Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Jak jsem napsal výše, jezdiljsem tdičkama, který nejsou vysokotočkový a ta 1.2 taky jela pěkně už od 2000ot/min. Už nejsem žádnej závodník, takže auta provozuju tak do 150km/h, většinou dle předpisů a na to ta 1.2 byla lepší než 1.4. Ta totiž začínala mít sílu právě až kolem 4000ot/min a to už jsem chtěl řadit...jinak mě vzala ta 1.4 16V cca 1l oleje na 3000km, takže dle mého názoru hodně nepovedenej motor (vím o tý chybě s kroužkama atd)...B)

Ale jak napsal Tonny, každej chce auto na něco jinýho a podle toho musí vybírat.. :palec2:

musim s tebou nesuhlasit ked pisas ze 1,4 16V 74kW je nepovedeny motor to iste mozem povedat o HTP ze dochadzalo k preskoceniu retaze. HTP je dobre akurat do mesta vdaka kratkym prevodom ale inak uz nie. si vezmi situaciu ze chces predbiehat v 80km/h s HTP 47kW a 1,4 16V 74kW a mas aj nejaky naklad. pri tej 74 podradis a slapnes na to a aj to ide ono tych 27kW navyse musis pocitit. na prevadzku auta po dialnici 150km/h HTP no to jedine s plnym kotlom. ked uz chces jazdis po dialnici predpisovo 130km/h tak aj HTP a 1,4 16V 74kW toci cez 4000ot. kdezto 1,4 16V 55kW ma cca 3600-3700ot. cize ta je vhodnejsia na predpisovu jazdu na dialnici a prave otacky okolo 3800 ma najvyssi krutak a aj vykon je uz cca 50kW.

Souhlasim s tebou. Jizda, jednou mezi vesnicemi ja 1.4 16V 74kW versus 1.2HTP 47kW, musim uprimne rici, ze 1.2 slapala v zatackach, kopeckach, uzkych silnickach, sice jsem se za ni drzel, ale na to, ze to ma o 27kW min, tak jsem mel co delat,(ps. nejsem zavodnik :-) , ale na rovine to HTP nema sanci, uz byl jasny, proste na rovinkach 1.4 74kW slape, za to HTP ulicky, mesto, vyborne, spotreby jsou taky slusne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

Kupuju fabku..chcu něco od roku 03.....je mi jedno co..jestli benzím ropu...hodně tu píšete o problémech motorů...zajímalo by mě jaký je relativně nejméně poruchový motor.....co mi můžete doporučit???

Podle zkusenosti, nejlepsi motor 1.4 MPI, klasika, temer bezproblemove, je to jednoduseji vsechno udelane, sice spotreba je prumerne 7 - 8l. Ale zkus treba i HTP 47kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel sem tu moznost ridit tri fabie : 40kw HTP, 47kw HTP, 55kw 16V

Sam vlastnim 12V HTP, memu stylu vyhovuje, dalnice moc nejezdim, vetsinou okresky, vice me to bavi a spotreba pri normalni jizde vetsinou neprekracuje 6l podle PP. 55kw se mi taky velice libila, ale vice me sedi kratke sprevodovani 12V HTP, ale to je tim, ze jezdim prevazne vyse zminene okresky, na dalnici si bude lip pocinat 16V. 40kw na me absolutne nezapusobila, mela najeto cca 60k a moc to nejelo. Papirove bych necekal takovy rozdil mezi 6V a 12V, ale je podle me velky. A docela me prekvapil rozdil mezi 12V a 16V 55KW, tam sem s HTP do 100km/h spokojenejsi. Potom uz se pomalu miska vah naklani k 16V. Ale pokud chces jezdit na dalnici 130 km/h, okresky 90-100, tak ber HTP 12V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mikosar: ano to HTP vdaka kratkym prevodom nie je zle v meste a este aj mimo mesto. do tej 90-100km/h ide v pohode ale potom predsa len tie 3 valce. ono aj na dialnici HTP pri rychlosti 130km/h uz nema skoro ziadnu rezervu vykonu. preto si treba uvedomit naco clovek potrebuje auto a podla toho motor lebo to potom dopadne tak ze si niekto kupi HTP a potom povie ze nalozeny nedokazal v kopci na dialnici obehnut autobus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel sem tu moznost ridit tri fabie : 40kw HTP, 47kw HTP, 55kw 16V

