Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den prosím o radu :)

Vlastním Octavii Scout 4x4 TDI 110KW R.V 2017.manuální 6st.najeto 130 tis km.

Cca každých 1000 km se stane následující..

Při rozjezdu a po zařazení 2stupně přidám plyn motor jde do otáček, ale skoro netáhne, musím přeřadit na 1 stupeň a pak je vše zase v pořádku auto se chytne i na 2 stupeň a jede zase normálně. Může to být prokluz spojky, když se to stane jen jednou za cca 1000 km? Nebo mám hledat závadu i jinde. Diagnostika neukazuje žádnou závadu.

Najezdím cca 25 tis km za rok.

Děkuji všem předem za vaše odpovědi.

Petr Král.
 

  • 3 týdny později...
  • Autor

Vážně nikdo netušíte? Byl jsem s tím i autorizovaném servisu a žádnou závadu servis nenašel.

S pozdravem Petr

Jestli je to prokluz spojky, pudou otáčky motoru nahoru, aniž by auto akcelerovalo. 

Jestli chápu to co píšeš. Jde o prokluz. Otázka co ho způsobuje? Když se to stává jen občas.... to je divné. Může i selhávat přítlak spojky a proto proklouzne.

 

Chce to do servisu. Určitě bych to řešil. 

Pokud by šlo o prokluz, tak proč se rozjede v pohodě na jedničku, ale dvojka už klouže ? Jestli teda klouže. Kolega píše : " motor jde do otáček, ale skoro netáhne" Co si pod tím představit ? Že motor nemá sílu ? Nebo že točí, otáčky jdou nahoru, ale auto nezrychluje ?

  • Autor
před 47 minutami, SROTTY napsal:

Pokud by šlo o prokluz, tak proč se rozjede v pohodě na jedničku, ale dvojka už klouže ? Jestli teda klouže. Kolega píše : " motor jde do otáček, ale skoro netáhne" Co si pod tím představit ? Že motor nemá sílu ? Nebo že točí, otáčky jdou nahoru, ale auto nezrychluje ?

Dobrý den, upřesním, možná jsem to napsal zmatečně.

Rozjezd na 1 auto se normálně rozjede, zmáčknu spojku dám 2 pustím spojku přidávám plyn otáčky jdou nahoru skoro jako na neutrál auto skoro nezrychluje max 20 km za hodinu( ("našeptávač" jaký rychlostní stupeň mít ideálně zařazen na přístrojové desce píše, přeřaď na 1 rychlostní stupeň.) 

Dám  zpět 1 rychlostní stupeň ,pak hned 2 rychlostní stupeň a vše funguje jak má 3,,4 5,6 bez problémů, dělá to prostě pouze rychlostní stupeň 2 za 1000 km pouzec1x cca.

Hodně divné. Aby nebyl problém v převodovce.... ale neumím posoudit. Chce to odborníka..... 

Chce to pořádně prozkoumat.

 

Co se stane, když po problémovém "zažazení 2." 

 

- šlápneš na spojku a pustíš spojku, bez řazení??

- zažadíš 3. stupeň??

- pedál při / po problémovém chování má stejný odpor, ovládací sílu???

  • Autor
Před hodinou, McMatej napsal:

Chce to pořádně prozkoumat.

 

Co se stane, když po problémovém "zažazení 2." 

 

- šlápneš na spojku a pustíš spojku, bez řazení??

- zažadíš 3. stupeň??

- pedál při / po problémovém chování má stejný odpor, ovládací sílu???

Všechny rychlosti jdou řadit normálně před i po problému s jízdou na 2 stupeň.

Je pravda, že občas ale fakt velice zřídka jde spojka ztuha. Ale vrací se normálně. Jednou za 20 tis km jsem musel vyvinout velikou sílu na spojku abych jí sešlápnoul až na podlahu.

 

To, že jde spojka (pedál) občas ztuha, by naznačovalo, že může něco váznout na vypínacím mechanizmu spojky, i když tak tolik pohyblivých součástí není. Váznou může spojkové ložisko na hnací hřídely nebo píst ve spojkovém válečku. Takže bych se pro začátek zaměřil na spojkový váleček, protože je jediný přístupný. (pokud nemáš to geniální konstrukční řešení se spojkovým válečkem uvnitř spojky)

Trochu 🙂 mně znejišťuje to, že to dělá jen na 2., když se spojka používá při každém řazení. 

 

Tak jen pro úplnost, mohla by to dělat i nevhodně nastavená délka řadících táhel (bovdenů), že se nedozařadí rychlost. Tomu ale nedává smysl, to, že jde spojka občas ztuha.

 

No jo, nejhůře se opravuje to, co zlobí jen občas. 

  • Autor

Děkuji, aspoň vím na co se zaměřit. Už jsem chtěl měnit celou spojku, tak ještě počkám a nechám překontrolovat současti a kterých píšete.

 

před 4 hodinami, McMatej napsal:

Trochu 🙂 mně znejišťuje to, že to dělá jen na 2., když se spojka používá při každém řazení. 

 

Tak jen pro úplnost, mohla by to dělat i nevhodně nastavená délka řadících táhel (bovdenů), že se nedozařadí rychlost. Tomu ale nedává smysl, to, že jde spojka občas ztuha.

 

No jo, nejhůře se opravuje to, co zlobí jen občas. 

Super nápad pro začátek. Nastavení táhel je práce na minutu, ne?

  • Autor

Děkuji všem za odpovědi a názory, Nějaký vynikající odborník na převodovky ,který by se na to podíval? Jižní popř. Západní Čechy ?

Díky

Bude jich hodně.... jen který je vynikající? 

Jelínek Přečín?

  • Autor

Dal jsem Jelínek Přečín do google a nic jsem nenašel.

On se asi neprezentuje

  • 4 měsíce později...

jak to dopadlo,byl problém vyřešen?

  • Autor

Ve finále to byla prokousnutá podtlaková hadička k turbu okem neviditelná dirka.  Při akceleraci šlo pouze občas k turbu málo vzduchu proto auto točilo do otáček ale nemělo vÿkon (sílu).

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.