Přejít na obsah

motor 1,4 TDi - doporučíte?


Doporučené příspěvky

Tak výměna předepsaná není, ale už se stalo, že ten řetěz selhal. Je to relativně slabší místo na tomto motoru.

Tady se to trochu rozebíralo: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=142689&start=0

Já mám teď najeto 177 tkm. Ve 150 tkm jsem dělal rozvody, při příští výměně při 300 tkm ho možná vyměním.

jj, lepší to vyměnit, na DP jsem to zakládal já a na těch 300 tkm to mám už naplánováno.

 

 

Kortyzon: jak se to vypne? I když mně to nedělá nic, občas se akorát rozsvítí ASR, akorát mi na 99% nefunguje el. topení a auto začne topit až když se trochu ohřeje a přisuzuju to právě té svorce, aby náhodou asi nedošlo ke chcípnut motoru/vybíjení baterie, když řj motoru neví o zátěži :)

 

 

Ještě mě napadlo, ve Světě motorů byl test A2 1,4 tdi a doporučovali tam dvouhmotu, která pasuje i do jiných 1,4. Škoda ale té ceny, myslím že by to ten motor dost zvedlo v komfortu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, i tak dík, jsem vůbec nevěděl že to lze vypnout.

 

Vybíjení v souvislosti, když by bylo zapnuto všechno osvětlení, výhřev skla, zrcátek, sedaček, tak by možná? mohlo PTC zvednout spotřebu nad 120A co dodává altík a zbytek by dotovala baterka, ale když řj ví jaká je zatěž, něco by třeba vypla??

 

Jinak PTC je napsáno, že se montoval do určitých zemí a když je v 1,9, tak jsem myslel, že i 1,4 a i bych řek, že jsem to někde četl, bez svorky nefunguje PTC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

 

chtěl bych se také podělit o své zkušenosti s tímto autem a motorem...

 

Mám Fabii Combi 1.4 TDi 55kW, rok výroby 2005 a k dnešnímu dni má najeto poctivých 302000 km.

 

Auto je přes léto nazuto na 205/45 R16

 

Na autě je dělán pravidelný servis + nějaké drobné opravy a úpravy.

 

Rozvody každých cca 100000 km

Spojka měněna za origo při 200000 km

Podruhé měněny tyče řízení při 298000 km

Při 280000 km výměna všech homokinetických kloubů

 

Kupoval jsem ji po operativním leasingu v roce 2009 a měla najeto +-146000km

 

S autem jsem do dnešního dne maximálně spokojen a tento motor mohu jen doporučit... Sice mi chvíli trvalo než jsem si na něj zvykl, ale jinak na Fábii naprosto dostačující! Zatím uvažujeme jaká bude její budoucnost, protože jsme si koupili O2 FL 2.0TDi... 

 

Luxusní spotřeba při svižnější jízdě cca 5-6l/100km...

 

Olej je od výměny do výměny - nikdy jsem nic nedoléval... Dáváme tam Castrol Edge 5w40 4l

Editováno: , autor: Drapa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já si koupil fabii 1,4 Tdi r.v. 2006 z bazaru v roce 2013, vozidlo jezdilo v jedné nejmenované české fimě. Auto v plné výbavě, nehavarované, čisté, ale po 4 mesícech ježdění se odporoučelo vstřikování a od té doby samé problémy - najeto 112 000km. Bavil jsem se o tom s kamarádem automechanikem a ten mi řekl, že Fabie 1,4 Tdi jsou "spolehlivá" auta ale jen když se k nim člověk chová slušně a to se o ŽÁDNÉM SLUŽEBNÍM AUTĚ říct nedá! Auto jsem prodal za 65% kupní ceny a koupil si ten samý model od mladého páru, který potřeboval prostornější auto. I když mělo téměř 2 x více najetých kilometrů, tak výjma olejů to auto nepotřebuje nic.

 

Závěr a můj úsudek: Fabia 1,4 Tdi ano, ale nikdy si nekupujte služebku -  nestojí to za to.  

