Přejít na obsah

disky a pneu na pravou stranu


PetrHrudka

Doporučené příspěvky

Zdravím, nedávno jsem svoji Octavii 4 RS přezouval na zimní kola. Všiml jsem si, že zakoupené, obuté disky jsou jen na jednu stranu auta. U disků mi to nevadí, a myslím, že tak je to správně. Proč by Škoda vyráběla disky na levou a pravou stranu auta... Ale co mě zarazilo byly obuté pneumatiky. Podle mého usouzení (dle směru vzorku a nápisů) jsou pouze 2 z nich obuté správně, na pravé straně. Na levé straně vlastně jezdí pořád na "zpátečku".  Ať jsem hledal, jak jsem hledal, šipku, která určuje směr rotace jsem nenašel.

Na mém předešlém autě jsem to neřešil, vzorek byl stejný jak na pravé a levé straně.

Docela se bojím o to, jakou budou mít ty dvě, na druhou stranu obuté pneumatiky přilnavost, schopnost zatáčet a hlavně brzdit nejenom na sněhu.

Nemáte s tímto někdo zkušenost?

Budu rád za jakoukoliv odpověď.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedává to smysl, pneumatika byla přeci navržena na to, aby projížděla sněhem jako nůž máslem. když její vzorek má nějaký směr, takový který při správném směru "krájí" sníh, nemůže přeci ani zdaleka tak dobře fungovat při opačném směru rotace. Ty drážky to dávají naprosto jasně najevo, že to nemůže pořádně fungovat. Vidím to tak, že tuhle sezónu snad přežiju a na tu příští si koupím takové, u kterých je jedno, jestli je na pravé nebo levé straně. Třeba Polaris 5. Za chvíli mám ty fotky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám fotku, sice ne z mého auta, ale přesný typ pneumatiky sedí. Jde mi o to, že pneumatika má určenou stranu, INSIDE/OUTSIDE a tu když vezmeme a dáme ji na obě strany auta, tak se vzorek na té druhé "otočí"

Na fotografii jsou na levé straně ty zahnuté drážky, pokud bude pneu na pravé straně, prvně do kontaktu se zemí přijde špička výřezu na středu pneumatiky a postupuje směrem k zakončení drážky na straně kola, pokud ji dáme na levou stranu první se země dotkne okraj a postupuje směrem k špičce drážky na středu pneumatiky. Je jasné, že pneumatika může správně fungovat jen na straně pravé

1039533_prew_455_color_fff.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jistě - konstruktéři jsou úplní blbci, když jim to tady teď @PetrHrudka nandal... :doh  Označení OUTSIDE/INSIDE tam není jen tak pro legraci. Pokud máš na vnější straně správné označení = OUTSIDE, a pneumatika nemá šipku, označující směr otáčení, je to tak sparávně - a je úplně jedno, jaký má design dezénu. Vysvětluješ nesmysly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chápu, co myslíš, ale je to tak, jak to je. taky jsem s tím kdysi  "duševně" bojoval ...

je to u všech asymetrických pneumatik. u zimních je to výraznější než u letních.

kdyby vyráběli pravé a levé pneu, nedovedu si představit distribuci a zbytky, co někde zůstavají :)

 

nicméně výrobci určitě ví, co dělají. kontaktuj je, tady nic nevyřešíš :)

samozřejmě můžeš koupit jiné pneumatiky ... jak píšeš ...

 

 

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne ako píšu kolegovia vyššie. ak je outside z vonku nie je o čom...

ale pokiaľ by si s tým mal bojovať duševne tak by som tie pneu nekupoval. Ja po skúsenostiach s Nokian (síce fínske pneu a tak si človek povie kto iný môže urobiť lepšie pneu na sneh ako fíni) by som ich v živote nechcel. Predajca mojej predošlej značky ich dával "grátis" ku každému autu tak sme si ich užili viacerí.

Auto sa po zastavení asi z 10kmh zošmyklo nabok na mierne priečne naklonenom výjazde s čerpačky na hlavnú cestu, takže mi zadok auta vletel do hlavnej cesty. O brzdných vlastnostiach na mokrej dráhe cvičebného centra ani nehovorím - 10-15m dlhšie brzdenie než kolegovia. Inštruktor si to musel ísť vyskúšať sám do môjho auta, pretože tomu nechcel veriť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný problém u symetrických pneumatik je, že nejdou prohodit strany (kvůli opotřebení, no to je na dýl). Jinak u asymetrických jsem to viděl taky (levá vs pravá strana):

 

image.thumb.png.506fda03c7b3da2c3c7b17f5ed2aaa56.png

 

Zajímavější to začíná být u disků "turbín". V případě Mercedes SLR stranové sady disků existují :D

 

19" Mercedes-Benz SLR McLaren Wheels | PCARMARKET

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 11. 2023 na 11:27, PetrHrudka napsal:

...Vidím to tak, že tuhle sezónu snad přežiju a na tu příští si koupím takové, u kterých je jedno, jestli je na pravé nebo levé straně. Třeba Polaris 5...

Neřekl bych, že tohle bude na RS zrovna nejlepší řešení... Nokiany neznám, ale třeba minulá generace Pilot Alpin (4) byla taky asymetrická a byla výborná za všech podmínek! Mnohem větší problém při jízdě na horách je u kol jako má RS nízká bočniče, protože chytá koleje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne prehadzujem vždy len predné <-> zadné na rovnakej strane, tak aby sa nemenil smer otáčania.

Možno už to neplatí, ale niekedy sa neodporúčalo aby pneumatiky menili smer zaťaženia.

Navyše je to samozrejme rýchejšie, pretože mám naraz zdvihnutú jednu stranu auta a nemusím použiť rezervu, spúšťať a zdvihať auto. Toto prehodenie v polovici sezóny si robím sám - zároveň vidím v akom stave sú pneu, disky, brzdy, hadičky, či netečú tlmiče a pod.

Sezónne prehodenie letné-zimné v pneuservise.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v servise kam chodím popisujú na pneu striebornou fixou LZ, PZ, LP, PP....

ale možno je to dnes jedno. toto platilo v časoch, keď začínali radiálky a vrstvy ukladané na seba v radiálnom smere nemali zrejme správnu tuhosť (aspoň nie u Barumu a Matadoru, ktoré sme vtedy používali). Technológie idú vpred tak je to možno totálny prežitok.

 

pokiaľ sa ti opotrebovávajú pneu na jednej strane viacej tak by som tipoval že to nie je štandardné chovanie podvozku. Jedine že by si jazdil stovky kilometrov v kruhu? 🤣

Editováno: , autor: OpelIns1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...