Přejít na obsah

Jak doma bezpečně vyměnit kolo?


frogale

Doporučené příspěvky

Superba 3 mám bez rezervy a tedy i bez nouzového heveru. A můj starý domácí pojízdný hydraulický hever má na konci jen kovový kalíšek s výstupky:

image.thumb.png.0e704d3c714133f334193cc107d5bc48.png

 

Jak zvedáte auto? Různé příspěvky doporučují puky, snad jen ty s V drážkou a ne s tou rovnou (kvůli sedření ochrany). Zvedat tedy za ten plechový lem i v domácích podmínkách? Principielně za spodek lemu, aby puk nedosáhl na práh, že?

 

Tohle prý ne:
https://www.alza.cz/auto/sixtol-jack-pad-6-d12439572.htm
Tohle prý ano:
https://www.alza.cz/auto/sixtol-jack-pad-3-d12439567.htm
Tohle možná lepší (dvě různé výšky drážky):
https://www.alza.cz/auto/sixtol-jack-pad-5-d12439566.htm

 

Editováno: , autor: frogale
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, v servisech ale zvedaji na ctyrech bodech, cili sily jsou kolme a rovnomerne. Doma pri vymene kola zvedam trochu sikmo a dost mozna je na ten bod i vetsi zatez, nez pri zvedani na rovine. Takze se trochu bojim poskozeni toho tenkeho plechoveho lemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám origo hever, ale u Octávky jsem to tímto zvedákem dělal tak, že jsem si tu "korunku" srovnal aby tam ten zesílený segment na prahu pěkně zapadnul a ještě jsem tam vložil tenčí koženou pracovní rukavici, jako polstrování. 

Ale jak koukám na ty puky od 100Bubu, tak to se mi líbí nejvíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 10. 2024 na 16:26, frogale napsal:

Jojo, v servisech ale zvedaji na ctyrech bodech, cili sily jsou kolme a rovnomerne. Doma pri vymene kola zvedam trochu sikmo a dost mozna je na ten bod i vetsi zatez, nez pri zvedani na rovine. Takze se trochu bojim poskozeni toho tenkeho plechoveho lemu.

 

Jenže v servisu zvedajíí celé auto a ne jen část, takž síly jsou úplně jinak rozložené. Jinak řečeno, při zvedání auta v jednom bodě, zvedáš logicky poměrně mnohem menší váhu, a proto zatížení jednoho bodu je mnohem menší. Za mě to moc hrotíte. Je jasně dané kde máš auto zvedat heverem. V případě použití klasického hevírku by neměl být problém pakliže je hever dán takm aby byl zvedací síla působila kolmo na zvedané auto. Používám zesílenou gumu (puk), jako mají v servisem, aby nedošlo k poškození laku na styčné ploše. V nejhorším případě, jsem použil i kus dřeva. Pořád lepší než železo na železo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam skúsenosti na FABIA1,Octavia2 Fabia 2 po predchádzajúcich majiteľoch hrúza a des. všetky lemy obite alebo zdeformovane dovnútra. pak koroze a ďalšie problémy. zvedat auto za kus nápravy alebo spodného ramena my príde veľký risk. zvedavci bod je dimenzovaný na celkovú záťaž vo výrobe aj z 1-3montažnikmi v nutri auta. zamna naj možnosť. teraz to mam na svojom 3tom aute a max spokojnosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...