Přejít na obsah

Klidový odběr proudu


Okoun

Doporučené příspěvky

Už si to nepamatuju přesně a proto nechci dělat předčasnou paniku, ale někde tady jsem četl o tom, že když se přelomí drát ze sloupku do dveří, tak i když jsou dveře zamčené, ŘJ to nepozná a neuspí se. Pak by to mohlo vyžírat baterku.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím.
Fabie kombík rv. 2007, 1.2, 47 kW
Vybíjení baterie jsem řešil již vloni kdy se mi baterka někdy spadla až pod 12 V a sotva jsem nastartoval.
Dobíjel jsem ji a přes zimu jsem ještě vydržel, měla jen přes 3 roky.
Letos jsem pak od jara hodně jezdil a tak vybíjení mi zas tak nepřišlo, auto vždy startovalo dobře i když to padalo i o 4V.
Rádio - ta placka - byla vždy, řekl bych trvale vyndaná, tudíž zůstala funkční asi jen kabeláž.
Pořídil jsem tedy nedávno novou baterku a do druhého dne to zase padlo o 1 V.
Na základě zdejší diskuze /o dodatečném připojení rádia/ jsem vyndal pojistku č.45 Rádio
a baterka stále po 5ti dnech co jsem nejezdil vykazuje stále stejných 12,7 V - jako na začátku měření.
Tak snad jsem našel příčinu bez shánění voltmetru a jak najdu čas tak se podívám na ty dráty jak a co to tam může být blbě.

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravim, kupil som fabiu 1 a mam problem ze auto sa vybija. Po vytiahnuti poistiek od zamkov + bsg je odber 0.01A...
Prud klesol vzdy cca o 0.05A po odpojeni:
- Vodicove dvere (cierny konektor na pravo ktory ide do motoru/komfortky)
- Dvere spolujazdca(cierny konektor karoseria-dvere)
-komfortka nad plyn. pedalom
-konektor XP2 v centralej elektrike
a ostane 0.04A odber ktory zmizne po vytiahnuti poistky (ostatne dvere a kufor to nerobia- neviem co este ovlada)
Niekde na fore som nasiel ze niekto mal tiz odber z konektoru XP2 a vraj mal zle nastaveny cas deaktivacia nejakej svorky v komfortke.
Bohuzial viac uz nepisal, vag mam k dispozicii ale moc s nim neviem. KTSka nic nepise
dakujem
ps: neviem ci to suvisi ale nejde DO ale auto dostava spravu (na chvilu sa vzdy zvysi odber)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dobrý den,

řeším vybíjení auta fabia 1.9 tdi 74kw, rv.2001.

Zbytkový proud jsme naměřil u zamknutého auta 33mA to by asi mělo být v normě, ale někdy naměřím zbytkový proud 102mA což je špatně.

Zkoušel jsme vytahovat pojistky jednu po druhé a sledoval jsme vývoj Ampér na multimetru když jsme pojistky vytahoval hodnota se ani u jedné nezměnila. Takže vůbec nevím kde pátrat dále.

 

Můžete mi prosím poradit? 

 

Děkuji Vám všem moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha ale to je teda zdlouhavé, myslel jsme si že když vytáhnu pojistku tím přeruším obvod a hned se mi projeví tím že uvidím že je proud nižší? 

Jsme si našel toto v dílenské příručce a tam právě nic není o tom čekání... 

 

Ještě možná dotaz, jde nějak odpojit alternátor abych zjistil zda není chyba v něm? 

Ale naměřené hodnoty voltů na baterce při nastartovaném autě bylo 14,4V volnoběh a pak 14,5V při asi 2000ot.

 

Děkuji moc 

Výstřižek.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nevím proč se o tom přiručka nezmiňuje, ale moje auto se tak chová. Po 30 minutách svakne nějaké relátko a spotřeba se sníží.

 

Alternátor odpojit jde, tlustý drát pod matkou (asi M6) je výstup proudu z alternátoru, (je pořád pod napětím, na druhém konci je připojená baterka!) konektor se dvěma dráty je na buzení a kontrolku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

panove mel bych dotaz, pokud auto odstavim na tri dny tak uz nenastartuju, jedna se o fabii juniora, dodelavany akorat central a zapalovac, jinak nic , merenim sem dosel k tomu ze odber spadne po vyndani pojistky BSG, tak sem presel k bsg a odber spadne pri vytazeni konektoru XP2 nebo XP4, podle manualu by mohlo jit o stropni svetlo, to sem vymontoval a zadny rozdil v odberu, takze predpokladam ze tu dy cesta nevede, muze me kdo nakopnout po cem jit dal ? diky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dobrý den,

 

na Fabia Combi r.v. 2013 1.4 (1390ccm/63kW/BXW) mám zvýšenou spotřebu u auta v klidu 0,1 - 0,5 A na pojistce 22 (Panel ovládání topení, řídicí jednotka klimatizace, pomoc při parkování, telefon, sdružený panel přístrojů, snímač úhlu natočení volantu, ESC, řídicí jednotka centrální palubní sítě, multifunkční volant). Spotřebu jsem měřil multimetrem u půl hodiny odemčeného auta v klidu, po vyjmutí této pojistky spotřeba klesla na 0,02 A, naopak pokud byla zasunutá, tak spotřeba byla 0,12 A (po půl hodině), ale třeba i 0,5 A (cca minutu po zasunutí, tam se ustálila). Co může být přičinou? Nějaké rady? Auto je kupované z druhé ruky, takže k němu mám minimum informací. Z toho, co vím, tam bylo doinstalováno denní svícení a auto má handsfree, neorigo rádio. Jak jsou tyhle věci napojené netuším. Jinak má vyhřívaná zpětná zrcátka (kontroloval jsem, vypnuto), klimatizaci (vypnuto), krom toho by tam nemělo být nic speciálního. Auto vezmu do servisu, ale třeba by tam mohla být nějaká blbost, co bych dokázal ještě zkontrolovat a opravit sám. V zásuvkách 12V nic není.

Editováno: , autor: Fabia2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Proud 1 mA určitě baterii nevybíjí a je podezřele malý. Je ale nebezpečné pro multimetr, zapojovat ho do obvodu akumulátoru v rozsahu mA. Tento rozsah je jištěn pojistkou 0,5A a může se snadno stát, že po připojení akumulátoru proudový náraz pojistku přepálí. Doporučil bych tu pojistku v multimetru zkontrolovat a měřit proud v rozsahu 10A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si jistý jsem. Maximální rozsah měření v nastavení přepínače na mA je 400 mA, na displeji jsou jednotky v mA a desetinná tečka je za jedničkou. V rozsahu mA je bočník multimetru chráněn pojistkou 0,5A. Větší proud v tomto nastaveném rozsahu měření by vedl k destrukci bočníku, proto tam ta pojistka je. Při opětovném zapojení akumulátoru, po jeho odpojení, může ve vedení nastat proudový impuls větší než 0,5A i když jsou veškeré spotřebiče vypnuté.

 

Pokud v rozsahu 10A nelze nic naměřit, tak opravdu ten akumulátor v autě nic nevybíjí. I při vybíjecím proudu 0,05A (=50 mA) by se akumulátor vybil za více než měsíc.  

multimetr.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...