Únor 7, 200817 r tahate se za slovicka. Proste system je takhle nastavenej. Chces odpocet, budes mit prepazku, kdyz ji vyndas porusujes zakon. But te chytej, nebo ne. Proto rikam pokud to ma byt auto N1, tak at ma jen sedacky v predu a vzadu uloznej prostor a bude. Bohužel páni vrchní jsou tací jáký jsou a hází nám klacky pod nohy. Pokud je v techničáku N1 musí tam být atestovaná přepážka, pokud ji někdo vyndá jedná se o nepovolenou přestavbu. Taktéž jakékoliv úpravy přepážky by neměly být (sám se ale chystám na drobné úpravy) aby bylo auto použitelné. Nesouhlasím aby bylo pro odpočet jen 2 místné. Pokud jsem plátce a odvádím z marže DPH nevidím důvod proč neodečíst DPH i z auta tak jako z jiných věcí (to nám, ale umožňuje jen přestavba na N1). Ten kdo není plátce nemusí státu DPH z marže odvádět - v tom je rozdíl mezi plátcem a neplátcem - jen na vysvětlenou. To JaKr: ne každý podnikatel musí být zloděj! Souhlasím s Blacky: ...prepazku odmontujou a pouzivaj to jako obyc karu je bohuzel k tizi i tech , kteri ho opravdu jako N1 uzivaji. - bohužel to tak je a díky nabídkám prodejců malých aut s odpočtem můžeme čekat, že nám to ztíží ještě víc, nebo si auta neodepíšeme vůbec a možná ani opravdu nákladní!!!
Únor 7, 200817 r To JaKr: ne každý podnikatel musí být zloděj! to snad netvrdím, já jsem na té druhé straně a právě mě vadí, že se to tu tak prezentuje, taky si myslím, že by plátce DPH měl mít možnost u firemního auta odečíst DPH vždycky
Únor 10, 200817 r Teda, Škoda mne svou N1 dostala. Ona prostě ta malá zadní okna zneprůhlední. To je docela prasárna. Na Pajeru máme všude vzadu fólie (včetně zadních dveří takže super pro děti) a myslel jsem, že to je prostě, aby nebyl vidět v N1 ten "náklad". Ale když koukám na Roomstera (a ostatní N1 Škody), tak je to asi opravdu jen jako upozornění Policii, že tam má být přepážka. To mi přijde hnusné. BTW jak jsem tak koukal na přepážku v Roomsteru, chce to flexu, černý sprej, 20 minut práce a je posekáno ve smyslu vlk a koza.;-)
Únor 10, 200817 r Ty černý okna v zadu mě taky točí dokonce na některých vlakových přejezdech je to i nebezpečný na pravou stranu není vidět když nemám spolujezdce tak jedu úplně na slepo.
Únor 10, 200817 r Jen pro upřesnění..neprůhledná okna si škodovka nevymýšlí, aby tím vytáčela zákazníky..ukládá jí to zákon.
Únor 10, 200817 r No nevím mám ještě fab.combi s přepážkou a tam je nalepená černá folie ale průhledná a to je úplně o něčem jiným.(u roomstru je neprůhledná.)
Únor 10, 200817 r http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/9E9F56B7-4...E/0/schvmn1.rtf Zde je odkaz na metodiku MD ČR. Nákladový prostor musí vykazovat charakter skříně, proto ta úprava.
Únor 10, 200817 r Jirik: mozna jsem slepej ale v ty metodice je o oknech pouze tato veta: Tato okna mohou být též zcela “znehodnocena” a pevnostně zabezpečena. Za takovou úpravu lze považovat bezpečnostní folie schváleného provedení (pevnostní zabezpečení okna) v kombinaci s neprůhlednou (černou či v barvě karosérie) folií. Kde se pise ze . . . okna MOHOU . . . tedy nikoli, ze musi byt zabezpecena. Ja mam Roomstera od vyroby N1 a zadnou folii ani jinej bazmek v zadnich oknech nemam. Jsou normalne pruhledny a jsem tomu rad. V te metodice je pouze pozadavek ze musi byt zajisteny okna v prostoru pro naklad, coz je splneno, naklad vozim v kufru za mrizi a pod platem.
Únor 10, 200817 r Této větě ale předchází odstaven o povinnosti zabezpečit okna. Předpokládám, že tam asi nikdo nebude mít doporučenou mříž s oky 50x50..alespoň si nevybavuju, že bych nějaké takové auto viděl. Proto je následně uvedena druhá možnost, kdy místo tohoto mohou být okna upravena zmíněnou fólií. Pak už jen záleží na schvalovacím řízení, co se pro výrobce dostane do podmínek a která ze dvou variant se zvolí. Okna v nákladovém prostoru tedy zabezpečena být MUSÍ, volnost je pouze ve vybraném způsobu.
