Namor Rapsaj Vloženo 30. Červen 2007 Sdílet Vloženo 30. Červen 2007 (editace) Dobrý den, po výměně rozvodů, všech filtrů a oleje, se po nastartování cca po jedné minutě rozbliká kontrolka chladící kapaliny. Asi po minutě zase zhasne. Chladící kapaliny je tam dost. Tohle se stane vždycky po delší době stání. Pokud auto nastartuju třeba po hodině stání, je vše O.K. Pokud ho však nastartuji až druhý den závada se opakuje. Myslím si že by mohl být zavzdušněný systém. Poraďte co s tím, prosím. Do servisu se mi nechce. Škoda Octavie 1.9 TDI r.v.99 najeto 120 000 Závada odstraněna viz. Vaša Editováno: 3. Červenec 2007, autor: Namor Rapsaj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kazz2 Vloženo 30. Červen 2007 Sdílet Vloženo 30. Červen 2007 V tomto prípade je asi príčina v znečistenej chladiacej kvapaliny. Tieto nečistoty (lepšie povedané mastnota) obalujú obe kovové tyčky vo vyrovnávacej nádobke chladiaceho systému a teda tým je narušená el. vodivosť medzi oboma tyčkami, teda systém to detekuje a signailizuje akoby tam nebola chladiaca kvapalina. Po naštartovaní motora začne kvapalina v chladiacom systéme recirkulovať a zohrievať sa a tuto nečistotu/mastnotu začne omývať čím sa opäť zabezpečí el. vodivosť medzi oboma tyčkami. Toto znečistenie môže byť spôsobené vadou v tesnení poda hlavou valcov (nemusí to byť ale pravidlo). Na tvojom mieste by som dal najskôr vypustiť starú chladiacu kvapalinu, dal by som prepláchnuť chladiaci systém a samozrejme vyčistiť vyrovnávaciu nádobku a po prevedení týchto úkonov by som tam dal naliať originálnu chladiacu kvapalinu G12 (samozrejme správne nariedenú). Potom sleduj, ako sa to správa (teda nevymieňaj hneď to tesnenie pod hlavou valcov). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 30. Červen 2007 Sdílet Vloženo 30. Červen 2007 a to já bych vzal dlouhej šroubovák, pojezdil s ním (podřel) obě elektrody v nádobce a pokud by to bylo OK tak bych to dál neřešil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor Rapsaj Vloženo 30. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 30. Červen 2007 a to já bych vzal dlouhej šroubovák, pojezdil s ním (podřel) obě elektrody v nádobce a pokud by to bylo OK tak bych to dál neřešil. Takže jak jsem psal, proběhla kompletní výměna rozvodů - tedy včetně vodní pumpy. Nepředpokládám, že by v servisu byli takový čuňata, že by tam vrátili starou kapalinu. Takže tady to asi nebude pravda. Ale vyzkouším. Mastnota je jenom přece lehčí než chladící kapalina a měla by tedy být vidět na hladině v nádobce, a to není. I tak zatím děkuji za názory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor Rapsaj Vloženo 1. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 1. Červenec 2007 a to já bych vzal dlouhej šroubovák, pojezdil s ním (podřel) obě elektrody v nádobce a pokud by to bylo OK tak bych to dál neřešil. Podle rady jsem ty elektrody šroubovákem trošku polechtal Dnes nastartováno po osmnácti hodinách a nic. Tak to snad bude O.K. Dík za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 1. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2007 a to já bych vzal dlouhej šroubovák, pojezdil s ním (podřel) obě elektrody v nádobce a pokud by to bylo OK tak bych to dál neřešil. Podle rady jsem ty elektrody šroubovákem trošku polechtal Dnes nastartováno po osmnácti hodinách a nic. Tak to snad bude O.K. Dík za radu To je určitě ono . Já jsem elektrody pojezdil starým zubním kartáčkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BEDUIN Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Dobrý den,po výměně rozvodů, všech filtrů a oleje, se po