mmerlin Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Zdravim, jak je to s rozdilem Naturalu 95 a 98 - kdyz mam Octavku 1.6 74kw, muzu tankovat 98ku? V technicaku je napsanej natural 95, ale vim, ze nektery lidi rikaj, ze kdyz natankuju 98ku tak to lip pojede, bude to mit mensi spotrebu atd. Je to pravda? Jsou ty benziny skutecne jednoduse zamenitelne nebo mam tankovat radeji predepsanou 95ku? Jde mi o to, aby 98ka treba nejak neposkozovala motor atd... Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Zdravim,jak je to s rozdilem Naturalu 95 a 98 - kdyz mam Octavku 1.6 74kw, muzu tankovat 98ku? V technicaku je napsanej natural 95, ale vim, ze nektery lidi rikaj, ze kdyz natankuju 98ku tak to lip pojede, bude to mit mensi spotrebu atd. Je to pravda? Jsou ty benziny skutecne jednoduse zamenitelne nebo mam tankovat radeji predepsanou 95ku? Jde mi o to, aby 98ka treba nejak neposkozovala motor atd... Diky Něco podopbnýho se tu už probíralo...chtělo by to hledat. Ale já jezdil třeba na V-Power a bylo to znát, spotřeba šla lehce dolů a jelo to víc odspoda... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmerlin Vloženo 28. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Zdravim,jak je to s rozdilem Naturalu 95 a 98 - kdyz mam Octavku 1.6 74kw, muzu tankovat 98ku? V technicaku je napsanej natural 95, ale vim, ze nektery lidi rikaj, ze kdyz natankuju 98ku tak to lip pojede, bude to mit mensi spotrebu atd. Je to pravda? Jsou ty benziny skutecne jednoduse zamenitelne nebo mam tankovat radeji predepsanou 95ku? Jde mi o to, aby 98ka treba nejak neposkozovala motor atd... Diky Něco podopbnýho se tu už probíralo...chtělo by to hledat. Ale já jezdil třeba na V-Power a bylo to znát, spotřeba šla lehce dolů a jelo to víc odspoda... Jenze V-Power je trochu neco jinyho nez klasicka 98ka, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Zdravim,jak je to s rozdilem Naturalu 95 a 98 - kdyz mam Octavku 1.6 74kw, muzu tankovat 98ku? V technicaku je napsanej natural 95, ale vim, ze nektery lidi rikaj, ze kdyz natankuju 98ku tak to lip pojede, bude to mit mensi spotrebu atd. Je to pravda? Jsou ty benziny skutecne jednoduse zamenitelne nebo mam tankovat radeji predepsanou 95ku? Jde mi o to, aby 98ka treba nejak neposkozovala motor atd... Diky Něco podopbnýho se tu už probíralo...chtělo by to hledat. Ale já jezdil třeba na V-Power a bylo to znát, spotřeba šla lehce dolů a jelo to víc odspoda... Jenze V-Power je trochu neco jinyho nez klasicka 98ka, ne? Jo to je a asi u tý 98 ten rozdíl nebude takovej, takže ber 95, ale je dobrý vyzkoušet víc pump, jsou docela rozdíly v kvalitě a přitom by to měl být ten samej benzín... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavinek Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 (editace) Tak to mi povídejte, kupoval jsem dlouhou dobu benzín - Natural 95 u Globusu (slušná cena) a pomalu jsem po čase jsem zjišťoval mírný pokles výkonu (1.8T 20V), no tak jsem vzal u Shell- ky 2 krát V-Power a ejhle auto ožilo! Samozřejmě že se dá používat 98 do 1.6 ! Akorát ta cena versus výkon nemá smysl! Ber V- Power, ta cena je trochu menší a jede to lépe než klasická 95! Nebo zkus nabrat větší množství V- Power Racing! Taky dobrá změna!! Chce to prubnout!! Editováno: 28. Duben 2007, autor: Octavinek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Tak to mi povídejte, kupoval jsem dlouhou dobu benzín - Natural 95 u Globusu (slušná cena) a pomalu jsem po čase jsem zjišťoval mírný pokles výkonu (1.8T 20V), no tak jsem vzal u Shell- ky 2 krát V-Power a ejhle auto ožilo! Samozřejmě že se dá používat 98 do 1.6 ! Akorát ta cena versus výkon nemá smysl! Ber V- Power, ta cena je trochu menší a jede to lépe než klasická 95! Nebo zkus nabrat větší množství V- Power Racing! Taky dobrá změna!! Chce to prubnout!! Ano, do 1,6 se dá použít jakejkoli benzín 95, 98, V-Power, Racing, ale jde o to jestli se to za tu cenu vůbec vyplatí, asi bych