Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Kdyby někdo měl zájem, mám v havarovaném voze motor 1.6 MPi 75 kw, kod motoru BSE, najeto cca 50 000 km.

Je plně funkční, jako nový.

Převodovka je již prodaná.

Cena: 15 000,- Kč

Dále bych měl na tento motor spojkovou lamelu a přitlačák, obojí originál, taktéž najeto cca 50 000 km.

Cena: 2 000,- Kč

Mám i další díly, jako např. startér, alternátor, klimakompresor, různé hadičky, kabely atd., stačí si jen napsat o co máte zájem.

Mail: octavia-dily@seznam.cz

Editováno: , autor: Kamil07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- u Touru s EU5 jsem hlavně četl výrazné zlepšení vlastností motoru, lépe se zvedá od spodu, snážeji jde do otáček, spotřeba nižsí

- četl jsoum to ve všech testech na novou turku takže to asi nebude jen lépe zajetým motorem. Možná by bylo zajímávé zkusit si přímo ve škodovce nechat nahrát new soft ...

pokud by to automaticky znamenalo i splnění EU5 tak se těm kdo platí silniční daň sníží jejich platba :) a to se vyplatí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nu, ono podle ohlasů prý celkově 1,6 75kW v OII jede jinak než v OI.

Bohužel nikdo nesrovnává OII 1,6 E4 a 1,6 E5, nebo jsem to aspoň nenašel.

Také by mě zajímalo, co řeší plnění Euro5 u tohoto motoru, protože udávaná spotřeba pro Euro5 klesla ve městě z 10,0 na 9,6 a kombi pak ze 7,4 na 7,1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tourka to má spotřebu napsanou přímo na ofiko stránkách

http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/tour/facts/Pages/techdata_G4.aspx

Papírová spotřeba se zjistí v manuálu nebo techničáku auta.

Recenze byly myšleny asi tyto:

http://auto.idnes.cz/prvni-svezeni-s-novou-octavii-tour-nas-nadchlo-ale-na-dalnici-chybely-kvalty-1vb-/auto_testy.asp?c=A101108_153743_auto_testy_fdv

http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-tour-2-podruhe-bez-dieselu

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nad tím přemýšlím zpětně...vždyť, jak jsme tu řešili dřív...motor táhne mnohem líp na tempomat o tom žádná...takže pokud si pohráli s el. plynem...chápu živější reakce - to je jasný...ale pořád je tu otázka, jak by přitom docílili EU5 a nižší spotřeby...to bez úpravy převodů, jen softu není dost dobře možný...navíc s timhle motorem už bůhvíjak kouzil nejde (pochybuju, že by se pustili do většího/nákladnějšího zásahu týhle jednotky v případě levného touru) ...mno zkusim napsat do tý škodovky zdali budou zdílný...a něco poví...bude alespoň jasno :palec2:

zapojim trochu představivost...upravili el. plyn = živější reakce + upravili soft = teoreticky mohly trochu snížit spotřebu (ale nezdá se mi to moc reálný bez úpravy zpřevodování) a nakonec doplnili pal/výf. systém čímsi co snížilo emise a motor tedy plní EU5

Editováno: , autor: tomcat007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu velice rád, když se podělíš o poznatky s odpovědí.

Zkoušel jsem pár pokusů s tím tempomatem, ale žádný rozdíl jsem narychlo nepostřehl (ani na PP), tím ale neříkám, že nevěřím, ale asi tím spotřeba dolů nepůjde. Tohle musím ještě dukladně prozkoušet.

Čeho jsem si teď v zimě ale všiml, je spotřeba při sepnutí větráku sekundáru při studeném motoru. Podle PP okažitá spotřeba vzroste z 1,9l/h na 2,4l/h, což je celkem dost.....ikdyž je zaplej jen chvíli. Otázkou je, jestli to dělá jen mě, nebo je to vlivem větší zátěže alternatoru a nebo tou mrazivou zimou kolem -8°C.

Tohle zkusím chvíli sledovat, jestli to zvýšení spotřeby neudělalo jen náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- recenze v časopise SM, web idnes a auto.cz

- já věřím že nově naladěný soft může být lepší, proč by nebyl? prostě se jim povedl víc jak EU4

Hm, hlavně u těch prvních dvou dost pochybuji o objektivnosti, ale to je fuk.

Snížit emise a zlepšit výkon, tyhle dvě slova se mi prostě odporují.

