Přejít na obsah

Zvyšování výkonu u TDI


Doporučené příspěvky

měl jsem to a 101kw, teď tam mám trochu víc :) při těch 101kw si to ani moc nezakouřilo, minimální rozdíl oproti serii :) FMIC ti výkon nezvedne, ale turbo bude lépe dochlazováno - lepší pro jeho životnost, navíc když je auto v plném zatížení, tak výkon klesá právě vlivem špatného chlazení turbodmychadla....s FMIC to prostě nevadne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

TDI Fun - jezdím na chipu už přes třičtvrtě roku a naprostá spokojenost, jak jednání, tak způsob provedené práce... vše OK, krásně naladěno, pokud budu někdy chtít zase chipovat tak se opět obrátím na TDI Fun a to mám cestu přes 200km.. ;)

tady nějaké info u mě v tématu:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem to a 101kw, teď tam mám trochu víc :) při těch 101kw si to ani moc nezakouřilo, minimální rozdíl oproti serii :) FMIC ti výkon nezvedne, ale turbo bude lépe dochlazováno - lepší pro jeho životnost, navíc když je auto v plném zatížení, tak výkon klesá právě vlivem špatného chlazení turbodmychadla....s FMIC to prostě nevadne ;)

Tak to co jsi tady napsal,je teda naprostá hovadina,promiň..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to co jsi tady napsal,je teda naprostá hovadina,promiň..

co je hovadina,to že jsem napsal že FMIC nezvedne výkon?:)

inetrcooler je mezichladič stlačeného - ohřátého vzduchu z turba, ketrý putuje zpět do sání motoru, tedy větu, kterou jsem napsal laicky (vím že neochlazuje přímo turbo) jsem nemyslel doslova...pointa byla taková, že instalací FMIC se nezískají koně navíc (určitě né na origo konfiguraci), ale při plné zátěži má vzduch vstupující do sání řádově mnohem nižší teplotu a tím motor nevadne...navíc je rozhodně lepší životnost turba...zas takovou hoovadinu jsem snad nenapsal ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Díky za odpověd ješte se zeptám může vetší intercooler zvednout trochu výkon ?

Ano.

Tím, že ochladí stlačený vzduch, dovolí ho nasát do válců víc.

Na objem sice stejně, ale na váhu víc a protože podstatný je váhový poměr vzduch/palivo (parametr lambda), můžeš použít víc paliva.

Elektronika k tomu nadávkuje víc paliva a máš vyšší výkon.

Stlačený vzduch za kompresorem turbodmychadla má tak 150 st.C.

Za mezichladičem tak 65 st.C.

Pokud přidáš další mezichladič, nebo použiješ výkonnější a dostaneš se ještě o 20 st.C níž, dá to odhadem dalších 20 koní výkonu aniž bys musel zasáhnout do dat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tonda-B no podla mna tak ako pisal kibi FMIC kone nepridas ... a potom na co by boli upravy RJ kazdy by dal intercooler ja neviem ... trepnem so scanie tam je si myslim dost velky Intercooler a tym padom by to kazdemu zdvihlo o 50 HP vykon tak kaslat na Chip a len nahadzovat do aut Intercoolere ... :) ale to je len moj nazor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

přidáním velkého IC tzv. FMIC hlavně dost ulevíš turbu a celkově motoru, protože nachipovaná FRS je dobrej gril pro turbo...koně ti to už moc nepřidá, limitující faktor je hlavně turbo = pokud chceš koně navíc, řekni kolik jich cca chceš a kolik do toho cchceš dát peněz....tvoje trysky stačí na +- 210+PS, po výměně turba za alespoň Garret 1749VB, instalací FMIC a novém přechipování se dostaneš na maximum trysek.....a nejspíš i spojky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, já tak nějak teoreticky přemýšlím ..

Mám tedy 1,4 TDI 59 kW 3 válec .. a chtěl bych tam dát kit sání od KW..

http://www.sportovni-filtry.cz/kn-kit-sani-57i-570612-p-10853.html

Píšou, že filtr vydrží 100 tkm, čistit by se měl po 40 tkm, předpokládám, že mi doporučíte, abych ho čistil po 15 tkm, stejně jako měním olej a palivový filtr, že?

A potom jsem našel blow off ventyl na diesel, ale ten jen kvůli zvuku .. na nic víc stejně nemá smysl :)

Co to udělá s mým motorem? :D

Je potřeba pak měnit na ŘJ vstřiky, aby to dávalo víc nafty, radši bych byl, aby to mělo lepší tah, ale neměnila se spotřeba, je to vůbec možné?

Dík za odpověď.

