Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Proč tady furt řešíte drahé povinné ručení ???? Já platím na 1.9 - 4400 Kč. Nevím kolik stojí 1.4 ale asi kolem 3000. To zas není takový zátah na peněženku. A poruchovost dízláku ? Ty časy co se zháněly trysky a čerpadla za těžké prachy na zahraniční vozy jsou fuč !!! Přečti si sekci bazar a uvidíš co a za kolik se co prodává. Původ je původ a cena je cena. A navíc když se k dízlu chováš slušně, dodržuješ výměny, filtry, kvalitní ropu od pumpy, né z JZD, tak ten motor ti to vrátí spolehlivostí a bezporuchovostí. Posrat se může i benzín - viz dotazy že někomu něco klepe, nejede ..... Dízl je dízl a i když najedu 15tkm ročně, tak bych neměnil. 1.9 TDI 74Kw lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já dieseláka mám a o dalším autě uvažuju, že to bude benzín :)

Nějak mě ty váhy vzduchu, čidla aj. věci začínají vytáčet.

Ale to je jistě každého věc ...

Ojetý diesel, s 200 tkm na hrbu, nebude už asi to pravé - chce to nové vstřiky, hydroštely, pokud má dvojhmotnostní setrvák - tak ten taky, spojka už jaksi asi taky nebude skvělá, turbo může pouštět, váha vzduchu (tu vem čert, tu dneska už dokáže vyměnit i cvičenej kokršpaněl) ... bavíme se tady o ojetém autu. A že by někdo prodával tříleté TDI pod 100 tkm ... hmm, asi jo, v bazaru jich jsou mraky.

Povinné ručení je při určitém nájezdu nezajímavá částka .. jenže spousta Fabii dneska najede tak 10 tkm za rok - a tady, porovnám-li cenu benzínu, nafty, pojištění a oprav ... vychází mi vražedný mix.

(např. rozvody při 120 tkm vycházejí na cca 10 tKč .. a za to už se dá celý půlrok jezdit :) )

Nic proti dieselové trakci, sám ji mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plně souhlasím s názorem, že není dízl jako dízl. Pro firmu je jedno kolik má km, ale soukromě je to už o něčem jiném. Dízl starý 4-5 roků může být zachovalý a může mít nalitáno i těch 150-200 tkm i víc. A zde vznikne ten problém, kdy se nadává na dízly. Začíná se srát, viz seznam poruch a závad o příspěvek výš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti nejde az tak o penize, tak jedine 2.0Mpi nebo 1.9Tdi. S tim uz je celkem pekne svezeni a na predjeti nepotrebujes 5tis otacek. Ne ze by ostatni motory byly hrozne, jezdit se da i s 1.0, ale asi to nebude moc zazitek.

si děláš srandu s 2.0mpi????????? fuck

Proc? Mas proti nemu snad neco? Je snad v necem horsi nez tebou zde propagovany 1.4 16v 55KW krome nakladu na provoz?

jo je......třeba poviný ručení je na něj trošku draší...a pak ty náklady... :p

Tak se nauc precist si prispevek, nez na nej reagujes. Jasne jsem tam psal, "pokud ti nejde az tak o penize". A povinne ruceni jsou snad naklady na provoz ne? Nemluve o tom ze stoji u 1.9 a 2.0 stejne. Uvedom si, ze ne uplne kazdy ma typicke ceske mysleni "Usetrim rocne 5 tisic na povinem ruceni a budu mit o litr mensi spotrebu a jako bonus budu xx let budu jezdit autem s polovicnim vykonem a do kopce nepredjedu ani nakladak".

Presne ! Naprosty souhlas ! Platim sice vic za provoz, ale kazda jizda je mi potesenim a ne utrpenim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to si asi bude casem pekne nadavat....

No a proč budu nadávat? Myslíš kvůli té podpálené hlavě? Já fakt nevím...to auto mi doporučil známý, který dělá v autorizáku 20 let...křápa, do kterého za 3 roky narvu dalších 40 tis. by mi snad neprodal....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to si asi bude casem pekne nadavat....

