Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, nedávno jsem svoji Octavii 4 RS přezouval na zimní kola. Všiml jsem si, že zakoupené, obuté disky jsou jen na jednu stranu auta. U disků mi to nevadí, a myslím, že tak je to správně. Proč by Škoda vyráběla disky na levou a pravou stranu auta... Ale co mě zarazilo byly obuté pneumatiky. Podle mého usouzení (dle směru vzorku a nápisů) jsou pouze 2 z nich obuté správně, na pravé straně. Na levé straně vlastně jezdí pořád na "zpátečku".  Ať jsem hledal, jak jsem hledal, šipku, která určuje směr rotace jsem nenašel.

Na mém předešlém autě jsem to neřešil, vzorek byl stejný jak na pravé a levé straně.

Docela se bojím o to, jakou budou mít ty dvě, na druhou stranu obuté pneumatiky přilnavost, schopnost zatáčet a hlavně brzdit nejenom na sněhu.

Nemáte s tímto někdo zkušenost?

Budu rád za jakoukoliv odpověď.

Díky

pokud není šipka, hledej nápis "outside" ...

některé pneu vypadají tak, jak píšeš ...

 

ideálně pošli foto, jak píše Pawouk ...

  • Autor

Dobře, splaším foto

ještě dodám, co se týče outsine/inside strany tak to odpovídá na všech 4 kolech.

Pokud vidíš na všech čtyřech pneumatikách z vnějšku nápis OUTSIDE, je to tak v pořádku. Nevím, co tedy řešíš?

  • Autor

nedává to smysl, pneumatika byla přeci navržena na to, aby projížděla sněhem jako nůž máslem. když její vzorek má nějaký směr, takový který při správném směru "krájí" sníh, nemůže přeci ani zdaleka tak dobře fungovat při opačném směru rotace. Ty drážky to dávají naprosto jasně najevo, že to nemůže pořádně fungovat. Vidím to tak, že tuhle sezónu snad přežiju a na tu příští si koupím takové, u kterých je jedno, jestli je na pravé nebo levé straně. Třeba Polaris 5. Za chvíli mám ty fotky...

  • Autor

mám fotku, sice ne z mého auta, ale přesný typ pneumatiky sedí. Jde mi o to, že pneumatika má určenou stranu, INSIDE/OUTSIDE a tu když vezmeme a dáme ji na obě strany auta, tak se vzorek na té druhé "otočí"

Na fotografii jsou na levé straně ty zahnuté drážky, pokud bude pneu na pravé straně, prvně do kontaktu se zemí přijde špička výřezu na středu pneumatiky a postupuje směrem k zakončení drážky na straně kola, pokud ji dáme na levou stranu první se země dotkne okraj a postupuje směrem k špičce drážky na středu pneumatiky. Je jasné, že pneumatika může správně fungovat jen na straně pravé

1039533_prew_455_color_fff.jpg

  • Autor

například u této je jedno zda-li přijde na levou či pravou stranu, vzorek bude pořád stejným směrem

Nokian_Tyres_Hakkapeliitta_R5_front_upper_half_cut-out.png

Tak jistě - konstruktéři jsou úplní blbci, když jim to tady teď @PetrHrudka nandal... :doh  Označení OUTSIDE/INSIDE tam není jen tak pro legraci. Pokud máš na vnější straně správné označení = OUTSIDE, a pneumatika nemá šipku, označující směr otáčení, je to tak sparávně - a je úplně jedno, jaký má design dezénu. Vysvětluješ nesmysly.

chápu, co myslíš, ale je to tak, jak to je. taky jsem s tím kdysi  "duševně" bojoval ...

je to u všech asymetrických pneumatik. u zimních je to výraznější než u letních.

kdyby vyráběli pravé a levé pneu, nedovedu si představit distribuci a zbytky, co někde zůstavají :)

 

nicméně výrobci určitě ví, co dělají. kontaktuj je, tady nic nevyřešíš :)

samozřejmě můžeš koupit jiné pneumatiky ... jak píšeš ...

 

 

 

Upraveno od hamoun

@Pawouk  pěkně popsáno :) dík za odkaz. je tam i zdůrazněno, že to jako celek funguje správně :) 

Upraveno od hamoun

presne ako píšu kolegovia vyššie. ak je outside z vonku nie je o čom...

ale pokiaľ by si s tým mal bojovať duševne tak by som tie pneu nekupoval. Ja po skúsenostiach s Nokian (síce fínske pneu a tak si človek povie kto iný môže urobiť lepšie pneu na sneh ako fíni) by som ich v živote nechcel. Predajca mojej predošlej značky ich dával "grátis" ku každému autu tak sme si ich užili viacerí.