nastartování cca po jedné minutě rozbliká kontrolka chladící kapaliny. Asi po minutě zase zhasne. Chladící kapaliny je tam dost. Tohle se stane vždycky po delší době stání. Pokud auto nastartuju třeba po hodině stání, je vše O.K. Pokud ho však nastartuji až druhý den závada se opakuje. Myslím si že by mohl být zavzdušněný systém. Poraďte co s tím, prosím. Do servisu se mi nechce. Škoda Octavie 1.9 TDI r.v.99 najeto 120 000 Tak vcera a dnes sa mi stalo presne to iste. Ja som nic nemenil, len vcera rano po nastartovani mi zacalo pipat a blikat kontrolka chlad. kvapaliny. po chvilke blikanie prestalo. To som isiel do prace, ze sa na to poobede pozriem. Ked som nastartoval poobede, tak uz nic neblikalo ani nepipalo, tak som myslel, ze to iba nieco rano "zblblo" a uz je ok. No dnes rano mi to urobilo znova. Pozeral som stav kvapaliny, ta je OK na MAX, je tam ta cervena, ani nieje "viditelne" znecistena. Ale mozno tam na tych vidliciach je nejaky povlak a teraz ked je uz rano chladnejsie, tak to reaguje. Ked bolo teplo, asi ta masnota bola redsia, tak to neblblo. Aj poobede je teplejsie, tak to neblika. No skusim to vycistit tou zubnou kefkou ci to pomoze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PeterM Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Asi to je bezna zavada, lebo presne uz tretie rano mi to robi tiez a zec den to nespravi. Kvapaliny mam dost a ziadne znecistenie som nepostrehol. Tak skusim na to dnes tiez pouzit zubnu kefku a uvidim ci to pomoze. Dakujem Vam za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BEDUIN Vloženo 3. Září 2007 Sdílet Vloženo 3. Září 2007 Tak OK cidla vykefovane a kontrolka uz neblika rano Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fiam Vloženo 5. Září 2007 Sdílet Vloženo 5. Září 2007 Mam tiez tento problem.Skusim kefku a snad to zabere. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chozee Vloženo 3. leden 2009 Sdílet Vloženo 3. leden 2009 Ahoj, dnes, kdyz jsem nastartoval auto, tak na me zacala blikat kontrolka chladici kapaliny. Venku bylo -10 C a tak jsem se podival na expanzni nadobu hladina byla ok. Tak jsem vypnul motor a znovu nastartoval a kontrolka uz neblikala. Dokaze nekdo z Vas vysvetlit, proc ta kontrolka blikala? P.S. skodovku jsem si koupil za ucelem spolehlivosti, ale ted jsem tak trochu navazkach zda jsem si tu spolehlivost nenechal pouze namluvit. Chozee Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FilipV Vloženo 3. leden 2009 Sdílet Vloženo 3. leden 2009 Je poblázněný to čidlo v nádobce, za velkejch mrazů mi to občas dělá taky, stačí poškrábat ty elektrody v nádobce trochu šroubovákem ( viz. příspěvky výše) a je po problému ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chozee Vloženo 3. leden 2009 Sdílet Vloženo 3. leden 2009 Je poblázněný to čidlo v nádobce, za velkejch mrazů mi to občas dělá taky, stačí poškrábat ty elektrody v nádobce trochu šroubovákem ( viz. příspěvky výše) a je po problému ... Ahoj, dekuji za odpoved. Zitra vyzkousim ocistit ty elektrody. Chozee Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 6. leden 2009 Sdílet Vloženo 6. leden 2009 Trpěj tím i seaty, toledo mi to před 8 lety dělalo taky. Princip je založený na vodivosti kapaliny - ty dva dráty ponořený do kapaliny. Kapalina je částečně vodivá a to stačí k tomu aby elektricky spojila ty dva dráty. Není to odpor 0 ohmů, řekněme př. 10ohmů a to stačí aby se hradlo nepřeklopilo a kontrolka nesvítila. Časem se ty dráty zaoxidují a ta oxidační vrstva má také odpor řekněme 5 ohmů. takže 2x5+10kapalina =20 ohmu a to ještě pořád kontrolka nesvítí... pak se ochladí, kapalině jak víme z fyziky (pokud jste nekouřili zrovna na WC ) roste s klesající teplotou měrný odpor (prostě ty elektrony v tý zimě tolik nekmitaj) a rázem má kapalina né 10 ale 20ohmu a je to 2x5+20=30ohmu a kontrolka svítí. Nastartujete te, ohřejete kapalinu a už má zase jen 10 a proto se vám to přes den nerozsvěcí až zase ráno..... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
