Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

Nejspíš vadný synchron na trojce.

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

A co špatnej olej, třeba se po zahřátí změní jeho vlastnosti natolik že to přestane řadit...

Problém se týka převodovky Octavia 1.9Tdi 81Kw SLX r.v 2000.Občas se stává,že nejde přeřadit z 2 na trojku,musím opět uvolnit a poté opět zmáčknout spojku a pak už jde normálně lehce přeřadit.Stává se to vždy až po delší jízdě tak po ujetí cca 40 a více km.Při stu deném motoru, při jízdách na krátké vzdálenosti bez problému.Prosím o vaše rady a zkušenosti

A co špatnej olej, třeba se po zahřátí změní jeho vlastnosti natolik že to přestane řadit...

Dobrý nápad, každopádně olej bude nejmenší investice a třeba pomůže, jestli ne, tak to bude asi ten synchron, teplem se roztáhne a už nesedne na protikus

Stihačka: začni olejem

co promazat táhla taku můžou po zahřátí dělat potíže

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

S novým a správným olejem to určitě horší nebude, jen se vyloučí jedna možnost. Synchrony bych řek že to nebudou, to by nešli ani u studenýho, takže olej a nebo promazat ty táhla...

  • Autor
Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Když bych zařadil silou tak tak se to chová asi jako jkdybych řadil bez spojky

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Když bych zařadil silou tak tak se to chová asi jako jkdybych řadil bez spojky

Az budes menit olej, zmer si, kolik jej tam bylo, docela by me to zajimalo. ( kontroloval jej od vyroby vubec nekdo na mnozstvi ? )

Co by se stalo, kdyby jsi tam tu 3 dal silou? Jinak, to, jak jí teď řadíš, to je jako na náklaďáku bez synchronů, dvakrát spojka aby se vyrovnaly otáčky kol v převodovce a vlezly do sebe kola převodů. Taky nevylučuju, že když vyměníš olej, tak to bude horší, al eza pokus to stojí.

Když bych zařadil silou tak tak se to chová asi jako jkdybych řadil bez spojky

Az budes menit olej, zmer si, kolik jej tam bylo, docela by me to zajimalo. ( kontroloval jej od vyroby vubec nekdo na mnozstvi ? )

Jen pro upřesnění tam má být 1,7l, někde se tu psalo že 2l ale to je blbost...

  • Autor

Zatím díky za rady.Kdybych měnil olej tak jaký mi doporučíte??

No a kdybych měnil ty synchrony tak jakej servis by jste mi doporučili??Moc díky za rady a zkušenosti.

Zatím díky za rady.Kdybych měnil olej tak jaký mi doporučíte??

No a kdybych měnil ty synchrony tak jakej servis by jste mi doporučili??Moc díky za rady a zkušenosti.

Olej se tady probíral, hledej...

dá se tam napchat i víc oleje třeba 2L, co mi řekl mechanik tak to nevadí protože co převodovka nepotřebuje to si upšoukne přes nějaký tlakový ventil nahoře na převodovce.

Taky by mne zajímaly a to celkem hodně moc, Vaše zkušenosti se špatnými synchrony, jak již bylo lehce zmíněno výše špatné řazení i za studena........

  • 4 měsíce později...
dá se tam napchat i víc oleje třeba 2L, co mi řekl mechanik tak to nevadí protože co převodovka nepotřebuje to si upšoukne přes nějaký tlakový ventil nahoře na převodovce.

Taky by mne zajímaly a to celkem hodně moc, Vaše zkušenosti se špatnými synchrony, jak již bylo lehce zmíněno výše špatné řazení i za studena........

Víc oleje nedávat! Už to tu bylo taky řešeno. lol

dá se tam napchat i víc oleje třeba 2L, co mi řekl mechanik tak to nevadí protože co převodovka nepotřebuje to si upšoukne přes nějaký tlakový ventil nahoře na převodovce.

Taky by mne zajímaly a to celkem hodně moc, Vaše zkušenosti se špatnými synchrony, jak již bylo lehce zmíněno výše špatné řazení i za studena........

Víc oleje nedávat! Už to tu bylo taky řešeno. lol

Jj, sice se tam vejde, ale pro nic za nic tam není určitý množství, takže nalít tolik kolik má být...

  • 7 let později...

U fábie 16V se mi poslední dobou občas stane, že při řazení na 4. stupeň rychlost nezapadne, zůstane někde za neutrálem a ozve se takový divný zvuk - možná škrtajících koleček. Ostatní stupně jdou celkem lehce ale u 4 se občas objeví tento problém. Když za páku více vemu, tak tam rychlost domáčknu, ale když zapomenu nebo nepostřehnu a pustím spojku tak to chrčí. V čem byste viděli problém, možná i špatně řadím, ale začalo to až nyní - asi 3 měsíce zpátky.

vidím to na synchron ...

Díky, bude to nejspíš synchronem jak říkáš, stává se to asi spíše při podřazování. Budu si na to dávat pozor, ale stejně, budu-li dál jezdit, a občas pustím spojku bez zaskočené rychlosti, může se pokazit ještě něco jiného kromě synchronu? Přeci jen rozdělání převodovky není levná záležitost a i by se mohlo pokazit něco jiného.

Libero díky, budu jezdit a dávat si na to víc pozor. A to jsem cca v 75 tis. měnil olej za origo Škoda (zajímalo by mě, kdo ho pro Š. dodává). Dal jsem ho možná o trochu více, ale když to 2 roky jezdilo perfektně tak to tím snad být nemůže.

ak si vymenil v prevodovke olej a to ešte,ak si tam dal origo olej,tak si nič nepokazil...v oleji problém nehľadaj

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.