Přejít na obsah

přepážka na odpočet DPH


Doporučené příspěvky

tahate se za slovicka. Proste system je takhle nastavenej. Chces odpocet, budes mit prepazku, kdyz ji vyndas porusujes zakon. But te chytej, nebo ne. Proto rikam pokud to ma byt auto N1, tak at ma jen sedacky v predu a vzadu uloznej prostor a bude.

Bohužel páni vrchní jsou tací jáký jsou a hází nám klacky pod nohy.

Pokud je v techničáku N1 musí tam být atestovaná přepážka, pokud ji někdo vyndá jedná se o nepovolenou přestavbu.

Taktéž jakékoliv úpravy přepážky by neměly být (sám se ale chystám na drobné úpravy) aby bylo auto použitelné.

Nesouhlasím aby bylo pro odpočet jen 2 místné.

Pokud jsem plátce a odvádím z marže DPH nevidím důvod proč neodečíst DPH i z auta tak jako z jiných věcí (to nám, ale umožňuje jen přestavba na N1).

Ten kdo není plátce nemusí státu DPH z marže odvádět - v tom je rozdíl mezi plátcem a neplátcem - jen na vysvětlenou.

To JaKr: ne každý podnikatel musí být zloděj!

Souhlasím s Blacky: ...prepazku odmontujou a pouzivaj to jako obyc karu je bohuzel k tizi i tech , kteri ho opravdu jako N1 uzivaji. - bohužel to tak je

a díky nabídkám prodejců malých aut s odpočtem můžeme čekat, že nám to ztíží ještě víc, nebo si auta neodepíšeme vůbec a možná ani opravdu nákladní!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To JaKr: ne každý podnikatel musí být zloděj!

to snad netvrdím, já jsem na té druhé straně a právě mě vadí, že se to tu tak prezentuje,

taky si myslím, že by plátce DPH měl mít možnost u firemního auta odečíst DPH vždycky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda, Škoda mne svou N1 dostala. Ona prostě ta malá zadní okna zneprůhlední. To je docela prasárna. Na Pajeru máme všude vzadu fólie (včetně zadních dveří takže super pro děti) a myslel jsem, že to je prostě, aby nebyl vidět v N1 ten "náklad". Ale když koukám na Roomstera (a ostatní N1 Škody), tak je to asi opravdu jen jako upozornění Policii, že tam má být přepážka. To mi přijde hnusné.

BTW jak jsem tak koukal na přepážku v Roomsteru, chce to flexu, černý sprej, 20 minut práce a je posekáno ve smyslu vlk a koza.;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirik: mozna jsem slepej ale v ty metodice je o oknech pouze tato veta:

Tato okna mohou být též zcela “znehodnocena” a pevnostně zabezpečena. Za takovou úpravu lze považovat bezpečnostní folie schváleného provedení (pevnostní zabezpečení okna) v kombinaci s neprůhlednou (černou či v barvě karosérie) folií.

