Publikováno Leden 28Led 28 Ahoj, jdu si sem pro radu jelikož jsem vyčerpala snad všechny možnosti… Škoda octavia 3 rv 2014, 1.2tsi 77kw Po výměně rozvodů a vodni pumpy, při jízdě z kopce klesá teplota chladící kapaliny, vodní pumpa ve které se nachází termostat již vyměněna (3x, takže není šance že by byla vadná)… auto se ohřeje během chvilky, jak při cestě do kopce nebo po rovině, jakmile ale nastane kopec dolu, po chvíli začne teplota klesat… klidně až na 55-60 stupňů.. Mechanik je již taky bezradný.. Děje se to i při delší trase.. Upraveno Leden 28Led 28 od kapicka
Leden 28Led 28 Před klesáním zkus vypnout topení, jestli to bude stejné. No tohle pořád vypadá na vadný termostat, který nezavírá. Podle fotek dílu mi nepřipadá, že by pumpa a termostat byl jeden blok. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f121111a-termostat-kompletni-1-2tsi-mahle-41166.html Zavzdušněný okruh se asi projevuje jinak. Téma o podobném chování: https://forum.skodahome.cz/topic/149259-termostat-12-tsi/
Leden 28Led 28 @bouchy01 Pozor, motor 1.2 TSI v OIII je z jiné konstrukční řady, než ty díly motorů a téma, na které vedou tvé odkazy. Termostat (respektive dva termosty - pro velký a malý chladící okruh) je tam ve skříni termoregulátoru a čerpadla chladící kapaliny. 2 - Termoregulátor chladicí kapaliny ❑ pro velký okruh chladicí kapaliny ❑ začátek otevírání do 07.2016 cca 105 °C ❑ začátek otevírání od 07.2016 cca 97 °C ❑ rozdílná provedení ⇒ Elektronický katalog originálních dílů „ETKA“ 15 - Termoregulátor chladicí kapaliny ❑ pro malý okruh chladicí kapaliny ❑ začátek otevírání cca 87 °C
Leden 28Led 28 Autor Oběma děkuji.. Topení mám zapnute vždy pouze na 1. stupeň a jen na okno, zítra tedy zkusím před klesáním úplně vypnout a budu sledovat jak se to bude chovat, to ale bohužel stále neřeší problém… něco tam je prostě špatně. mechanik tvrdí, že termostaty jsou 2 a jsou pouze v pumpě, ta je meněná už po 3. (1. inna vada z výroby, reklamováno, 2. inna a opět stejný problém, tak jsme mysleli že opět chybný kus a 3. je teď jiná, nevím výrobce) a dotaz pro @Pawouk - moc nechápu co tím myslíte, jsem v tomhle fakt laik jakože velký okruh začne ohřívat až po 105 stupních? přepošlu mechanikovi, ať se stará, já už na to nemám nervy 🥲🤣 zatím moc děkuji 🙏🏼
Leden 28Led 28 Ne, to znamená, že termostat otevírá až po zahřátí kapaliny v tom okruhu na těch cca 105°C. No nevím, ale třikrát měnit pumpu, to je pěkná divočina. Je si mechanik jist, že ta poslední pořádně funguje, respektive, že fungují termostaty?
Leden 28Led 28 Autor tak mam dalsi info, pry to nejspise bude stale zavzdusnene a mam s tim jezdit a vic to tocit … chladici okruh byl prolit nejakou chemii na cisteni toho okruhu, kdyby tam byly nejake necistoty, nepomohlo.
Leden 28Led 28 Zkontroluj si napřed stav hladiny chladící kapaliny v nádržce a raději ji měj v autě na dolití. Pozor při dolévání při zahřátém motoru. A topení bych dal na chvíli na maximum.
Leden 28Led 28 Autor anoo mam ji v aute a stav kapaliny hlidam pokazde pred jizdou a po skonceni jizdy. zatim jsem nemusela dolevat ani jednou 😄
Leden 28Led 28 nuz, osobna skusenost s mechanikom, ktory nevedel odvzdusnit brzdy. vymenil tam vsetko vratane hlavneho brzdoveho valca (dvoch) a pedal stale na podlahe a brzdy 0% ucinok. mozno treba zmenit mechanika. Upraveno Leden 28Led 28 od denial
Leden 28Led 28 Autor @denial mechaniku na to koukalo uz vice 😉 zatim se vzdy kazdy setkal s opakem, ze se auto prehriva nez ze pri ceste z kopce chladne Upraveno Leden 28Led 28 od kapicka
Květen 15Kvě 15 Autor @KS24 dobrý den, nevyřešili. Vyměnila se znovu vodní pumpa za originál (koupeno z bouraného auta co mělo málo najeto), po výměně již teplota klesá pouze v případě zapnutého kopení, jinak drží. Neměla jsem na řešení problému již kapacitu. co vy?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.