Když nad tím přemýšlím zpětně...vždyť, jak jsme tu řešili dřív...motor táhne mnohem líp na tempomat o tom žádná...takže pokud si pohráli s el. plynem...chápu živější reakce - to je jasný...ale pořád je tu otázka, jak by přitom docílili EU5 a nižší spotřeby...to bez úpravy převodů, jen softu není dost dobře možný...navíc s timhle motorem už bůhvíjak kouzil nejde (pochybuju, že by se pustili do většího/nákladnějšího zásahu týhle jednotky v případě levného touru) ..

zapojim trochu představivost...upravili el. plyn = živější reakce + upravili soft = teoreticky mohly trochu snížit spotřebu (ale nezdá se mi to moc reálný bez úpravy zpřevodování) a nakonec doplnili pal/výf. systém čímsi co snížilo emise a motor tedy plní EU5

Chtějí snížit cenu na minimum a budou vymýšlet s historickým motorem? To se mi nějak nezdá.

Čeho jsem si teď v zimě ale všiml, je spotřeba při sepnutí větráku sekundáru při studeném motoru. Podle PP okažitá spotřeba vzroste z 1,9l/h na 2,4l/h, což je celkem dost.....ikdyž je zaplej jen chvíli. Otázkou je, jestli to dělá jen mě, nebo je to vlivem větší zátěže alternatoru a nebo tou mrazivou zimou kolem -8°C.

Tohle zkusím chvíli sledovat, jestli to zvýšení spotřeby neudělalo jen náhodou.

Při zapnutí sekundáru mi dokonce pohasly světla, teda myslím, že to byl sekundár, šel jsem zavřít bránu a viděl jsem najednou pohasnutí.

Jinak motor v těchto mrazech nestartuje moc ochotně.

No podruhé už by ho nechtěl, doufám, že v dalším autě bude něco pořádného. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sekundár zkusím na chvíli vypnout a uvidim, jestli poznam nějaký efekt.

Od te doby, co jsem vyřešil starty, se startováním nemám problém. Pravda je, že v mrazech je motor ztuhlejší, ale to bude asi u všech motorizaci. Pořád to mám ale na cvrnk.

Kdybych ted vybiral auto, asi by to byla pořád ojeta 1,6 75kW, spíš by rozhodla cena. Jako nové (nebo ojete) auto bych ale volil i klidně 1,2TSi 77kW. Výkon v této oblasti mi vyhovuje a oba motory jsou velice jednoduche s 8-ventilovou technikou.

Zajímavé je, že cenový rozdíl mezi 1,6MPI Tour a 1,2TSi není až tak markantní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

DOBRÝ DEN,PROSÍM O RADU OHLEDNĚ MÉ OCTÁVIE.MÁM OCT.2- 1.6MPI/75KW R.V.2005 A NAJETO 58000KM.MÁM PROBLÉMY SE STARTY.AUTO STARTUJE JAKO BY BEZ SYTIČE A PAK KLESNOU OTÁČKY AŽ SKORO NA 500 OTAČ/MIN. A MOTOR MI CHCE ZHASNOUT,VŽYDCKY MUSÍM PŘIDAT PLYN.2X SE MI OBJEVILA DOČASNÁ PORUCHA/ŘADA VÁLCŮ 1 SYSTÉM SEKUNDÁRNÍHO VZDUCHU 16875 P0491-PŘÍLIŠ MALÝ PRŮTOK /MÁM NOVÉ SVÍČKY,KABELY OK,A NA VAGU NENÍ ZOBRAZENA ŽÁDNÁ PORUCHA.NECHAL JSEM VYMĚNIT I ČIDLO CHLADÍCÍ KAPALINY.VZDUCH. KLAPA BYLA VYČIŠTĚNA.VŠE JE PRÝ OK,ALE AUTO STÁLE ŠPETNĚ STARTUJE.NĚKDY SICE NASTARTUJE DOBŘE ,ALE JINAK TO STOJÍ ZA PRD.V MRAZECH MI DOKONCE 2X NASTARTOVALO NA 3 VÁLCE.PROSÍM O RADU CO MÁM UDĚLAT.MOC DĚKUJI ZA VAŠE RADY.

Editováno: , autor: ZIDMAR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ZIDMAR:

Tohle je hodně specifický. Problémů se startováním je tu mnoho (i v sekci OI pro 75kW) a vždy to může být něčím jiným.

Počínaje svíčkama, kabely k svíčkám, vstřiky, netěsnost sacího potrubí (jak horní tak spodní těsnící kroužky).

A ano, jak píše fella, na studené motory pomáhá přes ŠKODA servis aktualizovat SW řídící jednotky.

