Přejít na obsah

Servomotorek topení.


mesr

Doporučené příspěvky

Zastoupeni Bosch v CR:

Knoll Krupka

Knoll Lodenice

Nevim ale, jestli se na tu cenu dostanete, protoze jsem to kupoval pres brachu a on tam ma mozna nejake slevy, nejsem si jisty. Znovu upozornuju, ze je to dil na tu starou verzi s konektorem, ktery ma piny ve dvou radach.

Jinak pro tu demontaz staci sundat stredovy panel, co je v nem autoradio, tunel mezi sedackami a prihradku u ridice. Dirou ve svislem nosnem plechu se da sahnout na spodni a horni vycvakavaci packu drzaku (tu horni malymi klestemi, rukou jsem to neutahnul). Pak se cely ten plastovy drzak i s motrkem vykloni do boku tak, aby se ozubena kola dostala ze zubu. Drzak se vyhakne nahore a dole ze zavesu a metodou "jezek v kleci" se postupne spodni dirou vynda ven.

Pri zpetne montazi je potreba spravne nasadit zuby zpatky. Je tam v polovine kola drazkovani, takze to zapada pouze jednim zpusobem, nejde to presadit ani o zub. Nasazoval jsem v poloze "studeny vzduch". Horni zaves drzaku jsem tam dlouho nemohl spravne nasadit. Pomohlo az vyndani nejake ridici jednotky (tusim ze je to r.j. komfortni vybavy), ktera se nachazi v blizkosti a shora jsem tam sahnul a spravne to nasmeroval do te diry.

Pak jsem pripojil VAG, vymazal zavady, udelal zakladni nastaveni a zkontroloval funkci. Je to pohledem snadno pozorovatelne, nesmi to nikde drhnout nebo se zasekavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MaraMara,také bych potřeboval ten starý typ-by jsi mohl udělat pro členy hromadnej nákup,brácha aspoň bude mít více bodů na slevu za více nákupů,poté rozeslat členům českou poštou-při platbě na účet by to vycházelo na max 70Kč i s polstrovanou obálkou-popřemýšlej a dej vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zastoupeni Bosch v CR:

Knoll Krupka

Knoll Lodenice

Nevim ale, jestli se na tu cenu dostanete, protoze jsem to kupoval pres brachu a on tam ma mozna nejake slevy, nejsem si jisty. Znovu upozornuju, ze je to dil na tu starou verzi s konektorem, ktery ma piny ve dvou radach.

Jinak pro tu demontaz staci sundat stredovy panel, co je v nem autoradio, tunel mezi sedackami a prihradku u ridice. Dirou ve svislem nosnem plechu se da sahnout na spodni a horni vycvakavaci packu drzaku (tu horni malymi klestemi, rukou jsem to neutahnul). Pak se cely ten plastovy drzak i s motrkem vykloni do boku tak, aby se ozubena kola dostala ze zubu. Drzak se vyhakne nahore a dole ze zavesu a metodou "jezek v kleci" se postupne spodni dirou vynda ven.

Pri zpetne montazi je potreba spravne nasadit zuby zpatky. Je tam v polovine kola drazkovani, takze to zapada pouze jednim zpusobem, nejde to presadit ani o zub. Nasazoval jsem v poloze "studeny vzduch". Horni zaves drzaku jsem tam dlouho nemohl spravne nasadit. Pomohlo az vyndani nejake ridici jednotky (tusim ze je to r.j. komfortni vybavy), ktera se nachazi v blizkosti a shora jsem tam sahnul a spravne to nasmeroval do te diry.

Pak jsem pripojil VAG, vymazal zavady, udelal zakladni nastaveni a zkontroloval funkci. Je to pohledem snadno pozorovatelne, nesmi to nikde drhnout nebo se zasekavat.