to praktikoval tak že bych jezdil na 95 a jednou za čas vzal V-Power a trochu to protáh, ať se ten bordel z motoru vypálí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bangladezo Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 98čku do 1,6 muzu jenom doporucit .vykon ani spotreba se sice nijak nezmeni ale zmizí kolisani otecek motoru na volnobeh/stara znama slebost motoru1,6 jak 55 tak 74/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 98čku do 1,6 muzu jenom doporucit .vykon ani spotreba se sice nijak nezmeni ale zmizí kolisani otecek motoru na volnobeh/stara znama slebost motoru1,6 jak 55 tak 74/ Tak to jsem u V-Power nepozoroval, otáčky lehce kolísaj pořád...a to jsem měl 220litrů V-Power... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmerlin Vloženo 28. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 OK. Tak diky za odpovedi. Ptam se proto, ze tady mam u baraku pumpu a jednou za cas maji akci, kdy je cena 95 a 98 uplne stejna, tak se ptam, jestli mam v tomhle pripade jit radeji do 95 nebo 98. Pokud ma 98ka jenom pozitiva, tak neni co resit, ale nerad bych, aby to treba nejak ublizovalo motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
///M5 Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 Tohle jsem našel na stránkách ústavu paliv a maziv: Otázka: Dobrý den. Je opodstatnělé tankovat do benzínového motoru (1,6 16V) benzín s oktanovým číslem 98 a vyšší? Je zvýšená cena úměrná, zlepšení výkonu automobilu? A nemůže tento "polepšení" udělat něco motoru s normálním olejem (ACEA A3 10W 40)? Mnohokrát děkuji za odpoběd. Odpověď: Dobrý den, tvz. oktanový nárok motoru, tedy doporučené palivo pro daný typ motoru stanovuje výrobce motoru. Tento údaj naleznete v příručce vozidla. Pokud použijete "lepší" benzín, než předepisuje výrobce motoru, motoru určitě neublížíte. Na druhou stranu neočekávejte žádné znatelné zvýšení výkonu motoru, snad pouze určité zlepšení komfortu jízdy (motor lépe reaguje při akceleraci). Při měření se benefit použití benzínu s OČ 100 oproti standardnímu s OČ 95 projevil neznatelným zvýšením výkonu o cca 2%. Zvýšená cena tedy není úměrná vynaloženým prostředkům. Kromě toho benzín prodávaný u čerpacích stanic má vyšší hodnotu OČ (95 je minimální hodnota), zpravidla se pohybuje mezi OČ 96 až 98 - takže lepší benzín tankujete pořád. Alespoň u námi sledovaných čerpacích stanic, označených logem Pečetě kvality (www.dobrapumpa.cz). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 Tohle jsem našel na stránkách ústavu paliv a maziv:Otázka: Dobrý den. Je opodstatnělé tankovat do benzínového motoru (1,6 16V) benzín s oktanovým číslem 98 a vyšší? Je zvýšená cena úměrná, zlepšení výkonu automobilu? A nemůže tento "polepšení" udělat něco motoru s normálním olejem (ACEA A3 10W 40)? Mnohokrát děkuji za odpoběd. Odpověď: Dobrý den, tvz. oktanový nárok motoru, tedy doporučené palivo pro daný typ motoru stanovuje výrobce motoru. Tento údaj naleznete v příručce vozidla. Pokud použijete "lepší" benzín, než předepisuje výrobce motoru, motoru určitě neublížíte. Na druhou stranu neočekávejte žádné znatelné zvýšení výkonu motoru, snad pouze určité zlepšení komfortu jízdy (motor lépe reaguje při akceleraci). Při měření se benefit použití benzínu s OČ 100 oproti standardnímu s OČ 95 projevil neznatelným zvýšením výkonu o cca 2%. Zvýšená cena tedy není úměrná vynaloženým prostředkům. Kromě toho benzín prodávaný u čerpacích stanic má vyšší hodnotu OČ (95 je minimální hodnota), zpravidla se pohybuje mezi OČ 96 až 98 - takže lepší benzín tankujete pořád. Alespoň u námi sledovaných čerpacích stanic, označených logem Pečetě kvality (www.dobrapumpa.cz). Tak když je to vyjádření ústavu paliv a maziv, tak by se tomu snad dalo věřit, ale ono u těch levnějších pump jako třeba hypernova bych tomu moc nevěřil, ono to oktany může mít, ale když to bude naředěný tak to je stejně naprt i kdyby to mělo 110oktanů... Jde tam hlavně o to že se motoru nemůže nic stát při ježdění na vyšší oktany... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camron Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 (editace) 1/ To ///M5 - 1.6 Octule ale nemá 16V motor 2/ tankovat u Hypernova a podobných pump může jen dobrodruh 3/ měl jsem 1.6-75KW Octavii a po natankování V-Shell power racing mi subjektivně přišlo, že motor je tišší, kultivovanější a jde lépe a ochotněji za plynem. Nějaké extra úspory paliva jsem si nevšiml Editováno: 29. Duben 2007, autor: camron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
