Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Zdravím pánové, tak mi bylo oznámeno že mám přicpaný kat na své octávce r.v. 2002 benzín 2,0i 85kW což způsobuje rozsvícení kontrolky elektroniky motoru a závadu 16804 slabý účinek katalyzátoru. Jelikož na nový originální nemám zvažuji jeho náhradu za nějaký univerzál kde se cena pohybuje někde kolem 2500,-Kč. Máte s tím někdo zkušenosti?

Zde jsem našel firmu prodávající katy za slušné ceny: http://www.vyfukyonline.cz/Katalyzatory----univerzalni/

jen mám trošku obavu zda to pak projde na emisích a zda se mi stejně nebude kontrolka rozsvěcet protože dojde k nějakému trošku jinému uchycení univerzálního katu (navařování atd).

Kupovat kat z vrakoviště nemám odvahu,navíc si myslím že na 2,0 stejně neseženu protože jich je málo.

díky za každý názor

Zdravím pánové, tak mi bylo oznámeno že mám přicpaný kat na své octávce r.v. 2002 benzín 2,0i 85kW což způsobuje rozsvícení kontrolky elektroniky motoru a závadu 16804 slabý účinek katalyzátoru. Jelikož na nový originální nemám zvažuji jeho náhradu za nějaký univerzál kde se cena pohybuje někde kolem 2500,-Kč. Máte s tím někdo zkušenosti?

Zde jsem našel firmu prodávající katy za slušné ceny: http://www.vyfukyonline.cz/Katalyzatory----univerzalni/

jen mám trošku obavu zda to pak projde na emisích a zda se mi stejně nebude kontrolka rozsvěcet protože dojde k nějakému trošku jinému uchycení univerzálního katu (navařování atd).

Kupovat kat z vrakoviště nemám odvahu,navíc si myslím že na 2,0 stejně neseženu protože jich je málo.

díky za každý názor

No není to asi úplně rada, ale máme v práci Feldu pouze s obyč katem, který je teda už dlouho po smti a na emisích nebyl nikdy problém. Takže myslím, že by to mělo fungovat. Mimochodem, kolik má to auto najeto, že je kat KO. ?

Mimochodem... je to opravdu kat? Ono někdy ty závady bývají zavádějící...

Upraveno od lukash

podle tacha má 90tis,ale myslím si že minimálně jednou tolik. Byly tam obě lamdy vadné což prý smrti katu pomohlo.

kamarat to vyriesil tak,ze proste ten kat. dal prec :))) na emiskach ma kamosa tak pohoda

odstranit kat je sice taky řešení,ale myslím si že to nevyřeší kontrolku motoru,protože lambda sonda bude pořád vyhodnocovat účinek katalyzátoru jako špatný a rozsvítí se. Musela by se ta chyba nějak v ŘJ vymazat aby jí to neukazovalo nebo přenastavit hodnoty a to nevím jestli lze.

odstranit kat je sice taky řešení,ale myslím si že to nevyřeší kontrolku motoru,protože lambda sonda bude pořád vyhodnocovat účinek katalyzátoru jako špatný a rozsvítí se. Musela by se ta chyba nějak v ŘJ vymazat aby jí to neukazovalo nebo přenastavit hodnoty a to nevím jestli lze.

Jestli tam jsou dvě lambády tak je to blbý a to tam nějakej kat dát musíš.

Přesně tak,jsou tam dvě,jedna před katem a jedna za katem.

Přední lambda ve sběrném potrubí hlídá složení směsi a druhá lambda za katem má hlavně funkci v tom, že hlídá správnou činnost katu. Takže když se vyhodí kat, tak to bude pořád dávat poruchu lambdy.

berte to jako pracovní verzi:

Lambda pracuje tak, že posílá určitý počet V do RJ motoru podle toho, jaké jsou výfukové plyny, na základě tohoto RJ motoru řídí směs. Signál o plynech je lineární = víc voltů chudší směs, míň bohatší.

Nešlo by místo té druhé lambdy dát odpor, který by simuloval dobré spalování - aby to dávalo konstantní hodnotu, která by musela být menší než hodnota z 1. lambdy. Hodnotu odporu určit buď podle fční lambdy, kolik V cca dává a nebo ho cca dopočítat.

Je to jen teorie, ale za zkoušku to stojí, nevím, jak to je u aut s dvěma lambdama, ale u mé okty jsem zkoušel místo lambdy dát poťák a reguloval jsem tím bohatost směsi a celkem to fungovalo, nyní tam nemám nic a jezdím an plnou směs.

