marvin Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 samozřejmně, že platí, čím víc, tím líp .. protože mráz (na horách, ve Švédsku apod) má neblahý vliv na elektrolyt a v mrazu baterie ztrácí hodně své kapacity. A když se k tomu připočte startér s velkým odběrem a malou účinností, tak každá Ah je znát. Jen si dej bacha, aby se ti ta baterka pak vlezla do kastlíku. U maloobjemových benzínů stačí 44 Ah, pak záleží na výbavě a diesely jsou už okolo 66 Ah (přece jenom mají trošku větší objem) BTW: i diesely jdou provozovat na 44 Ah baterkách (ale silně nedoporučuju) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mostunge Vloženo 1. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2007 Lidičky mám dotázek Přítelkyně má ve 206ce autobaterii Delco Freedom L2 400 12V a ted je totalne kleklá - černá tečka A teď dotaz - smí se dobíjet nebo nesmí Zátky nemá, takže není co otevřít ani kam asi vodu dolít A nevim, ejstli jde neco odklopit nebo ne, abych to neurval Vic na tý baterce není, jen že není gelová, páč je tam Pb Děkuju za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fábiátor Vloženo 1. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2007 Ahoj,Ak je to klasicka olovena bateria, tak pojem 'bezudrzbova' znamena, ze pocas roka treba to kontrolovat len ked sa Ti napadne. Bezudrzbova neznamena ze na baterku mozes zabudnut a povazovat to za uzavratu krabicu. Dolievacie otvory su zalepene len papierom, nic viac. Je tam mala strata vod, ale dolievat destilovanou vodou mozes. Ak je bateria uz kupena a naplnena s elektrolytom, tak musi byt nabita a do auta mozes dat kludne. Pocas jazdy (20 km a viac) sa to uplne nabije, ak mas v poriadku alternator. Dovi Pokud jde o baterii Varta Blue Dynamic tak ta je absolutně bezúdržbová. Spotřeba vody, jež odpovídá evropským normám EN, udělala z VARTA BLUE dynamic absolutně bezúdržbovou baterii. Žádné doplňování vody, žádné pravidelné prohlídky, žádné dobíjení před montáží:tyto baterie jsou nality a nabity přímo v závodě a jsou připraveny k okamžitému použití. BLUE dynamic High Performance nabízí PowerCheck, nejjednodušší cestu ke zjištění stavu nabití Vaší baterie. Jsem také majitelem této baterie 70Ah 640A startovací proud. Maximální spokojenost. Původní Akuma 340A. Rozdíl 300A startovacího proudu je znát. Jen pochybuji, že po 20km je baterie absolutně dobitá. Podle příručky se má akumulátor 2 * ročně dobít nabíječkou. Ale pokud jde o novou tak bych to neřešil. Baterii mohu jen doporučit. Taky mám tuto baterii a kvůli tomu jsem si pořídil nabíječku,kterou ji můžu nabíjet.Tato baterie ti nesmí při nabíjení plynovat,takže klasickou nabíječkou ji nesmíš nabíjet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysiax Vloženo 20. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2007 Pokud jde o baterii Varta Blue Dynamic tak ta je absolutně bezúdržbová.Spotřeba vody, jež odpovídá evropským normám EN, udělala z VARTA BLUE dynamic absolutně bezúdržbovou baterii. Žádné doplňování vody, žádné pravidelné prohlídky, žádné dobíjení před montáží:tyto baterie jsou nality a nabity přímo v závodě a jsou připraveny k okamžitému použití. BLUE dynamic High Performance nabízí PowerCheck, nejjednodušší cestu ke zjištění stavu nabití Vaší baterie. Jsem také majitelem této baterie 70Ah 640A startovací proud. Maximální spokojenost. Původní Akuma 340A. Rozdíl 300A startovacího proudu je znát. Jen pochybuji, že po 20km je baterie absolutně dobitá. Podle příručky se má akumulátor 2 * ročně dobít nabíječkou. Ale pokud jde o novou tak bych to neřešil. Baterii mohu jen doporučit. Neviem, ci je tento topic este zivy, ale mal by som otazku. Mam v aute asi 2 mesiace staru Vartu Blue Dynamic. Auto stalo mesiac bez jazdenia pri cca 5 stupnoch, mam alarm, original radio, cize nejaky odber bol. Jazdim kratke trate do prace cca 5km, cize to asi nedobijem na maximum. Sice sem tam idem na trasu dlhsiu, ale to tak 50km tam a na druhy den 50km spat. Dobije sa tato bateria, alebo ju mam dat na nabijacku? Je nova, tak by som ju neraz znicil. Ak nabijat, mam otvarat tie uzavery? Inak starty v pohode, len ked je teraz okolo -5 tak mi rano pri starte preblikne ASR a ABS kontrolka - nizke napatie, cize asi nebude 100% nabita. Dik za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edadavids Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 Bateria Varta