No a proč budu nadávat? Myslíš kvůli té podpálené hlavě? Já fakt nevím...to auto mi doporučil známý, který dělá v autorizáku 20 let...křápa, do kterého za 3 roky narvu dalších 40 tis. by mi snad neprodal....

nie martinoslav nemyslel tu hlavu ale to ze za chvilu tu budes riesit vymenu motora alebo zvysenie vykonu. nato ze si mal pred tym octavku 1,8 92kW si uvedom ze proti tomu ta fabia nepojde. nevoz sa iba po meste vezmi do toho 4 chlapov a chod mimo mesto a uvidis ako to ide. ak si mal niekedy pochybnost o tom ze 1,8 je slaba tak to proti tomu HTP bola raketa :))) sam musis zvazit naco chces auto pouzivat. inak tiez by som kupil aspon 1,4 ale aj ta nieje bohvieco. myslim sijedine ak chces mat rovnocenny motor tak mas na vyber 2,0 alebo 1,9TDI inak pojdes vzdy do horsieho.

p.s.: pokial by si presedlaval zo skody 105,120 tak to HTP ti bude stacit a 1,4 bude delo ale v tvojom pripade pravy opak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to si asi bude casem pekne nadavat....

No a proč budu nadávat? Myslíš kvůli té podpálené hlavě? Já fakt nevím...to auto mi doporučil známý, který dělá v autorizáku 20 let...křápa, do kterého za 3 roky narvu dalších 40 tis. by mi snad neprodal....

nie martinoslav nemyslel tu hlavu ale to ze za chvilu tu budes riesit vymenu motora alebo zvysenie vykonu. nato ze si mal pred tym octavku 1,8 92kW si uvedom ze proti tomu ta fabia nepojde. nevoz sa iba po meste vezmi do toho 4 chlapov a chod mimo mesto a uvidis ako to ide. ak si mal niekedy pochybnost o tom ze 1,8 je slaba tak to proti tomu HTP bola raketa :))) sam musis zvazit naco chces auto pouzivat. inak tiez by som kupil aspon 1,4 ale aj ta nieje bohvieco. myslim sijedine ak chces mat rovnocenny motor tak mas na vyber 2,0 alebo 1,9TDI inak pojdes vzdy do horsieho.

p.s.: pokial by si presedlaval zo skody 105,120 tak to HTP ti bude stacit a 1,4 bude delo ale v tvojom pripade pravy opak.

jasně..neříkám že nemám rád koně pod kapatou, ale zase nejsem žádný dravec....auto mám hlavně abych se dostal z bodu A do bodu B. Než rychlost spíše řeším spoleh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to si asi bude casem pekne nadavat....

No a proč budu nadávat? Myslíš kvůli té podpálené hlavě? Já fakt nevím...to auto mi doporučil známý, který dělá v autorizáku 20 let...křápa, do kterého za 3 roky narvu dalších 40 tis. by mi snad neprodal....

nie martinoslav nemyslel tu hlavu ale to ze za chvilu tu budes riesit vymenu motora alebo zvysenie vykonu. nato ze si mal pred tym octavku 1,8 92kW si uvedom ze proti tomu ta fabia nepojde. nevoz sa iba po meste vezmi do toho 4 chlapov a chod mimo mesto a uvidis ako to ide. ak si mal niekedy pochybnost o tom ze 1,8 je slaba tak to proti tomu HTP bola raketa :))) sam musis zvazit naco chces auto pouzivat. inak tiez by som kupil aspon 1,4 ale aj ta nieje bohvieco. myslim sijedine ak chces mat rovnocenny motor tak mas na vyber 2,0 alebo 1,9TDI inak pojdes vzdy do horsieho.

p.s.: pokial by si presedlaval zo skody 105,120 tak to HTP ti bude stacit a 1,4 bude delo ale v tvojom pripade pravy opak.