Únor 10, 200817 r No to je prave ono, okna v nakladovem prostoru, ale ja zadny okna v nakladovem prostoru nemam, protoze mam nakladovy prostor pouze v kufru. Nehlede na to, ze pokud by platil tvuj vyklad tak by musela byt folie nejen na zadnich oknech (mala okenka uplne vzadu) ale i na oknech v zadnich dverich a 5. dverich a takovou upravu jsem jeste krom praktika, kde je to vsechno plechovy, nevidel.
Únor 10, 200817 r To není můj výklad, to byla citace. Pokud znáš celou směrnici, popř. přílohu č.1 vyhlášky 341, tak tam se píše i o pátých dveřích. Jinak když budeš mít auto dvoumístné a nákladový prostor ti primárně začíná za předními sedačkami, budeš samozřejmě mít zajištěná i okna v zadních bočních dveřích, jestli máš auto klasicky 4-5 místné, máš uvažovaný nákladový prostor až za zadními sedačkami.
Únor 10, 200817 r "Uvažovaný prostor" Tedy muze byt, jak se zda, temer kdekoli. Protoze mriz je posuvna a ja bych tedy i u sveho 5-ti mistneho auta musel mit znepruhledneny skla u zadnich dverich, nebot se da mriz posunout az za predni sedacky. Presto se to nedela. Takze vyklad muze byt opravdu vseljaky a tudis nevidim stale nikde povinnost mit znepruhlednene jakekoli okno.
Únor 10, 200817 r No, mysli si co chceš. Ten nákladový prostor je jasně definovaný.. jde o to, že i když přepážku posuneš s tím, že vyndáš zadní sedadla, pořád máš 4 nebo 5-ti místné vozidlo..taky zajímavé, že? Přečti si kompletní vyhlášku, pak zmíněnou metodiku a pak se můžeme bavit o tom, co si jak kdo vykládá nebo ne. Malá poznámka trochu mimo téma..to, že legislativa ukládá maximální zatmavení bočních předních oken (teď nemyslím pro N1, apod) ještě neznamená, že každé páté auto na silnici má skla upravená na tmavší, tedy nepovolená. Upraveno Únor 10, 200817 r od Jirik.DC
Únor 10, 200817 r No puvodni spor byl o to jestli je povinnost zatmavovat zadni skla u N1. Ja tvrdim, ze ne a dukazy ktere jsi predkladal muj vyklad potvrzuji. Jestli je auto stale 4-5 mistne i kdyz posunu prepazku je jasne, ale zaroven je zrejme, ze nakladovy prostor se docasne posune i do prostoru zadnich dveri, kde ale zadne zatmaveni neni. Posledni poznamkou chces naznacit, ze vsechny autorizovany prodejci Skoda delaji pri prodeji upravy N1 neco nepovoleneho?
Únor 10, 200817 r Zas mi do úst vkládáš něco, co jsem neřekl..jen jsem tím chtěl naznačit, že OBČAS je velký rozdíl mezi tím, co ukládá legislativa a tím, co pak potkáš na silnici. Já se v této legislativě celkem dost pohybuji, jen jsem sem dal odkaz na pasáž, která to řeší. Udělej si obrázek sám, ale určitě si přečti celou metodiku, k tomu přílohu 1, vyhlášky 341/2002 a můžeš to i konzultovat přímo s Ministerstvem dopravy..protože to v konečném důsledku schvaluje jednotlivým "úpravcům" jejich výbavu a přestavbu. Jinak pořád píšeš o zadních bočních dveřích..přečti si to celé a neotáčej se na z metodiky vytržené větě..řeší se tam i boční dveře v případě posuvné přepážky, popř. boční dveře, jejich konstrukce neumožňuje úpravu zasklení.. Pokud ti to pořád nestačí, je mi líto..podle mně je to tam shrnuté celkem výstižně a jednoznačně Upraveno Únor 10, 200817 r od Jirik.DC
Únor 10, 200817 r Nechci ti nic vkladat do ust, pouze jsem polozil otazku, zda to chces naznacit Jinak ta moje poznamka o zadnich bocnich i 5. dverich je opravdu mimo, protoze to se v te metodice vyslovne resi. Kazdopadne me opruzy s moznosti odpoctu DPH u aut dost stvou. Stale nechapu, proc kdyz u ostatnich veci ktere pouzivam k podnikani si jako platce DPH odecist muzu a u auta to nelze, respektive pouze s opruzem N1. Dodavam pro ty kteri by psali neco o vychcanych podnikatelych kteri jen sidi dane a vsude si prilepsuji na ukor tech co jsou zamestnanci, nase firma plati dane kazdy rok, plati vsechny povinne odvody za svoje zamestnance a platby za DPH jsou nemale. Tzn, ze nam DPH nevraci, ale stale jen platime a platime. Jo a ze vsech firemnich aut mame pouze jedno kategorie N1, u ostatnich nam DPH nevratili. Vim, ze placu na spatnym hrobe, tak to pro dnesek radsi balim. Upraveno Únor 10, 200817 r od mvh
Únor 11, 200817 r Nevím, jak si vw vykládá metodické pokyny, ale opravdu mi přijde nenormální jejich řešení. Jak jsem už psal a to je i v souladu s argumentací která zde proběhla, na jiném voze je prostě fólie okolo celého "nákladního" prostoru a je zevnitř průhledná. To mi přijde smysluplné. Ovšem řešení vw koncernu......
