Přejít na obsah

Problémy s řazením


kacirp1

Doporučené příspěvky

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

Nejspíš vadný synchron na trojce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

A co špatnej olej, třeba se po zahřátí změní jeho vlastnosti natolik že to přestane řadit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

A co špatnej olej, třeba se po zahřátí změní jeho vlastnosti natolik že to přestane řadit...

Dobrý nápad, každopádně olej bude nejmenší investice a třeba pomůže, jestli ne, tak to bude asi ten synchron, teplem se roztáhne a už nesedne na protikus

Stihačka: začni olejem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

S novým a správným olejem to určitě horší nebude, jen se vyloučí jedna možnost. Synchrony bych řek že to nebudou, to by nešli ani u studenýho, takže olej a nebo promazat ty táhla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Když bych zařadil silou tak tak se to chová asi jako jkdybych řadil bez spojky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Když bych zařadil silou tak tak se to chová asi jako jkdybych řadil bez spojky

Az budes menit olej, zmer si, kolik jej tam bylo, docela by me to zajimalo. ( kontroloval jej od vyroby vubec nekdo na mnozstvi ? )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Když bych zařadil silou tak tak se to chová asi jako jkdybych řadil bez spojky

Az budes menit olej, zmer si, kolik jej tam bylo, docela by me to zajimalo. ( kontroloval jej od vyroby vubec nekdo na mnozstvi ? )

Jen pro upřesnění tam má být 1,7l, někde se tu psalo že 2l ale to je blbost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dá se tam napchat i víc oleje třeba 2L, co mi řekl mechanik tak to nevadí protože co převodovka nepotřebuje to si upšoukne přes nějaký tlakový ventil nahoře na převodovce.

Taky by mne zajímaly a to celkem hodně moc, Vaše zkušenosti se špatnými synchrony, jak již bylo lehce zmíněno výše špatné řazení i za studena........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
dá se tam napchat i víc oleje třeba 2L, co mi řekl mechanik tak to nevadí protože co převodovka nepotřebuje to si upšoukne přes nějaký tlakový ventil nahoře na převodovce.

Taky by mne zajímaly a to celkem hodně moc, Vaše zkušenosti se špatnými synchrony, jak již bylo lehce zmíněno výše špatné řazení i za studena........

Víc oleje nedávat! Už to tu bylo taky řešeno. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dá se tam napchat i víc oleje třeba 2L, co mi řekl mechanik tak to nevadí protože co převodovka nepotřebuje to si upšoukne přes nějaký tlakový ventil nahoře na převodovce.

Taky by mne zajímaly a to celkem hodně moc, Vaše zkušenosti se špatnými synchrony, jak již bylo lehce zmíněno výše špatné řazení i za studena........

Víc oleje nedávat! Už to tu bylo taky řešeno. lol

Jj, sice se tam vejde, ale pro nic za nic tam není určitý množství, takže nalít tolik kolik má být...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

U fábie 16V se mi poslední dobou občas stane, že při řazení na 4. stupeň rychlost nezapadne, zůstane někde za neutrálem a ozve se takový divný zvuk - možná škrtajících koleček. Ostatní stupně jdou celkem lehce ale u 4 se občas objeví tento problém. Když za páku více vemu, tak tam rychlost domáčknu, ale když zapomenu nebo nepostřehnu a pustím spojku tak to chrčí. V čem byste viděli problém, možná i špatně řadím, ale začalo to až nyní - asi 3 měsíce zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, bude to nejspíš synchronem jak říkáš, stává se to asi spíše při podřazování. Budu si na to dávat pozor, ale stejně, budu-li dál jezdit, a občas pustím spojku bez zaskočené rychlosti, může se pokazit ještě něco jiného kromě synchronu? Přeci jen rozdělání převodovky není levná záležitost a i by se mohlo pokazit něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...