Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Nemáte prosím někdo návod na nastavení polohy vyvažovacích hřídelí. Dělám kompletní go - repas motoru po najetí 780k .Návod jsem si tady stáhnul , vyvažovací hřídel tam není.

  • Autor

Děkuji , prolistoval jsem to, bohužel nic.

Sice je to z Fábie, ale proč by to mělo být jinde jinak. image.thumb.png.975baaae9114b716258c459882fad3d3.png

 

A před rozebráním to bylo (je) jak?

....ale proč by to mělo být jinde jinak.?

Protoze je to kontrukcne uplne jiny motor z jine vyvojove vetve.

 

EA288 ma dve protibezne vyvazovaci hridele pohanene ozubenym kolem na klice ze strany setrvacniku. Na ozubena kola ale neni primo videt, protoze se vyvazovaci hridele nachazeji v sachtach po stranach bloku motoru. Hridele se montuji axialne vyvrty v bloku motoru. Na kolech zadne znacky videt nejsou.

Ze zvedavosti jsem jednou zkousel postup nastaveni vyvazovacich hrideli hledat, ale take jsem nic nenasel. I v originalni VW/SA servisni prirucce o tom neni ani carka. V oficialnim VW Self Study Program 820433 dokumentu pro EA288 Diesel Engine Family se pouze pravi:

The components in the balance shaft system cannot be replaced in the field because the play between the gears cannot be adjusted using workshop tools. (strana 6 - https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf)

Tipuji, ze se zakladni nastaveni vyvazovacich hrideli dela pomoci nejakeho interniho fabrickeho pripravku. Vyvazovaci hridele totiz maji na cele ze strany rozvodu dva vyvrty. Takze tipuji, ze je to pro potreby jejich inicialniho nastaveni pri montazi. Tim se ustavi do zakladni polohy. Pak se zaaretuje klikova hridel a nasledne se utahnou ozubena kola na zadnich koncich vyvazovacich hridelich.

 

Pokud sis vzajemnou pozici kliky a vyvazovacich hrideli a kliky nepoznacil, bude to asi tezke to ted trefit.

Podle toho dokumentu bych ale tipnul, ze se musi klika nastavit do nuly (1. valec horni uvrat) a vyvrty na obou vyvazovacich hridelich musi byt svisle.

 

Upraveno od OnMiT312

Jasně že to jiné motory budou mít jinak, ale jde o princip. Podle něčeho, nějaké značky nebo tvaru musí jít určit poloha. A musí to být jednoduché, ve fabrice při montáži to nesmí zdržovat.

 

Ještě jsem našel na 1,2 TSI, EA211, kód motoru CJZA, dva vyvažovací hřídele, mezi nima ozubená kola, na jednom kole 2 tečky a druhé kolo s jednou tečkou mezi.

  • Autor

Doufám, že to tak bude.  Dnes to jdu rozebrat . Jen můj motor má ty kola že vnitř bloku. I tak díky.

Pokud to jeste neni rozebrane, tak si jiste poznac a nafot vzajemnou pozici kliky a vyvazovacich hrideli.

  • Autor
V 11. 1. 2024 na 8:33, OnMiT312 napsal:

....ale proč by to mělo být jinde jinak.?

Protoze je to kontrukcne uplne jiny motor z jine vyvojove vetve.

 

EA288 ma dve protibezne vyvazovaci hridele pohanene ozubenym kolem na klice ze strany setrvacniku. Na ozubena kola ale neni primo videt, protoze se vyvazovaci hridele nachazeji v sachtach po stranach bloku motoru. Hridele se montuji axialne vyvrty v bloku motoru. Na kolech zadne znacky videt nejsou.

Ze zvedavosti jsem jednou zkousel postup nastaveni vyvazovacich hrideli hledat, ale take jsem nic nenasel. I v originalni VW/SA servisni prirucce o tom neni ani carka. V oficialnim VW Self Study Program 820433 dokumentu pro EA288 Diesel Engine Family se pouze pravi:

The components in the balance shaft system cannot be replaced in the field because the play between the gears cannot be adjusted using workshop tools. (strana 6 - https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf)

Tipuji, ze se zakladni nastaveni vyvazovacich hrideli dela pomoci nejakeho interniho fabrickeho pripravku. Vyvazovaci hridele totiz maji na cele ze strany rozvodu dva vyvrty. Takze tipuji, ze je to pro potreby jejich inicialniho nastaveni pri montazi. Tim se ustavi do zakladni polohy. Pak se zaaretuje klikova hridel a nasledne se utahnou ozubena kola na zadnich koncich vyvazovacich hridelich.

 

Pokud sis vzajemnou pozici kliky a vyvazovacich hrideli a kliky nepoznacil, bude to asi tezke to ted trefit.

Podle toho dokumentu bych ale tipnul, ze se musi klika nastavit do nuly (1. valec horni uvrat) a vyvrty na obou vyvazovacich hridelich musi byt svisle.

 

Tak to vypadá , každá středovou díru a pak nastavující. A jedna jde dolů a druhá nahoru , to znamená že se točí proto sobě jakoby to závaží. Označil jsem si to. Jen jsme chtěl vědět ,zda někdo nemá zkušenost s tímto. Dodám z kompletace foto.

neni foto...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.