Se sundaváním středního dílu palubky je to kompikovaný , dlouhyý. Dostaneš se tam i přes sundání paubky pouze pod řidičem a demontování ofukovacího potrubí na nohy řidiče. Když máš čelovou svítilnu , tak ti hodně pomůže v zpětném uložení servomotoru. Já jsem teda prostříknul potenciometr servomotoru conactoilem, hodněkrát se to tu psalo a zatím to šlape. Ale cena 1200,- za servomotor je very good. :feve:

Navíc , pokud servomotor poopravíš, nemusíš dělat základní nastavení, protože ŘJ si ho načte sama. TO je pro ty , co nemají vag a musí zaplatit za napíchnutí na Vag. :)

Jinak tvůj příspěvek, jeho popis je přínosný, výstižný. :palec2:

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to MaraMara: jde to i bez kleští, vyndavání jednotky a tunelu mezi sedačkami. Ale měl jsem hlavu šprajclou u pedálů, čelovku na hlavě a odřené prsty.

Přesně tak, vzpomínám si na to. byl jsem zkoruceneh, ale jak si to několikrát opakovaně vyzkoušíš , tak to jde snadno ven a snadno dovnitř ( já jsem si nechtěně ulomil pojistnou patku na držáku servomotoru / orientovanou k řadicí páce/ a nyní to jde snadno) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, asi jsem toho rozmontoval zbytecne moc, ale ja jsem se totiz puvodne chystal na sejmuti cele palubky dle postupu z dilenske prirucky. Aspon jsem si to tam vsechno pekne vycistil a navonel :). Celovku jsem mel taky a pravda je, ze ta to hodne usnadni. Otlaceny rameno a zada mam ale jeste ted. S hromadnym nakupem nemam problem, zajemci necht se mi hlasi na mail marek@t-email.cz. Napiste mi adresu a pocet kusu. Uzaverka prihlasek je 19.5.2010 23:59:59. Pak to objednam u brachy a ozvu se, az to budu mit v ruce. Muzu potom poslat postou nebo jestli si to nekdo chcete vyzvednout osobne, tak Praha a Teplice by asi nemel byt problem domluvit. Kdo byste to chteli predat osobne, napiste mi to do mailu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja jsem zase chtel, aby se ti jedinci, kteri ten motorek potrebuji, dockali v nejake dohledne dobe. Zatim bych to nechal, uvidime kolik lidi se ozve a jak to cele dopadne. Pokud by zajem neutuchal ani po stanovenem datu ci se pravidelne opakoval, podrazim a zalozim si na ty motorky obchod :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

zdravim,

si mam problem. (Fabia 2003)

Mam klimatizaci a v lete kdyz chladim tak obcas najednou jde z vydechu teplej az horkej vzduch. a pri pokusu o zmenu teploty nic. az treba po nejake dobe(cca minuta) se to zase srovna.

Stejna situace nastava v zime kdy je treba hrat. tak obcas misto tepla jde vlazny vzduch a opet pokus o regulaci (sem a tam) nepomaha a zase po nejake dobe se to zase chytne.

takze to vypada asi na ten motore ci co ze?

Tak se chci zeptat zda by byl nekdo ochoten z Prahy se na to mrknout a pripadne ten proklatej motorek vymenit. Nemusim mit nutne novej dil ci podobne.

Predem dekuji za pomoc. Urcite se nejak s pripadnym zachrancem dohodneme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak i já jsem se pustil do kontroly-motorku pro regulaci teploty,nicméně výsledek je asi takový-promazáno a stále nic-sem tam sepne a jede třeba do půlky na chlazení, pak nejde zpět na topení-pokud mu trošku pomůžu že do něj šťouchnu tak se dostane do požadované polohy ale jinak bezezměn :aggressive: To budu muset asi koupit nový,že?Kde se dá pořídit za rozumnou cenu-nevý někdo? :help: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, topení topilo na plný výkon nebo vůbec. Poslouchal sem motorek a je jasně slyšet, že na studeno se klapka úplně zavře a na jakoukoliv polohu za první čtvrtkou se klapka úplně otevře (pokud to píšu blbě tak si prohoďte slova otevře / zavře - nevím jak to přesně funguje).

Myslíte, že bude stačit opět prostříkat ty trimry kontaktolem?

