Přejít na obsah

Canton audio nová Octavia 2025


Doporučené příspěvky

Po celodennom boji s informačným šumom na internete sa vzdávam. Nájde sa tu prosím niekto, kto by mi vedel poskytnúť informáciu, ako sa dopracovať k relevantným dátam odkrývajúcich aké "svaly" má audiosystém Canton v novej Octávii?

Myslím niečo seriózne, ako keď si kupuješ zosilňovač. Výstupný výkon, impedančný rozsah, frekvenčné pásmo a jeho tolerančné pole, odstup signál/šum, skreslenie atď. 

Rozumiem, że Škodovka asi nikdy nebude investovať do tohto segmentu vo vozidle, ale ak je to kdesi uložené (hoci aj skryté), rád by som nahliadol do detailov.

Veľká vďaka

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vďaka. Info ma uspokojilo tak na 25%, ale i tak vďaka. 
chcel som sa opýtať či niekto neskúšal zameniť Canton subwoofer za nejaký iný pasívny. Na Allegro sa dá nájsť aj niečo podobne ale je to Bose a pre Audi.  Nedopátral som sa akú majú impedanciu, ale Bose vytvára aspoň aký taký predpoklad kvalitnejšieho reproduktora. Bose je líder v oblasti reprodukcie basov. Napadlo ma vymeniť len reproduktory. Canton za Bose. Problém je ale že Škoda má (nepochopiteľne)  výstupy koncových stupňov nastavené na impedancnu záťaž 8 ohm!!! Ak sú koncové zosilňovače typu D, je možné mierne doladiť minimálnu impedanciu. Možno je to iba otázkou nakódovania. Neviem. Len špekulujem. Nerád by som koncák odpálil lebo 2 ohm záťaž vytvára omnoho vyššie nároky na prúdovú záťaž koncových tranzistorov. V lepšom prípade to vypne elektronická ochrana alebo tepelná poistka v horšom sa to jednoducho odporúča do večných lovíšť. 
Budem vďačný za akúkoľvek inšpiráciu či nápad. 


Trochu odveci (aj keď nie zas až tak úplne).
12v zástrčka v kufri by sa nedala použiť na napájanie aktívneho subwoofra? Takých ako original Canton (vložka do rezervného kolesa) je na trhu veľa ale potrebujú šťavu a ťahať ju z poistkovej skrinky mi príde dosť komplikované. (Pre mňa)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z 12V zástrčky ti aktivní sub určitě nepojede, respektive pokud by se to zázrakem povedlo, výkon subu by byl minimální a pojistky by lítaly. Já měl v předFL (2020) aktivní sub od JBL (BassPro2). Napojil jsem to přes zadní repro, napájení na baterku s přepěťovou pojistkou a přimontoval na zadní sedačky.. auto se krásně klepalo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz som natrafil na briskskoda.net zaujímavý podnet pre upgrade. Audi pre Q5 robilo ozvučenie s B&O. Subwoofer 80A035382A. 100% kompatibilita. Neviem či veľkostne tiež, ale elektricky áno. Vraj je mierne vyšší. Mám také podozrenie ( na základe obrázkov) či to nie je podobný menič ako v sw pre superb III.  Prehodiť do Canton sw nejde kvôli väčšiemu magnetu takže by sa musel použiť iba ako celok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor na takuto upravu.Dnesne moderne auta pri kazdom starte auta kontroluju a meraju strasnu kopu udajov,odporov v elektroinstalacii auta.Jednou z nich extra strazenou je aj Canton ozvucenie.Akykolvek zasah,napriklad tebou planovana vymena Subwoofera,alebo nebodaj reproduktorov system rozladi,pretoze je ladeny presne na urcitu datovu sadu.Kedze reproduktory v aute su vyuzivane aj pre napriklad parkovacie senzory,parkovaci asistent,asisten vyparkovania a podobne po audio stranke,takyto zasah moze auto vyhodnotit ako bezpecnostny incident a uvedene systemy deaktivuje,aby predislo nespravnej funkcionalite.Taketo laborovanie a zvlast v zaruke by som si urcite dobre premyslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi si to celkom nepochopil ako som to ja myslel. Rozumiem, že dnes dokážu autá merať čokoľvek a zaujať k vzniknutej situácii svoj postoj, ale garantujem Ti, že výmena reproduktorov rozhodne nedokáže "preladiť" DSP k novej realite. Audio si možno ladia dizajnéri pri vývoji, ale takú vec, že by sa DSP prispôsobilo, to v aute neexistuje. Ani v autách s šesťcifernou sumou. DSP vie maximálne upraviť hlasitosť a Loudness podľa primitívneho algoritmu naviazaného na rýchlosť vozidla. Nič viac. A subwoofer a parkovanie? Akože fakt? 😀