Únor 11, 200817 r Ta metodika jen uvádí, co stanoví legislativa..tady zmíněná vyhláška 341. Ta fólie samozřejmě musí být neprůhledná zvenčí..to, že si tam firma, která má schválenou dostavbu vozidla na N1 dá tmavou z obou stran, to už je jiná věc..ta auta jdou ze škodovky jako klasické kombi M1 a teprve dodatečně se dodělávají, např. v Metalexu..také je o tom záznam v TP. Takže v tomhle bych škodovce nekřivdil..spíš jde o to, že od nich to nikdo s tou firmou řešit nebude..proč taky..
Únor 11, 200817 r Ta metodika jen uvádí, co stanoví legislativa..tady zmíněná vyhláška 341. Ta fólie samozřejmě musí být neprůhledná zvenčí..to, že si tam firma, která má schválenou dostavbu vozidla na N1 dá tmavou z obou stran, to už je jiná věc..ta auta jdou ze škodovky jako klasické kombi M1 a teprve dodatečně se dodělávají, např. v Metalexu..také je o tom záznam v TP. Takže v tomhle bych škodovce nekřivdil..spíš jde o to, že od nich to nikdo s tou firmou řešit nebude..proč taky.. Nevím, ale předpokládám, že zrovna za těma oknama bude spíš škoda a položka konfigurátoru "příprava na N1" (ovšem nevím, jen odhaduji). Metalex dělá přepážku. BTW tohle by mohlo třeba někoho zajímat (tedy kromě Policie, samozřejmě). Upraveno Únor 11, 200817 r od Jetson
Únor 11, 200817 r No me pripada, ze polozka priprava na N1 znamena, ze da skodovka do VIN jedno pismenko, mozna proto je to zadara Kdyby to bylo z tovarny tak bych ho mel taky nepruhledny. (Mozna, jestli nedelaji nejakou pripravu na uchyceni mrize)
Únor 12, 200817 r mvh: Nejak tak. Auto je vyrobené ako ľahké úžitkové vozidlo, v tejto kategórii je aj homologizované. Vo výrobe akurát pripravia horné úchyty pre ukotvenie mreže pri strednom stĺpiku a v prípade, že je auto 4-miestne, nemontuje sa vzadu prostredná hlavová opierka a pás. Montáž mreže je potom na predajcovi, a ako už bolo spomenuté, mreže dodáva Metalex.
Březen 19, 200817 r tak se snad blizka na lepsi casy???? gmmhmm uvidime. http://ekonomika.idnes.cz/mrizka-v-aute-di...2_ekonomika_mia
Březen 19, 200817 r Jo taky me to potesilo. Ne ze bych chtel hned vyndat mriz, ale chci mit tu moznost a nebyt za to buzerovan a pokutovan. Akorat podle toho clanku to vypada, ze ze stavajicich aut to pujde vyndavat az v roce 2011 a to kdo vi jestli.
Duben 8, 200817 r mvh: Nejak tak. Auto je vyrobené ako ľahké úžitkové vozidlo, v tejto kategórii je aj homologizované. Vo výrobe akurát pripravia horné úchyty pre ukotvenie mreže pri strednom stĺpiku a v prípade, že je auto 4-miestne, nemontuje sa vzadu prostredná hlavová opierka a pás. Montáž mreže je potom na predajcovi, a ako už bolo spomenuté, mreže dodáva Metalex. No, myslím že to záleží aj od motoriácie a výbavy (u Roomstera), preto sú (aspoň boli) rozdielne doplatky za N1. Mám podozrenie že pre 1.2 a 1.4 sú v príprave zahrnuté väčšie brzdy (nejdu použiť 14" disky) a 15" pneu s nosnosťou LI min 85.
Duben 8, 200817 r No, myslím že to záleží aj od motoriácie a výbavy (u Roomstera), preto sú (aspoň boli) rozdielne doplatky za N1. Mám podozrenie že pre 1.2 a 1.4 sú v príprave zahrnuté väčšie brzdy (nejdu použiť 14" disky) a 15" pneu s nosnosťou LI min 85. room praktik, tedy N1 má 14´´ kola, při použotí 15´´ je vyšší nosnost, s brzdama to nemá nic společného
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.