Přejít na obsah

2.0 TSI 150kW


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zatím mám najeto 2200km a průměrnou spotřebu mám na 6.5l/100km.

 

Při poslední cestě z Itálie to bylo za 6.2l/100km (894km, průměrná rychlost 101km/h).
 

Cesta tam byla za 6.3l/100km.

 

Za mně 100% spokojenost. A jede to parádně 👌

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat, kolik má tento motor otáček při jízdě rychlostí 130 km/hod na 7. stupeň. Mám TSI 4x4 a ta točí 2400 ot. při 130 km/hod.

Od nového roku mám na 4000 km spotřebu 7,5 l/100 km. V neděli jízda 333 km v 5 lidech s bagáží pod 3 hodiny se spotřebou 7,1 l/100 km.  Nejníž jsem se dostal při úsporné jízdě na 137 km trase na 5,5 l/100 km.

Editováno: , autor: mito7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 4. 2025 na 17:48, SkodaRapid napsal:

Zatím mám najeto 2200km a průměrnou spotřebu mám na 6.5l/100km.

 

Při poslední cestě z Itálie to bylo za 6.2l/100km (894km, průměrná rychlost 101km/h).
 

Cesta tam byla za 6.3l/100km.

 

Za mně 100% spokojenost. A jede to parádně 👌

To jsou hezký čísla. Zvažuju tenhle motor, pokud budu měnit auto za nový. Momentálně mám 147kW TDI a rozdíl cca 1 litr na 100 není tak zlý s ohledem na cenu 2.0TSI 150 kW v 2.0 TDI 147(142)kW.  Rádi si přečteme o spotřebách při různých režimech a stylech jízdy. Když se spěchá na točitých okreskách a nebo naopak, když se pluje po státovkách (+ průjezdy obcemi na trase) s davem při průměrech okolo 65-70 km/h.  A taky jak se chová DSG s tímto motorem v režimu D a S. EKO neřeším. Reakce na plyn, otáčky, hlučnost atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes např. jízda ráno Opava -> Ostrava a zpět a pak večer znova (motor se 2x zahříval), podle aplikace MyŠkoda celkem 106km, průměrná rychlost 49km/h, spotřeba 7.4l/100km.

 

Včera jen město, celkem 10km, průměrná rychlost 22km/h, spotřeba 11.7l/100km.


Při delších trasách, pokud se dá předvídat, tak jde jet za méně. Poskakování po městě bude za více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsem zkoušel ze zvědavosti Eco režim a mám k tomu tyto poznatky:

 

 - motor hooodně podtáčí (to se dalo čekat 😁)

 - pokud není sešlápnutý plynový pedál, ihned přepíná na volnoběh (to jsem třeba nečekal)

 - pokud jsem jel po rovince, dal volnoběh

 - pokud jsem jel z většího kopce, brzdil motorem

 - pokud jsem jel více než byla povolená rychlost (nebo jsem se blížil k tomuto místu), brzdil motorem - například byl úsek, kde byl limit 90 km/h, tam plachtil, pak byl úsek 70 km/h, začal brzdit motorem a po průjezdu tímto úsekem zase dal volnoběh

- po sešlápnutí plynu z volnoběhu docela rychle zařadí rychlost

 

Překvapilo mně, že je v tom určitá predikce a není to jen hloupé omezení otáček motoru a reakce na plynový pedál 👌 Každopádně se s tím nedá jezdit, opravdu hodně to podtáčí motor 👎

 

Jinak dle manuálu pro volnoběh musí být splněny tyto podmínky:

 

- Je zvolený jízdní režim Eco.
- Je zvolený režim D.
- Není sešlápnutý akcelerační ani brzdový pedál.
- Rychlost jízdy je mezi 20-130 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám síce v S3, ale viacmenej tento istý motor. Eco režim má zmysel používať hlavne na diaľnici, resp. ak používate individuálne nastavenia, tak okrem prevodovky je dobré dať do Eco režimu aj ACC. Verím, že túto možnosť máte aj na S4. Na okreskách prevodovka v Eco režime už často dosť nepríjemne podtáča, ale ACC v Eco režime je veľmi príjemné aj v spojení s D režimom prevodovky. Treba si ale zvyknúť, že pri diaľničnom predbiehaní treba ísť do ľavého pruhu o niečo skôr. Ďalšia zaujímavosť je, že v ACC v Eco režime sa nesnaží vždy a za každú cenu ísť s presne nastavenou rýchlosťou, ale dovoľuje ísť aj trochu rýchlejšie (napr. z kopca) a aj trochu pomalšie akceleruje späť na nastavenú rýchlosť ak auto ide napr. do jemného kopca. Čo mám vypozorované, tak sú to maximálne +/-2 km/h tolerancie a určite to má pozitívny vplyv na spotrebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 4. 2025 na 13:55, SkodaRapid napsal:

O víkendu jsem zkoušel ze zvědavosti Eco režim a mám k tomu tyto poznatky:

 

 - motor hooodně podtáčí (to se dalo čekat 😁)

 - pokud není sešlápnutý plynový pedál, ihned přepíná na volnoběh (to jsem třeba nečekal)

 - pokud jsem jel po rovince, dal volnoběh

 - pokud jsem jel z většího kopce, brzdil motorem

 - pokud jsem jel více než byla povolená rychlost (nebo jsem se blížil k tomuto místu), brzdil motorem - například byl úsek, kde byl limit 90 km/h, tam plachtil, pak byl úsek 70 km/h, začal brzdit motorem a po průjezdu tímto úsekem zase dal volnoběh

- po sešlápnutí plynu z volnoběhu docela rychle zařadí rychlost

 

Překvapilo mně, že je v tom určitá predikce a není to jen hloupé omezení otáček motoru a reakce na plynový pedál 👌 Každopádně se s tím nedá jezdit, opravdu hodně to podtáčí motor 👎

 

Jinak dle manuálu pro volnoběh musí být splněny tyto podmínky:

 

- Je zvolený jízdní režim Eco.
- Je zvolený režim D.
- Není sešlápnutý akcelerační ani brzdový pedál.
- Rychlost jízdy je mezi 20-130 km/h.

