Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Osobni skusenost - mam 16" Vega, a pride mi to na Prahu (kde Tsi-ckom jazdim) akurat. 17" mi prijdu uz moc tvrde (mal som moznost testovat i 17ky Pallas),aj ked vzhladovo super a premyslal som nad nimi. Takze zase volba rozum vs. srdce. Jestli je nekdo srdcar bez citu na vibracie, tak jako Pallas je sure shot...

Ked ale clovek jazdi po Prahe a D1 a je trosicku citlivy (ako ja), tak by najradsej mal kola, ktore by sa dali zmenit na 15ky stisknutim tlacidla....jestli mi rozumite...

přesně tak!!!!!!!!!!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky musím přidat pár svých zkušeností... na O I. jsem jezdil dlouhou dobu na 15" a pak jsem si koupil 16" ALU Knife... auto rázem líp seděo v zatáčkách a vypadala o dost líp :), ale příčný nerovnosti, hrůůůza... :) teď na Scoutu mám 17" ale profil 55, takže celkem pohoda... ovšem představa, že bych jezdil s O II. na 17" a na nízkoprofilových pneu mě děsí, hlavně když pomyslím na silnice vedoucí k nám na chalupu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele je to jednoduchý,jestli upřednostníš vzhled tak vem 17",vypadá to o něco lépe než na 16",ale na počítej s tim že na 17"je to hrozná koza.Zrovna ty OII 1.8TSI mám všechny na 17" a ted jsem po zimě sehnal nový 16"kola a už je postavim na ně.

OII je samo o sobě tvrdší auto a ze 17" je to šílený...hlavně po městě to hrozně drncá a kope,mimo město takovej rozdíl mezi 16" a 17"zas neni,ale po městě rozdíl mezi 16" a 17" je dost znatelnej.

Nejpohodlnější bude OII jasně na 15",ale ty zas nejsou moc dobrý na dálnici,celkem to na nich lítá jak nudle v bandě,takže z mého hlediska co jsem na OII už vyzkoušel je nejlepší volba 16"kola.

a co tie 225/50R17 co ma scout? tie 2.2cm by mohli pomoct, nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja jezdim hlavne hodne mezi Pardubicema a Brnem a to jezdim na Zdar a pak na D1. Celkem ste me vydesili, obzvlaste tim ze to rozdrnci palubovku :( Doufam ze to nebude tak hrozne, kdyztak je hold vymenim za 16-ky, ale ty 17-ky uzkoprofilove vypadaji na te okte tak nadherne :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bladík: Hele neboj, já mam taky 17" kola a nic nedrnčí a nerezonuje v intošu a navíc mi to ani nepřišlo, že by to byl kostitřas, řekl bych že to je skoro to samé jako na 15" kolech co se komfortu týče. Já jsem teda spokojen. Toť můj názor za minuly rok, pač na 17" jsem jezdil jeden rok zatím a když jsem přešel na jaře minulý rok z plechu 15 na 17" ALU tak rozdil v komfortu byl neznatelny a to same při pŘechodu zpátky na plechy na zimu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bladík: Hele neboj, já mam taky 17" kola a nic nedrnčí a nerezonuje v intošu a navíc mi to ani nepřišlo, že by to byl kostitřas, řekl bych že to je skoro to samé jako na 15" kolech co se komfortu týče. Já jsem teda spokojen. Toť můj názor za minuly rok, pač na 17" jsem jezdil jeden rok zatím a když jsem přešel na jaře minulý rok z plechu 15 na 17" ALU tak rozdil v komfortu byl neznatelny a to same při pŘechodu zpátky na plechy na zimu...

To ale asi jezdíš mimo město ne,nebo po slušných silnicích nebo já nevim kde?..to si první člověk od kterého toto slyšim,co znám i lidi tak u Superbů,Passatů,MB třídy E řeknou že na 17"kolech je to velký skok v komfortu...obvzláště po městě.

Já když přesednu z mé OII co mám na 16" do jedné z OII na 17" tak mi stačí vjet v Praze na Již.spojku která taky neni uplně rovná a rozdíl poznám okamžitě.Nehledě na to že když jedu v Praze třeba kolem Štvanice kde jsou hnusný kostky tak v mé OII na 16"co má přes 200.000km nic ani neťukne a když jedu z jednou s těch na 17" což některé nemaj ani 100.000km tak tam toho zarezunuje sakra hodně.