Hlavní otázka: Jaký je postup toho zjednodušeného vyndavání motorku? Sundal jsem boční kryty palubky (u obou dveří), sundal sem pravou část palubky s kaslikem, levou část palubky pod volantem následně sem mohl sundat celou tu středovou část jak je rádio a ovladače topení. Pod tím to ještě chtělo sundat ten pruh plastu kterej jakoby napojuje část se šaltpákou a ručkou k části s ovladači teploty a rádiem (středový panel). Z plastů už mi zbyl jen celá ta vrchní část. Poslední věc, kterou jsem sundal byl plastový výfuk vzduchu na nohy řidiče. Tím sem si obnažil to železo za kterým by měl být motorek.

Pokud je to co sem viděl ten motorek (přímo ze spoda za tím železem je modrý konektor a na tom dílu jsou chyceny kabílky) jak ho sundat? Když koukám od pedálů tak na spodní straně dílu s motorkem je vycvaknutelný úchyt a na druhé straně hřídelka přes kterou se to asi vyklání. Jenže za boha sem nemoh najít ten druhej (horní) úchyt. Sundal sem toho málo nebo kde se schovává?

Sranda je, že sem pospíchal, tak sem to zase celý zadělal a topení je pořád naprd :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já na tom držáku servomotorku mám čtyři úchyty, dva spodní a dva horní. Já ten jeden horní ulomil, prostříkal jsem to před 10-ti měsíci, pořád to šlape, sundaval jsem jenom ofuk nohou řidiče a palubku pod řidičem. Když jsem to vyndaval napodruhý , tak si to zažiješ a jde to rychle, akorát si zkroucenej a musíš mít světlo čelovku. Drží to i na 3ech úchytech te čtyř, ale nesmíš ulomnit ten spodní.

Editováno: , autor: cartmanko
naco citujes prispevok nad sebou?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná by chtělo dodat, že fabia je 12V 2003.

Tady je návod ze servisního manuálu a sundavají tam ještě komfortní řídící jednotku. Tu sem nesundaval, ani se po ní nekoukal.

Na straně 3 (nebo 87 v kompletním dílenském manuálu) jsou znázorněny na obrázku pod číslem 6 západky. Jsou tam 2. K té horní jsem se ale nějak moh dostat, asi sem koukal nějak špatně. Neleze se tam třeba horem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj,

tak musiím také motorek topení vyměnit. :(. Už jsme se jednou pokoušel o demontáž. Měl jsem sundane všechny spodní plasty (u spolujezde, středový a u řidiče), ale klapku se mi vyndat nepodařilo. Upřímně nechápu, jak se to někomu vůbec mohlo povést. Trápil jsem se s tim asi 2 hodiny a poté jsme to vzdal a složil zpět s tím, že to přenechám nějakému servisi. Nicméně co jsem se ptal v servisech, jen za práci chtějí kolem 8000,-. (neautorizovaný servis), což mi příjde přehnané !

Chystám se proto na druhý pokus...

Neumíte prosím poradit, jak se Vám to podařilo vyndat bez demontáže přístrojovky? Ja jsem skončil u toho, že i když jsem odjistil všechny 4 úchyty krytu, klapka stejně nešla vyndat, do všech stran něco vadí...(do boku kovová vzpěra, dopředu je motorek v záběru o zuby s klapkou a dozadu je kryt zasunuty do takového "čepu")

Případně jak moc pracné je ve fázi, kdy mám všechny plasty dole oddělání přístrojovky a té kovové vzpěry? Musí se sundávat i volant? (Nemám tisícíhran...).

A jak poté provést samotnou výměnu motorku? V jaké poloze má být klapka před demontáží, abych mohl nasadit nový díl?

A poslední... Nevíte někdo jaké je číslo nového dílu pro rv.2001 s klimatizací?

