Přejít na obsah

Uvazuju o koupi 1.2 HTP 47kw


mmerlin

Doporučené příspěvky

Zdravim,

zacinam uvazovat o koupi nove Fabie Combi s motorem 1.2 HTP 47kw a proto bych se chtel zeptat na vase nazory. Co jsem procital diskusi o spotrebe, tak se zda ze se da jezdit okolo 5-6 litru, coz je prima. No a novej kombik se da sehnat za nejakych 260tkc coz se mi zda jako dost lakava cena na novy auto...

1) mate s timhle motorem nekdo zkusenosti? Je to obecne dobry motor, pripadne jake jsou jeho vyhody/nevyhody?

2) moh by mi nekdo vysvetlit co to vlastne to HTP je? Koukam, ze treba 1.4ky jsou MPI coz taky nevim, co znamena ;-)

3) mate nekdo tenhle motor v kombinaci s kombikem - utahne to? (jsem uplne klidny jezdec, zadny zavodeni nepotrebuju...)

Uvitam jakekoliv postrehy...

Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kodemi: T urcite neni jako three... :D

HTP = High Torque Performance (vysoky tocivy moment) - v ramci objemove tridy.

mmerlin: Mam HTP 12V Combi a vubec si nestezuju. Nejdriv jsem se toho bal, pak prisla nabidka, ktera se nedala odmitnout a vubec nelituju.

Na zavodeni to neni, pro bezny provoz naprosto dostacujici.

Moje aktualni dlouhodoba spotreba je 5,6l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

zacinam uvazovat o koupi nove Fabie Combi s motorem 1.2 HTP 47kw a proto bych se chtel zeptat na vase nazory. Co jsem procital diskusi o spotrebe, tak se zda ze se da jezdit okolo 5-6 litru, coz je prima. No a novej kombik se da sehnat za nejakych 260tkc coz se mi zda jako dost lakava cena na novy auto...

1) mate s timhle motorem nekdo zkusenosti? Je to obecne dobry motor, pripadne jake jsou jeho vyhody/nevyhody?

2) moh by mi nekdo vysvetlit co to vlastne to HTP je? Koukam, ze treba 1.4ky jsou MPI coz taky nevim, co znamena ;-)

3) mate nekdo tenhle motor v kombinaci s kombikem - utahne to? (jsem uplne klidny jezdec, zadny zavodeni nepotrebuju...)

Uvitam jakekoliv postrehy...

Diky moc.

HTP je High Torque Performance (pomerne vysoky tocivy moment)

MPI je Multi Point Injection (viacbodobe vstrekovanie)

HTP je aj MPI, akurat sa tak neoznacuje

Ja mam Fabku HTP v kombiku aj kratku ako sukromne auto, obe 47kW.

Pokial si kludny jadec, a 47kW Ti staci, tak nieje co riesit, odmena bude vo forme nizkej spotrebu a nizkych prevadzkovych nakladov. Ak vsak ocakavs od auta vykon potrebujes ist nad 60kW a na vozenie kufra je lepsi diesel ale nesiel by som do 1,4 TDI (nevyplati sa).

Ja som s HTP spokojny. Jazdim v podstate dva rezimy bud sam alebo plne obsadeny (4-5 ludi a plny kufor), vahu osob a nakladu je znacne citit , takze treba viacej tocit skor podradovat a nechavat si dlhsi cas na obiehanie, inac bez problemov

Planujem to neskor vyuzivat prevazne vo dvojici s priatelkou a neskor ako rodinne auto (aj ked mozno dostanem firemnu OII TDI 140koni v kombiku s DSG)

Poznatky:

NAJNIZSIA realna spotreba na trati nad 50km bola 3,8 litra/100km (dosiahnuta niekiolkokrat na roznych tratiach, jak v zime tak v lete, naposledy pred tyzdnom)

NAJVYSSIA realna spotreba na trati nad 500km bola 7,5 litra/100km (5ludi, plne nalozeny kufor, priemerka neuveritelnych 99km/h (spodna trasa vychod-BA)

PRIEMERKA okolo 4,9 - 5,5 podla stylu jazdy dlzky trasy a pod.