Na předchozích Passatech co jsem měl byl znát přechod i z letních 16" na zimní 15" a to sakra citelnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jakžtakž teďka u nás ty silnice spravili, ale že by to byla nějaká extra klasa fahrbahn jak v německu tak to né, ale kostký a ani tramvajové kolejnice tu nemáme, takže jsem celkem v pohodě. Teď jsem si vzpoměl, že jedině kde poznám rozdíl mezi koly je na přejezdech, se 17" koly přejíždím přejezdy radši pomalu. Po panelových dálnicích toho zas tolik nenajezdím, takže nemohu porovnat. Nicméně ještě jsem byl hoodně překvapenej jak dobrej byl komfort jízdy s RSkou na 18" kolech i po kostkách. Myslel jsem že to bude tragédie ale byl jsem velice překvapen, ale byla to víceméně chvilková zkušenost, takže to není moc objektivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Hele je to jednoduchý,jestli upřednostníš vzhled tak vem 17",vypadá to o něco lépe než na 16",ale na počítej s tim že na 17"je to hrozná koza.Zrovna ty OII 1.8TSI mám všechny na 17" a ted jsem po zimě sehnal nový 16"kola a už je postavim na ně.

OII je samo o sobě tvrdší auto a ze 17" je to šílený...hlavně po městě to hrozně drncá a kope,mimo město takovej rozdíl mezi 16" a 17"zas neni,ale po městě rozdíl mezi 16" a 17" je dost znatelnej.

Nejpohodlnější bude OII jasně na 15",ale ty zas nejsou moc dobrý na dálnici,celkem to na nich lítá jak nudle v bandě,takže z mého hlediska co jsem na OII už vyzkoušel je nejlepší volba 16"kola.

ja mam na svojej 1.8TSI 15" plechy, bohuzial mi nevysli prachy na lepsie kolesa, pocital som aj s tym, ze by som ich neskor dokupil ... ale nestazujem sa, komfortne je to perfektne, cesku palnelovu D1 to zehli nadherne ... chvilu som siel aj na 16", to je vyrazne tvrdsie a menej pohodlne ... co sa tyka sedenia na ceste, nemam problem a ani pocit, ze by 15" nestihali motoru 1.8TSI (na to ma upozornoval predajca), nejazdim na tom rally a na beznu rychlu akcnu jazdu to staci ... skoda, ze nemozem porovnat spotrebu, tie 16" su na 1.9TDI ... s odstupom casu som s 15" celkom spokojny a nechystam sa ich ani menit ... ale uznavam, ze OII vyzera s 15" odstrasujuco :-)))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som s 1.8TSI maximalne spokojny ... vykonu to ma nekonecne, predbiehat fakt nie je problem, staci o stupen podradit a stlacit plyn a uz to ide ... tam kde by som si nedovolil predbiehat 1 kamion, si dovolim predbehnut aj dva ...

co sa tyka spotreby som celkom prekvapeny, este sa mi nepodarilo dostat spotrebu cez 10L na 100km ... bratislava-spindlerov mlyn som siel akcne co to slo, cesta mi netrvala ani 4hodiny a spotreba bola asi 9.8L/100km ... na 15" zimnych gumach ... inak bezne mam bratislava-praha tak 7.5L/100km ... ale uz som mal aj 5.9L/100km ...

na slovenskych okresnych cestach s takmer celou jazdou na 6tke, rychlost 80-90, to robi aj pod 5.5L/100km ... takze maximalna spokojnost, da sa usetrit, ked clovek chce a ked nechce tak slape ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam ted tento super motor 14 dni a najeto 1200km, spotreba ze zacatku nad 10l ted mam uz dlouhodobou 9l, doufam ze si to jeste sedne, protoze prozatim se mi to zda docela hodne na to co pisou vpapirech, kazdopadne super motor, opravdu vykonu habadej, krasne se s tim jezdi.

Ona ta spotreba je mozna take tim, ze tomu sem tam dost slapnu na krk a na dalnici pri 150 na 6-ku to take zatim dost zere kolem tech 9l, tak doufam ze se trochu ustali :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě si spotřeba sedne.....mě všechny ty OII 1.8TSi jezděj kolem 7L,dokonce u jedné jsem zaregistroval dlohodobou 6.7L......zatim mi žerou stejně(v klidnim dálničnim režimu i méně) jak 2.0TDI co jsem měl.

