Přejít na obsah

motor 1,4 TDi - doporučíte?


Doporučené příspěvky

one-z: Já právě rozmýšlím, co nechám příští rok udělat. Buď bych nechal preventivně vyměnit spojku, která už od koupě zabírá až nahoře a poslední dobou se mi zdá, že občas klouzne. Nebo zda dám nový podvozek.

 

Jinak výkon mi zatím taky bohatě stačí, ale když je plné auto, tak do kopce by se občas nějaký koník hodil. Jinak jezdím rozumně, více méně na spotřebu. Občas na to šlápnu, když je nějaký pěkný klikatý úsek, ale vždycky s rozumem, nemá smysl se někam honit :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně občas nedá rozjezd na plnej plyn, kdy se to zachová jak HDM, zatím se mi to stalo asi 3x, poprvé před 50 tkm ještě se seriovým výkonem, zatím neřeším, když mi to udrží plnej plyn do kopce v největším krouťáku třeba při tažení skoro 2t auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl u své původní fábii (koupené od Č*Z) problém, že když jsem se rozjížděl na jedničku z křižovatky tak přeřadit na dvojku byl problém, protože jinak než přes "zuby" to nešlo. Jinak jsem musel vždy počkat cca 3-5 sekund až otáčky poklesnou a teprve pak šla dvojka zařadit "pěkně". Jen tak pro zajímavost, měl někdo podobný problém? Díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je podle me hloupost dobra tak na obrouseni brzdovyho oblozeni, pokud s rucni brzdou tak z mista na jednicku a zdrava spojka ti auto udrzi a potahnes zablokovany zadni kola za sebou

Nemyslím si že hloupost, když potřebuješ zjistit zda spojka udrží největší moment. Zkusit přetlačit ručku je zas dle mě zbytečné trápení spojky, která je na výměnu podstatně dražší (btw to se spíš hodí na vyzkoušení ručky). Jinak pro brzdový obložení je to nic, kdy se to ani pořádně neohřeje za tu chvilku, to u mě už zažily jinej mazec, když byly třeba zaseklé a brzdily pořád, nebo i na okreskách.

Jo že jde špatně řadit je další věc, už hůře vystavuje. Asi se shodnem na tom, že když to klouže kdy nemá nebo jde hůře řadit, je to na výměnu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Mám malý dotaz. Kamarád si kupuje fabii. Původní majitel tvrdí, že vozidlo bylo servisováno v autorizovaném servisu škoda, avšak servisní knížku někde ztratil. Slyšel jsem, že existuje centrální digitální databáze servisních oprav škodovek - udajně jsou tam i údaje o lakovaných částech karoserie apod. Máte s tím někdo zkušenosti, případně u koho se tyto informace o vozidlu dají získat pokud znám Vin? Díky P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím Kluci. Jsem tu nový. Dovezl jsem si fabii 1,4 TDi v combi po faceliftu. JEn mi palubní počítač ukazuje větší spotřebu¨než je v reálu Dá se s tím něco dělat? Dále jsem se chtěl zeptat na chladící kapalinu. Dolel jsem ji a ani ne za týden uroven kapaliny šla pod minimum. Mám se tím nějka zabývat, nebo je to těmi horkami, díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Ano, dá se nastavit korekce palubního počítače pomocí diagnostiky. Ale ještě bych počkal, třeba to bude u další vyjeté nádrže naopak a v průměru to bude sedět.

2) Horky to není. Chladicí kapalina někde utíká. V prvé řadě zkontroluj, jestli neutíká do oleje, to by bylo nejhorší.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdar chlapi. Mám fabii 14 TDI rok 2005 (typ 6Y, varianta SEAMFX01). Auto má najeto 163 000km. Občas mi auto nesepne turbo, musím auto vypnout a opět nastartovat. Pak už jede jak má. Když jsem to dal do servisu, mechanik mi řekl, že turbo bylo absolutně tvrdé, tak jej rozhýbal a jelo to fajn. Teď (asi po 4tkm) mi to dělá znovu. Měli jste s tím někdo podobný problém?  Mám rád, když je auto v pořádku, proto mě to sere:( Díky za příspěvky :kol-43:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika tam byla dělána a ta právě mlčí. Jediné co se měnilo byla zátka u obtoku spalin turba, která zamezuje aby se turbo zanášelo. Původně tam byla vložena, ale diagnostika na to přišla a tak se dala ven.  Sam mechanik mi řekl, že u těchto fábii je jiné turbo než např. u Octávie nebo fabie 1,4 TDi r.v. 2006-2007. Bývalý majitel také často turbo čistil. Je možné že to má jinou souvislost s něčím jiným, a má to za následek zanášení turba sazemi?Jezdím převážně dálkové trasy 100km a více, občas tomu dám na dálnici trochu pokouřit, jak mi bylo poraděno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...