jasně..neříkám že nemám rád koně pod kapatou, ale zase nejsem žádný dravec....auto mám hlavně abych se dostal z bodu A do bodu B. Než rychlost spíše řeším spoleh

aj co sa tyka spolahlivosti tak 2,0MPI je jeden s najspolahlivejsich a vseobecne co su motory vo fabii tak nie su nejako extra kazove. podla mna je to na tebe co si kupis len potom aby si nenadaval ze si od toho cakal viac. ja sam tvrdim ze 1,4 55kW je sice dostacujuca ale silu na zvys nema a ked je to nalozene tak treba tiez zvazovat predbiehace manevre a to ma o 15kW viac ako to HTP. ono este aj zalezi ako si jazdil s octavkou ci si vyuzival jej vykon alebo nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejne jako ostatni zkusenejsi doporucuju 1.9 TDi nebo 1.4 TDi. Z benzinovych 2.0 MPi.

ty už taky????2.0mpi...

Nevím co tu všichni mají na motor 2.0MPI ano je to stará konstrukce ale co třeba 1.4MPI to má základ ještě v škodě MB1000.Ten 2.0 jede ve fabce hodně slušně 1.9TDI 74KW nemá šanci ale je pravda že je to žrout.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém u motorizací pro fabie je podle mě následujíí: Na první pohled škodovka nabídla v průběhu let zdánlivě pestrou paletu 14 motorů. Ale už na druhý pohled člověk zjistí, že z nich 7 je ve velmi úzkém výkonovém intervalu 37-51 kW (1.0, HTP, HTP12V, 1.4 44kW, 1.4 50kW, SDi, TDi 1.4 51 kW). Tyto motory poskytují Fabii dynamiku +/- srovnatelnou s předchozími generacemi škodovek s "našimi" klasickými osmiventily a já bych je doporučil pouze nenáročnému řidiči pro pohyb ve městě a jeho nejbližším okolí (benzíny), resp. jako úsporný referentský držák (SDi). Přiznám se, že smysl existence slabší verze naftového tříválce mi s ohledem na výkon a cenu v porovnání se srovnatelnými benzínovými motorizacemi (a tím jeho návratnost) bohužel uniká.

Na opačné straně spektra je možno nalézt (marketingově)sportovní verzi RS s TDi 1.9 96kW, 2.0 MPi, TDi 1.9 74kW a 1.4 16V 74kW. RS je ale jen v krátké verzi, takže nic pro rodinku nebo chalupáře, a navíc vzhledem k ceně pouze pro „spořivé“ nadšence. 2.0 je obecně motorizace velmi raritní, zřejmě kvůli ceně, a podle mne jako jediná z benzínů umožňuje relativně pohodlné cestování i na delší vzdálenosti, po dálnici, s nákladem nebo ve větším obsazení. Totéž v naftovém provedení umožní TDi 74kW, kde je ale nutné vzít do úvahy a porovnat jeho cenu a předpokládaný roční nájezd. U 1.4 74kW je zase nutno zohlednit, že se stále jedná jen o čtrnáctistovku, takže výkon je nutné lovit ve vyšších otáčkách, čímž zákonitě roste spotřeba. Tento motor navíc pro delší cestování trošku degraduje krátké zpřevodování.

Bohužel, ve „zlatém výkonovém středu“ nabízela škodovka dlouhou dobu pouze 1.4 55kW (nyní ve verzi 59kW) a z nějakých důvodů nenabízela žádný motor v objemu 1.6, což byla nucena suplovat právě výkonnější verzí šestnáctiventilu, resp. nelogicky dokonce objemem 2.0. Z tohoto pohledu se jako optimální motorizace z benzínů jeví právě slabší šestnáctiventil, i když je stále na výkonové hraně toho, co by mělo mít široce použitelné auto této hmotnostní kategorei. V naftě se až v posledních ročnících objevil TDi tříválec o výkonu 59 kW, ale jeho nákup bych vzhledem jeho k ceně vůči 1.9 silně zvažoval.

Cca. před 4 lety jsem po prodeji Feldy 1.6 zvažoval i koupi Fabie. Bohužel, právě neexistence solidního benzínu okolo 65kW, jakož i obecně nadsazené ceny Fábií (o čemž svědčí i cena Fabie II s bagy a ABS za 250tKč) mne donutili poohlídnout se jinde, stejně jako teď, kdy vybírám nějaký ojetý kombík pro manželku, protože při ceně srovnatelné s Fábií seženu auto o třídu i motor výš i dnes „standardní“ výbavě.

