Přejít na obsah

rozvody 1.2 HTP


lada

Doporučené příspěvky

Od jakýho roku mají motory standartně delší napínací lišty? 12V netrpí na propalování ventilů?

2003

 

12V palice má jinak řešený umístění ventilů (střechovitě do stran - sací v jedný řadě za sebou na jednu stranu, výfuky ve druhý řadě na druhou stranu, zatímco 6V má všecky ventily podélně v ose hlavy mírně šikmo skloněný na jednu stranu a prostřídaný v pořadí sání - výfuk - výfuk - sání - sání - výfuk), takže se sedla i vodítka ve 12V hlavě daleko líp chladí = neusazuje se v nich tolik karbonu ze spálenýho oleje. Tím se v daleko menší míře stává to, co likviduje 6V hlavy - nahromaděnej karbon přibrzdí výfukový ventily ve vodítkách a ty se nedovírají dostatečně rychle, takže to kolem nich "profukuje". Tím se poškozuje těsnicí hrana talířku ventilu i sedla. Ventily "rozkvetou", sedla se "vyhlodají". Výfukový to dělají víc proto, že jsou jednoduše "žhavější" než sací a olej v jejich vedení rychlejc karbonuje. Novější provedení hlav to má i u 6V provedení upravený, aby se výukový vodítka líp chladily, ale jak se říká, jistota je kulomet a 12V hlava je vůči těmhle problémům jednoduše odolnější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj mám dotaz

 

po najetí 165 tis. km a naprosto pravidelné výměně olej a všech filtrů se mi v motoru u rozvodů vylomil takový "trojújhelník" umístěný mezi vačkovými koly - na schematu č. 13.

 

Nevíte jestli to jde někde koupit neznáte někdo číslo toho dílu? nemáte ho někdo??? nebo k čemu to tam je?? Musí to tam být? mám Fabia 1,2 47kW 12v, rv2005.

 

přikládám obr.:

 

Rozvody.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem se dostal mezi ty ,co jim přeskočily rozvody.Popojel jsem kousek přezul gumy a už nenastartoval.

Skočený rozvody,odnesly to sací ventily všechny pěkně otisklý do pístů a ohlý.Výfukový to vydržely,otisklý byly minimálně.

Takže go hlavy komplet za 3 400kč a asi tolik za materiál na poskladání.

Zkušenost za cca 7 000kč,rozvody jsem chtěl stejně dělat a hlava je jak nová.Ještě že se mi to stalo doma a ne jinde třeba

na dovolené to by bylo asi likvidačni cenou.

Měl jsem tam novější napínák,ale vodící lištu kratši.Ta delši je jenom o asi 1cm delší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady mi zjišťoval kamarád ve škodovce ,jak jeto s rozvadama na HTP.Hlavně jaké změny byly udělány(vylepšeny) ve výrobě na jednotlivých komponentech.

Je tam napsaná cena za mat.tj. 2856 Kč,další je 173 za filtr olej. a 500 za víčko olej filtru(to plastové).Na druhém je rozpis materiálu pro výměnu rozvodů.

Takže ročnik 2004 po faceliftu a podle budíků 128tisic km.

Co jsem se dozvěděl od servisáků za Škodovky je to normální a stává se to.Podle toho jak má kdo na to štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, při studeném startu mi rachotí řetěz, přesně jak je psáno v příspěvcích 18 a 19. cca 2 vteřiny rachot ale k tomu ještě houpou otáčky. Spíš nahoru, tzn k 1500 ot/min 2X - 3X se zhoupnou, pak ticho a otáčky drží jak maj. Motor jede výborně, spotřeba OK, jen ten studenej start mě zneklidňuje. 107tis km najeto, rv 10/2007. Vyměnit napínák nebude snad až tak složitý, ale jestli si mám na něco dát pozor, rád bych to věděl. Nebo se mám na to vyprdnout? Přeci jen jsem posledních 10 let jezdil s autama s řemenem a HTP mám krátce, tak jsem možná přecitlivělý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já myslel jen tu hydraulickou část třeba http://www.skoda-dily.cz/eshop/03e109507g-napinak-retezu-1-2htp.html Že třeba nedrží tlak jak za mlada (asi unavená pružina pod pístkem)

Tak by mě zajímalo, jestli lze nějak udržet řetěz napnutý, když tohle vyndám, než nasadím nový.

Ale jak to tady čtu, asi bude vydojenej řetěz, tak raději celý set http://www.skoda-dily.cz/eshop/03e198229a-rozvody-sada-rozvodoveho-retezu.html

Na to už si ale netroufnu sám :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, při studeném startu mi rachotí řetěz, přesně jak je psáno v příspěvcích 18 a 19. cca 2 vteřiny rachot ale k tomu ještě houpou otáčky. Spíš nahoru, tzn k 1500 ot/min 2X - 3X se zhoupnou, pak ticho a otáčky drží jak maj. Motor jede výborně, spotřeba OK, jen ten studenej start mě zneklidňuje. 107tis km najeto, rv 10/2007. Vyměnit napínák nebude snad až tak složitý, ale jestli si mám na něco dát pozor, rád bych to věděl. Nebo se mám na to vyprdnout? Přeci jen jsem posledních 10 let jezdil s autama s řemenem a HTP mám krátce, tak jsem možná přecitlivělý.

Maš SZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tady se resi rozvody a jak zjistis jestli jsou skocene, komentar 116 od libera  http://forum.skodahome.cz/topic/35136-htp-rozvodovy-retez/page-5

Pokud v motoru zapraskalo, tak uz bude asi neco spatne. Skocene rozvody ti neaktivuji kontrolku mazni. Motor se da nastartovat? Pokud ano, napichnul bych se multimetrem na cidlo mazani, a uvidis jestli cidlo sepne nebo ne. Motor uved do chodu jen na par vterin pro otestovani cidla. Pokud cidlo nesepne tak bud vadne cidlo nebo nizky tlak mazani.

Editováno: , autor: Petr L.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím na Fóru.Tak i mne to postihlo.Ujeto 120 000km.Fabku I 1.2 47kw.Koupil jsem ji s nájezdem nějakých 72 000km.Při posledních mrazících jsem ráno přijel asi 22km k ceři.stál jsem mírně do kopečka(skoro rovina) a při startu zachrastění a konec. Olej jsem od počátku měnil pravidelně co asi 7-8 tis.km, olej SHELL  10w40.(kdo ví,co s tím  předchozí majitel dělal, a na co jezdil).No stála mne ta sranda bezmála 6000kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...