Přejít na obsah

Ruční brzda


hayes11

Doporučené příspěvky

Mám problém s ručnou brzdou,už som tu počítal veľa no konkrétne môj problém som nikde nenašiel.

Čo to robí?

1.-Keď odstavím auto a zatiahnem ručnú a vystupujem tak vrzne v zadných brzdách,podotýkam že neni zatiahnutá nafest,ak nafest tak tomnerobí,ak nezatiahnem ticho.

2.-Keď nastúpim trebárs nadruhý deň do auta naštartujem a odbrzdím ručnú,tak v momente keď sa mám pohnúť tak mi lupne v zadných brzdách,ako keby boli zalepené pakne,potom je kľud.Ak nemám zatiahnutú ručku tak je vsio ok.

3.-Ručnú brzdu som skúšal,full zatiahnutá a auto s jednotkou a plynom nie e nie sa pohnúť,taktiež státie na kopci=OK.

4.-Skúšal som aj odbrzdené zadné kolesá na heveri točiť a nič ich neblokuje ani nešúcha,so zatiahnutou ručkou snimi nepohneš.

Ide mi oto čo robí to akokeby prilepenie,za odpovede a rady vrele ďakujem.

Presne takto to robilo aj mne, rozobral som bubon a zistil som, ze tecie valcek a tym padom boli mastne oblozenia a cez noc sa to prilepilo. Tak skuste pozriet este valcek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zvedneš auto,v autě u páky ruční brzdy povolíš tu matičku co napíná lana(skoro nadoraz),vyhákneš lana z té ,,kolíbky,,sundáš kola,sundáš brzdový buben,lano vyhákneš z brzdových čelistí(asi nejhorší prace :kol-28: )Lano vytáhneš z brzdového štítu a i z vedeni pod autem a je to...montáž obráceným postupem....na závěr nastavit brzdu a je to :kol-27:

Editováno: , autor: speed.mb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dost,stroze řečeno. Problém nastane se sundánim bubnu,bez stažení paken za pomoci štelováku ke kterýmu se dostane zepředu skrz závit šroubu bubnu, to jde dost blbě,osobně jsem vždy demontoval tunel je lepší přístup k matici i ke kolíbce.

Editováno: , autor: Dark Faby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dneska jsem měnil lanovody,ale zbytečně.Zaseklej lanovod nebyl.Mám v háji ten mechanizmus čelistí.Nechce se to po zabrždění vracet.Nepomohlo ani rozhejbání a promazání.Bude to celé na výměnu.

Jinak lanovody jsem koupil originály,ale byly dvakrát tlustější než ty so jsem tam měl od výroby.Nešly mi nacpat do těch příchytek.Musel jsem to pochytat stahovacíma páskama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdarte. Už dlhší čas sa trápim s problémom s ručnou brzdou - chytá až na poslednom zube, inak sa kľudne pohnem na ručke. Už asi pred rokom (auto malo vtedy nabehané ~130 000km) mi to pozerali v servise a vraveli, že brzda je v poriadku, obloženie v pohode, len vraj valčeky nebudú v poriadku. Teraz mám nabehaných ~145 000km a rád by som tú brzdu dal do poriadku. Môže byť skutočne chyba vo vadných valčekoch? Oplatí sa už meniť aj obloženie? Zatiaľ som ho totiž nemenil a neviem, po koľkých km sa zvykne meniť, kedy sa zvykne opotrebovať.

Mám Fabiu 1.2HTP 12V (47kW) r.v. 2003 je s ABS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zkoušeli ti někdy utáhnout lanko ruční brzdy? Mě ho utahují skoro vždy v rámci servisní prohlídky a auto brzdí ve 113000 km naprosto bez problémů. U jiného auta vím, že pokud se to neutahuje, tak to právě takhle funguje, že lanko je volné a vlastně zabere až úplně na konci za brzdy. Jináč máme i Fabku 2003, 147 000 km naběháno a ručka drží jak bejk, včera otestováno na docela prudkém kopci, i bez zařazené rychlosti se nepohla ani o cm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po téměř 10 letech a 150000km stejně na výměnu brzo dojde porovnej fyzicky měřením stav obložení a bude jasno, ono od oka to vypadá určitě dobře ale skutečnost bývá jinde, souvisí to i s čistotou a stavem mechanismu (jak vypadá samostav?) v bubnu což při výměně hlavních komponent a násleném seřízení lanovodů vyřeší jeho trápení na dlouho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mé Fabky se čistily brzdy jednou, u té druhé, starší se čistily pokaždé, když byla v servisu :) ale nezkoumal jsem ani jak vypadají na oko, většinou s tím jezdím tak dlouho, dokud to funguje :D

Spíš jsem to myslel tak, že jsem seděl i ve starších autech a všude ručka fungovala bez problémů, aniž by se měnily zadní brzdy :)