Mam to uz 3r a 50tkm, za ten cas absolvovane tri prehliadky vymeny iba predpisanych veci (navyse kabinovy filter-ja to tak chcem). cena prehliadky cca 2000Sk so svetkym.

Zavady 0

Ak mas nejaku konkretnejsiu otazku rad zodpoviem

PS: skus si skusobnu jazdu, ta Ti vela napovie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se spotřeby týče znám jedince co jim ukazuje PP 5.5 l/100, ale i jedince co 9 l/100. Je moc zajímavé že 9 to ukazuje hlavně obchodním zástupcům... ;)

V posledním půlroce velmi často střídám velké množství Fabii. Momentálně jezdím 1.4 16v 59kw s ní mám spotřebu za 0 - 8000km dle PP 7 l/100. Jezdil jsem i cca 4000km Fabii Combi 1,2 47kw spotřeba byla dle PP 6,7 l/100. Musím podotknout že většinu času trávím na D1 a po Brně.

Sposta lidí jezdí úsporněji ale i s podstatně vyšší spotřebou, je to mooooc odvislé od řidiče. Udržování 160 na dálnici a neustálá dynamická jízda znamená pro 1,2 8,5 l/100 pro 1,4 asi 7,8.

1,2 doporučuji jednoznačně v případě že nechceš jezdit 50.000 ročně. Jako rodinný kočár s nájezdem kolem 15.000km naprosto 100%!!! Pokud ještě započteme cenu pojistky + POV není co řešit.

Uplně nejvíc nejlepší opravdu bude navštívit salůn a otestovat nejlépe 1.2 a hned potom 1,4 a bude rozhodnuto... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám krátkou 1,2/47 a táta combi 1,2/47 a plná spokojenost. Dlouhodobou spotřebu mám kolem 6,5, ale jezdím dost svižně lol . Pokud se snažím, jde jezdit za 5,5 bez problémů. Většinou jezdím do práce 30km ráno + 30km odpoledne ve 3 lidech po Vysočině. Minimum bylo 3,8 na trace Jihlava - Znojmo. Max kolem 10 (plný auto, Ostrava - Jihlava po dálnici 150 celou cestu). Vše pro krátkou, v combi není počítač, ale podle výpočtů sptřeba zhruba stejná - spíš menší (táta má lehčí nohu.

PS. nemám klimu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše kolega jako rodinej kočár 100% no jestli ta rodina má max2členy tak snad ale v pěti lidech se to neuveze. Měl sem čest v tom jezdit a já říkám jako rodiné auto nebrat možná jako nákupní tašku na potrhy do města. Nejde o zvuk ale o výkon.Asi tady budu ukamenován ale tříválce nebrat já bych bral 14,59kW

ale ta cena je někde jinde,ale kolegové co tě radí tak přece nepohaní svoje uhnané miláčky.Protože jestli se zeptáš na 1,4 tak budou všeci co ji mají včetně mě chválit,spotřeba u 16v taky solidní ale dám ti radu pujč si 1,2 a 1,4 a udělej si obrázek sám co tě bude vyhovovat chce to pěkně naložit a potom tak 100km po zamotanejch silnicích někde v kopečkách a můžeš vybírat.Každej chválí co má doma.Jinak taky nejsem žádnej závodník ale pohodu v autě poznáš v první řadě dle motoru ale neříkám že 1,4 je nějakej zázrak taky to tady někdo napsal vše pod 60kW je slabota a toje aji můj názor.

Editováno: , autor: lancer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam, ze diskuze se tu docela rozjela - diky mooc vsem za postrehy (samozrejme pokracujte).