Princip a funkce lambda sondy je stručně popsán tady:

http://automatizace.hw.cz/clanek/2006061301

Snaha vyměnit lambdu za něco jinýho způsobí neuzavřenou regulační smyčku lambda regulace, takže řj. (sofistikovanější než Marelli 1AVM :p ) bude hlásit chybu i když nastavíte konstantní napětí mezi cca 0,2 až 0,6 V.

U systémů na LPG se to dělá i tak, že řj. systému LPG simuluje řj. motoru průběh napětí na lambdě, takže při provozu na LPG sice zase regulační proces nejede, ale řj. si myslí, že ano, tak nic nehlásí.

Docela by mě zajímalo jak funguje motor se dvěma lambdama.

Imho by ta sonda za katem měla měřit zbytkový volný kyslík v plynech po reakci, tj. udávat řj. v normálním provozu jen bohatou směs. A jakmile se na ní začne měnit napětí podobně s lambdou před katem, znamená to že kat je buď studený, nebo kaput.

Asi by nebylo od věci, kdyby někdo z přítomných chemiků udělal školení o chemických reakcích v Katu. :)

Prosím pěkně.

Princip a funkce lambda sondy je stručně popsán tady:

http://automatizace.hw.cz/clanek/2006061301

Snaha vyměnit lambdu za něco jinýho způsobí neuzavřenou regulační smyčku lambda regulace, takže řj. (sofistikovanější než Marelli 1AVM :p ) bude hlásit chybu i když nastavíte konstantní napětí mezi cca 0,2 až 0,6 V.

U systémů na LPG se to dělá i tak, že řj. systému LPG simuluje řj. motoru průběh napětí na lambdě, takže při provozu na LPG sice zase regulační proces nejede, ale řj. si myslí, že ano, tak nic nehlásí.

Docela by mě zajímalo jak funguje motor se dvěma lambdama.

Imho by ta sonda za katem měla měřit zbytkový volný kyslík v plynech po reakci, tj. udávat řj. v normálním provozu jen bohatou směs. A jakmile se na ní začne měnit napětí podobně s lambdou před katem, znamená to že kat je buď studený, nebo kaput.

Asi by nebylo od věci, kdyby někdo z přítomných chemiků udělal školení o chemických reakcích v Katu. :)

Prosím pěkně.

Máš pravdu, že 1AVM Marelli je opravdu jednoduchá RJ, docela toho dost snese.

Byl to jen návrh, jak jsme psal.

Ještě jeden nápad, co kdyby to napětí do/z Lambdy2 bylo poutěno v přímé závyslosti na Lambdě 1. ? Toto napětí by bylo měnné a tím by si RJ motoru myslela, že je vše OK.

Princip a funkce lambda sondy je stručně popsán tady:

http://automatizace.hw.cz/clanek/2006061301

Snaha vyměnit lambdu za něco jinýho způsobí neuzavřenou regulační smyčku lambda regulace, takže řj. (sofistikovanější než Marelli 1AVM :p ) bude hlásit chybu i když nastavíte konstantní napětí mezi cca 0,2 až 0,6 V.

U systémů na LPG se to dělá i tak, že řj. systému LPG simuluje řj. motoru průběh napětí na lambdě, takže při provozu na LPG sice zase regulační proces nejede, ale řj. si myslí, že ano, tak nic nehlásí.

Docela by mě zajímalo jak funguje motor se dvěma lambdama.

Imho by ta sonda za katem měla měřit zbytkový volný kyslík v plynech po reakci, tj. udávat řj. v normálním provozu jen bohatou směs. A jakmile se na ní začne měnit napětí podobně s lambdou před katem, znamená to že kat je buď studený, nebo kaput.

Asi by nebylo od věci, kdyby někdo z přítomných chemiků udělal školení o chemických reakcích v Katu. :)

Prosím pěkně.

Máš pravdu, že 1AVM Marelli je opravdu jednoduchá RJ, docela toho dost snese.

Byl to jen návrh, jak jsme psal.

Ještě jeden nápad, co kdyby to napětí do/z Lambdy2 bylo poutěno v přímé závyslosti na Lambdě 1. ? Toto napětí by bylo měnné a tím by si RJ motoru myslela, že je vše OK.

To mě taky napadlo, s tím že to bude chtít signál trochu tvarovat, protože ten signál bude mít cca stejnou amplitudu při bohatý směsi ale nižší při chudý (reakce zbytkovýho O2 s výfukovými plyny - např. CO => CO2, stejně pro ostatní 2 složky), navíc bude třeba přidat zpoždění, protože ta reakce a průchod plynů katem chvíli trvá.