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pan PROCHY : čti, já psal o preventivní výměně válečků a o vyčištění a seřízení taky, jasný?

pan mc2uba : jestli ručka funguje i u starších vozů bez výměny třeba obložení záleží na vícero faktorech, třeba na mezikusu volant-pedály, podmínkách provozu vozidla atd., gabbi chtěl ulehčit trápení tak znova mu doporučím výměnu obložení s případnou preventivní výměnou válečků vzhledem k jeho celkovému nájezdu km s tím spojenou celkovou očistou a promazáním těch částí které mazat LZE a znova nastavením lanovodů. Chybí něco? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě spíš jde o to, že nejdřív opravdu přijít na závadu a potom měnit věci a ne preventivně :) to jsme skoro v servisu Škoda, kde vám klidně vymění brzdy v 60 000 km, i když by vydržely další 10 000 km, protože to dělají preventivně a vás to stojí 4500 kč. Takže bych začal utažením toho lanka a pokud to nepomůže, tak bych šel dál a zjišťoval, co to je :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píše že mu to chytá na posledním zubu a stejně nebrzdí, nu dobrá, doladí to možná lanovodem

ptá se jestli se mu oplatí výměna obložení a udává r.v. a stav km, já si myslím že ano a doporučuju teoreticky bez vizuálního posouzení válečků a dalších částí vzhledem k r.v. a km udělat vše při jednom i když válečky nejsou prvotním problémem nefunkce jeho ruční brzdy a tímto má zadní brzdy pořešené na dlouhou dobu dopředu, netvrdím že musím mít pravdu zařídí se sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pan PROCHY : čti, já psal o preventivní výměně válečků a o vyčištění a seřízení taky, jasný?

pan mc2uba : jestli ručka funguje i u starších vozů bez výměny třeba obložení záleží na vícero faktorech, třeba na mezikusu volant-pedály, podmínkách provozu vozidla atd., gabbi chtěl ulehčit trápení tak znova mu doporučím výměnu obložení s případnou preventivní výměnou válečků vzhledem k jeho celkovému nájezdu km s tím spojenou celkovou očistou a promazáním těch částí které mazat LZE a znova nastavením lanovodů. Chybí něco? :kol-28:

:kol-47::kol-26:

PISAL SOM DO TEMY !!!! NIE TEBE!!

Slabá ručna brzda - výmena brzdových valčekov?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky zarezlému lanku od ruční brzdy mi brzdilo zadni kolo na Fabii I. Vyměnil jsem lanka, pakny a dokonce i pružiny. Nyni mám, ale problem nedaří se mi to celé seřídit.

Povolil jsem ručku vyměnil lanka, dal nové pakny a nové pružiny, dale jsem předlopkadal, že nasadím bubny sešlápnu brzdu, čímž se nastraví samostavy, pak už jen maticí na ručce nastavím ruční brzdu tak aby začala brzdit na prvním zubu.

Problém je, že po sešlápnutí brzdy se mi samostavy "propadnou" tedy nastaví tak jako by byly pakny totál sjeté nebo bubny probroušené. Podobně ručka čeklal jsem , že začne zabírat někde v první polovině zavitu na tahlu ručky, ale defakto jsem matku zašrouboval až na konec a i tak dokážu ručku zvednout do maximální polohy.

Co dělám blbě nebo v čem by mohl být zakopaný pes?

Vše až na klinky samostavu a rozpěrné tyče je nové!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se nedá říci, že to nefunguje, poskladam, sešlápnu brzdu a klinky se propadnou , brzda brzdi jak ma. Jen se na mi zdá, klinky propadaji moc a ručka také brzdí až moc vysoko. Mám nové pakny, bubny, lanka , pera, původní jsou jen rozpěrné tyče a klínky samostavu. Čili bych předpokladal,minimální vůle, tedy po smontovani by měl klinek zapadnout minimálně tak aby jak se budou pakny a bubny postpně obrušovat mohl i nadale plnit svu funkci, oni se však propadnou tak na 90% (odhad ted od stolu). Podobně ručka čekal jsme,že pokud bude na prvním zubu začne znatelně brzdit již v polovině závitu na táhlu, realita mám to utažené skoro až na doraz a stejně dokážu ručku zvenout až na poslední zub.

Špatně poskládané, tam se snad nic špatně dát nedá. Jediné co se dá otočit je snad ten klinek samostavu, Podle mého ho mám dobře, ale pro jistotu. Klinek má v horní části výstupek, výstupek mámsměrem k nápravě, asi tak ajko na této sestavě.

8Ks3P.jpg

Editováno: , autor: jkrajinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ruční brzda je účinná až asi na 8. zubu.Napínací šroub pod krytkou středového tunelu mám už nadoraz a více nelze lanko napnout. Obložení zadních brzd skoro jako nové.

Lze si nějak pomoci aniž bych měnil zřejmě "vytahnuté " lanko ruční brzdy? Řešil to už někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...