Kde se pise ze . . . okna MOHOU . . . tedy nikoli, ze musi byt zabezpecena. Ja mam Roomstera od vyroby N1 a zadnou folii ani jinej bazmek v zadnich oknech nemam. Jsou normalne pruhledny a jsem tomu rad. V te metodice je pouze pozadavek ze musi byt zajisteny okna v prostoru pro naklad, coz je splneno, naklad vozim v kufru za mrizi a pod platem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Této větě ale předchází odstaven o povinnosti zabezpečit okna. Předpokládám, že tam asi nikdo nebude mít doporučenou mříž s oky 50x50..alespoň si nevybavuju, že bych nějaké takové auto viděl. Proto je následně uvedena druhá možnost, kdy místo tohoto mohou být okna upravena zmíněnou fólií. Pak už jen záleží na schvalovacím řízení, co se pro výrobce dostane do podmínek a která ze dvou variant se zvolí. Okna v nákladovém prostoru tedy zabezpečena být MUSÍ, volnost je pouze ve vybraném způsobu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je prave ono, okna v nakladovem prostoru, ale ja zadny okna v nakladovem prostoru nemam, protoze mam nakladovy prostor pouze v kufru. Nehlede na to, ze pokud by platil tvuj vyklad tak by musela byt folie nejen na zadnich oknech (mala okenka uplne vzadu) ale i na oknech v zadnich dverich a 5. dverich a takovou upravu jsem jeste krom praktika, kde je to vsechno plechovy, nevidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není můj výklad, to byla citace. Pokud znáš celou směrnici, popř. přílohu č.1 vyhlášky 341, tak tam se píše i o pátých dveřích. Jinak když budeš mít auto dvoumístné a nákladový prostor ti primárně začíná za předními sedačkami, budeš samozřejmě mít zajištěná i okna v zadních bočních dveřích, jestli máš auto klasicky 4-5 místné, máš uvažovaný nákladový prostor až za zadními sedačkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Uvažovaný prostor" Tedy muze byt, jak se zda, temer kdekoli. Protoze mriz je posuvna a ja bych tedy i u sveho 5-ti mistneho auta musel mit znepruhledneny skla u zadnich dverich, nebot se da mriz posunout az za predni sedacky. Presto se to nedela. Takze vyklad muze byt opravdu vseljaky a tudis nevidim stale nikde povinnost mit znepruhlednene jakekoli okno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, mysli si co chceš. Ten nákladový prostor je jasně definovaný.. jde o to, že i když přepážku posuneš s tím, že vyndáš zadní sedadla, pořád máš 4 nebo 5-ti místné vozidlo..taky zajímavé, že? Přečti si kompletní vyhlášku, pak zmíněnou metodiku a pak se můžeme bavit o tom, co si jak kdo vykládá nebo ne.

Malá poznámka trochu mimo téma..to, že legislativa ukládá maximální zatmavení bočních předních oken (teď nemyslím pro N1, apod) ještě neznamená, že každé páté auto na silnici má skla upravená na tmavší, tedy nepovolená.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No puvodni spor byl o to jestli je povinnost zatmavovat zadni skla u N1. Ja tvrdim, ze ne a dukazy ktere jsi predkladal muj vyklad potvrzuji. Jestli je auto stale 4-5 mistne i kdyz posunu prepazku je jasne, ale zaroven je zrejme, ze nakladovy prostor se docasne posune i do prostoru zadnich dveri, kde ale zadne zatmaveni neni. Posledni poznamkou chces naznacit, ze vsechny autorizovany prodejci Skoda delaji pri prodeji upravy N1 neco nepovoleneho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas mi do úst vkládáš něco, co jsem neřekl..jen jsem tím chtěl naznačit, že OBČAS je velký rozdíl mezi tím, co ukládá legislativa a tím, co pak potkáš na silnici. Já se v této legislativě celkem dost pohybuji, jen jsem sem dal odkaz na pasáž, která to řeší. Udělej si obrázek sám, ale určitě si přečti celou metodiku, k tomu přílohu 1, vyhlášky 341/2002 a můžeš to i konzultovat přímo s Ministerstvem dopravy..protože to v konečném důsledku schvaluje jednotlivým "úpravcům" jejich výbavu a přestavbu.

Jinak pořád píšeš o zadních bočních dveřích..přečti si to celé a neotáčej se na z metodiky vytržené větě..řeší se tam i boční dveře v případě posuvné přepážky, popř. boční dveře, jejich konstrukce neumožňuje úpravu zasklení..

Pokud ti to pořád nestačí, je mi líto..podle mně je to tam shrnuté celkem výstižně a jednoznačně

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci ti nic vkladat do ust, pouze jsem polozil otazku, zda to chces naznacit ;)

Jinak ta moje poznamka o zadnich bocnich i 5. dverich je opravdu mimo, protoze to se v te metodice vyslovne resi.

Kazdopadne me opruzy s moznosti odpoctu DPH u aut dost stvou. Stale nechapu, proc kdyz u ostatnich veci ktere pouzivam k podnikani si jako platce DPH odecist muzu a u auta to nelze, respektive pouze s opruzem N1. Dodavam pro ty kteri by psali neco o vychcanych podnikatelych kteri jen sidi dane a vsude si prilepsuji na ukor tech co jsou zamestnanci, nase firma plati dane kazdy rok, plati vsechny povinne odvody za svoje zamestnance a platby za DPH jsou nemale. Tzn, ze nam DPH nevraci, ale stale jen platime a platime. Jo a ze vsech firemnich aut mame pouze jedno kategorie N1, u ostatnich nam DPH nevratili.