Ze 1.2ka nebude vykonove zadnej zazrak je jasny kazdymu, a ze kazdy chvali co ma doma taky. Nicmene co tak z toho pozoruju, tak ta 1.2ka nebude tak spatna. Ja bych samozrejme sel radeji do 1.4ky, ale je to o penezich. Po pravde, muj puvodni zamer byl (a jeste asi i je) Octavia 1.6 74kw z roku 99/00 a to v plny vybave v cene okolo 150tkc. Nicmene kdyz tady ctu ty strasny veci ohledne nakupu staryho auta a navic je to uz skoro babicka (8 let), tak jsem se zacal poohlizet po necem novem - prece jen by to vonelo novotou, clovek by vedel co a jak, kilometrove nesrovnatelny atd. Nova Octavka nepripada v uvahu a kdyz Fabka, tak jedine kombik. No a nejlevnejsi je ta 1.2ka a potreboval bych se vejit do nejakych 260-280tkc max... Takze asi takova je moje situace. Ted babo rad :blbec::)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem v ní chvilku jezdil a docela mě překvapila.1.,2.,3. stupeň je fakt slušnej zátah,pak už je to horší ale jede to.Je pravda že na dálnici do kopce docela ztrácí,což se mi u Felicie 1,6 nestalo,ale pro nenáročného pohodového řidiče vřele doporučuju.No a ten zvuk?Co byste chtěli když tomu chybí válec,já tomu říkám splašenej vysavač :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam, ze diskuze se tu docela rozjela - diky mooc vsem za postrehy (samozrejme pokracujte).

Ze 1.2ka nebude vykonove zadnej zazrak je jasny kazdymu, a ze kazdy chvali co ma doma taky. Nicmene co tak z toho pozoruju, tak ta 1.2ka nebude tak spatna. Ja bych samozrejme sel radeji do 1.4ky, ale je to o penezich. Po pravde, muj puvodni zamer byl (a jeste asi i je) Octavia 1.6 74kw z roku 99/00 a to v plny vybave v cene okolo 150tkc. Nicmene kdyz tady ctu ty strasny veci ohledne nakupu staryho auta a navic je to uz skoro babicka (8 let), tak jsem se zacal poohlizet po necem novem - prece jen by to vonelo novotou, clovek by vedel co a jak, kilometrove nesrovnatelny atd. Nova Octavka nepripada v uvahu a kdyz Fabka, tak jedine kombik. No a nejlevnejsi je ta 1.2ka a potreboval bych se vejit do nejakych 260-280tkc max... Takze asi takova je moje situace. Ted babo rad :blbec::)

Tak se mrkni na vyzkoušeno.cz,najdeš tam spoustu novejch kombíků s hodně slušnou slevou a to jen proto,že stály vystavený na salonu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše kolega jako rodinej kočár 100% no jestli ta rodina má max2členy tak snad ale v pěti lidech se to neuveze. Měl sem čest v tom jezdit a já říkám jako rodiné auto nebrat možná jako nákupní tašku na potrhy do města. Nejde o zvuk ale o výkon.Asi tady budu ukamenován ale tříválce nebrat já bych bral 14,59kW

ale ta cena je někde jinde,ale kolegové co tě radí tak přece nepohaní svoje uhnané miláčky.Protože jestli se zeptáš na 1,4 tak budou všeci co ji mají včetně mě chválit,spotřeba u 16v taky solidní ale dám ti radu pujč si 1,2 a 1,4 a udělej si obrázek sám co tě bude vyhovovat chce to pěkně naložit a potom tak 100km po zamotanejch silnicích někde v kopečkách a můžeš vybírat.Každej chválí co má doma.Jinak taky nejsem žádnej závodník ale pohodu v autě poznáš v první řadě dle motoru ale neříkám že 1,4 je nějakej zázrak taky to tady někdo napsal vše pod 60kW je slabota a toje aji můj názor.

