Publikováno Červenec 31Čvc 31 Zdravím. Kolik se vejde do převodovky oleje. Měnil jsem, dal jsem originál. Všude se píše 2,1 litru. Mě se tam vešlo jen 1,5 litru. Pak začal vytékat. Máte nějaký tip jak tam dolít do požadovaného množství. Naléval jsem zátkou stejně velkou jako vypouštěcí. Je na druhé straně převodovky o něco výš než vypouštěcí. Případně foto toho správného nalévacího otvoru. Nemáte náhodou Dílenskou příručku na Fabii 3. Pro rok 2021(Pokud je). Nemohu nikde sehnat. Předem díky za reakce. Upraveno Červenec 31Čvc 31 od Blekouš
Červenec 31Čvc 31 A aké množstvo ti vytieklo starého oleja? Nikdy sa ti nepodarí vymeniť celú náplň cez otvory, 2,1L je nová kompletná náplň do čistej prevodovky.
Červenec 31Čvc 31 Dokonce foto návod na výměnu oleje tady někde je, narazil jsem na něj když jsem řešil kvílení převodovky a náplň je opravdu 2,1 nebo 2,2L
Červenec 31Čvc 31 Autor No právě nevím. V konvici zůstalo asi 1,2 litru, bohužel jsem nepovolil horní – kontrolní šroub a něco vyšplouchalo mimo, než jsem ho povolil, aby to přisávalo vzduch.
Červenec 31Čvc 31 Autor před 42 minutami, DoubleG napsal: A aké množstvo ti vytieklo starého oleja? Nikdy sa ti nepodarí vymeniť celú náplň cez otvory, 2,1L je nová kompletná náplň do čistej převodovky. Jak tam tedy dostat celé množství?
Červenec 31Čvc 31 Autor Takže. Po vypuštění už nic nevytékalo. Po napuštění pumpičkou do horního otvoru po vytékání z něj se do převodovky vešlo jen1,5 litru. Má tam být 2,1 litru. Jak tam dostanu ten zbytek. Nebo to nevadí, že jsem tam dolil o 0,6 litru míň. O to my jde a ptám se tedy jakou zkušenost máte vy ostatní, pokud ji máte. Auto na bok? Asi ne.
Červenec 31Čvc 31 Převodový olej jsem nějaký čas zpět měnil na svém Rapidu 1,0TSI měnil sám také. Mám akorát 6-kvalt, ale v pricipu u všech aut stejné. Škoda, žes před vypuštěním oleje nepovolil nejprv ten horní šroub a něco se vycintalo mimo, aby sis ověřil, kolik vyteklo. Je dobré vypouštět jak motorový olej, tak převoďák pořádně prohřátý jízdou a nechat aspoň hodinu vykapat. Nezdá se to, ale může vykapat ještě nějaké to deci. Pamatuji si, že při plnění byl taky problém tam "složit" zpět ten samý objem, co vytekl. Dělal jsem to předkem na nájezdech výšky cca 20cm, správně dle DP má být auto na rovině, takže jsem jej panenkou za nasazené tažné zařízení postupně zvedal a podkládáním špalků pod kola kvůli tomu auto do roviny dostal. Ono u Rapida (a F3 to má stejně) je plnicí šroub směrem ke kabině a ne směrem dopředu. I tak se muselo ke konci plnění lít po špetkách a počkat až to steče dál do skříně. I tak jsem si ke konci plnění musel prstem přicpávat plnící otvor a pak tam rychle zatočit zátku. Jedině tak jsem tam dostal to samé, co vyteklo (sdělal jsem na to dvě litrové lahve origo oleje, ve druhé mi zbylo 1-2 deci). Celých 2,1l je patrně údaj pro prvonáplň zcela "suché" převodovky. Při běžné výměně tam vždy něco zbyde. O rok později rychlá kontrola hladiny (auto jen předkem na nájezdech), když jsem šroub vytočil, hned se tlačil olej, takže jej tam mám s jistotou dost. A myslím si, že jestli je tam trochu více, tak to převodovce nijak škodit nemůže. @Blekouš Myslím, že podstatné je plnit auto ve vodorovné poloze a nechvátat. Pokud je ve vodorovné poloze hladina oleje zároveň se spodní hranou plnícího otvoru (nebo dokonce začne vytékat), máš tam oleje dost a je jen otázka, zda jsi vypustil všechen starý olej, nebo ti tam něco zbylo (v tvém případě cca 0,5l). Upraveno Červenec 31Čvc 31 od tom01
Červenec 31Čvc 31 Tady je vysvětlení k hladině oleje od p. Sixty - https://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje .
Červenec 31Čvc 31 Autor Takhle jsem to dělal. Vypuštění i napuštění. Kde je tedy zakopaný pes s množstvím oleje. Olej byl ohřátý a dostatečně vykapaný. Jen ta hladina podle Sixty nesedí. Jak ji docílit. Podle něj je tak do půlky kontrolního šroubu co jsem koukal u něj na stránkách Upraveno Červenec 31Čvc 31 od Blekouš
Červenec 31Čvc 31 Můj kamarád mechanik omotává "těsnícím hadrem" hadičku od špricky, kterou pak vsune do rychlostky nalévacím otvorem a po dolití 2L nového oleje rychle vyndá hadičku i s "těsnícím hadrem" a našroubuje rychle zpět napouštěcí zátku, aby nevytekl skoro žádný olej z rychlostky. Říkal, že to tak dělají i v servisu.