Sam vlastnim 12V HTP, memu stylu vyhovuje, dalnice moc nejezdim, vetsinou okresky, vice me to bavi a spotreba pri normalni jizde vetsinou neprekracuje 6l podle PP. 55kw se mi taky velice libila, ale vice me sedi kratke sprevodovani 12V HTP, ale to je tim, ze jezdim prevazne vyse zminene okresky, na dalnici si bude lip pocinat 16V. 40kw na me absolutne nezapusobila, mela najeto cca 60k a moc to nejelo. Papirove bych necekal takovy rozdil mezi 6V a 12V, ale je podle me velky. A docela me prekvapil rozdil mezi 12V a 16V 55KW, tam sem s HTP do 100km/h spokojenejsi. Potom uz se pomalu miska vah naklani k 16V. Ale pokud chces jezdit na dalnici 130 km/h, okresky 90-100, tak ber HTP 12V.

presne to je tym ze to HTP ma kratsie prevody, vid moj prispevok vyssie. treba zvazit rocny najazd a kde to auto bude jazdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky něco málo přispěji. Sam mám zkušenosti s 1.4 16v 74 a 55kw, 1.2 12v 47kw,1,4 tdi 55kw(chip 66kw) a sem tam jsem jezdil s 1.9 tdi 74kw.

Je potřeba si uvědomit na co budeš auto potřebovat.

Jestli bude pro tvoji drahou polovičku,která s nim bude jezdit po městě na nákupy tak si vezmi 1.2 12V. Tenhle motor je do města ideální, v nízkých otáčkách jede lip než 1.4 74kw.

Jestli to kupuješ jako rodinný auto, tj. občas ho naložíš, na zahrádku rakev na lyže,nebo kola, tak do ty 1.2 rozhodně nechoď. Upřímně jet s tímhle slabým motorem naloženej po dálnici není žádný med. Nejede a žere. V tomhle případě v 1.4 16V. Je na tobě jestli silnější,nebo slabší,ale myslím si,že ta slabší jede lip a hlavně má jinou převodovku a na dálnici točí motor o dost niž.

Jestli s tím autem budeš každý den dojíždět do práce 100km, tak vezmi ten diesel 1.4 nebo 1.9TDI. Sam mam 1.4 TDI. Přešel jsem na něj z 1.4 16v 74KW a první poznatek, hluk ale celkem zátah. Rozhodne podle mě jede lip než ten 16v. Tenhle motor ale není na popojížděni ve městě,duní v nízkých otáčkách a musíš mu víc naložit při rozjíždění (mj. proto jsem si ho nechal u znamýho chipnout, spotřeba šla dolu, výkon nahoru a lip se s nim rozjíždí) Motor je ideální na dálnici. Letos jsme s nim jeli do Francie na hory. Cely Německo 160-170km za hodinu. Jeli jsme ve 4, plnej kufr(kombi) a ohromná rakev na střeše. A poznatky. To tempo bez problému zvládal, jel by i víc,ale báli jsme se o rakev. :) A spotřeba? Cesta tam 7,2 a zpátky (sem jsem tomu nevěřil) 6,5l, myslím že na to tempo fakt docela dobrej výsledek.

Takže abych to shrnul. Obecně určitě neber tu slabší 1.2 a jinak je to na tobě. Osobně bych doporučil z benzínu rozhodně 1.4 16V 55KW a z dieselu tu 1,4TDI 55KW, popř. 1,9TDI 74KW ale ten je dost těžkej.

Ještě bych dodal. Asi před měsícem si přítelkyně rodiče vybírali náhodou taky ojetou fabii v benzínu. Pořád chtěli 1.2 12v. Já jsem jim to rozmlouval, říkal jsem jim,v ojetine není ani takovej cenovej rozdíl a jestli s tím autem pojedou naloženy na dovču, jestli s nim budou občas něco převážet nebo pojedou s lyžema na střeše na hory a nebo jestli si budou zapínat i blbou klimatizaci tak ať si vezmou 1.4 16v 55kw. Vzali tenhle motor a jsou spokojeny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti nejde az tak o penize, tak jedine 2.0Mpi nebo 1.9Tdi. S tim uz je celkem pekne svezeni a na predjeti nepotrebujes 5tis otacek. Ne ze by ostatni motory byly hrozne, jezdit se da i s 1.0, ale asi to nebude moc zazitek.

si děláš srandu s 2.0mpi????????? fuck

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti nejde az tak o penize, tak jedine 2.0Mpi nebo 1.9Tdi. S tim uz je celkem pekne svezeni a na predjeti nepotrebujes 5tis otacek. Ne ze by ostatni motory byly hrozne, jezdit se da i s 1.0, ale asi to nebude moc zazitek.

si děláš srandu s 2.0mpi????????? fuck

Proc? Mas proti nemu snad neco? Je snad v necem horsi nez tebou zde propagovany 1.4 16v 55KW krome nakladu na provoz?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nogi : na co to chceš ?