Motoru vůbec nevadí pracovat v nízkých otáčkách. Krásně táhne i při 1200 ot. Mám ale TSI 4x4. Motor točí při 130 km/hod. 2400 ot./min je lehká. Klidně by mohla být těžší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 29. 4. 2025 na 13:55, SkodaRapid napsal:

O víkendu jsem zkoušel ze zvědavosti Eco režim a mám k tomu tyto poznatky:

 

 - motor hooodně podtáčí (to se dalo čekat 😁)

 - pokud není sešlápnutý plynový pedál, ihned přepíná na volnoběh (to jsem třeba nečekal)

 - pokud jsem jel po rovince, dal volnoběh

 - pokud jsem jel z většího kopce, brzdil motorem

 - pokud jsem jel více než byla povolená rychlost (nebo jsem se blížil k tomuto místu), brzdil motorem - například byl úsek, kde byl limit 90 km/h, tam plachtil, pak byl úsek 70 km/h, začal brzdit motorem a po průjezdu tímto úsekem zase dal volnoběh

- po sešlápnutí plynu z volnoběhu docela rychle zařadí rychlost

 

Překvapilo mně, že je v tom určitá predikce a není to jen hloupé omezení otáček motoru a reakce na plynový pedál 👌 Každopádně se s tím nedá jezdit, opravdu hodně to podtáčí motor 👎

 

Jinak dle manuálu pro volnoběh musí být splněny tyto podmínky:

 

- Je zvolený jízdní režim Eco.
- Je zvolený režim D.
- Není sešlápnutý akcelerační ani brzdový pedál.
- Rychlost jízdy je mezi 20-130 km/h.

Já sice nemám tenhle motor, ale ještě stále 147kW TDI, ale na plachtění nepotřebuju mít režim ECO. Jezdím stále na režim individual a když v něm nastavím režim motoru "Normal", tak potom můžu snadno přepínat pákou mezi "D" a "S" a v režimu "S" samozřejmě neplachtí, ale v režimu "D" mohu plachtění ovlivnit jen pohybem kotníku. Pouštím-li plyn pomalu, tak ve výše uvedeném rozsahu plachtí. (pokud tomu nebrání regenerace, slabá baterka atd...) Ale pokud pustím plyn prudčeji, tak zůstává zařazený kvalt. Takto si mohu libovolně nohou řídit plachtění podle situace a nálady. Zkus to taky. Myslím, že by to mělo fungovat i u tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 5. 2025 na 16:56, SkodaRapid napsal:

@Mokrouš Taky jezdím na individuál a s nastaveným režimem motoru "Normal", určitě už jsem pouštěl plyn pomaleji, ale nevšiml jsem si, že by pak plachtil.

 

Díky za tip, zkusím se na to zaměřit 👍

Ahoj. Chtěl jsem se zeptat majitele, když na salonech nedostanu na žádný dotaz nikdy žádnou odpověď a na infolince zastoupení pro ČR taky ne.... Jak velký máš přední brzdy u tohoto 2.0 TSI 150 kW? V konfigurátorech Škoda i VW nejen pro ČR vždy když prohodím motorizaci TDI 110kW za TSI 150kW, tak se zvětší přední kotouče. Tak by mne zajímalo zda i v reálu mají těch cca 340mm oproti 312mm v předchozí generaci. Větší brzdy se hodí vždycky, až na mírně horší neodpruženou hmotu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se omlouvám, no. Nejsem tu tak často a nevěděl jsem, kde jinde se mám ptát, když se průměr brzd váže k motorizaci a jedině zde jsem našel někoho s tímto motorem. A pro někoho i toto může být argument, proč zvolit tento motor, ne? Mě třeba v předchozí generaci velmi mrzelo, že krom vrcholné 200kW verze žádný model neměl pořádné kotouče. To je celé. Oceňuji práci zdejších moderátorů, protože to je jiný vesmír oproti zabordeleným diskuzím všude možně na netu, kde jsou jen urážky, spam, trolling a politika. Ale. Občas se mi zdá, že jste až příliš drsní a mírná benevolence by snad neškodila, pokud se lehce odlišné téma váže napřímo k původnímu. Tak jako průměr kotouče k motorizaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Mokrouš Jenže kde je ta hranice? Když někdo zmíní něco jiného a pak pokračuje v hlavním tématu, je to akceptovatelné.

Ale tohle většinou přesměruje celou diskuzi k dalšímu tématu a třeba se na to začínají vázat i další "související" záležitosti.

Dokážu si představit, že by někdo k brzdám začal řešit i třeba disky a tak by to mohlo pokračovat do nekonečna.

Pokud chceš navázat na diskuzi o brzdách s ostatními z tohoto tématu, hoď sem odkaz na téma s brzdami a je to vyřešené.

Takže bych se držel toho, co psal kolega @Pawouk a ostatní věci sem nemotal. S motorem toho souvisí víc, než jen brzdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...