Přejít na obsah

rozvody 1.2 HTP


lada

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, rozhodl jsem se, že Vám taky napíšu moji zkušenost s motorem typu AZQ (HTP 1,2 47 kW) rok 2004. U auta jsem měnil komplet rozvody asi kolem 230 000 km. Stále mi bylo kladeno, že řetez vydrží na celou délku životnosti auta (motoru), a že není třeba ho vyměňovat. Ale zjistil jsem, že tomu není tak. Při nastartování mi to v autě, když byl motor studený chrastilo a při ohřátí to bylo OK. Po různém dotazování a různých odpovědích jsem nakonec oželel 6000kč a rozvody si nechal vyměnit ve autorizovaném Škoda servisu. Chrastění přestalo a najel jsem daší 10tky tisíc km. Taky jsem si tam nechal dát při výměně delší napínací kladky než byly původní, kvůli možnému přeskočení řetězu. Jinak olej měním každž rok nebo i 2x do roka po 12-15k km - plná syntetika 5W-40 splňující WV normy 505.xx (teď nevím jak se přesně jmenují). Aktuálně se šplhám na 290.000 km a to nemám diesel :) Motor si pěkně potichu švitoří a já jsem max. spojený řidič.

Editováno: , autor: Rammsess
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdarec borci, není tomu dlouho co se mi stal problém na mojem autě s motorem HTP 47kw a tak jsem začal brouzdat po tomto fóru a hledal přízpěvky na téma rozvody, docela jsem se zděsil co vše se může stát u motoru HTP 47kw. V podstatě jsem narazil na to, že se stává čas od času přeskakování řetězu na motoru, který má podle výrobce životnost 350000 km a rozvody jsou doživotní, délce životnoisti motoru (tudíž by se neměli rozvody měnit), avšak podle hojnosti příspěvků a debat na toto téma to asi úplně pravda nebude. Chci se jen podělit o vlastní zkušenost, kdy motor r.v. 2005 HTP 47kw BME s dlouhýma lištama na rozvodu, může přeskočit tak, že způsobí potkana (tzv. potkání se ventilů). Když jsem to konzultoval s odborníky mechaniky, daleko pro slova motor na h....o atp. daleko nešly a navíc se do opravy nikomu nechtělo. Servis jsem si dělal sám a musím říct je to boží. V úplně první řadě, jsem si obstaral dílenskou příručku na daný typ motoru, vyrobil aretační přípravky 3 ks cena cca 300,- kč, stahovák na ventily cca 120,- kč. Oprava hlavy (taky sám) výměna sacích ventilů, podbroušení všech sedel, nové gufera ventilů, hydroštely na sací straně, nové šrouby na hlavu, těsnění hlava i výfuk + nová sada rozvodu, nový řetěz na čerpadlo oleje, nový šroub kliky i gufero na bloku, silikony na vanu i blok, těsnění výfuk dole + tuk na spoje výfuku, chladící kapalina + olej shell helix. Cena cca 7000,- kč. Na závěr, nejsem automechanik, ale nepustil bych se do toho kdyby se mechoši na mě ne......srali, ale na jednu stránku jsem o něco chytřejší, tak že jim vlatně děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A bude s teba mechanik HTP. Ono to vobec nie je zložite len nikomu sa do toho nechce. Už mam taku prax že sobotu rano vyhodim motor prekružkujem, repas hlavy a nedelu večer už vrči. Repas hlavy trva chvilku ked je kvalitna freza na sedla (REWAY) a voditka ventilov si nemenil ked si menil ventill?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec borci, není tomu dlouho co se mi stal problém na mojem autě s motorem HTP 47kw a tak jsem začal brouzdat po tomto fóru a hledal přízpěvky na téma rozvody, docela jsem se zděsil co vše se může stát u motoru HTP 47kw. V podstatě jsem narazil na to, že se stává čas od času přeskakování řetězu na motoru, který má podle výrobce životnost 350000 km a rozvody jsou doživotní, délce životnoisti motoru (tudíž by se neměli rozvody měnit), avšak podle hojnosti příspěvků a debat na toto téma to asi úplně pravda nebude. Chci se jen podělit o vlastní zkušenost, kdy motor r.v. 2005 HTP 47kw BME s dlouhýma lištama na rozvodu, může přeskočit tak, že způsobí potkana (tzv. potkání se ventilů). Když jsem to konzultoval s odborníky mechaniky, daleko pro slova motor na h....o atp. daleko nešly a navíc se do opravy nikomu nechtělo. Servis jsem si dělal sám a musím říct je to boží. V úplně první řadě, jsem si obstaral dílenskou příručku na daný typ motoru, vyrobil aretační přípravky 3 ks cena cca 300,- kč, stahovák na ventily cca 120,- kč. Oprava hlavy (taky sám) výměna sacích ventilů, podbroušení všech sedel, nové gufera ventilů, hydroštely na sací straně, nové šrouby na hlavu, těsnění hlava i výfuk + nová sada rozvodu, nový řetěz na čerpadlo oleje, nový šroub kliky i gufero na bloku, silikony na vanu i blok, těsnění výfuk dole + tuk na spoje výfuku, chladící kapalina + olej shell helix. Cena cca 7000,- kč. Na závěr, nejsem automechanik, ale nepustil bych se do toho kdyby se mechoši na mě ne......srali, ale na jednu stránku jsem o něco chytřejší, tak že jim vlatně děkuji.

Nemožeš tu hodiť ten nakres tych pripravkov na aret a na stahovanie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A bude s teba mechanik HTP. Ono to vobec nie je zložite len nikomu sa do toho nechce. Už mam taku prax že sobotu rano vyhodim motor prekružkujem, repas hlavy a nedelu večer už vrči. Repas hlavy trva chvilku ked je kvalitna freza na sedla (REWAY) a voditka ventilov si nemenil ked si menil ventill?

Vodítka jsem neměnil, nějaká vůle na výfukových byla (což je běžný jev na počet ujetých km 137000), na sací straně to bylo v normě. To vše jsem zjistil na základě přeskočení rozvodu, kdyby se tak nestalo, jezdím na tom samém do dnes a nevím o žádné vůli. Navíc měnit vodítka to už vyžaduje odbornou práci, dokonalé přípravky. Musím přiznat, že jsem o tom uvažoval, ale zkušeně jsem si to zdůvodnil, abych se tomu vyhnul. Pro ty co si budou aretační přípravek pro kliku vyrábět, tak já si lehce lízl o nějakou setinku méně z průměru 20mm na cca 19,7mm z důvodu oxidace bloku.

post-66690-0-30065000-1330797215_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiež dík za realizačné foto a info.

Keď sme už pri tom.Opýtam sa ako laik,chcel by som vymenit-pripadne si dať v dakej dohladnej dobe- tu lyzinu sponovania retaze za dlhsiu.

Este som to nepozeral čo to obnáša, dá sa to urobiť na aute,bez vyberania motora?

čo treba, dať dole remeň,vypustit olej,odmontovať kryt rozvodov .Tesnenie keď sa to skladá sa dáva silikón /myslim daky červený/,prípadne aký škoda originál sporebný material k tomu treba.Momentovy klúč som si už kúpil :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...