Přejít na obsah

nejede víc jak 180...motor netáhne


dvorcidlo0

Doporučené příspěvky

Môj problém je nasledovný. Mám Octaviu 1.9TDi rv.99 model 2000, 81kw. Pri dlhšej jazde po dialnici či normálnej ceste mi okokeby vypínalo a zapínalo turbo. Maximalne to zrýchli na 185/195 tachometrových čo je málo. Pri akcelerácií do 2 100otáčiek neťaho totálne( čo je hadam ako tak v poriadku veď to je "turbo) a po prekonaní tejto hranice ide..ale ako kedy. Raz ide lepśie a raz horšie. Pri skúšani akcelerácie 0-100 mi vyšiel výsledok 11 s čiže opať v norme. Ale kedže mal som požičanu Audi A4 1.9tdi 81kw r.v.98, viem že tam sa to nedialo. Audi išla bez problémov 210 nebola čipnutá, a nestalo sa mi že pri 160 nachvilu(2s)nezrýchľovalo potom brutálne zabere, pri 175 zase sekne potom zrýchľuje ale ako 66kw maximalne .a horko ťazko sa dostanem k 190. Ak idem 200km bez pretávky potom sa problem prenesie aj na nižšie rýchlosti. Mám najazdených sotva 60 000km, auto je riadne cez zimu v garáži, používané zväčša na dlhé trasy, čiže myslím že to turbo nie je. Problem pretrváva už 3 roky hádam, bol som pred 3 rokmi v servise( napichli ma na počitač) a povedali že je to v poriadku. No tento rok sa to stava zas častejšie. Kde môže byť chyba? Na fóre som čítal nieco o váhe vzduchu. Môže to byť v tom alebo niečo ine?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně si sežeň někoho, kdo má diagnostiku, a udělejte zkušební jízdu, při které logujte kanály 1,3 a 11. V jedničce jsou otáčky motoru a vstřikované mžnoství paliva, ve trojce požadované a reálné hodnoty MAF=váha vzduchu, v jedenácce požadovaný tlak turba a skutečný tlak turba.

Určitě můžeš zkusit sám a bez diagnostiky zahýbat reulační tyčkou na plechovce turba (amatérsky popsáno :D - je to taková plechovka zezadu na motoru u turba, tím že budeš zasouvat a vysouvat tu tyčku, která z ní kouká, zjistíš, zda se variabilní geometrie lopatek někde nezadřela....).

Koukni se také na www.dieselpower.cz/forum, jsou tam i skuteční odborníci, kteří by ti dokázali poradit více z praxe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_mindik

no tedy koukám já s octou tolik nejezdim max 180 to stačí ne??? a že nejede přez 200 to neni ani v techničáku.spíš bych řekl že se tak ten motor akorá odkouří ale tio je muj názor amatera. a typnul bych ten problem na lopatky v turbu nedavno sem je taky čistil a delalo mi to trochen jinačí bordílek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 81kw kombajna, najeto 210 000km a mam taky pocit že by mi to mohlo jet líp ačkoli na dálnici se na 200 dle tacho dostanu a zatim nejvíc sem jel 210 z kopečka, myslim že pak už je omezovač (taky tacháč do 220 co bych chtěl že) a ty otáčky kousek od červenýho asi motůrek moc rád nemá.Ale v nižších otáčkách mi přijde že turbo netáhne jak by mělo, třeba je to jen můj úchylnej pocit,porovnával sem to s golfem tdi PD 74kw (20.000km) a ten bych řek že dole táhne líp ale nahoře je slabší, tak se snažim na to přijít čim by to mohlo bejt, známej mi radil vyzkoušet tu geometrii lopatek jak tady už někdo psal, to je jedna možnost, další mě napadá ta váha ale to je těžký posoudit,jedině zkusit projet s jinou, a nebo zasviněný turbo (což u tebe při 60.000km se mi nezdá), a pak ještě by to mohl ovlivnit vzducháč (ten sem ale teď čistil - sportovní).