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mc2uba: chlape na KN a BOW pro TDi se vyprdni, nech udělat chip....měň olej a vzducháč po 10tkm a jezdi...z toho 3 válce nemůžeš čekat závoďáka, ale s chipem na cca 100PS to jede svižně a spotřeba bude +- stejná při lepší dynamice ;)

osobně sportovní vzduchové filtry - konusy beru jen u již větších úprav...jinak je to dle mne spíš negativum (hrubší zvuk, sviní se váha vzduchu, utracený peníze)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kibi: to je mi jasné, že z toho závoďáka neudělám, spíš se mi jen líbí ten zvuk toho motoru, že to pak není obyč nafťák, kterých potkáš tisíc za den. chtěl bych to auto zvukově nějak odlišit.

Je mi jasné, že dát 4800 kč za KN kit a přidat si tak s bídou 5 kW je opravdu nesmysl a chip má mnohem větší smysl za stejnou cenu, ale zvuk se tím nezmění. BW se mi taky líbí jen kvůli zvuku, bohužel jsou tyhle srandičky dost drahý na to, že to skoro nic neumí.

A proč všichni říkají, že ty filtry zasírají váhu vzduchu? Logicky by snad měli propouštět více vzduchu a méně nečistot, ne? Přece mi neříkej, že ty věci nemají smysl a tomu motoru jen ubližují a nebo se dávají jen na větší úpravy? Dyť ten filtr funguje stejně u auta, které má 80 koní, tak stejně u auta co má 200 koní, ne? Jenom tam žene více vzduchu a zasírá váhu vzduchu? Tak proč ho tam vůbec dávat?

A tvůj názor na chip TDI při 107 tkm? Prej by se to už dávat nemělo.. Btw. doporučíš nějakou dobrou a kvalitní firmu v Praze a okolí? Na dobré jsem narazil jen TDIFun apod., které jsou někde na druhé straně republiky :(

Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na zvuk ohledně TDi máš SZ, jinak k sportovnímu vzduchovému filtru:

princip chápeš správně, ale podstatný je také to, že tyto bavlněné filtry se po určité době, nájezdu km čistí a impregnujou...impregnujou se "olejem", kdy mikrokapičky se dostávají na samotnou váhu vzduchu a vzniklej mastnej film samotnou váhu zasere a kurví ji....u aut s menšími úpravami je dle mne sportovní filtr o ničem, přínos vs vynaložený náklady nula k nule....auta s většímy úpravamy už ani váhu vzduchu nemají (v SW odstraněna), takže nějaký poškození nehrozí

jinak když už sportovní filtr, tak "drátěný", řádně odstíněný a s pořádným přívodem vzduchu, ale to jsi finančně v jiný sféře ;)

CHIP:

na najetých km to nestojí, záleží na kondičce motoru.....já mám lehce přez 200tkm a ani tak bych se chipování (kdybych motor upravenej neměl) nebál ;)

jinak jsem to tu dával asi 10x, ale zopakuji:

Praha:

http://race.dieselpower.cz/

http://www.chipforum.cz/portal.php

u obou se určitě nespálíš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám jen malej dotaz, nevíte někdo jak jsou s filtrováním ty molitanový filtry ? myslím tohohle tipu http://www.highperformanceparts.cz/sportovni-filtr-raid-maxflow-7075808590mm.2163 páč ty turba přece jen jsou kvuli tomu turbu trochu citlivější na tu čistotu vzduchu tak aby to nepropouštělo moc velký čístice, díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdar hoši, mám na vás pár dotazů. Mám rotačku 81kw a zajímá mě, jestli by stačily vstřiky sprint 764 a turbo z Fabky RS na nějakých 160 koní...? A jaký je průměr vstupu na mezichladiči na FRS? Budu potřebovat redukci? A ještě něco, jaký je rozdíl mezi turbem z passata 96kw a octavií 96kw? díky

Editováno: , autor: Kroulu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

perry15:

Turbo neni nejako citlive na cistotu vzduchu, orig. (kvalitny) filter mu uplne staci, teda ak myslis, ze mu ten molitan predlzi nejakym sposobom zivotnost, tak to neni pravda. Kvalita filtra ma predovsetkym vliv na vahu vzduchu (neberiem v uvahu "dychanie" motora).

Kroulu: Inak, preco chces davat medzichladic z RS-ky? Ja niesom v tomto profik, no mam za to, ze tie chladice su rozmerovo rovnake, rozdiel je len v priemere vstupu a vystupu...

Editováno: , autor: mastik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, můžu se zeptat, jestli tohle turbo můžu dát do fabia RS bez nějakých zásahů, jako jestli tam sedí velikostně http://www.turbosport.cz/741-nove-turbodmychadlo-garrett-721021-seat-ibiza-19-tdi.html.. A druhá otázka, jestli kdybych měnil Intercooler, tak jestli stačí vyměnit jen chladič samotný a nechat ty rozvody/svody, nebo se to musí měnit jako sada celý. Děkuji předem za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...