Moc děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez sundání přístrojovky to musíš dělat po hmatu a pokud jsi to nikdy nedělal, tak to bude neskutečný ojeb s nejistým výsledkem (což už jsi asi zjistil). Podle mě je sundání palubky daleko rychlejší. Ten plech řešit nemusíš, volant ale dolu musí - tisícihran tam je. Když už jsi měl dole plasty, tak bych dokončení demontáže palubky viděl tak maximálně na 20 minut. Vypadá to hrozivě, ale je to velmi jednoduché. Sežeň si DP - tam jsou naznačeny všechny šrouby, které musíš povolit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď,

ten volant je určitě nutný sundávat? :(

Vím že v DP to je. Není to ale jen kuli sundání plastů kolem sloupku řízení.... Ty jdou totiž sundat i bez sundání volantu. Mám to vyzkoušené, když jsem "opravoval" kontakt imobilizerů na spínačce.

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze som to uspesne zvladol aj ja bez demontaze palubovky... Pripajam kratky navod a fotky ;)

Ja som mal ten plastovy drziak serva len s jednym zacvakavacim uchytom.

0. klapka je v polohe studeny vzduch (kto chce, odpoji minus baterie, kto sa neboji len vytiahne kluce), celovka na hlave | 1. demontovat spodny plast u vodica | 2. demontovat prednu cast stredoveho tunela pod palubovkou (vytiahnut 2 stuple zboku a tahom vysunut nahor [su tam take zachytky - zuby, musi sa to z nich vytiahnut] a opatrne vytiahnut k sebe, ide to tazko) | 3. demontovat ofuk noh vodica (1 srob, a vytiahnut) | 4. mame obnazeny ten velky plech a dieru v nom, cez ktoru prechadzal ofuk | 5. zospodu je vidno konektor serva (fialovy) a uzku medzeru kade sa da vytianut servo nadol | 6. odpojit konetor a uvolnit kabelaz zo zachytiek | 7. uvolnit zacvakavaciu zachytku (iny typ ma zachytku aj hore - cez dieru v plechu po ofuku) | 8. teraz pride ta zabavna cast - vytiahnut servo - treba vela trpezlivosti a sikovne prsty, ja som to mal napichnute uz len na 2 zachytoch | 8. po uvolneni serva ostava este 1 zachytka kabelaze zvrchu serva - tenke prsty pomozu | 9. vytiahnut servo medzerou nadol (ta vacsia verzia musi mozno cez otvor v plechu, neviem) | 10. vybrat servo z plastoveho drziaku a rozobrat | 11. vybrat trimer, odchylit cierny plast a vystriekat kontaktolom + pohybat (cistenie zopakovat viackrat a nechat vytiect) | 12. vsetko zlozit naspat v opacnom poradi... (ozubene kolieska zapadnu len v spravnej polohe, neda sa to namontovat nespravne, su tam 2 polovicne zuby) | 13. otestovat a nastavit vag-om | HOTOVO

Konecne mi pekne funguje regulacia tepleho vzduchu :palec2:

post-22671-0-45348000-1317122907_thumb.j post-22671-0-84287600-1317122912_thumb.j post-22671-0-56059600-1317122917_thumb.j post-22671-0-11434500-1317122923_thumb.j post-22671-0-03426100-1317122929_thumb.j post-22671-0-38596800-1317122935_thumb.j post-22671-0-70541700-1317123018_thumb.j post-22671-0-11565800-1317123024_thumb.j post-22671-0-53929000-1317123029_thumb.j post-22671-0-44747700-1317123034_thumb.j post-22671-0-12923400-1317123040_thumb.j post-22671-0-57798800-1317123045_thumb.j post-22671-0-25009600-1317123050_thumb.j post-22671-0-12575000-1317123058_thumb.j post-22671-0-08686900-1317123067_thumb.j post-22671-0-36748500-1317123073_thumb.j post-22671-0-48082200-1317123081_thumb.j post-22671-0-07755800-1317123088_thumb.j post-22671-0-36299900-1317123095_thumb.j post-22671-0-36490000-1317123102_thumb.j post-22671-0-83537400-1317123108_thumb.j post-22671-0-20726200-1317123118_thumb.j post-22671-0-32945600-1317123125_thumb.j post-22671-0-11737500-1317123132_thumb.j

Prajem prijemnu zabavu -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...