BlUE DYNAMIC se muže nabíjet normální nabiječkou,má v sobě systém odvětrávání,nemá víčka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fábiátor Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 (editace) Tak to se velice pleteš Editováno: 13. Listopad 2008, autor: Standis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rokane Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 (editace) myslím,že se neplete,až na ty víčka,protože ty má, já mán z výroby Čislo vyrobku 560 170 064 3172 Vyrobni rada BLUE dynamic HP napeti [V] 12 kapacita baterie v Ah 60 test za studena dle EN (v A) 640 a nabíjím ji bez otevření víček Editováno: 13. Listopad 2008, autor: Standis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fábiátor Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 (editace) Až ti jednou bouchne,tak se tomu nediv.Proštuduj internet,co říká o těchto baterií. Editováno: 13. Listopad 2008, autor: Standis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 je zakázáno citovat poslední příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edadavids Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 hledal jsem to na netu a nenašel ,tak jsem volal prodejci a ten to potvdil.No nic zrovna jí nabíjim ,tak uvidim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fábiátor Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 Našel jsem třeba toto,snad to sem mohu dát. Akumulátor ze všech částí našeho stroje snáší zdaleka nejhůře odstavení mimo provoz právě baterka. Není to věc nikterak levná a proto je velmi žádoucí se o ni po dobu odstavení stroje náležitě postarat. Baterku vyjměte a uložte na teplém a suchém místě. Je bezpodmínečně nutné v době odstavení stroje baterku udržovat v kondici což není z technického hlediska zrovna nejlehčí neboť stejně jako vybitá tak i přebitá baterie přichází podstatným způsobem o životnost. Musíte si též uvědomit, že součastné takzvané "bezúdržbové" baterie (většina z vás si myslí, že má baterii gelovou, ale v drtivé většině to není pravda - přečtěte si štítek na vaší baterii a uvidíte že mám pravdu) mají zcela jiný režim nabíjení a dobíjení nežli ty klasické. !!!Důrazné varování!!! - tyto nové "bezúdržbové" baterie nemají odvětrání a tak je pro jejich nabíjení nutný tzv. pulzní proud. Pokud totiž na takovouto baterii zapojíte klasickou nabíječku může dojít nejen k jejímu totálnímu znehodnocení, ale je zde i velké riziko úrazu a poškození dalšího majetku. Ideální pro naší baterii je pokud nasimulujeme přibližně stejný režim jako má při svém normálním provozu. Na trhu je dnes již dostatek takzvaných inteligentních nabíječek které můžeme k uskladněné baterii připojit na celou zimu. Nabíječka sama po celou tuto dobu vyhodnocuje stav akumulátoru a v případě potřeby automaticky zahájí dobíjení. Tyto nabíječky mají i celou řadu dalších vychytávek jako například : pokud se vám "povede" přehodit plus a mínus - pak to nabíječka pozná a nejen že se nic nestane, ale jste na to automaticky upozorněn atd... Jenže to by byl již zase jiný článek - který si můžete přečíst zde . V rámci tohoto článku tedy pouze dodám, že tyto nabíječky se prodávají v ceně okolo 2.000,- Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edadavids Vloženo 15. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2008 Tak nabito ,baterka je ok a já jsem nevybouchl.Pokud chce někdo jen tak udržovat baterku,tak stačí malý trafíčko 230/24 V 1W (to co bylo na žárovky v tlačítkách) a dijodu na sekundár a máš při 50 hz ,impulzní oživovačku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agino Vloženo 17. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2008 zdravím, neviem prečo, ale dnes ráno som nenaštartoval. Mám podozrenie na termostat, lebo motor sa pri nižších teplotách nezohrial na prevádzkovú teplotu. Kúpil som si teda nabíjačku v Tescu za 500, 6A. Batéria vyzerá byť bezúdržbová, ale po odlepení vrchnej fólie som sa dostal ku štuplom. Tie som vyskrutkoval a doplnil demi vodu. Skoro pol litra som tam nalial. Chcem sa však poradiť. V manuále na nabíjačku je napísané, že hneď ako nabíjačka indikuje nabitú batériu, čo je asi p hodine, treba nabíjanie ukončiť. Mohla sa vybitá batéria nabiť za hodinu? Vraj sa potom nabíjačka prepne do nejakého pomalého módu a toto by mohlo uškodiť bezúdržbovej batérii. Je to haluz?, alebo môžem kľudne nabíjať 7hodín? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 17. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2008 To rychlí nabíjení-po 1hodině je spíš oživení, když není ůplně vybitá, ale má "jen" malou sílu na natočení fabky. Prej snad tam je nějakej "chránič" že pod určitý napětí to nestartuje. Pokud si ji už kuchnul a sundal víčka, tak je nech pootevřený a v klidu ji nabij přec noc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edadavids Vloženo 19. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 no, já jí mám taky z teska.Nabíjej klidně 12H .Baterka si vezme kolik potřebuje amper.Když je plná tak už do ní nic neteče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agino Vloženo 20. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2008 asi už bola stará chuderka *2003 - 2008, po nabíjaní asi 10 hodín som na nej nameral napätie 10V aj drobné, krajný článok vôbec nebublal. TAk som dnes kúpil novú, silnejšiu 56Ah., nejaká značka AEE, vraj dobrá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blizard Vloženo 29. leden 2009 Sdílet Vloženo 29. leden 2009 když už jsem u toho, nechci zakládat nové téma, ale zajímalo by mě, kdo má jakou nabíječku na autobaterii, hlavně mi jde o nabíjení bezúdržbové (nemám na baterii zátky). Názory prodavačů autodoplňku se liší jeden od druhého. Na klasickou (zátkovou) autobaterii nabíječ mám. Jde o nabíjecí techniku, kdy u bezúdržbové nemá dojít k plynování, když dojde k 14,4 V měla by se přepnout na udržování. No jenže nabíječek je spousta, ale která je ta pravá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
(c)MM Vloženo 31. leden 2009 Sdílet Vloženo 31. leden 2009 Vsetko je to v prvom rade o peniazoch... Je vela vyrobcov nabijaciek, napr. Bosch Battmax automatic, Banner AccuGuard (taku vlastnim ja), ale aj v Lidli sa da kupit nabijacka za par supov (taku ma kolega z prace a je spokojny). Tie znackove idu radovo okolo 50-70 EUR, ta z Lidla ho vysla 16 EUR. V principe to vyzera, ze je to jedno, lebo v navode maju napisane, ze su pouzitelne pre nabijanie bezudrzbovych, gelovych a suchych baterii... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 Klucií, takový laický dotaz: Akumulátor jaké max. kapacity můžu dát do Fabie 1,2 6V 40kW (r.2003) a 1,2 12V 47kW(r.2005)? Resp. kolik ampér dodávají akumulátory těchto aut? Nejde mi samozřejmě o velikost baterky, ale origo z výroby byly v obou těchto fabiích baterie 44Ah, rád bych je při potřebě výměny nahradil bateriemi o kapacitě 55Ah. Někteří servismani škodovky však tvrdí, že větší ani menší kapacita, než jakou dal výrobce v prvovýrobě prý není vhodná. Nevíte o tom něco? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 Jo, je to blbost... Klidně 44Ah muže dát stejnej "startovací proud" jako 55Ah, nebo naopak. Dyť to není skoro žádný rozdíl, a navíc vlivem stáří baterky strácí kapacitu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 11. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2009 viete mi niekto poradit ake rozmery ma baterka do fabie a ake ma uchytenie? dnes o stvrtej mangelka nenastrtovala, teraz je na pulznej nabijacke ale chcem novu. vybral som vartu silver dynamic 563 400 061 3162 12V 63Ah 610A. len by som chcel vediet rozmery a typ uchytenia. moze to byt dlzka 219mm sirka 135mm vyska 225mm a typ upevnenia B01 ??? dakujem za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 11. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2009 Mam tu jeden spodok držiaku baterky. 26cm x 18cm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 12. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2009 pojdem nejakemu slusnakovi a oskusam ju tam dat pred obchodom. Dakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 12. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2009 Tak. Lebo ta širka sa mi nepozdava. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2009 viete mi niekto poradit ake rozmery ma baterka do fabie a ake ma uchytenie? dnes o stvrtej mangelka nenastrtovala, teraz je na pulznej nabijacke ale chcem novu. vybral som vartu silver dynamic 563 400 061 3162 12V 63Ah 610A. len by som chcel vediet rozmery a typ uchytenia. moze to byt dlzka 219mm sirka 135mm vyska 225mm a typ upevnenia B01 ??? dakujem za rady. proč tak silnou baterku? Budeš přes noc nechávat rozsvícená světla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.