Pokud máš auto r.v.pod 09/2005 tak máš EGR ventil a na ten bych se také podíval.

Ta chyba sekundáru je bud prasklá velká pojistka v motorovém prostoru, prasklá hadice sekundáru (netěsnost) nebo ucpaný kombinovaný ventil.

Zkus vyřešit ten sekundár a dej vědět.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar, zvazujem kupu octavie 2 (cca rv.2006) s motorom 1.6MPi, moje sucasne auto je fabia 1.4MPi 50 kw, zaujimalo by ma ako je to s dynamikou fabia 1.4mpi vs octavia 2 1.6mpi pri praznom a plne obsadenom aute, prazna octavia ide asi lepsie ale pri plnej som si uz taky isty neny, ma niekto moznost to porovnat? nikto zo znamych O2 stymto motorom nema ... iba O1 a ta ide lepsie...

uvazujem aj nad 1.6fsi len tych zas tolko nieje a bude asi trocha problem ju zohnat v takej vybave a km ako chcem

vedel by teda niekto porovnat hlavne plna F1 vs plna O2 ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem předtím sice Fabii 1,4 44kW, ale 50kW taky znám.

Motor s 25kW navíc je sice rozdíl, bohužel velikost a hmotnost auta výkon srazí, znatelnější je krouťák. Nicméně ti mohu říct, že ve všech režimech jezdí 1,6 lépe (vyšším kroutákem neni potřeba hned u kazdeho kopce podrazovat).

Lehkou nohou budeš mít v průměru o 0,5l vyšší spotřebu než má Fabia. Pokud tomu budeš šlapat na krk, spotřeba poroste.

Ještě mocnější rozdíl je si pak po čase zase vyzkoušet Fabii :-).

Přikládám tabulku s výkony motoru VW v běžných otáčkách, někomu to pomůže :-)

post-4187-0-83702400-1295339625_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vdaka za info, ja som sa len bal aby to neslo horsie ako ta fabia, po precitani celej tejto temy :) , ale myslim ze sa nemam coho bat, na fabii mam spotrebu tak 7-8 litrov dlhodobu, teras skor tych 8 co bude asi aj na octavii

inak tabulka je dobra :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Fabii 1.4 MPI 50KW jsem mel rok a musím říct, že rozdíl tam je poměrně markantní - jediný dochovalý údaj mám akorád ze zrychlení z 0-100, kdy u Fábie jsem měl 100 za nějakých 14 vteřin, u 1.6 75kw to mám za nějakých 11 vteřin.

Tam, kde jsem do kopce musel s fábií podřazovat, tak Oktávie neustále zrychluje.

1.6 MPI je dle mého názoru plně srovnatelný v dynamice a nenaloženém autě s 1.9TDI 77KW, ovšem už tak dobře nesnáší to zatížení jako diesel.

PS: Nejste tu někdo z Prahy-Západ? Docela by mě zajímal rozdíl mezi BSE a BGU, popř. i mezi jednotlivými auty, že bychom si dali sraz, čím více lidí, tím lepší srovnání:-)

Editováno: , autor: Palad1n
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak to zamrzí :(

Měl bych otazku, jak zvýšit tah od spoda u tohoto motoru? Nechci žadný chip protože je to stejně zbytečný a akorát by mi to žralo víc.

Jediný co mě napada že koupil sportovní filtr, a k tomu bych napojil sání vzduchu napřimo k filtru a ne jak to je řešene normálně, je mi jasný že to bude hučet jak tak kr.... ale znát by to mělo být ne? Vim že je to sáni tažený dolu k blatníku a pak zase nahoru kuli hluku ale za zkoušku by to možná stalo :-D

Otazka zní jaké máte napady,zkušenosti vy? Předem dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že zbytečnnost, pocit možná mít lepší budeš, ale výkonu nebude víc, pokud máš dostatek peněz, tak zkus zajet na brzdu a změř výkon před úpravou a po úpravě, když bude nárust výkonu, tak jedině dobře, ale osobně bych v to nedoufal :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se zvýšit přísun vzduchu do motoru tím, že odstraníš vrchní víko toho filtru. Motor tím bude samo víc dunět, podle mě se přechody trochu zlepší, filrt se bude víc zanášet (častější výměna). Kolem 4200-4300ot je krásně poznat uzavíraní klapek proměnslivého sání.

KN filtr něco přinese, ale kolik? ....to nikdo prostě na tomhle motoru myslím netestoval.

Na Youtube jsem viděl 2.0FSI 16V s KNfiltrem, kde to na několikrát i odbrzdili.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...