houmr Vloženo 2. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2006 pet 16: mas pravdu ze ta 55-ka nema vyrazny tah nikde. a ta 74-ka niekde od 4000-4500ot. prave ja by som toho 2,0 MPi bral. narozdiel od nasich stitov krutiaceho momentu na podunajsku nizinu . ak sa nemylim tak od 2500ot. az po 5000ot. drzi maximum 170Nm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 2. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2006 Jezdim s 2.0 MPi v Octavii I Combi, ten motor uz neni nejmodernejsi, nema super spickovej vykon, ale je velice pruznej - fakt mu nedela problem jezdit i na 5. r.s. okolo 1500 ot./min a pak z nich i celkem svizne zrychlovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host pet 16 Vloženo 2. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2006 2litr je určitě skvělá volba. Ale když už na něj budu mít, tak bych šel do Octávie. To platí i o 1,9(kromě RS). Fábii si hodně lidí kupuje kvůli ceně. A tam jsou jenom ty malý objemy. Nechápu proč tam nedávaj 1,6, která je takovej dobrej kompromis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 2. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2006 presne tak ten 2,0 sa mi preto pozdava, ja viem ze je zastarali. ano vo fabii chyba slusna 1,6. oni si mysleli ze to nahradia 1,4 74kW. ale ako sa hovori objem nikdy nenahradis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
laky Vloženo 2. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2006 JendaR: no prave vubec netusim v cem je je rozdil, a samotnyho by me to zajimalo. Ja se zkusim poptat ve skodovce prisi tejden bych tam ke kamosovi mel jet. Ohledne tech aut, znamiho v autosalonu mam ale od tamtud to nebylo , neres odkud to je v celku i jedno . Ale huntovani bych tomu nerikal, jasne pisou snad i v chytry knizce zajizdet prvnich x kilometru, aby se soucasti co konaj hlavne primocarej vratnej pohyb zabehahly, nicmene podle meho nazoru neprofesionala sou ty matrialy stavejeny na to aby si tomu i trosku nalozil a i v zabehu to vydrzely. Ale to je jen muj dojem, zajizdel sem takhle nekolik 1.4 MPi a 1.2 12V tim zpusobem ze sem nesundal nohu z plynu a tocil to, jednalo se asi o 5ks aut a dnes maj ty auta 80-150 tis. kiometru. Co vim tak vsechny bez velkejch problemu a jezdej prej super i pri porovnani s stejnejma motorama. Takze bych tohle bral jako relativni, ja mam kamarada a ten ma otce a ten ma malickou stavebni firmicku, ma staryho picapa 1.9D. Ma nalitano asi pul milionu, zrezli je to totalne, to uz myslis ze ti propadnou nohy, celou dobu denne ten favorit jezdi na stavbu po stavbe a vozi ruzny naradi atd.. a at je leto, zima, podzim ci jaro v jakykoli teplote jeho tatik nasedne do auta nastartuje a okamzite podlaha, bez jakyhokoli zahrati i treba pri -20 co bylo v zime. Motor krom vymeny oleje, tlumicu brzd, bubnu a podobnejch veci nemel jedinou zavadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host MIK Vloženo 3. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2006 S 1,4 16 74kW jezdím už celkově pět let ... První tři roky jsem jezdíval s tímto motorem ve Fabii rodičů a tak se mi líbil jeho výkon vs. úspornost, že jsem si ho koupil v nové Fabči r.v. 2004. Samozřejmě pro dravější jízdu se motor vytáčet musí (nic ale nelahodí uším tak, jako vytočený benzínový motor - tento má navíc při vyšších otáčkách krásný zvuk) - pak je to ale menší raketka a opravdu nemám problém nahánět se i s "dvoulitry". Přitom spotřeba je ale stále velice příznivá ... při pohodové jízdě kolem 6 l a když tomu šlapu, tak se stejně přes 8 l nedostanu. Tah odspodu by samozřejmě mohl být lepší, i když i ten považuji za hodně pěkný (samozřejmě když jezdím sám) - kdo ale chce tah odspodu a netočit motor při předjíždění (a tak si je vychutnávat), je nejlepší volba samozřejmě diesel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 3. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2006 S 1,4 16 74kW jezdím už celkově pět let ... První tři roky jsem jezdíval s tímto motorem ve Fabii rodičů a tak se mi líbil jeho výkon vs. úspornost, že jsem si ho koupil v nové Fabči r.v. 2004. Samozřejmě pro dravější jízdu se motor vytáčet musí (nic ale nelahodí uším tak, jako vytočený benzínový motor - tento má navíc při vyšších otáčkách krásný zvuk) - pak je to ale menší raketka a opravdu nemám problém nahánět se i s "dvoulitry". Přitom spotřeba je ale stále velice příznivá ... při pohodové jízdě kolem 6 l a když tomu šlapu, tak se stejně přes 8 l nedostanu. Tah odspodu by samozřejmě mohl být lepší, i když i ten považuji za hodně pěkný (samozřejmě když jezdím sám) - kdo ale chce tah odspodu a netočit motor při předjíždění (a tak si je vychutnávat), je nejlepší volba samozřejmě diesel. Po dtohle bych se klidne i podepsal. Mam naprosto stejne zkusenosti. Osobne bych nemluvil v takovych superlativech, ale v podstate to odpovida memu nazoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 3. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2006 MIK: jasne ked sa vytoci ide to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majka Vloženo 4. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2006 ahoj kluci, jsem novacek mezi majiteli aut, nicmene mam zkusenost se stokonovou benzinovou i naftovou fabii. je fakt, ze pokud nechces zbytecne doplacet na spotrebu, je lepsi nafta, ale moc dobre si pamatuji, to zrychleni s benzinem. je to proste o tech prachach. musis vedet, co uzivis, u me to vyhrala ''odspodu linejsi'' nafta... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Ja by som po 1,6-tke odporučil práve 2,0 MPI. Mal som ho a ťahá veľmi pekne, má dostatok sily už aj v nízkych otáčkach, vo vyšších ešte naberie na sile. Asi ideálna voľba po 1,6-tke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 11. Červenec 2006 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 No 2.0 MPI bych určitě nechtěl je to dost konstrukčně zastaralí motor a 85 kw na dvoulitr také není moc. Rozhoduji se mezi 1.4 16V 55/74kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Rozhoduji se mezi 1.4 16V 55/74kw. To snad ne! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 No 2.0 MPI bych určitě nechtěl je to dost konstrukčně zastaralí motor a 85 kw na dvoulitr také není moc. Rozhoduji se mezi 1.4 16V 55/74kw. To je videt, ze jsi s tim dvoulitrem nikdy nejel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Rozhoduji se mezi 1.4 16V 55/74kw. To snad ne! Ještě bych k tomu přidal.... , že nechápu, proč budeš vyhazovat peníze třeba za 1,4 16V 74kW, když to je neskutečně líná sračka a sám jsem si s tímhle motorem naběhnul. Ten slabší není o nic lepší, alespoň jezdí na N95. Nechápu, proč si nepořídíš naftu, třeba i ten 1,4 TDI 59 kW - budeš max. spokojený, jezdit budeš za pár korun (spotřeba o 2 litry menší jak u těch tebou preferovaných a cena nafty je taky menší) a pokud si dáš i klimošku, nebudeš muset při rozjezdu dál plnej plyn, aby se začlo něco dít..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Rozhoduji se mezi 1.4 16V 55/74kw. To snad ne! Ještě bych k tomu přidal.... , že nechápu, proč budeš vyhazovat peníze třeba za 1,4 16V 74kW, když to je neskutečně líná sračka a sám jsem si s tímhle motorem naběhnul. Ten slabší není o nic lepší, alespoň jezdí na N95. Nechápu, proč si nepořídíš naftu, třeba i ten 1,4 TDI 59 kW - budeš max. spokojený, jezdit budeš za pár korun (spotřeba o 2 litry menší jak u těch tebou preferovaných a cena nafty je taky menší) a pokud si dáš i klimošku, nebudeš muset při rozjezdu dál plnej plyn, aby se začlo něco dít..... Trosku prehnane .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 11. Červenec 2006 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Ano to je pravda že jsem s ním nejel ,ale to ani s 1.4 16v. Jedinou zkušenost mám s HTP a 1,4 TDi ten je sice úsporný a poměrně silný ,ale hodně hlučný a pořizovací cena bude také větší. A nafta by se mi v novým autě nevyplatila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Ano to je pravda že jsem s ním nejel ,ale to ani s 1.4 16v. Jedinou zkušenost mám s HTP a 1,4 TDi ten je sice úsporný a poměrně silný ,ale hodně hlučný a pořizovací cena bude také větší. A nafta by se mi v novým autě nevyplatila. Přesvědčovat tě nebudu, rozhodneš se sám, ale 1,4 TDI 59kW je opravdu dobrý motor. Pokud si myslíš, že je hlučný - tak oproti benzinu je každá nafta hlučnější. Rozdíl ceny mi přijde nepodstatný oproti 16V/74kW. Další jeho výhodou je, že se vejdeš do povinného ručení na obsah 1,4. Když jsem jezdil s 16V/74 kW po Praze, tak pokud to "dlohodobě stálo", tak jsem se nedostal pod 9l, s klimoškou i 11l/100 km. V zimě nárůst po městě je o litr. Dnes mám TDI 1,9 74kW a při stejných podmíkách ani s klimoškou nepřesáhnu 7,5l/100 km a to nepočítám komfort jízdy, kdy TDI táhne prakticky ihned. Dále denní svícení u 16V/74 kW zvedlo spotřebu při běhu motoru na prázdno z 0,7/h na 0,8. Když jsem pustil klimo spotřeba byla už 1,0-1,1l/h. U TDI 1,9 mám volnoběh za 0,4l/hpři svícení s klimo za 0,5l/h. 16V/74 kW musí mít otáčky nad 3500, jinak to prakticky netáhne. Od 3900 teprve můžeš využít motor. Pokud tam budeš lít N95, tak trochu přidej na otačkách odkud to táhne. Pokud chceš předjíždět s klimoškou (a potřebuješ výkon), je lépe ji na tu chvilku vypnout, nebo prostě roztočit motor přes 4tis otáček - pak to už řešit nemusíš - jenže to se ti podepíše na spotřebě v dlouhodobém horizontu na opotřebení. 