Přejít na obsah

COLUMBUS (TRINAX) / RNS 510


Doporučené příspěvky

Vidim ze vacsina hlada nahradu "multimedialnu" do OII. Vsetky tieto varianty, ktore ste tu popisali maju jednu nevyhodu. A to tu, ze nedokazu komunikovat s CanBus-som (teda nikde som sa to nedocital v popisoch jednotlivych radii). Cize, okrem toho, ze to mozno dobre vyzera, tak nedoakaze to komunikovat z bluetooth hands-free, nezobrazuje to informacie na Maxidote, nekomunikuje to klimatronikom, a hlavne, ak je sucastou auta parkovaci system, nezobrazuje to "auticko" so vzdialenostami. V pripade, ze je v aute soundsystem, je takato nahrada uplne nanic, nakolko soundSYs komunikuje po Canbuse. A kvoli tomu, aby som usetril 5tisic Sk nebudem tahat po aute novu kabelaz na repro, davat vyhybky a vymyslat "teplu vodu" ked uz je vymyslena...

.. Nuz, ak sa v niecom mylim, tak ma prosim opravne (rad sa este coto poucim resp. vyskusam :) )

ANO, ANO, ANO, je to tak, a je to dost diskriminujici. Urcite to komunikaci s CAN nepodporuje, a rozhodne uz ne s ostatnimi funkcemi u O2.

Myslim, ze mj. by hlavnim hlediskem u takoveho pristroje mela byt vlastni autonavigace, a pokud to podporuje pouze Route66, tak potespanbuh, nebot to je sto roku za opicema ve srovnani s prenosnymi autonavigacemi za max. polovinu ceny. Urcite tedy ne jako navigace a nejake centrum komunice u O2. V tom pripade zustava jen multimed. podpora a to je malo.

Kdyz si vezmu Columba, ktery je jen o cca 1/3 az 1/2 drazsi vc. aktualnich Euro mapovych podkladu, tak je to jasne. I presto, ze vlastni autonavigace v Columbovi je nic moc (zejmena chybejici podpora uzivatelskych POI, bez zaznamu trasy atd.), s vyjimkou kvalitniho velkeho displeje, ktery je ale prilis nizko na bezpecne odezirani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz si vezmu Columba, ktery je jen o cca 1/3 az 1/2 drazsi vc. aktualnich Euro mapovych podkladu, tak je to jasne. I presto, ze vlastni autonavigace v Columbovi je nic moc (zejmena chybejici podpora uzivatelskych POI, bez zaznamu trasy atd.), s vyjimkou kvalitniho velkeho displeje, ktery je ale prilis nizko na bezpecne odezirani.

No nevim co mas za prenosnou navi, ale i u Columbusu jde vkladat POI. (Sice to neni jednoduche jako u TT, ale jde)!! A taky to rozsireni mapovych podkladu (vlozeni trasy co navigace nezna) columbus umoznuje. To ze je navigace umistena trosku nize vubec nevadi protoze vsechny navigacni pokyny vidis na maxidotu a to jeste pri priblizeni mistu odboceni, krizeni vyznaci zvolenou trasu a na stupnici zobrazuje usek priblizeni.

Jedina vyhoda prenosnych je: Prenosnost a cena

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim co mas za prenosnou navi, ale i u Columbusu jde vkladat POI. (Sice to neni jednoduche jako u TT, ale jde)!! A taky to rozsireni mapovych podkladu (vlozeni trasy co navigace nezna) columbus umoznuje. To ze je navigace umistena trosku nize vubec nevadi protoze vsechny navigacni pokyny vidis na maxidotu a to jeste pri priblizeni mistu odboceni, krizeni vyznaci zvolenou trasu a na stupnici zobrazuje usek priblizeni.