- dálnice / dojíždění za prací / jednou za týden na chalupu

- měsíční nájezd

- tvoje počáteční investice

Hmm, pěkná hád(an)ka.. nechal bych Nogyho, nechť se vyjádří k dotazům pána nahoře a nechť se rozhodne sám.

Zatím jsem tu slyšel samou chválu na všechny městké motory (1.0, 1.2 6V, 1.2 V), chalupářské benzínové 1.4 MPI, 1.4 MPI 16V a dieselový 1.4 TDI , stejně jako cestovní/dálniční 2.0 MPI a 1.9 TDI (včetně RS).

Jsem rád, že zde tyto motory padly, představují totiž úplnou nabídku škody-auto.

Nogy si mezi nima určitě vybere :)

Teď už jen provedení - hečbek/sedak/kombi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak sem se nedočetl kolik km ročně tak najezdíš....??Jedna z nejduležitějších věcí... ;) Jestli 15 000km tak na diesla zopoměn ale jestli 50 000km tak zase zapomen na benzín... ;)

Jinak já byl vždy na benzínáky,ted jezdím s 1,9PD a spokojenost největší....a ted po chipu vubec.. ;):)

Couračky po městě se dají za 5.5-6,5L/100 a dálku jsem jel i za 4,6L/100 :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti nejde az tak o penize, tak jedine 2.0Mpi nebo 1.9Tdi. S tim uz je celkem pekne svezeni a na predjeti nepotrebujes 5tis otacek. Ne ze by ostatni motory byly hrozne, jezdit se da i s 1.0, ale asi to nebude moc zazitek.

si děláš srandu s 2.0mpi????????? fuck

Proc? Mas proti nemu snad neco? Je snad v necem horsi nez tebou zde propagovany 1.4 16v 55KW krome nakladu na provoz?

jo je......třeba poviný ručení je na něj trošku draší...a pak ty náklady... :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti nejde az tak o penize, tak jedine 2.0Mpi nebo 1.9Tdi. S tim uz je celkem pekne svezeni a na predjeti nepotrebujes 5tis otacek. Ne ze by ostatni motory byly hrozne, jezdit se da i s 1.0, ale asi to nebude moc zazitek.

si děláš srandu s 2.0mpi????????? fuck

Proc? Mas proti nemu snad neco? Je snad v necem horsi nez tebou zde propagovany 1.4 16v 55KW krome nakladu na provoz?

jo je......třeba poviný ručení je na něj trošku draší...a pak ty náklady... :p

Tak se nauc precist si prispevek, nez na nej reagujes. Jasne jsem tam psal, "pokud ti nejde az tak o penize". A povinne ruceni jsou snad naklady na provoz ne? Nemluve o tom ze stoji u 1.9 a 2.0 stejne. Uvedom si, ze ne uplne kazdy ma typicke ceske mysleni "Usetrim rocne 5 tisic na povinem ruceni a budu mit o litr mensi spotrebu a jako bonus budu xx let budu jezdit autem s polovicnim vykonem a do kopce nepredjedu ani nakladak".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti nejde az tak o penize, tak jedine 2.0Mpi nebo 1.9Tdi. S tim uz je celkem pekne svezeni a na predjeti nepotrebujes 5tis otacek. Ne ze by ostatni motory byly hrozne, jezdit se da i s 1.0, ale asi to nebude moc zazitek.

si děláš srandu s 2.0mpi????????? fuck

Proc? Mas proti nemu snad neco? Je snad v necem horsi nez tebou zde propagovany 1.4 16v 55KW krome nakladu na provoz?

jo je......třeba poviný ručení je na něj trošku draší...a pak ty náklady... :p

Tak se nauc precist si prispevek, nez na nej reagujes. Jasne jsem tam psal, "pokud ti nejde az tak o penize". A povinne ruceni jsou snad naklady na provoz ne? Nemluve o tom ze stoji u 1.9 a 2.0 stejne. Uvedom si, ze ne uplne kazdy ma typicke ceske mysleni "Usetrim rocne 5 tisic na povinem ruceni a budu mit o litr mensi spotrebu a jako bonus budu xx let budu jezdit autem s polovicnim vykonem a do kopce nepredjedu ani nakladak".

se nerozčiluj ne. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...