Spotřebu vždy začnu brát trochu vážně u nových aut až tak když maj najeto nad 10-15.000km.....kór třeba u dieselů si sedá spotřeba sakra dlouho...těm nejvíc klesá spotřeba když maj najeto až tak nad 100.000km.

Je pravda že 1.8TSi reaguje na změnu jízd.stylu spotřebou okamžitě,což třeba u 1.9TDi ne,tam se tomu musí šlapat na krk trochu déle než se zvedne dlohodobka.

Když jsem ze zažátku chvilku jezdil s tou jednou 1.8TSi tak při mém běžném klidném zacházení jsem jezdil do 7L a stačilo to prohnat 50km po dálnici a byl jsem skoro na 9L a co potom když jsem s tim jel do Frankfurtu a zkoušel co to umí (dálnice pod 200km/h nešla) a po příjezdu do Frankfurtu mi spadla čelist.....okamžitá byla na 14,6L a dlohodobka kolem 12L(ale auto mělo ani né 10.000km tak jsem to bral z rezervou)....druhý den cesta zpět už byla v klidnim tempu (do 150km/h celá cesta) a před Prahou jsem na to mrknul a bylo tam 6,6L.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam ted tento super motor 14 dni a najeto 1200km, spotreba ze zacatku nad 10l ted mam uz dlouhodobou 9l, doufam ze si to jeste sedne, protoze prozatim se mi to zda docela hodne na to co pisou vpapirech, kazdopadne super motor, opravdu vykonu habadej, krasne se s tim jezdi.

Ona ta spotreba je mozna take tim, ze tomu sem tam dost slapnu na krk a na dalnici pri 150 na 6-ku to take zatim dost zere kolem tech 9l, tak doufam ze se trochu ustali :)

Spotřebu máš vyšší, protože se určitě rád necháváš unést tím zrychlením... lol

Je to podle mě nejlepší volba do OII po RSu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu máš vyšší, protože se určitě rád necháváš unést tím zrychlením... lol

Je to podle mě nejlepší volba do OII po RSu.

To mas pravdu, ale ted uz se zacinam pomalu krotit, uz jsem si to uzil, tak to vyuzivam jen v situacich kde je to nutne, predjizdeni, predhaneni s passatem apod. situace :D

Ale je poznat ze si to pomalu seda, protoze ta spotreba pomalu klesa, tak to asi opravdu pujde dolu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas pravdu, ale ted uz se zacinam pomalu krotit, uz jsem si to uzil, tak to vyuzivam jen v situacich kde je to nutne, predjizdeni, predhaneni s passatem apod. situace :D

Ale je poznat ze si to pomalu seda, protoze ta spotreba pomalu klesa, tak to asi opravdu pujde dolu :)

Podle mě si nic nesedá. Jen se začínáš zklidňovat. lollol

Tak za půl roku začneš uvažovat o čipu, protože ten super pocit částečně vyprchá....

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě si nic nesedá. Jen se začínáš zklidňovat. lollol

Tak za půl roku začneš uvažovat o čipu, protože ten super pocit částečně vyprchá....

Myslím, že obojím máš pravdu.Spotřeba spíše klesne protože se s ním člověk naučí jezdit na citovku a to u tohoto motoru platí obvzláště, koneckonců u 2.0TFSI ještě více.S čipem je zatím problém, že ho nikdo v CR nenabízí, v Německu do Audiny tuto 1.8 čipují na 147kW a pak dělají ještě větší úpravu s výkonem 197kW ale tam už je větší turbo a ještě nějaké další úpravy.Potřeba čipu je ale spíše dost individuální záležitost, ten motor jezdí velmi dobře už z výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že obojím máš pravdu.Spotřeba spíše klesne protože se s ním člověk naučí jezdit na citovku a to u tohoto motoru platí obvzláště, koneckonců u 2.0TFSI ještě více.S čipem je zatím problém, že ho nikdo v CR nenabízí, v Německu do Audiny tuto 1.8 čipují na 147kW a pak dělají ještě větší úpravu s výkonem 197kW ale tam už je větší turbo a ještě nějaké další úpravy.Potřeba čipu je ale spíše dost individuální záležitost, ten motor jezdí velmi dobře už z výroby.

Žě to jezdí dobře už z výroby je bez debat.