Spousta mých kolegů před lety řešila podobnou otázku jako Nogi a přes nejen má tehdejší doporučení podlehla vábení škodovácké reklamy a nakoupili, obvykle na leasing, nejslabší možné motorické verze pro příslušná karosářská provedení (tzn. HTP, 1.4 44kW, resp. 50kW) s klasickým českým „mi to přece stačí“. Bohužel, většina z nich už po pár měsících za mnou chodila s dotazy, jestli se nedá udělat něco, aby to líp jelo a i ten objektivně nejméně náročný přiznal, že absolvovat s 55 koni pod kapotou a celou rodinou 2000 km v průběhu dovolené opravdu nebylo to pravé ořechové. A teď po letech většina z nich po skončení leasingu Fabie okamžitě prodává a pořizuje si větší auta s již odpovídajícími motory i výbavou a lebedí si. Takže moje zkušenost je taková, že pod deklarovaným „mi to stačí“ se často skrývá prosté „sice mi to nestačí, ale na lepší nemám“.

Nechci tad nějaké motory pomlouvat nebo vychvalovat, ale každý sám si musí zvážit, jaké má skutečné potřeby a jestli je ten či onen motor může uspokojit. A o tom je, protože je rozdíl jezdit roky v autě s pocitem „kdybych si tehdy připlatil x tisíc, tak jsem mohl mít ….“ a nebo mít z takové investice i ježdění příjemný pocit, který vyváží těch pár desetníků vyšších nákladů na kilometr.

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pod tohle bych se klidně podepsal. :palec2:

Já chtěl koupit nové auto. Nejdřív jsem chtěl koupit Fabii combi 1.4 55kW. Ideální tichounký, kultivovaný motor s přijatelnou spotřebou. Potom jsem ale uvažoval o 74kW - přece jen, když budu potřebovat předjíždět, tak se nějaký ten kW navíc hodí.

Potom jsem našetřil víc peněz a přemýšlel o O1 1.6, potom jsem se s tím svezl a zjistil, že motor mi nestačí, tak jsem uvažoval o O1 2.0, ale o tom motoru jsem dost pochyboval. Svezl jsem se několikrát a začal uvažovat o O1 1.8T. Motor naprostá špička, dostatečný výkon - ale už jsem byl cenově na hraně.

Nakonec jsem si řekl - no co, jsme jen dva se ženou, na dovolenou lítáme, jezdíme max. s jednou taškou, děti budou až za pár let - tak jsem koupil FRS a jsem spokojený jako želva.

Další auto bude asi FRSII ( uvidím podle toho jak se jim povede design ), protože Roomster nemá dost výkonný motor a OII už je na mě zbytečně drahá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můžu jedině souhlasit: mě to stačí = na lepší nemám ........je to přesně tak, neříkám, že u všech, ale u mě 100 procentně. Ale pro mě je opravdu přednější spolehlivost auta než výkon. Než koupit 5 roků starou oktu TDI, tak si radči koupím funglovku fábku 40 kW, ale každý má na to jiný pohled. Po dálnicích nejezdím a na okresky 40 kW pro dvě osoby stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie kazdy chce inevestovat do auta....

niekomu postacuje premiestnovadlo z bodu A do bodu B, potrebuje spolahlive, relatiovne nove a (zaruka), relativne bezpecne (rv 02 a vyssie),

proste chce investovat malo penazi a caka malo muziky, za to malo vsak chce muziku mat stale, malo zravu, a vzdy k dipozicii bez sumu bez poruch, nezaujima ho, ze si ju nevie pustit silnejsie, jemu staci ze mu ide, a ze pocuva kedy chce relativne kbalitny vystup za malo penazi, so servismi (v pripade poruchy) hned za rohom, a takisto ak sa nieco doserie (coz sa moze stat u kazdeho modelu) tak to chce vyriest rychle do servisu zadara (2r zaruka), s nizkou poistkopu, nizkou spotrebou atd... Zvysok? - zvysok chce investovat povedzme do dovolenky, na more, ci na hory v zime, ci do domu, pozemku, bytu, vzdelania, ci cojaviem coho...

proste si treba uvedomit, ze nie kazdy (z tu pritomnych na fore) je motorar telom aj duchom, niekotri z nas pouzivaju auta len ako premiestbnovadla, a na to im aj 40kW staci napr vo Fabii I.

