je pravda, že občas ale fakt velice zřídka jde spojka ztuha. Ale vrací se normálně. Jednou za 20 tis km jsem musel vyvinout velikou sílu na spojku abych jí sešlápnoul až na podlahu.

 

Vloženo

To, že jde spojka (pedál) občas ztuha, by naznačovalo, že může něco váznout na vypínacím mechanizmu spojky, i když tak tolik pohyblivých součástí není. Váznou může spojkové ložisko na hnací hřídely nebo píst ve spojkovém válečku. Takže bych se pro začátek zaměřil na spojkový váleček, protože je jediný přístupný. (pokud nemáš to geniální konstrukční řešení se spojkovým válečkem uvnitř spojky)

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Trochu 🙂 mně znejišťuje to, že to dělá jen na 2., když se spojka používá při každém řazení. 

 

Tak jen pro úplnost, mohla by to dělat i nevhodně nastavená délka řadících táhel (bovdenů), že se nedozařadí rychlost. Tomu ale nedává smysl, to, že jde spojka občas ztuha.

 

No jo, nejhůře se opravuje to, co zlobí jen občas. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Vloženo
před 4 hodinami, McMatej napsal:

Trochu 🙂 mně znejišťuje to, že to dělá jen na 2., když se spojka používá při každém řazení. 

 

Tak jen pro úplnost, mohla by to dělat i nevhodně nastavená délka řadících táhel (bovdenů), že se nedozařadí rychlost. Tomu ale nedává smysl, to, že jde spojka občas ztuha.

 

No jo, nejhůře se opravuje to, co zlobí jen občas. 

Super nápad pro začátek. Nastavení táhel je práce na minutu, ne?

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Ve finále to byla prokousnutá podtlaková hadička k turbu okem neviditelná dirka.  Při akceleraci šlo pouze občas k turbu málo vzduchu proto auto točilo do otáček ale nemělo vÿkon (sílu).

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...