Jedina vyhoda prenosnych je: Prenosnost a cena

Ale, ja jsem to napsal tak, jak to skutecne je. To ze jakasi moznost (velmi omezena) pro vlozeni uzivatelskych POI u Columba je, to samozrejme vim, ale je to pro bezneho UZIVATELE dost slozite a spise odrazujici, a malokdo to takto bude vyuzivat. Ve srovnani s praci s POI napr. u TT se nemuze ani u Columba v teto souvislosti o nejake praci s s POI vubec mluvit ! Zaznam trasy neexistuje, o tzv. oblibenych netusim.

Ano, na MaxiDOTu se zobrazuji jednoduche navigacni symboly, to je take pravda, a osobne jezdim hlavne dle hlasove navigace, cucet nekde na extremnim dalnicnim krizeni ve 150-160ce na nejaky displej je jen cesta do pekel...

Ja mam mimochodem TT Go910.

K te "jedine vyhode", tady si s Tebou opet dovolim polemizovat. V tech parametrech, ve kterych to "stacionarni" navigace vyhravaly, zejmena v tom, ze byly nadmiru vybavene pro pripad vypadku GPS signalu (tzn. rychlostni info od auta, gyroskopy, RDS/TMC) uz je tyto "prenosne" dohaneji, napr. rada 9x od TT ma prave tzv. eGyroskopy, ktere s ruznou mirou presnosti a dokonalosti stacionarky dohaneji (posledni model 930 zcela srovnatelny v tomto se spickami ve stacionarnich navigacich). RDS/TMC ma dnes jiz snad kazda prenoska...

Mimochodem, Columbus je pomerne dost velka vyjimka ve stacionarcnich navigacich, myslim celkovou vynikajici kvalitou a vybavenim, videl jsem navigace v BMW 5kove rady, Mercedesu SLS, Jaguaru (uz nevimpresny model) a napr. i v Toyote Prius, vse doslova katastrofa a vyhozene penize (cca 60-90 tis. Kc !). Takze tady muze byt Skoda moc rada, ze prislusi do koncernu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to mas zase pravdu Omicrone. O tech novych navigacich vim ze to umi uz rozpoznat cestu pri vypadku signalu.

Ja treba mam TT One, ale mam rad vsechno originalni. A ten Columbus mi prijde uz dost na urovni (treba o proti Nexusu).

Ten zapis do pameti tam opravdu je. Nemam navi tak dlouho, musim to jeste vyzkouset.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to mas zase pravdu Omicrone. O tech novych navigacich vim ze to umi uz rozpoznat cestu pri vypadku signalu.

Ja treba mam TT One, ale mam rad vsechno originalni. A ten Columbus mi prijde uz dost na urovni (treba o proti Nexusu).

Ten zapis do pameti tam opravdu je. Nemam navi tak dlouho, musim to jeste vyzkouset.

Ja mam take info, ze zabudovane NAVI dostavaju po CANBUSE impulz o rychlosti (tak ako climatronic). Na zaklade toho (pri znizenej kvalite GPS signalu - prejaz tunela) dostava navi informacie o rychlosti, samozrejme NIE o zmene smeru jazdy. Bolo by celkom fajn, keby mi to nieko vyvratil resp. potvrdil, ci to funguje aj pri Colombuse.

Ja som zacal tuto debatu kvoli tomu, aby bolo jasne, ze strcit do octavky hoc-co, co sa tvari ako 2DIN multimedialna navigacia nieje ziadna vyhra. Osobne dlho bojujem s myslienkou vymenit Audience za nieco insie, najlepsie s navi (aby som nemusel trapit bud PDA resp. prenosneho Garmina .. ). Vsak ked je ta skatula v aute namontovana , tak nech spaja prijemne s uzitocnym (ale samozrejme s vyuzitim potencialu komfortu, ktore ponuka CAN-BUS & SoundSystem).