Jenže tohle jsou jenom úvahy, chtělo by se to podívat buď oscilákem nebo aspoň VAGem na ty signály u zdravýho auta podle toho vymyslet nějakou takovouhle bejkárnu.

Co mě ještě napadá, usuzovat z výpisu chyb rovnou na vadnej katalyzátor je trochu rychlá střelba.

Mechanici v servisech jsou často líný vohnouti na diagnostiku z naměřenejsch hodnot dlabou a to nemluvim o použití externí diagnostiky.

Nebyla třeba nedávno jedna lambda měněná ?

Tam by semohlo stát, že ŘJ si pamatuje korekci citlivosti pro tu starou sondu a vzhledem k tomu, že

účinnnost katalyzátoru vyhodnocuje z poměru korigovaných amplitud napětí sond před a za katem, je problém na světě.

Něco podobnýho může nastat, když je lambda po smrti a dává trvale něco kolem 0,5V, to je věc, která se ve výpisu chyb objevit nemusí(ani chudá ani bohatá směs, nepřekročená mez lambda regulace), ale objeví se chyba, která je až důsledkem.

byly měněny obě lambdy, zkontrolovalo se těsnost výfukové soustavy, různá těsnění pro sání, hadičky, kompletně přehrán software ŘJ atd atd. A pořád vyskakuje zhruba co 400km závada 16804 - slabý účinek katalyzátoru.

Trojcestný katalyzátor funguje na principu oxidačně redukční rovnováhy. Do katalyzátoru jde nespálené palivo a to spolu s přebytkem kyslíku "hoří" v katalyzátoru. Za zvýšené teploty dochází k oxidaci CO na CO2, uhlovodíků na CO2 a H2O, sliučenin síry na SO2, redukci NOx na N2. V ideálním případě tedy leze z katu směs CO2, vody a dusíku. Lambda před katem reguluje takovými skoky mezi přebytkem kyslíku a paliva. Vždy však musí být ve splodinách z motoru mírný přebytek paliva a kyslíku. Ještě tam chodí reakce CO+NOx -> CO2+N2. Ta chodí za přítomnosti vyšší teploty a matalického katalizátoru. Když se podělá poměr paliva a kyslíku, může Ti třebas vyhořet katalyzátor. Taky na kat působí těžké kovy. Jakmile natankuješ olověný benzín, otráví se katalyzátor = deaktivuje se.

Prakticky je tuším realizován jako voštinová struktůra z keramiky s napařenou vrstvou katalytických kovů.

Oxidační kat u dieselů je malinko jednodušší, pouze oxiduje....

Je to hodně zjednodušené, za to se omlouvám, ale takhle nějak nám to na škole o přednášce povídali.

  • 2 roky později...

Dneska jsem byl u mechanika a mam v perdeli katalyzator :( doporucil mi koupit si univerzal, ze mi ho navari a vsecko bude v pohode. Jenomze ted nevim jaky druh mam koupit? Eur2, eur3, eur4 ??? Mate s tim nekdo zkusenost? Byl bych moc vdecny za kazdou radu. :)

Mam O1, rv.00, 1.6, 74kW

Dalo by se rict, ze je jedno jakou znacku tam das, důleziti je průmer trubky , nesmí byt mensi nez je na stavajícím katu, Znamemu jsem měnil na Golfu 1.6 16v dal jsem tam bosal za cca 2000kč a bez problemu, potom šlo auto na emise a vše OK.

Jo vnitrni prumer koncovky katalyzatoru mam 50mm, ale spis me zajima jestli bude mit nejaky vliv na emise druh katalyzatoru myslim tim EUR2, 3, 4. Nevim ktery by byl nejlepsi pro rok vyroby 2000. Ale urco nejdu do keramiky...

Taky se to rozdeluje podle obsahu motoru, ale pravda, ze universal, stejny prumer trubky a mas to.

tam ten je pry do obsahu 2.0 takže by to melo byt ok

toz ja do toho jdu ale beda jak to neprojde emisema :D :D

Zdravim.. taky bych potřeboval sehnat kat jenže shanim a všechno od 4000.- a vejš.. tady pišete za 2000,- a kde ho mužu objednat?? mam o1 1.6 74kw. moc dik za radu.

každý tuner kat dává pryč a vy ho tam chcete cpát :laugh.gif

Hlavne ne bosal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja ho blbec za 9tku koupil a piska jak turbo!!! --koupit univerzal za 3jku a prevarit!

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.