Červenec 31Čvc 31 Takže vpodst. podobný způsob jako jsem vyimprovizoval já. Prstem jsem si dělal hrázku na spodku výpustního otvoru a pak v mžiku šrouboval zátku. Hladinu mám tak s jistotou nad spodkem výpustního otvoru 🙂. (Ostatní naše auta - F1 s 1,4MPI, O2 s 1,9TDI plněna co se vešlo pod sp. hranu výpustního šroubu, který je ale u těchto aut směrem dopředu a když je auto předkem na nájezdech, tak je skříň předovky jakoby zakloněná a dostanem tak taky o něco víc než, kdyby se plnilo na rovině. Píši toto vše v závorce, jen pro srovnání a dále nebudeme rozvíjet jiné převodovky než tu diskutovanou pro 1,0 TSI).
Červenec 31Čvc 31 Nebo by mělo jít vypustit všechen olej spodním čepem na převodovce, jak o tom píše p. Sixta v tom odkazu. Chystám se také olej v převodovce vyměnit a jako náhrada originálu oleje mi byl doporučen Liqui Moly Top Tec MTF 5300 70W-75W.
Červenec 31Čvc 31 Někdo doporučuje do rychlostky i Febi, někdo zase Fuchs, jiný Castrol.... Já bych neriskoval a dal bych tam origo VW olej. Máš na dalších min. 60000km pokoj a snad tě těch cca 3600Kč nepoloží.🙂
Červenec 31Čvc 31 ferokulda> žádná náhrada! To je dobrý olej ještě tak do O1, F1 mám ho tam taky, ale určitě ne do F3 a Rapida. Přečti si fňukání někde na FCB o přidřených synchronech.
Červenec 31Čvc 31 Přesně tak, na tomto bych opravdu nešetřil a koupil jedině originální olej a ve specifikaci, která tam patří.
Srpen 2Srp 2 Ja som vymenil za FEBI (2l za 27€) a žiadny problém, robil som to minulý rok pri 123 000km a dnes mám 150 000, nepozorujem žiadne problémy a aj radenie v zime je OK. Treba si uvedomiť že ak by sme mali meniť olej za ultra-predražený originál povedzme každých 60k km, tak sa časom priblížime cene repasovanej prevodovky aj s výmenou. To už radšej nemeniť olej vobec a ak prevodovka klakne dať rovno druhú - to sa podľa mňa oplatí viac, alebo meniť len raz pri 150-200k km.
Srpen 2Srp 2 Uvidíš co to bude dělat po vyšším km nájezdu. Já bych to neriskoval, ale to je každého věc.😉 před 2 hodinami, Dendooo napsal: olej za ultra-predražený originál povedzme každých 60k km, tak sa časom priblížime cene repasovanej prevodovky aj s výmenou. Repase rychlostky vyjde cenově podstatně dráž než výměna za originální olej. Navíc těch 60000km není předepsáno u manuální převodovky, někdo to dělá po 120000-150000km nebo po 6-10 letech. Nebo někteří vůbec.
Srpen 2Srp 2 Tak, tak moc to řešíte. V mojim Favoritu je olej (no pokud tam nějaký je) je už 33 let a furt jezdí 😎. Řešil jsem výměnu oleje u Wartburgu 1000 ( táta povídá " ňák to hučí") a vytekla jen rezatá emulze, nějaký kuličky a klec z ložiska. Ale jel tak proč se do toho vrtat🐷
Srpen 2Srp 2 Karel z HK> co srovnáváš? Taky mám doma ještě 20L PP90 do staré techniky, kde ho měním dle uvážení, protože ten olej stojí pár korun, ale výměna hučící převodovky s 85.000km už vyšla na desítky korun. Oprava nebyla rentabilní a sehnal jsem druhou ještě s menším nájezdem a investice do origo oleje mě už nevytrhla. Jinak v F1 Junior olej do 225.000 km taky nikdo neměnil, převodovka je tichá a to za ním tahám z lesa i těžké vleky se dřevem. Upraveno Srpen 2Srp 2 od ben06
Srpen 2Srp 2 Dendooo> uvědom si, že si tam můžeš sám nalít co chceš, až budeš mít problém tak se tady asi chlubit nebudeš 😀
Srpen 3Srp 3 Měnil jsem v MQ 200 za She'll a řekl bych jako originál. Přece taky to musí někdo pro ŠA vyrábět.
Srpen 3Srp 3 @roman63 Výmena nieje predpísaná no stav oleja so šponami po 123 000km som dával do tejto témy - https://forum.skodahome.cz/topic/145832-výběr-oleje-do-manuální-převodovky/page/2/#comment-2676805 a myslím že už nebol v najlepšom stave. Rozhodol som sa prejsť na interval 60-70k km. Čo sa týka ceny, tak áno ak ho niekto mení raz pri 150k km tak je najrozumnejšie dať origo, no pri častejšej výmene už to ide do desiatok tisíc kč. @ben06 - ja si chyby priznám a ak sa mi prevodovka pokazí kludne to sem napíšem, ale zatiaľ funguje tak ako má, uvidíme časom.
Srpen 7Srp 7 Přátelé, podaří-li se mi vypustit skoro všechen olej z převodovky, budu muset koupit tři jednolitrový flašky, že? Vejde-li tam cca 2,3 l...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.