Vim, ze placu na spatnym hrobe, tak to pro dnesek radsi balim.

Editováno: , autor: mvh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jak si vw vykládá metodické pokyny, ale opravdu mi přijde nenormální jejich řešení. Jak jsem už psal a to je i v souladu s argumentací která zde proběhla, na jiném voze je prostě fólie okolo celého "nákladního" prostoru a je zevnitř průhledná. To mi přijde smysluplné. Ovšem řešení vw koncernu...... fuck

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta metodika jen uvádí, co stanoví legislativa..tady zmíněná vyhláška 341. Ta fólie samozřejmě musí být neprůhledná zvenčí..to, že si tam firma, která má schválenou dostavbu vozidla na N1 dá tmavou z obou stran, to už je jiná věc..ta auta jdou ze škodovky jako klasické kombi M1 a teprve dodatečně se dodělávají, např. v Metalexu..také je o tom záznam v TP. Takže v tomhle bych škodovce nekřivdil..spíš jde o to, že od nich to nikdo s tou firmou řešit nebude..proč taky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta metodika jen uvádí, co stanoví legislativa..tady zmíněná vyhláška 341. Ta fólie samozřejmě musí být neprůhledná zvenčí..to, že si tam firma, která má schválenou dostavbu vozidla na N1 dá tmavou z obou stran, to už je jiná věc..ta auta jdou ze škodovky jako klasické kombi M1 a teprve dodatečně se dodělávají, např. v Metalexu..také je o tom záznam v TP. Takže v tomhle bych škodovce nekřivdil..spíš jde o to, že od nich to nikdo s tou firmou řešit nebude..proč taky..

Nevím, ale předpokládám, že zrovna za těma oknama bude spíš škoda a položka konfigurátoru "příprava na N1" (ovšem nevím, jen odhaduji). Metalex dělá přepážku.

BTW tohle by mohlo třeba někoho zajímat (tedy kromě Policie, samozřejmě). ;)

mrizka.jpg

Editováno: , autor: Jetson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mvh: Nejak tak. Auto je vyrobené ako ľahké úžitkové vozidlo, v tejto kategórii je aj homologizované. Vo výrobe akurát pripravia horné úchyty pre ukotvenie mreže pri strednom stĺpiku a v prípade, že je auto 4-miestne, nemontuje sa vzadu prostredná hlavová opierka a pás. Montáž mreže je potom na predajcovi, a ako už bolo spomenuté, mreže dodáva Metalex.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
mvh: Nejak tak. Auto je vyrobené ako ľahké úžitkové vozidlo, v tejto kategórii je aj homologizované. Vo výrobe akurát pripravia horné úchyty pre ukotvenie mreže pri strednom stĺpiku a v prípade, že je auto 4-miestne, nemontuje sa vzadu prostredná hlavová opierka a pás. Montáž mreže je potom na predajcovi, a ako už bolo spomenuté, mreže dodáva Metalex.

No, myslím že to záleží aj od motoriácie a výbavy (u Roomstera), preto sú (aspoň boli) rozdielne doplatky za N1. Mám podozrenie že pre 1.2 a 1.4 sú v príprave zahrnuté väčšie brzdy (nejdu použiť 14" disky) a 15" pneu s nosnosťou LI min 85.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, myslím že to záleží aj od motoriácie a výbavy (u Roomstera), preto sú (aspoň boli) rozdielne doplatky za N1. Mám podozrenie že pre 1.2 a 1.4 sú v príprave zahrnuté väčšie brzdy (nejdu použiť 14" disky) a 15" pneu s nosnosťou LI min 85.

room praktik, tedy N1 má 14´´ kola, při použotí 15´´ je vyšší nosnost, s brzdama to nemá nic společného

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...