Sou to ale problémy s těma TDIčkama :doh hlavně že jezdí!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

mno, panove, nemam TDI ale benzin, viz me info, ale kamarad mi o TDI vypravel.. o maximalce rozhoduje typo prevodovky.. vysoka maximalka=dlouha prevodovka(neni tak ziva) nebo mensi maximalka=kratsi prevodovka, ale lepsi zrychleni(kratsi prevody)--- ale to jen tak naokraj.. u vas to bude asi jinej problem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...kloním se také k diagnostice, porovnat tlaky na turbu s doporučeným (+kontrola lopatek) a poměr vzduchu na váze.

Já mohu posoudit mé autí. Octa 1,9 TDi 81 kW, chip cca 106 kW, 160 000 km :

Zátah začíná od 1500 - 1600 ot/min.

Končí na omezovači otáček, bez znatelné díry.

Pravda je, logicky, že před koncem už není zátah tak brutální....

Max rychlost dosáhnu na doraz tachometru , tzn. 220 km/h (před čipem jsem dosáhl 210 v pohodě také), jedno jestli naložený nebo prázdný.

Na nájezdu na dálnici jsem ( naložený) stačil z 70-ky na 170 km/hod BMW 528 ve zrychlení, ale rozhodně bych ho nepředjel...takže spokojen

Nyní mám novou váhu, a dlouho jsem měl subjektivní pocit, že to blbě jede. Protože jsem nedůvěřivý na neprověřené aplikace a rád si dělám vše sám ( tedy na autě :smich: ), ale je vše "ready"!

Takže, pokud někdo s Octou 81kW nedosáhne na 180 km/hod, má problém a měl by ho řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OT: měl bych dotaz, kolik máte otáček na 5°při 200km/h ?

Díky

4320 ot/min.´= 200km/h asi tak nějak by to mělo být, ale není to na 100%,,,,, testoval jsem max. rychlost Lízy, dle radaru PČR, Líza 226km/h, na ukazateli rychlosti v autí těsně přes 240km/h, otáčky v červeném poli a to že dosti, ale jen cca 2min. jízdy, nechci Lízu uhnat,,, jinak jezdím do 190km/h, ale spíše tempomat alá 180 až 185 km/h dle ukazatele rychlosti v Líze, průměrná spotřeba okolo 8 až 9 L/100km, pokud jezdím do 160 km/h tak průměrná spotřeba okolo 5,5 až 6 L/100km, vše v závislosti na terénu, počasí, hudbě ve voze a hlavně náladě toho za volantem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OT: měl bych dotaz, kolik máte otáček na 5°při 200km/h ?

Díky

4320 ot/min.´= 200km/h asi tak nějak by to mělo být, ale není to na 100%,,,,, testoval jsem max. rychlost Lízy, dle radaru PČR, Líza 226km/h, na ukazateli rychlosti v autí těsně přes 240km/h, otáčky v červeném poli a to že dosti, ale jen cca 2min. jízdy, nechci Lízu uhnat,,, jinak jezdím do 190km/h, ale spíše tempomat alá 180 až 185 km/h dle ukazatele rychlosti v Líze, průměrná spotřeba okolo 8 až 9 L/100km, pokud jezdím do 160 km/h tak průměrná spotřeba okolo 5,5 až 6 L/100km, vše v závislosti na terénu, počasí, hudbě ve voze a hlavně náladě toho za volantem

Tak to ti jede teda pekne !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Pánové, mám 1.9 81kW AHF , najeto asi 250tis.km.A motor netáhne jak dříve..

Před časem se mně ozvaly hydroštely- to snad nemá vliv.V servisu mechanik oznámil, že váha vzduchu horší, tak je vyměněna(po prvé).Zlepšilo se to, ale stále to není ono.

Prosím o radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, mám 1.9 81kW AHF , najeto asi 250tis.km.A motor netáhne jak dříve..

Před časem se mně ozvaly hydroštely- to snad nemá vliv.V servisu mechanik oznámil, že váha vzduchu horší, tak je vyměněna(po prvé).Zlepšilo se to, ale stále to není ono.

Prosím o radu.

Ty km ještě nic neznamemnají . My máme na jedné O1 81Kw TDI najeto 290 000 a jede jak z praku. Ta váha vzduchu nemusí být v pořádku. Filtry máš vyměněny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...