16V/55kW táhne daleko dříve, ale zase nemá ten výkon. Jede sice taky 180, ale táhlý kopec na jdeš s výkonem dolů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Tyler Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Rozdíl ceny mi přijde nepodstatný oproti 16V/74kW. Další jeho výhodou je, že se vejdeš do povinného ručení na obsah 1,4.Pokud chceš předjíždět s klimoškou (a potřebuješ výkon), je lépe ji na tu chvilku vypnout, nebo prostě roztočit motor přes 4tis otáček - pak to už řešit nemusíš - jenže to se ti podepíše na spotřebě v dlouhodobém horizontu na opotřebení. 16V/55kW táhne daleko dříve, ale zase nemá ten výkon. Jede sice taky 180, ale táhlý kopec na jdeš s výkonem dolů. Jenom maličká poznámka...1.4TDI a 1.4 16v/74kW mají stejný objem, čili jsou ve stejné kategorii povinného ručení... A ještě něco...už Felicie měla "chytrou" klimu, která se v případě sešlápnutí plynu na zem sama na chvíli vypnula, aby neubírala výkon...tak doufám, že Fábia to má taky... Cenový rozdíl je asi 35.000 v neprospěch TDI... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Zajímalo by mě, jak se chceš vejít s obsahem 1.4. TDI 1422ccm do limitu povinného ručení 1350ccm? a další věc: "1.9TDI má na volnoběh 0.4l/h a s klimoškou 0.5l/h" silně pochybuju, že je tak propastný rozdíl ve spotřebě 100k TDI a 130k TDI kdy jám mám na volnoběh se světlama 0.6l/h a s klimoškou 0.8l/h. Za další: " kdy TDI táhne prakticky ihned." - silně pochybuju, že 100k TDI oproti 130k TDI táhne prakticky ihned, kdy do 1500ot. se prakticky nic neděje a teprve po 2000 ot se dějou divy, které ovšem skončí v 4000ot. Zase tolik o tom TDI nebásni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 On je totiž problém, že u 16V74kW se něco děje až od 4000 tis otáček výše. Že to má obsah přes 1,4 jsem nevěděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 11. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2006 Rozhoduji se mezi 1.4 16V 55/74kw. To snad ne! Ještě bych k tomu přidal.... , že nechápu, proč budeš vyhazovat peníze třeba za 1,4 16V 74kW, když to je neskutečně líná sračka a sám jsem si s tímhle motorem naběhnul. Ten slabší není o nic lepší, alespoň jezdí na N95. Nechápu, proč si nepořídíš naftu, třeba i ten 1,4 TDI 59 kW - budeš max. spokojený, jezdit budeš za pár korun (spotřeba o 2 litry menší jak u těch tebou preferovaných a cena nafty je taky menší) a pokud si dáš i klimošku, nebudeš muset při rozjezdu dál plnej plyn, aby se začlo něco dít..... Trosku prehnane .... trosku dost prehnane 1.4 74kW nieje leniva, len sa treba prisposobit charakteristike danej motorizacie (ale to plati pre kazdu motorizaciu) 1.4TDI je neskutocne predrazeny a navratnost voci porovnatelnemu benzinu je az po nabehu 250tkm (kto ovlada matematiku spocita si to) a rozjazdy na plny plny, hmm niekto tu nevie jazdit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasteR Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Ja bych volil jednoznacne 1.4 16 74kW. Ze je lina tvrdi lide, kteri s ni nikdy nejeli. Ja bych volil 1.4 55kW, 74kW neni lina, ale musis ji tocit, aby jela a pak zase zere... ...ale spise bych pockal na vanoce na FabkuII a na nove motory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Kdybych na to měl vatu, tak jdu jednoznačně do 2.0 MPI...maximální točivej moment 170Nm při 2400 otáčkách a drží si 160Nm skoro k 5000 otáčkám...ideální...na dvoulitr nepříliš vysoký výkon, díky tomu ten motor vydrží věčnost a ani to moc nežere (na dvoulitr)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Kdybych na to měl vatu, tak jdu jednoznačně do 2.0 MPI...maximální točivej moment 170Nm při 2400 otáčkách a drží si 160Nm skoro k 5000 otáčkám...ideální...na dvoulitr nepříliš vysoký výkon, díky tomu ten motor vydrží věčnost a ani to moc nežere (na dvoulitr)... Souhlas Tylere Kesslere Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Kdybych na to měl vatu, tak jdu jednoznačně do 2.0 MPI...maximální točivej moment 170Nm při 2400 otáčkách a drží si 160Nm skoro k 5000 otáčkám...ideální...na dvoulitr nepříliš vysoký výkon, díky tomu ten motor vydrží věčnost a ani to moc nežere (na dvoulitr)... Souhlas Tylere Kesslere Soráč, zapomněl jsem se podepsat... ..no jo...to víš...když má někdo poruchu osobnosti jako já, tak bývá občas trochu schizofrenní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.