///M5 Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 1/ To ///M5 - 1.6 Octule ale nemá 16V motor2/ tankovat u Hypernova a podobných pump může jen dobrodruh 3/ měl jsem 1.6-75KW Octavii a po natankování V-Shell power racing mi subjektivně přišlo, že motor je tišší, kultivovanější a jde lépe a ochotněji za plynem. Nějaké extra úspory paliva jsem si nevšiml Motor o obsahu 1.6 nemůže mít 16V ? Vidíš tam někde napsáno že dotyčný, který dotaz psal má Octavii ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 1/ To ///M5 - 1.6 Octule ale nemá 16V motor2/ tankovat u Hypernova a podobných pump může jen dobrodruh 3/ měl jsem 1.6-75KW Octavii a po natankování V-Shell power racing mi subjektivně přišlo, že motor je tišší, kultivovanější a jde lépe a ochotněji za plynem. Nějaké extra úspory paliva jsem si nevšiml Motor o obsahu 1.6 nemůže mít 16V ? Vidíš tam někde napsáno že dotyčný, který dotaz psal má Octavii ? k bodu 2) mohu vyvrátit pochybnosti o kvalitě beňálu na hypernovách, tam se objednává a zaváží renomovanými prodejci a přepravci, tedy žádná vlastní distribuce Ahold šmejd, takže buďte v klidku a poho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camron Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 1/ To ///M5 - 1.6 Octule ale nemá 16V motor2/ tankovat u Hypernova a podobných pump může jen dobrodruh 3/ měl jsem 1.6-75KW Octavii a po natankování V-Shell power racing mi subjektivně přišlo, že motor je tišší, kultivovanější a jde lépe a ochotněji za plynem. Nějaké extra úspory paliva jsem si nevšiml Motor o obsahu 1.6 nemůže mít 16V ? Vidíš tam někde napsáno že dotyčný, který dotaz psal má Octavii ? Motor o obsahu 1.6 pochopitelně může mít 16V. Nevidím, že by dotyčný, jak výše uvedeno, psal, že má Octavii. A na základě těchto faktů nechápu, proč to cpeš do sekce Octavia I, která má 8V?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
///M5 Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 1/ To ///M5 - 1.6 Octule ale nemá 16V motor2/ tankovat u Hypernova a podobných pump může jen dobrodruh 3/ měl jsem 1.6-75KW Octavii a po natankování V-Shell power racing mi subjektivně přišlo, že motor je tišší, kultivovanější a jde lépe a ochotněji za plynem. Nějaké extra úspory paliva jsem si nevšiml Motor o obsahu 1.6 nemůže mít 16V ? Vidíš tam někde napsáno že dotyčný, který dotaz psal má Octavii ? Motor o obsahu 1.6 pochopitelně může mít 16V. Nevidím, že by dotyčný, jak výše uvedeno, psal, že má Octavii. A na základě těchto faktů nechápu, proč to cpeš do sekce Octavia I, která má 8V?! No..., chtěl jsem ještě napsat svou zkušenost s benzínem s oktanovým číslem vyšším než 95, ale ten motor má více než 8 ventilů, tak to raději tady nebudu psát... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmerlin Vloženo 30. