Přejít na obsah

Jak správně utahovat kola


doc. Chocholoušek

Doporučené příspěvky

Zdravím,

rád bych se optal jak správně utahovat kola u fabie 3. generace. Když jsem se totiž před pár dny pokoušel o výměnu kol pomocí momentovýho klíče nastavenýho na 120Nm, tak ke mně přístoupil strejda, kterej dřív pracoval v autoservisu a zrovna v ten den mě poctil svou návštěvou, a vynadal mi, že to dělám naprosto debilně a takto mi ty kola akorát za jízdy upadnou, načež vytáhnul metr a půl dlouhou trubku a šel to po mě dotáhnout se slovy, že si dává pozor, aby šrouby nepřetáhnul.

 

Dneska jsem pak musel kola povolovat a utahovat znova, protože jasně, že při jeho výměně tam zapomenul dát okrasný krytky středu kola a esteticky mě to sralo. Problém nastal, když jsem zjistil, že nemůžu najít nějakou tyč na povolení kola, takže jsem to musel dělat tím 30cm dlouhým klíčem v rezervě (nechtěl jsem si kurvit momenťák). Dopadlo to asi tak, že i přes svou nadváhu jsem se musel chytnout podélnýho střešního nosiče a po konci klíče doslova skákat (samotný stání na klíči ani na jednom šroubu nestačilo), takže výslednej moment nutnej na povolení byl tak 200-300Nm.

 

Chtěl bych se tudíž zeptat, jedná se fakt o doporučenej postup o kterým jsem akorát záhadně nikdy neslyšel, protože jsem narozdíl od strýce nedělal v autoservisu, nebo mám spíš uposlechnout intuici a ke svýmu autu ho už nikdy nepouštět?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri manuál, tam výrobca určil uťahovací moment na 120Nm. Takže aj naďalej to rob podľa seba...

image.thumb.png.ef3e9389a74f2ec607bda68763e70cdd.png

 

Inak, aké krytky kolies si dával, keď si musel uvoľňovať koleso? Ja tie stredové krytky na elektrónoch dávam furt až na úplnom konci, stačí ich tam dnu zaraziť. ;)

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, brrrrm napsal:

Inak, aké krytky kolies si dával, keď si musel uvoľňovať koleso? Ja tie stredové krytky na elektrónoch dávam furt až na úplnom konci, stačí ich tam dnu zaraziť. ;)

 

Já mám právě tenhle systém na letních hliníkovejch kolech taky, takže jsem čekal, že na zimních plechovejch to bude podobně narážecí. Až po dotažení kol jsem se na to pak mrknul a zjistil, že zimní kola mají krytky, který drží za takovou tu půlkulovou podložku toho šroubu, takže se tam musí nasadit před dotažením a uchytit tím šroubem.

 

Úprava: našel jsem pro lepší představu ilustrační obrázek prakticky stejný krytky

Hybridní kolo ALCAR

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...