Nie kazdy kupuje auto za hotove, nie kazdy na neho ma hned nasetrene, nie kazdy da do neho posledne peniaze, nie kazdy da do auta prve nasporene peniaze, nie kazdy dokupuje vybavu, nie kazdy chce silny motor, nie kazdy ho kupuje hned ako dochodca ci ako student.

Iste vykonu nieje nikdy dost, a kompromisy to su krysy, treba si postavit svoje zivotne priority a podla nich sa rozhodnut,

iste 99% by chcela silnejiu motorizaciu, alebo 99% by chcelo lepsiu vybavu, ale potom ked si uvbedomia, ze tieto peniaze sa daju vyuzit aj inac a oni ich aj inac chcu vyuzit, tak si kupia to co si kupili.

Osobne si myslim, ze kazdy kupuje to co chce a len cca 5% kup je zlych kup, lebo nieo nedomysleli, ale niezeby zle kupili, len nevedia svoje priority

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja sa NEmozem podpisat pod rovnicu mne to staci = na lepsie nemam,

lebo na lepsie mam, ale nechcem do toho investovat dalsie peniaze (myslene pri nakupe, a ani teraz),

proste mam INE priority, tak ma neukamenujte

neboj nikdo tě kamenovat nebude :palec2: je to přece logické, že každý má jiné priority, ne? Jak by to potom vypadalo kdyby každý jezdil v RS v plné plbě :horse:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mi to opravdu stačí (a je jedno, jestli se jedná o Babetu nebo Veyron), tak otázka, zda na lepší mám nebo nemám je bezpředmětná. Jsem prostě spokojený, udělal jsem dobrý kup a poptávka se potkala s nabídkou. Třeba pro mě znamená těch pár deítek tisíc, co jsem vrazil do auta v porovnání třeba s pro mě "objektivně dostačující" 1.6kou to, že hodinu denně se jen nepřemisťuji, ale mám z jízdy požitek.

Problém je opačný, kdy si lidi nejsou schopni naformulovat priority nebo se je snaží obelstít a pak kvůli ceně koupí něco, co jim nesedí. A těch znám mnohem víc než je 5%, on to totiž málokdo přizná. A nejhorší je, když o tomto svém omylu zarputile a nekriticky přesvědčují široké okolí, jak lze často najít i tady v dizkuzích.

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tesna: skoro 100% suhlasim. namiesto toho aby skodovka spravila poriadnu 1,6 tak sa stale seru s 1,2 a 1,4-ami. az teraz prisla nova fabia s 1,6 a 1,4 ma v nej vykon uz 63kW. uz stara fabia mala mat tych 63kW namiesto 55kW a nie ze tam pridali o 4kW to je nic. preto keby som mal kupit uz fabiu tak bud staru 2,0 alebo novu s 1,6. aj ked nehovorim je ta 55-ka je vyslovene slaba, ale na normalne jazdenie staci. ale jedine kedy je to des a to si skodovka pomali zaklada aky vykonny a dobry motor je to v tom aute by som im to dal ked v tom sedia 4 osoby a ma sa ist do kopca to je delo :)))) priklad s praxe v aute 4 ludia v tatrach sa islo do kopca a pred sebou nakladak cca 25km/h to clovek nevedel co tam ma dat pri predbiehani. 1 by dlho netocila a 2-jku to zo zaciatku nebralo to bolo skoro 5s ze zistil vobec motor ze ma pridat. v takomto style jazdi sa s tym inak ako plny kotol ani nedalo ist lebo to by ani asi neslo a to uz si neviem predstavit to HTP 40kW.

p.s.: na skodovke ma odradzaju motory a ked uz tam nieco slusne je tak ta cena to je ako keby tam clovek chcel supersport.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...