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 30. Duben 2007 Chlapi, tak koukam, ze jsme se dostali trochu jinam. Ja se priznam, ze ani netusim, kolik ma moje kokta ventilu (je to 1.6ka 74kw z roku 99), ale ani si nejsem jistej, jestli to s tematem souvisi... Nicmene teda zpet k puvodnimu dotazu - co jsem teda procital vase odpovedi, tak to vypada, ze kdyz mam 98ku za stejnou cenu jako 95ku, tak je asi lepsi tankovat 98ku, zejo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pike Vloženo 30. Duben 2007 Sdílet Vloženo 30. Duben 2007 jo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikosar Vloženo 30. Duben 2007 Sdílet Vloženo 30. Duben 2007 Tak do te tvoji 1.6 se muze pouzit i natural 98, uplne normalne vubec to nevadi, urcite se ti snizi spotreba o par deci a na tom vykonu to jde jen malilinko poznat, ale prospeje to motoru. Pozn. Ja mam fabii 1.4 16V v technicaku mam napsany doporucene tankovani N98, ale ja tankuji vetsinou jen N95, minule jsem zkousel natankovat neco lepsiho, zajel jsem do Shell a natankoval N100, rozdil byl, o neco to malo papalo a mirne zrychleni tam bylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicouncz Vloženo 30. Duben 2007 Sdílet Vloženo 30. Duben 2007 Celkem vtipnej clanek k "vysokookatnovejm" PHM,bohuzel ale zcela pravdivy http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
///M5 Vloženo 30. Duben 2007 Sdílet Vloženo 30. Duben 2007 Celkem vtipnej clanek k "vysokookatnovejm" PHM,bohuzel ale zcela pravdivy http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903 Zajímavý článek, DOPORUČUJI PŘEČÍST. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 1. Květen 2007 Sdílet Vloženo 1. Květen 2007 Já jsem ve své Felicii 1.6 a Oktě 2.0 vyzkoušel snad všechny, od 95, 98 i 100 oktanů a nic moc jsem tedy nezpozoroval. Těch 100 bylo ve Felicii trochu znát, ale nic moc, za ty peníze to nestálo. Nakonec jsem zakotvil u shell v-power 95, motor jde líp v nízkých otáčkách a postupně mi šla dolů spotřeba asi o 0,5 litrů/100 km. Takže já doporučiji shell v-power 95. Více oktanové benzíny se podle mě nevyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host dadly Vloženo 2. Květen 2007 Sdílet Vloženo 2. Květen 2007 Zdravim,jak je to s rozdilem Naturalu 95 a 98 - kdyz mam Octavku 1.6 74kw, muzu tankovat 98ku? V technicaku je napsanej natural 95, ale vim, ze nektery lidi rikaj, ze kdyz natankuju 98ku tak to lip pojede, bude to mit mensi spotrebu atd. Je to pravda? Jsou ty benziny skutecne jednoduse zamenitelne nebo mam tankovat radeji predepsanou 95ku? Jde mi o to, aby 98ka treba nejak neposkozovala motor atd... Diky Mám sice 1,8 20V, ale to není podstatný, platí to všeobecně. V návodu k obsluze k autu je totiž v článku "palivo" mj. napsáno, že ...při použití více oktanového paliva neočekávejte větší výkon nebo nižší spotřebu. Píše to přímo výrobce, tak asi ví proč. Abych předešel zbytečným diskusím o mým příspěvku, podotýkám, že to platí pro O1. Jak je to s novými motory nevím a hlavně diskuse o tom patří někam jinam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 2. Květen 2007 Sdílet Vloženo 2. Květen 2007 Prostě to zkus a uvidíš Kolik lidí, tolik názorů. Já osobně jsem před lety jezdil s Feldou 1.6 jen na V-P 95, proože na něj jela znatelně líp než na běžnou 95. Netvrdím, že tam byl nárůst výkonu nebo snížení spotřeby, ale motor prokazatelně zabíral níž, rychleji reagoval na plyn a ochotněji se vytáčel a byl tišší. Toto jsem si několikrát ověřil i přechodem zpět na běžnou 95. A podobnou zkušenost jsem udělal před pár týdny s Oktou, kdy jsem tam asi po 3 letech taky nalil V-P 95. Motor zabírá o kousek níž a obecně rychleji, a k tomu je o něco tišší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilB@ Vloženo 2. Květen 2007 Sdílet Vloženo 2. Květen 2007 Prostě to zkus a uvidíš Kolik lidí, tolik názorů.Já osobně jsem před lety jezdil s Feldou 1.6 jen na V-P 95, proože na něj jela znatelně líp než na běžnou 95. Netvrdím, že tam byl nárůst výkonu nebo snížení spotřeby, ale motor prokazatelně zabíral níž, rychleji reagoval na plyn a ochotněji se vytáčel a byl tišší. Toto jsem si několikrát ověřil i přechodem zpět na běžnou 95. A podobnou zkušenost jsem udělal před pár týdny s Oktou, kdy jsem tam asi po 3 letech taky nalil V-P 95. Motor zabírá o kousek níž a obecně rychleji, a k tomu je o něco tišší. Souhlas s výše uvedeným, nechci propagovat V-P 95, ale auto se při něm chová trochu lépe, než když jsem tam rval 95 od JETu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.