Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

Ja som sa konecne odhodlal na tie tlaky, vlastne na diagnostiku ako taku. Dvaja typci nezavisle na sebe jednoznacne dosli k tomu, ze stracam tlak na 3 valci. To som len cca 11 000 km po vymene ventilov(sept/2008). Olej sa nestraca, teda mam znova podozrenie na ventil. Po dovolenke to dam spravit a predam, nemam na take auto uz nervy, nevydrzi ano prd. Jenoznacne najhorsie vozitko z tych ktore som doteraz mal, co sa tyka udrzby a servisnych nakladov je urcite najdrahsie a najnarocnejsie. Escort a Focus slapali ako hodinky, asi sa vratim k osvedcenej znacke alebo aspon prejdem na diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pridam aj ja svoju skusenost:

Svokor ma uz dlhsiu dobu problemy s jeho Fabiou. asi pred pol rokom auto 10km od domu zhaslo a strasne a pri opatovnom nastartovany sa triaslo - islo na dva valce.nakoniec sa mi podarilo po niekolkych pokusoch ho nakopnut a islo OK. Pripisoval som to snimacu otacok, ktory som vymenil a bol pokoj. Min. tyzden sli z dovolenky a dosli na benzinku vypol motor a po natankovani nemohol nastartovat. Pod plnym plynom sa mu to podarilo. Auto islo 120 km/hod ale ak zastavil mal problem sa rozbehnut a motor nedrzal volnobeh.Stale musel drzat plyn. Ked som pocul teraz ten motor tak som sa cudoval ze presiel na tom este 600 km. striela to do vyfuku a nieco tam hrkoce a asi nad 3000 sa to utisi.

Je to 1,2 12V. Mozu to byt tie ventili? Jazdil s tym dost na nizke otacky.

Dnes asi budeme merat tlaky.

Ake su normalne tlaky? Motor ma 56 km a 6 rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak musim premerat tlaky aj ja. mam cerstvych 99tis a zerie mi olej. olej meneny pred 5tis km.

nepamatam si ci som mal uplne po vrchnu rysku.

ale iste je ze po 5 tis km som dolial presne liter a mam uplne po vrchnu rysku co sa mi zda dost.

tipujem ventily alebo piestne kruzky. ubytok vykonu ani zvysenu dymivost nepocitujem, motor je cisty olej nikde nevidim.

rovnako nie je voda v oleji ani olej vo vode.

napada niekoho este ina mozna pricina?

Vag je bez zavad.

este som pri preliezani tem narazil na informaciu ze niekedy sa "odporuca" /rozumej pokazi/ cela hlava a vraj skodovka postupuje individalne a meni aj mimo zaruky. vie o tom niekto nieco viac?

Editováno: , autor: cartmanko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak musim premerat tlaky aj ja. mam cerstvych 99tis a zerie mi olej. olej meneny pred 5tis km.

nepamatam si ci som mal uplne po vrchnu rysku.

ale iste je ze po 5 tis km som dolial presne liter a mam uplne po vrchnu rysku co sa mi zda dost.

tipujem ventily alebo piestne kruzky. ubytok vykonu ani zvysenu dymivost nepocitujem, motor je cisty olej nikde nevidim.

rovnako nie je voda v oleji ani olej vo vode.

napada niekoho este ina mozna pricina?

Vag je bez zavad.

este som pri preliezani tem narazil na informaciu ze niekedy sa "odporuca" /rozumej pokazi/ cela hlava a vraj skodovka postupuje individalne a meni aj mimo zaruky. vie o tom niekto nieco viac?

no, neviem ci ich menili v suvislosti so stracanim oleja, ja som sa docital ze hlavy menili koli znicenym a netesniacim sedlam ventilov. mimochodom, toto presne je teraz moj pripad, tentoraz tie rocne ventily boli ok, len sedla boli nafigu. chlapik v servise to vybrusil, neviem ako dlho to vydrzi. uz davno nemam narok na zaruku, novu hlavu sa mi zohanat nechcelo, mal som sice na ruke pouzitu, lenze ktovie ako by vyzerala po 5tisic km.

olej sa ti moze stracat aj stekanim po telese ventila do spalovacieho priestoru , vraj su tam nejake gumove kruzky alebo tesnenia co obcas odchadzaju. Mne ked sa stracal olej, davali mi nove gufero klukovky, nove piestne kruzky, aj tie tesnenia driekov ventilov.potom uz bol olej ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobnou zkušenost. Po výměně a najetí cca 8 tis. dolito asi litr oleje a unik neznatelný a chladicí kapalina taky ok. Po dilití již vpoho. Přikláním se k teorii, že olej zmizel důsledkem vysokých otáčem. Během těch 8 tis. jsem hodně jezdil dálnice na max. Tak se mohl třeba olej dostat odvětráváním víka do sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam podobny problem, po oprave hlavy dolievam tak 1l na 3-4tis. km, co je nehorazne, a uz mi to odprasilo aj katalyzator. olej steka po sedlach ventilov do valcov, udajne skoda vyrukovala z niecim ako opravny balik co by mal obsahovat hlavu a katalyzator, uz som sa popytal aj v skoda serivice ale na slovensku udajne neplati to co v cechach a tak neviem to potvrdit. pisal som aj do skodovky ale zatial mi neodpisali. malo by to stat okolo 10tis.k

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to bych neřekl že je tak hrozné ne?

Hrozné to je, na 50tkm ;) Když už zanedbáme nízkou kompresi, tak je dost blbý ten rozdíl, kor u klepavýho tříválce... Já u Delty 1.6, která dostávala snad celý svůj život kotel, mám po 210tkm 10-10,5 a řek bych, že ten nejhorší válec za studena je znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastartuju, motor jde hezky ale u jednoho válce (možná válců) to houpne a motor skoro chcípne, tak asi aby se to eliminovalo, tak motor hned jak se znova zvedne zvýší otáčky asi na 2000, kde už přede jak hodinky.

Felda to v chladném počasí za studena dělala taky, ale tam s tím řj nedělala nic a dokaď se to trochu neohřálo, tak to třeba půl minutky houpalo. Vyřešil to až čip, kde bych řekl, že byly vyšší otáčky.

Možná to projev rozdílný komprese u válců není, ale nic jiného mě nenapadá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ako to poznas za studena? Ide auto na 3 valce?

Ja som mal kompresiu 14,12 a treti cca8. Mne sa to prejavovalo nizkym vykonom a rozkmitavanim motora na silentblokoch pri volnobeznych otackach. Tym ze nespalene palivo unikalo netesnostou ventila resp.sedla uz pocas stlacania do vyfuku, lambda indikovala bohatu zmes - to sa dalo vycitat v zavadach, svietila kontrolka motora. Elektronika potom este viac ochudobnila zmes, otacky sa znizili a rozkmitanie motora bolo este vyraznejsie. Ohriaty mal cosi malo cez 600 ot/min. Tymi vibraciami a sklbanim trpi asi vsetko v motorovom priestore, hadice, kable, tesnenia, ... mne poddalo tesnenie hrdla skrtiacej klapky, prasklo vyfukove potrubie, asi mam poskodeny aj kabel alebo konektor teplomera vody. Teraz sa prave snazim najst schemu, chcem to nejako premerat. Podla priznakov vyzera byt prelomeny, cidlo mam nove, vymena nepomohla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...