Přejít na obsah

Problém s potkávacími světly


chromax

Doporučené příspěvky

Jen mě napadlo, jak jsi měřil napětí na pojistkach měl jsi zapnuté světla a hlavně zapalování?

Tak problém byl vyřešen. Skutečně šlo o oxidaci kabelů za pojistkovou skříní. No, jo vždyť už je ta moje Fábka pěkná babička, tak má už na podobné věci docela i nárok. :)

Díky všem za rady!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čus chlapi, chtěl jsem jet do práce, nastartuju, automatický rozvěcení světel světlama jen bliklo a pak už nic, dálkový i parkovačky svítěj. Signalizace na palubovce taky, myslím že to bude relátko, nevíte prosím vás někdo jestli je to jedno z těch relátek pod palubovkou a případně který?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj,

mám problém s předním pravým tlumeným světlem na Fabii. Přestalo svítit, zjistil jsem, že jak pojistky, tak samotná žárovka jsou v pořádku. V některých diskuzích jsem četl, že se vypaluje spínač světel přímo na palubce ale v souvislosti s nefunkčními oběma světly (levé i pravé). Může moje závada spočívat také ve spínači? Stejný problém se stejným scénářem potkal i mého bratra také na Fabii.

Předem díky všem za rady..

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odporový drát je komplet s fastony na jedné straně a paticí pro h7 na druhé straně. jestli to jde krátit nevím, nikdy jsem to nedělal. důležité je, jestli máíš šťávu na origo patici ve světle.

že by se dráty někde sami od sebe skříply, není tak jisté. spíš bych asi kouknul na svazek u levého nosníku, jestli není uhnilý. hlavně pokud máš auto vyrobené cca do 2002

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj mám problém a potřeboval bych poradit od zkušených. Praskla mi žárovka na levé straně. šel jsem tedy koupit novou, dal jsem ji tam a zrovna tam chci vrátit ten zadní kryt. Jenže se najednou začalo ze světla kouřit a smrdělo to...žárovka zčernala. Typ žárovky mám stejný co tam byl předtím H7 12V 55W px26d. Kamarád říkal, že je to prý někde ve zkratu. Jenže když se na to koukl (mrknul jen narychlo na tu žárovku a kabely u světlometů) a vše v pohodě. Pak se koukl na žárovku a ta vypadá jinak než ta co jsem tam měl, je kratší a má trošku jiný tvar objímky. Co na to říkáte, může to být žárovkou? Kudy vedou vůbec ty kabely ke světlu? Pojistky v pořádku, pravý světlo je v pořádku, veškerá elektronika v pohodě.

Žádné téma s podobným problémem jsem nenašel, dával jsem do vyhledávání, ale lidi tu měli jiný problém než já. Pokud jsem to přehlídl, tak se omlouvám.

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby se to zkratovalo, přepálila by se pojistka. pro jistotu je ale můžeš zkontrolovat, jestli není vyměněná za "větší" hodnotu. taky by nezčernala žárovka.

chybu bych viděl v té žárovce (pokud jsi to nějak zázračně nepřepojil jinak), zkus jinou nebo z druhého světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene nepřepojil, kontroloval jsem to z pravé strany, vždycky si nejsem jistý jak to patří...ale zapojená je správně. Žárovka co byla předtím nebyla černá a měl jsem ji tam asi půl roku. Na té straně to odchází nejčastěji už od té doby co auto máme. Někdy to vydrží déle jak půl roku. Pravá strana vždy vydrží víc jak levá, nemůže být problém také v tom? Zkusím zítra dát žárovku z levý strany. Ona ta žárovka až když se zahřeje tak se začne pálit a smrdí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za prvé: jedničkové fábule mají "vrozenou vadu" v konstrukci světlometu, která způsobuje mizerný odvod tepla ze žárovky. Jedná se o "klasický" světlomet s "parabolou" - ne o projektorové provedení. Vlákno žárovky se tím přehřívá a přes existenci halogenidového cyklu se zeslabí po krátké době funkce (desítky hodin!) natolik, že při nejbližším rozsvícení přehoří proudovým nárazem.

Za druhé: za přepalování žárovek nemůže nabíjení ani baterie, napětí v síti je drženo v mezích normy (okolo hranice 14,5V) - stejné fábule osazené projektorovými světlomety na tento neduh netrpí.

Za třetí: určité zvýšení životnosti žárovek přinese zapojení "předřadných odporů" k žárovkám nebo "odporové kabeláže" - obojí částečně omezuje proudový náraz při zapnutí, bohužel ale vytváří trvalý úbytek napětí, což vede k trvalému částečnému snížení výkonu = svítivosti žárovek.

Za čtvrté: nejlepší je použití obvodu, kterému se říká "soft-start" nebo "měkké rozsvícení" - používá se v něm výkonový HEX-FET, což je spínací polovodičová součástka, která se dá vnějším obvodem "řídit" - její rychlost přechodu ze stavu nevodivého do téměř plně vodivého se dá regulovat. Přitom odpor v plně otevřeném stavu je zlomek ohmu = úbytek napětí na tomto "sepnutém polovodičovém spínači" je mizivý, výkon ovládaného spotřebiče (zde halogenky) je ovlivněn minimálně. Zapojení najdeš i zde na fóru, například zde: http://forum.skodahome.cz/topic/86741-schema-spinac-h7/

A za poslední - kupuj jen ověřené značky a typy, nekupuj nějakou "čínu" za pár šušňů - vždycky se to dřív nebo později vymstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém vyřešen, bylo to žárovkou...napětí jsem měřil, v pohodě, měřil jsem to i při zapnutí světel jestli není nějáký přepětí nebo tak a všechno pořádku. akorát mě zaráží když jsme zkusil dát pravou žárovku na tu levou tak přestala svítit...ale už to svítí, první žárovku jsem reklamoval a v pohodě. díky za pomoc a rady :) příště raději koupím kvalitní

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

něco jako kvalitní žárovka ale neexistuje a všechny vydrží více méne stejně. Zmetky se najdou i mezi těmi "kvalitními" = drahými. Po několikaletém experimentování jsem zjistil, že žárovka za 40,- vydrží ve Fabii stejně jako ta za 200,-. A nebo jsem měl nějaké extra štěstí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda 100% ziarovka neexistuje a spravidla plati ze cim vacsia svietivos=katsia zivotnost ja mam osram pol roka a tiez cakam ze kazdu chvilu bude po nich ale precital som vlakno co tu hodil o par prispevkov skor ekkar a vyzera to zaujimavo tak sa v najblizsej dobe do toho asi pustim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...