Čip bude určitě někdo v ČR nabízet ... třeba ABC Tuning .... lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdopadne si myslim ze si ten motor urcite seda, ale samozrejme s timto motorem je treba naucit se jezdit, protoze moje predchozi auti byla 55kW felicie, takze tady sme nekde uplne jinde a myslim ze mi urcite dost dlouho bude stacit tento vykon nez zacnu vubec premyslet o cipu....jezdi to fakt nadherne :)lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdopadne si myslim ze si ten motor urcite seda, ale samozrejme s timto motorem je treba naucit se jezdit, protoze moje predchozi auti byla 55kW felicie, takze tady sme nekde uplne jinde a myslim ze mi urcite dost dlouho bude stacit tento vykon nez zacnu vubec premyslet o cipu....jezdi to fakt nadherne :)lol

Oproti Fel 55kW je to sakra někde jinde. Doslova vším.

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jste si jistí, že když jedni říkají, že 17" jsou v pohodě a druzí, že jsou kostitřas, není problém v tom, že první je mají na standardním podvozku a druzí na sportovním? (nakonec nějakou dobu zezačátku 17" bez sportovního podvozku vůbec objednat nešly ...) A jste si jistí, že když jde řeč o velikosti kol, je to porovnávání na stejných gumách? (nevím, jak vy, ale my nejsme schopní ovlivnit výběr gum na nových autech - prostě s čím přijdou, s tím přijdou a zvlášť v 15" je variace obrovská)

Vysvětlím blíž ... Jezdil jsem postupně na 1.6 MPI, 1.9 TDI, 1.6 FSI a teď na 1.8 TSI, dost odjeto mám i na 2.0 TDI a RS TFSI, tedy 15", 16", 17", 18" a různé gumy. 18" na RSku teď a RS celé teď vynechávám ... U 15" krutě záleží na použitých gumách, všiml jsem si, že jsou v ČR velmi oblíbené Micheliny E3A, kvůli tomu, že se málo ojíždí a vydrží velký průběh. Těmhle gumám vřele doporučuji se obloukem vyhnout, jsou velmi tvrdé a subjektivně je O2 na 16" s Turanzami pohodlnější než na 15" s E3A. Naopak pokud jsou na 15" Goodyeary nebo Continentaly, je to nejpohodlnější alternativa ... Ale 15" kola jsou u jakékoliv motorizace limitem v zatáčkách, prostě jim dojde dech (zvlášť díky extrémnímu profilu) dřív než podvozku - osobně se domnívám, že na všechny turbomotory by MBčko mělo dávat 16" z výroby (hlavní výhodu 15" a vysokého profilu vidím v tom, že se při parkování nemusí nikdo starat o obrubníky a někomu asi může vyhovovat lepší čitelnost podvozku, když se gumy začnou hrnout a auto klouzat). 16" jsou obecně nejlepší volba, drží o poznání líp než 15", přitom pneu nejsou tak široké, aby se auto chytalo vyježděných kolejí na dálnicích a profil je dost vysoký, aby nedrncalo. A konečně MBčko přestalo s 16" koly Sirius, které jsou subj. dost ošklivé (přesto hodně rozšířené), nová kola Lyra vypadají výborně a Vega byly v pohodě vždycky. U 17" velmi záleží na tom, zdali jsou v kombinaci se sport. podvozkem, nebo ne - pokud ano, je auto opravdu hodně tvrdé (ze začátku jsme 17" neměly žádné, protože nucenou kombinaci se sport. podvozkem nikdo nechtěl), pokud ne, jsou jen o trošku méně pohodlná než 16" (u 17" to máme s pneu zatím jednoduché - všechno jsou Potenzy, což je fajn i pro komfort), přitom lépe drží v zatáčkách a auto vypadá. (je zajímavé, že subj. jsou 17" se sport. podvozkem snad méně komfortní než 17" na RS) Sport. podvozek navíc pomůže víc drncání než gripu, auto se sice méně naklání, ale rychleji projede zatáčkou jen pocitově.

Po vyzkoušení prakticky všeho, co je, jezdím sám aktuálně na Pallas 17" s Potenzami (bez sport. podvozku) a jsem spokojený - to málo, co si 17" vezmou oproti 16" na komfortu a hluku, to bohatě vrátí na slušné silnici a dálnici. Takže obecně s tím, že 17" jsou příliš tvrdé nesouhlasím (i když každý má jiný vkus), mám malinké děti a kdyby měly větší kola pocítit, nikdy si je nepořídím ... A doporučuji se soustředit na pneumatiky alespoň stejně jako na velikost kol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...