Súhlasím, že zásah počas záruky je risk, ale nič iné ako výmena za kvalitnejší woofer ani riešiť nebudem. Tak ako si môžeš do sluchadlového výstupu pripojiť slúchadlá ako sa ti páčia, tak je to aj s reproduktorom, ktorý je obzvlášť voľne vymeniteľný. Impedancia a výkon sú jediné dva parametre, ktoré je nutné dodržať, aby woofer vyhovel výkonovému potenciálu koncového stupňa. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia 4 sa = Golf 8 gen......Canton je u nich Harman Kardon.....vidim ze si znaly internetu,tak skus zalovit a zistis,ake neriesitelne problemy maju uzivatelia po repro update zvukoveho systemu v uz pred FL modeloch a myslim z  v terajsich 2025tkam to bude kvoli SFD2 este komplikovanejsie do systemu nieco len tak zabudovat.

Kazdopadne....ak ale mas odvahu sa na tento upgrade audia podujat,tak super a snad sa tu potom aj vysledkom podelis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SFD2 vibes nerozporujem. Skutočne mieru ochrany posúvajú na novú úroveň, ja len dookola opakujem, že výmena meniča ako takého, nemôže byť spoznateľná, keď je pripojený štyrmi vodičmi. Ak na ich konci je predpísaná impedancia a pohybuje sa v tolerančnom poli zadefinovaným výrobcom, nie je mechanizmus, ktorý by algoritmu detekcie integrity systému povedal o nepodporovanej zmene. 8 ohm je 8 ohm. A je jedno, či je to Canton, B&O alebo Dynaudio. Jediná vec ktorá bude iná je zvuk. Ak sa "ladí" zvuková sústava na meniče, ktorých frekvenčná charakteristika je daná, tak pri zámene niektorého z komponentov sa výsledok odlíši od zámeru. Frekvenčnú charakteristiku určuje ale equalizácia, ktorá je v Canton systéme fixná (Canton profil) alebo variabilná (Individual settings). Je potom logické, že ak zmením to čo vyrába zvuk (čiže reproduktory) a nie som spokojný, môžem sa sťažovať na lampárni. Ladiči v Škode si svoje obhája.

Určite ale dam report, ako sa to bude chovať.

Mimochodom. Audio kvalita a jeho vernosť v kombinácii s pojazdnou krabicou zvanou automobil je rovnaký mýtus ako motor so 100% účinnosťou. Už z len podstaty veci je to len manželstvo z rozumu. Reprodukcia audia v aute je len zvuková kulisa. Nič viac, nič menej. Kvalitu netvorí objem basov ani ničoho z toho čo sa mnoho "znalcov" ponúka predať. Ak raz niekto pričuchol ku naozaj kvalitnej reprodukcii hudby a bude mi tvrdiť, že sa mýlim, že samozrejme, že to ide dosiahnúť aj v kabíne auta, tak je pokrytec alebo jeho znalosť z oblasti Hi-Fi je založená len na komerčných manipuláciách. 

Osobne są venujem zvuku viac ako 40 rokov a vzhľadom na to, že ma to aj živí, dovolím si trošku v tejto veci sa orientovať😉

A prečo teda vlastne riešim zvuk, keď je to mýtus? Lebo mám rád veci na pravom mieste. Aj zvuk ako podmaz je mať fajn pekne uprataný. Ladíme, ladíme, skúšame meriame, hráme sa ako chlapci a aj tak sa raz tá pohyblivá škatuľa rozbehne a akékoľvek izolácie a supermegabasy a výhybky a zosilňovače vyletia hore komínom. Reprodukovaný zvuk potrebuje TICHO! A v aute je všetko len nie ticho. Ale aj tak. Pekný zvuk poteší. Alebo sa mýlim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...