crazyduke Vloženo 9. leden 2009 Sdílet Vloženo 9. leden 2009 Tak se přpojuji do klubu pípnutí a blikání kontr. tak budu čistit šroubovákem díky Všem......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KOKYN Vloženo 13. leden 2009 Sdílet Vloženo 13. leden 2009 Včera jsem to vzal zubním kartáčkem a je to OK!! Díky za rady!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rufis Vloženo 21. Únor 2009 Sdílet Vloženo 21. Únor 2009 Je nutno nádobku nějak porozebrat nebo je ty elektrody normálně vidět pod víčkem ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 21. Únor 2009 Sdílet Vloženo 21. Únor 2009 U seata byly vidět, u Octy jsem to neřešil, ale nádobka je stejná, takže přepokládám že to bude taky dostupný po odšroubování víčka.... Výše to řada lidí čistila a nikdo nic nepíše o rozebírání... Strč šroubovák do kapsy, vyběhni a za 10 vteřin je hotovo.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
czmika Vloženo 21. Únor 2009 Sdílet Vloženo 21. Únor 2009 Taky mám ten problém, ale možná se jenom liším tím že mi to dělá skutečně jenom při ranních startech jak je kolem -10°. Jinak se s tím nesetkávám, ale mohu podotknout že mě to taky docela vyplašilo, auto zmrzlé a najednou pípot kontrolky a cca za 1 min nic Nicmémě vyčistím kontakty a uvidím.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 21. Únor 2009 Sdílet Vloženo 21. Únor 2009 Ničím se nelišíš.... oškrábeš a nic pípat nebude, to je vše... na 100% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 23. Únor 2009 Sdílet Vloženo 23. Únor 2009 Co jsem teď kupoval octu tak kontrolka blikala taky a vůbec jsem se nevzrušoval. Blikala mi i 25km dlouhou trasu na dílnu, tam jsem krom destiček a zatuhlýho řazení udělal i to co píše Vaša je to v poho. Klasická "závada" v zimě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bobson Vloženo 15. Březen 2009 Sdílet Vloženo 15. Březen 2009 Čau borci, mam ten samej problem ale nechápu jak to skrábete šroubovákem, mam Fabii 1,4 MPI a v nádržce žádný tyčinky nevidím Díky za rychlou odpověď 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fialka Vloženo 4. Červen 2009 Sdílet Vloženo 4. Červen 2009 Tak se přpojuji do klubu pípnutí a blikání kontr. tak budu čistit šroubovákem díky Všem......... Pánové díky za super radu,budu muset odkázat znalé chlapce od fochu a araveru ať se podívají na forum a něco se konečně dozví,protože na moje dotazy ohledně této závady mi byly zdělovány rady typu: měnit expanzku,čidla na chladící soustavě ......atd. Ještě jednou díky,určitě se tu dozvím spoustu dalších rad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sarstedt Vloženo 14. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2009 Tak ted jsem ty elektrody byl vycisiti nebot problem jaky tu mate mam taky tak jsem zvedavy zda to cisteni opravdu pomuze, snad ano , vzal jsem to poctive poradne kartackem, tak dam potom vedet zda je vse ok.Zatim dekuji za rady co jsem tu nasel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octa666 Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 (editace) Další do klubu, tak jsem to ráno sjel kartačkem a je to OK, dik Editováno: 18. leden 2010, autor: Octa666 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.