takmer suhlasim. sam mam 1,4 16V 55kW a niekedy by som bral aj vyssi vykon. teraz ma mozno niektori ukamenuju ale mne by do auta HTP nemohlo ist. prevez sa a vyskusaj si to. taktiez zalezi naci to auto budes vyuzivat. ak pojdem do novej fabie tak jedine 1,6 77KW alebo 1,9TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše kolega jako rodinej kočár 100% no jestli ta rodina má max2členy tak snad ale v pěti lidech se to neuveze. Měl sem čest v tom jezdit a já říkám jako rodiné auto nebrat možná jako nákupní tašku na potrhy do města. Nejde o zvuk ale o výkon.Asi tady budu ukamenován ale tříválce nebrat já bych bral 14,59kW

ale ta cena je někde jinde,ale kolegové co tě radí tak přece nepohaní svoje uhnané miláčky.Protože jestli se zeptáš na 1,4 tak budou všeci co ji mají včetně mě chválit,spotřeba u 16v taky solidní ale dám ti radu pujč si 1,2 a 1,4 a udělej si obrázek sám co tě bude vyhovovat chce to pěkně naložit a potom tak 100km po zamotanejch silnicích někde v kopečkách a můžeš vybírat.Každej chválí co má doma.Jinak taky nejsem žádnej závodník ale pohodu v autě poznáš v první řadě dle motoru ale neříkám že 1,4 je nějakej zázrak taky to tady někdo napsal vše pod 60kW je slabota a toje aji můj názor.

takmer suhlasim. sam mam 1,4 16V 55kW a niekedy by som bral aj vyssi vykon. teraz ma mozno niektori ukamenuju ale mne by do auta HTP nemohlo ist. prevez sa a vyskusaj si to. taktiez zalezi naci to auto budes vyuzivat. ak pojdem do novej fabie tak jedine 1,6 77KW alebo 1,9TDI.

ja mam HTP a tiez by som privital vyssi vykon

planujem mat OII 140koni a tiez by som privital vyssi vykon

PS: Kazdy kto ma nejake stado kobyliek mu este par kobyliek schadza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše kolega jako rodinej kočár 100% no jestli ta rodina má max2členy tak snad ale v pěti lidech se to neuveze. Měl sem čest v tom jezdit a já říkám jako rodiné auto nebrat možná jako nákupní tašku na potrhy do města. Nejde o zvuk ale o výkon.Asi tady budu ukamenován ale tříválce nebrat já bych bral 14,59kW

ale ta cena je někde jinde,ale kolegové co tě radí tak přece nepohaní svoje uhnané miláčky.Protože jestli se zeptáš na 1,4 tak budou všeci co ji mají včetně mě chválit,spotřeba u 16v taky solidní ale dám ti radu pujč si 1,2 a 1,4 a udělej si obrázek sám co tě bude vyhovovat chce to pěkně naložit a potom tak 100km po zamotanejch silnicích někde v kopečkách a můžeš vybírat.Každej chválí co má doma.Jinak taky nejsem žádnej závodník ale pohodu v autě poznáš v první řadě dle motoru ale neříkám že 1,4 je nějakej zázrak taky to tady někdo napsal vše pod 60kW je slabota a toje aji můj názor.

takmer suhlasim. sam mam 1,4 16V 55kW a niekedy by som bral aj vyssi vykon. teraz ma mozno niektori ukamenuju ale mne by do auta HTP nemohlo ist. prevez sa a vyskusaj si to. taktiez zalezi naci to auto budes vyuzivat. ak pojdem do novej fabie tak jedine 1,6 77KW alebo 1,9TDI.

Zalezi o co Ti ide...ja som mal pri vybere moznost jazdit jednym aj druhym motorom.Ide o to ze 1,4 16V sa viac hodi mimo mesto a na dialnice.1,2 12V sa.ochotnejsie berie do otacok.Da si ist aj 120-130km/hod po dialnici za 6,5-7l/100Km len otacky su vyssie.

Zalezi na co to chces pouzivat.Ja jazdim dlhsie trasy ale viac menej po mestach takze som vsadil opat na 1,2 12V combi.

Ideal by bol 1,9 TDI ale to uz sme cenou niekde inde.A ojazdeneho som sa bal jak cert kriza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...