Na strane druhej, ked mi Diamant pustil na Soundsyteme zvuk Colombusu, tak som sa do neho zalubil na prvy posluch :) . Proste, ta navi ma zvuk uuuplne niekde inde ako Audience. Co sa tyka navi, ukazal mi ju velmi zrychla, a co tak na beznu prevadzku po mestach uplne staci (samozrejme aj mimo miest, ale planovat si dlhsiu trasu ako 800km bez zhliadnutia do mapy je scestne) . Osobne hladam nejaku alternativu do auta, ktora by posluzila ako multimedialne radio, ktore splna to, ze fici po Can-Buse, a hlavne vydrzi to na svojom mieste v palubnej doske dlhsie ako dva dni :) .Preto alternativa, ktoru zacala Skodofka strkat do Superba sa mi zacina paci, ale...ak existuje nieco lepsie, overene, tak stalo by to zato...ALE, skor si myslim, ze nebude :(

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz jsem s tim jezdil v podzemnich garazich tak mi na maxidotu fungoval kompas! (spravne) takze to bude spojene i se zmenou smeru jizdy.

Myslim ze lepsi alternativu nez Columbuse nenajdes. :) Muzes si tam dat uz i vetsi HHD treba 120GB...Ale stejnak to nevyuzijes! lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

překódovat gateway stejným kódem,pouze dáč kódování a start

Tak som bol v servise, pretoze mi to stale nezobrazuje. A tam som sa dozvedel, ze to ani nikdy nezobrazovalo. Asi budem musiet prestat brat tie ruzove pilulky. Co myslite, nepomohlo by odpojit baterku na nejaky cas (hodinku), aby sa jednotka Can Gateway zbadala?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam take info, ze zabudovane NAVI dostavaju po CANBUSE impulz o rychlosti (tak ako climatronic). Na zaklade toho (pri znizenej kvalite GPS signalu - prejaz tunela) dostava navi informacie o rychlosti, samozrejme NIE o zmene smeru jazdy. Bolo by celkom fajn, keby mi to nieko vyvratil resp. potvrdil, ci to funguje aj pri Colombuse.

Vzdyt nic jineho jsem ve svem predch. prispevku ani netvrdil, cituji "...vybavene pro pripad vypadku GPS signalu (tzn. rychlostni info od auta, gyroskopy...". To se samozrejme tyka kazde originalni pevne navigace (az na vyjimky). To znamena, ze berou v uvahu rychlost auta dodavanou od auta, kterou stale komparuji s rychlosti z GPS prijimace, maji (spise drive mely) skutecne miniaturni gyroskopy, dnes jiz vicemene nahrazovane tzv. eGyroskopy (coz jsou specializ. chipy), a take dost castou vyuzivaji i informaci o natoceni volantu, coz ma kazde auto s ESP, dnes jiz mozna i ty bez nej.

Kdyz jsem s tim jezdil v podzemnich garazich tak mi na maxidotu fungoval kompas! (spravne) takze to bude spojene i se zmenou smeru jizdy.

Myslim ze lepsi alternativu nez Columbuse nenajdes. :) Muzes si tam dat uz i vetsi HHD treba 120GB...Ale stejnak to nevyuzijes! lol

eKompas :

- jo, jo, to je presne dusledek toho nezavisleho "zjistovani polohy" z rychlosti, natoceni volantu a eGyroskopu v Columbovi

Velikost HDD v Columbus :

- procpak by jsi nevyuzil vetsi HDD ? Pokud si budu chtit na HDD v takove navigaci napr. prenest celou svou domaci hudebni knihovnu v kvalitnim 320 kbps bitrate, bude to sotva stacit...A proc bych to delal (?), no protoze me jiz nebavi stale menit v Audienci 6x MP3 CD disky, nebo stale pripojovat iPoda apod. Chci mit svobodu volby kdykoliv, a pomoci SDcka si takove "zrcadlo" sveho domaciho music boxu budu jen pravidelne aktualizovat

No nevím, ale zatím jsem nedostatkem signálu netrpěl...většina tunelů má jen jeden vjezd a výjezd, takže...