Auto sa po zastavení asi z 10kmh zošmyklo nabok na mierne priečne naklonenom výjazde s čerpačky na hlavnú cestu, takže mi zadok auta vletel do hlavnej cesty. O brzdných vlastnostiach na mokrej dráhe cvičebného centra ani nehovorím - 10-15m dlhšie brzdenie než kolegovia. Inštruktor si to musel ísť vyskúšať sám do môjho auta, pretože tomu nechcel veriť...

  • Autor

Tak očividně s tím mám spíš duševní problém 😂 Koupím si symetrický pneu a basta fidli

Ale děkuji za odkazy na pěkné články 👍

Jediný problém u symetrických pneumatik je, že nejdou prohodit strany (kvůli opotřebení, no to je na dýl). Jinak u asymetrických jsem to viděl taky (levá vs pravá strana):

 

image.thumb.png.506fda03c7b3da2c3c7b17f5ed2aaa56.png

 

Zajímavější to začíná být u disků "turbín". V případě Mercedes SLR stranové sady disků existují :D

 

19" Mercedes-Benz SLR McLaren Wheels | PCARMARKET

 

 

@bouchy01  u symetrických muzes prohazovat vsechno, jak se ti to zrovna hodi ...

asi myslis smerove ... tam muzes jen predni/zadni ... nebo přezout.

 

ty disky samozrejme existovaly a existuji, ale bud to je uz "davno" nebo na drahych autech ...

Symetrické = směrové...

V 26. 11. 2023 na 11:27, PetrHrudka napsal:

...Vidím to tak, že tuhle sezónu snad přežiju a na tu příští si koupím takové, u kterých je jedno, jestli je na pravé nebo levé straně. Třeba Polaris 5...

Neřekl bych, že tohle bude na RS zrovna nejlepší řešení... Nokiany neznám, ale třeba minulá generace Pilot Alpin (4) byla taky asymetrická a byla výborná za všech podmínek! Mnohem větší problém při jízdě na horách je u kol jako má RS nízká bočniče, protože chytá koleje...

osobne prehadzujem vždy len predné <-> zadné na rovnakej strane, tak aby sa nemenil smer otáčania.

Možno už to neplatí, ale niekedy sa neodporúčalo aby pneumatiky menili smer zaťaženia.

Navyše je to samozrejme rýchejšie, pretože mám naraz zdvihnutú jednu stranu auta a nemusím použiť rezervu, spúšťať a zdvihať auto. Toto prehodenie v polovici sezóny si robím sám - zároveň vidím v akom stave sú pneu, disky, brzdy, hadičky, či netečú tlmiče a pod.

Sezónne prehodenie letné-zimné v pneuservise.

 

 

@bouchy01  ... mi se to nechce popisovat .. podívej se do odkazu od Pawouka výše ... tam to máš i s obrázkem ...

 

asymetricke - symetricke - smerove 

před 6 hodinami, OpelIns1 napsal:

Možno už to neplatí, ale niekedy sa neodporúčalo aby pneumatiky menili smer zaťaženia.

 

před 6 hodinami, OpelIns1 napsal:

Sezónne prehodenie letné-zimné v pneuservise.

V servise zamíchají a je.

Já vám nevím, ale s tím směrem otáčení a přenášenou sílou. Stejná pneumatika přenáší sílu při zrychlování a jízdě jedním směrem a opačným směrem při brzdění. 😉

U směrového vzorku lze směr rotace dodržet. Ale mně se ojíždí levá strana vozidla jinak, než pravá. Kdybych jezdil jen zimní, věřím, že na konci bude rozdíl 1-2mm mezi levou a pravou stranou.

v servise kam chodím popisujú na pneu striebornou fixou LZ, PZ, LP, PP....

ale možno je to dnes jedno. toto platilo v časoch, keď začínali radiálky a vrstvy ukladané na seba v radiálnom smere nemali zrejme správnu tuhosť (aspoň nie u Barumu a Matadoru, ktoré sme vtedy používali). Technológie idú vpred tak je to možno totálny prežitok.

 

pokiaľ sa ti opotrebovávajú pneu na jednej strane viacej tak by som tipoval že to nie je štandardné chovanie podvozku. Jedine že by si jazdil stovky kilometrov v kruhu? 🤣

Upraveno od OpelIns1

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.