 

Ještě jedná malá perlička k autorizovaným servisům. Známý dovezl auto do  nejmenovaného autorizovaného servisu s (už si nevzpomínám s jakou závadou). Tam mu řekli, že auto bude hotovo za 2h. Známý, se rozhodl, že si sedne vedle do restaurace a ty dvě hodinky počká..... Za dvě hodiny telefon: "Pane auto máte opraveno"... Známý na to: "Vždyť sedím vedle v restaraci - auto před očima a nikdo se jej ani nedotkl".....:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme v rodině dvě takovéto služební Fabie, moje má najeto teď téměř 229 000 km, švagrova něco kolem 240 000 km. Já ji mám dva roky a mnou najeto těch 29 000, švagr už skoro 4 a najeto asi 70 nebo 80 000 a nikdy žádný problém, obě jsou taky služebky, servisované v autorizovaném servisu Škoda a nikdy nebyl žádný problém. Takže to záleží, kdo se o auto a jak stará, služebák tedy nemusí být vůbec špatná koupě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jezdím služební a když to tak vezmu, tak nějaké extra zacházení nedostávala asi nikdy, má necelých 290 tkm. Třeba zahřívání motoru, když to trochu jde snažím se tomu nešlapat, ale když potřebuju, tak to moc neřeším, bohužel se to pomalu zahřívá a čekat v zimě třeba 20 km... Další bohužel je krátká převodovka, takže pár jízd kdy jsem desítky km jel kolem 4000 ot. bylo, ale ono i pohodových tempomatových 150 je asi 3500 ot. Já na ní nemůžu říci křivého slova, tco mi u ní po 100 tkm vychází na pěkných 2,2 Kč/km.

 

Jinak ono ty 1,4 byly hlavně služební, hlavně u verzí 55 a 59 kW v eleganci je to asi jistota, soukromníků kteří by za to dávali skoro půl mega a nepřiplatili si už celkem směšných 30 tis. za lepší motor moc nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo dneska, pokud bych mel moznost vyberu, tak bych take bral 59 kW. Ale v dobe koupe zadna pekna, v dobrem stavu a za pekne penize nebyla. Koupil jsem tedy nejslabsi verzi s 51 kW a jsem spokojeny. Mam na ni tech 30000 km a jede dobre. Jedina situace, kdy bych byl radeji za tu silnejsi variantu jsou chvile, kdyz jsou v aute 4 lidi a mam plny kufr. Pak se nizsi vykon trochu projevuje, ale nic tragickeho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele na chip nejsou ted penize, kvalitni prace neco stoji. Nechci to davat nejakymu strejdovi, co to dela prvne. A taky mam trochu strach, co by na to rekla spojka. Mozna ji pristi rok necham preventivne vymenit. Zatim se to da prezit, plne nalozeny jezdim tak ze 40 % cest.

Editováno: , autor: Tomáš Slabý
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám tu slabší verzi a pokud se jezdí alespoň trochu podle předpisů, tak je výkon dostatečný. A to jsem přešel z focuse, kterej měl 74 kW.

Když jsem auto kupoval, říkal jsem si, že dostane čip, když mi výkonově nebude stačit. Teď to byl rok co jsem auto koupil a najel jsem přes 30 tkm a žádnej čip se nekonal.

Za jedno je výkon pro moji potřebu dostatečný a za druhý - auto nekouří, necuká, běží pěkně, má nízkou spotřebu, startuje na otočení v každý situaci a já chci aby to tak dlouho zůstalo.

Nechci motor nějakým nenutným zásahem rozhodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvalitnim chipem nicemu neuskodis. S autem jezdim peknou radu let ale majtel sem az od roku 2009, hned po koupi sem auto nechal osoftit protoze proste uz mi to bylo malo, a jako sluzebni sem to udelat nemohl. Ted ma auto najeto 333000km nejakejch 125000km s novym softem a nikdy jsem toho nelitoval. Je ale potreba pocitat s investici do novy spojky, nejlepe ji rovnou preoblozit. Ted je tam 76kw 263nm odbrzdeno a s jizdou kolem 100 tacho se dostanu i na 4 litry. S turbem se hybalo minimalne prakticky vubec a drzi porad, nepiska nic. Auto zakouri jen pokud je podtoceny z toho duvodu ze se samozrejme pridavalo na davce nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomáš: spojku preventivně určitě neměň.

Jinak já můžu čip rovněž doporučit, s autem se jezdí příjemněji za stejnou spotřebu. Kdyby to šlo, bral bych do fabky ještě tak 50k a 100Nm, jezdím většinou prázdný a 90-100 na spotřebu, ale ta lehkost výkonných aut je prostě fajn, navíc občas táhnu za autem přívěs, nebo i v autě náklad 400, 500 kg a to pak člověk ocení každýho koně navíc :) Na čip je najeto asi 25tkm, celkem 290 a spojka zatím drží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...