No, já vím :-)

Ono az tak nemusi vzdy jen jit o tunely. Kdyz jsem svehu casu jezdil po Manhattanu (coz je samozrejme s autem uchylarna, ale nebylo bohuzel zbyti), tak me signal meho DeLorma vypadaval velmi casto, velmi casto. Takovy mestsky kaňon mezi vysokymi mrakodrapy ma temer stejnou charakteristiku jak o tunel. Dnesni moderni GPS prijimace s vice jak 30kanaly se s tim jiz ale dobre potykaji, nekdy presto neni videt vice jak 2 satelity, co je malo. To same muze byt problem v hustych a vysokych lesech a na uzkych cestach, i to jsem jiz take zazil. Nicmene nasinci v Cesku se to bezne asi nestava, mozna s nejakym postarsim strojkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak muzu rict z vlastni zkusenosti ze na ten 30GB hdd (pro media - mp3 -cca 18GB) jsem zatim zaplnil "jen" 4GB a na tech 18GB uz bych tam toho musel nahrat snad vsechno co mam. Takze si myslim ze napr. 75GB (120GB HDD) zaplnit mp3 je docela dobra fuska. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak muzu rict z vlastni zkusenosti ze na ten 30GB hdd (pro media - mp3 -cca 18GB) jsem zatim zaplnil "jen" 4GB a na tech 18GB uz bych tam toho musel nahrat snad vsechno co mam. Takze si myslim ze napr. 75GB (120GB HDD) zaplnit mp3 je docela dobra fuska. :)

No comment, kdo dela do muziky, vi o cem mluvim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jako já věřím, že někomu může být 20GB málo...když si vezmu, že nedávno sem si stáhl pár českých hitů od 50. let po současnost a má to asi 10GB, tak to bych měl půl disku v háji a to nemluvím o další hudbě, která mi okupuje už 250GB disk a stále přibývá. Ale jestli jde vyměnit disk v Columbusu za větší, tak je to super, já ještě nedávno četl, že to někdo zkoušel a nešlo to. Hned bych si tam vrazil nějakou 80ku, která se mi tady někde válí nebo i něco většího, dneska už to není nic drahýho..já kupoval nedávno 320GB disk do notesu za něco přes 3k ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já vím :-)

Ono az tak nemusi vzdy jen jit o tunely. Kdyz jsem svehu casu jezdil po Manhattanu (coz je samozrejme s autem uchylarna, ale nebylo bohuzel zbyti), tak me signal meho DeLorma vypadaval velmi casto, velmi casto. Takovy mestsky kaňon mezi vysokymi mrakodrapy ma temer stejnou charakteristiku jak o tunel. Dnesni moderni GPS prijimace s vice jak 30kanaly se s tim jiz ale dobre potykaji, nekdy presto neni videt vice jak 2 satelity, co je malo. To same muze byt problem v hustych a vysokych lesech a na uzkych cestach, i to jsem jiz take zazil. Nicmene nasinci v Cesku se to bezne asi nestava, mozna s nejakym postarsim strojkem.

No nevím, ale myslím, že moc našich oktávek se nedostane na Manhattan...a třeba v Paříži v La Defence, kde jsou taky mnohé vysoké baráčky byl Nexus v klidu, takže bych se toho tak nebál. I když pokrok je pokrok.

No comment, kdo dela do muziky, vi o cem mluvim...

Jak píše doli, není to koncertní sál abych tam skladoval bůh ví jak kvalitní music, ne? Před 20 lety jsme měli obyč radia i bez kazety a šlo to:-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pokud ano tak s jakým číslem podvolantové jednotky ?? Já mám AQ pokud dám navigaci bez nápisu Columbus funguje mi Hlasitost, Mute, Vypínání podsvícení a pravá páčka na pohyb v menu na Maxi dotu ta ostatní tlačítka na volantu co mi sloužila na přepínání mezi stanicemi a vyhledávání stanic jsou mrtvá. Pokud tam osadím navigaci s nápisem Columbus, přestane fungovat úplně vše, včetně páčky pro pohyb v menu na maxi dotu, kdy když zvolím položku navigace tak už z ní nelze vyskočit ven. Musím vypnout navigaci, zvolit MFD a potom už to zase jde. Pokud se přenastavili tlačítka na volantu jakoby na ovládání telefonu, tak jde rozjede pouze tlačítko na hlasové ovládání a jinak nic. Díky za každý nápad. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...